Mõni nädal tagasi sai alguse 2013. aasta Eesti Drifti Meistrivõistluste hooaeg. Rada uus, palju uusi autosid – ootused olid kõrgele seatud. Niisiis läksime koos Ruwega rajale asja uurima.
Drifti esimene etapp toimus esmakordselt uuenenud Tabasalu kardirajal. Kui välja arvata see, et fotograafid põlvini mudas said roomata, siis rada oli piisavalt kiire ja võistluspäeval, kui rada oli kuiv, siis ka mõnusalt suitsurohke.
Treeningsõidud tehtud, alustati kvalifikatsioonidega. Selle hooaja tegi põnevaks see, et kui street klassi kvalifikatsioonides sõideti üksi, siis…
…finaalidesse edasipääsenud sõitsid esimest korda tandemeid. Kui juba esimese paariga tuli väga mitu “one more time”, ehk kumbki sõitja ei suutnud teisest üle olla, siis tekkis tunne, et kogu võistlus hakkab väga venima, aga õnneks pidin oma sõnad hiljem tagasi võtma. AL Drift Teami mehed näitasid kuidas see asi käib.
Milline on õige auto driftimiseks? Turbokas Nissan, V12 BMW või hoopis vana Ford Transiti kastikas? Vahepalana just üks selline rajale lastigi.
Minu vaieldamatu lemmik. Legendaarse Rocket Bunny bodykit‘iga Nissan Silvia s13. Kui väravatest sisse astusin ja seda nägin, siis oleks võinud juba öelda, et minu päev on korras ja võib koju hakata minema.
Kahjuks ei jätkunud seda rõõmu eriti kauaks. Venemaalt tulnud Viacheslav Kalashnikov suutis mitu sõitu järjest riivata kumme, mis lõppes purunenud esistangega. Aga samas, need autod ongi ju sõitmiseks.
Üldse oli uuel rajal palju lõhkumist. Alustades väiksematest betooni riivamistest ja lõpetades Eduard Vahemetsa osava külje peale paiskumisega.
Pro klassi tandemid olid – nagu ikka – päeva nael. Vaatamata sellele, et mehed sellel hooajal esimest korda sõitsid, ei näidatud välja kõhklemist, ning sõideti nii, kuidas torust tuli.
Üks tolle päeva vingemaid sõitjaid oli samuti Venemaalt tulnud. Felix Chitipakhovian, sõitis eestlastele juba tuttava Wisefabi BMW E46-ga.
Vaatamata oma koledale õnnetusele, ei heitnud Ets meelt ja võttis võistluselt kokkuvõttes tubli neljanda koha. Kolmandaks tuli seekord kindlaid sõite teinud Kristjan Klemets oma Silvia S15’ga, millel oli talvel rool “valelt poolt õigele poole” kolinud.
Pro klassi finaalides kohtusid kaks BMW’d, kui nii öelda võib, sest Taavi Toomara 2002 jõuallikaks on Toyota Supra 2JZ mootor ja Urmo Täheste E34 kapoti all Dodge Viperi 8,4 liitrine V10. Mõlemad mehed olid nii janused esikoha järele, et mindi andma endast viimast.
Kahjuks lõppes see Urmo jaoks kurvalt ning sõit sai otsa betoonis. Siiski tubli teine koht.
Street klassi poodiumile keegi peale AL Drift Teami siniste meeste ei mahtunud. Esikoht Randar Kajo, teine Ott Kokk ning kolmas Martin Vaga.
Pro klassi šampuseid said maitsta kolmandana Kristjan Klemets, teisena Urmo Täheste ja kõige kõrgemal astmel Taavi Toomara.
Peale esimest üritust olid emotsioonid küll rohkem, kui head. Kui selline oli avapauk 2013 hooajale, siis mida ülejäänud aasta veel tuua võib. Aga meie pole siinkohal veel lõpetanud! Nagu alguses juba mainitud sai, siis oli Ruwe ka minuga ja siin on tema video toimunust:
Järgmine etapp toimub juba 1.-2. juunil Laitses. Kellel vähegi võimalus, tulge kindlasti kohale, see on vaatamist väärt!