Fitment nagu Chuck Norris – Mikko GTI

RUF_9418Samal päeval, kui ma Ville Honda Accordi pildistasin, jäi mulle ümbruskonnas silma üks eriti agressiivse stance’ga Volkswagen Golf 4 GTI. Mäletate küll, kuidas ma pikalt jahusin sellest, et VW’d ma stanceparadiisis ei pildista. „Pill“ ei seisnud isegi näitusealal, vaid eemal kruusaplatsil. Mis pani mind küll imestama! Tegemist oli kõige agressiivsema fitment’iga üldse NPS Big Meet’il. Kui Chuck Norris oleks fitment, siis näeks ta välja just selline.

RUF_9373Ja et vähe huvitavam oleks ning keegi filmikama tassida aitaks, oli mul abiks Juhan. Too sama päss punase, kandilise Honda Civicuga. Mõlemad ilastasime juba kaugelt ning lähemale jõudes oli õnneks kolm tegelast auto ümber askeldamas. Esimese asjana huvitas mind kohe velg, sest kogu auto, velje ja fitment’i combo oli vinge! Vaadake kuidas näiteks esimene koopakumerus hakkab kapotilt jooksma ning jätkab oma kaart kuni veljekapslini.

RUF_9378Ja minu suureks üllatuseks oli tegemist 3SDM velgedega. Mitte et ma firmat ei tunneks, kuid taolist disaini ja eelmainitud brändi ma küll omavahel ei seostanud. Pole tegemist just klassikalise 3SDM disainiga ning keskkapslid ei teinud ka olukorda kergemaks, kuna olid asendatud Volkswageni R mudeliseeria embleemidega.

RUF_9415RUF_9396Mikko ostis auto aastal 2012. Saatuslikuks sai ülihea seisukord ning lemmik VW toon ehk Jazz Blue, mida te raudselt praeguseks hetkeks juba imetlenud olete. Ega vast kenamaid VW toone tõesti ei olegi olemas. Kui siis Imola Yellow võibolla… Ja vanakooli volkaritel kollakad või beežikad toonid. Mootoriks on chip’itud 1,8 liitrine turbomootor. Väikse modifikatsioonina võime kapoti alt leida või siis kõrvaga tuvastada Forge Motorspordi bypass klapi.

RUF_9409RUF_9408Eemalt vaadates on auto Volkswagenile kohaselt üsna tagasihoidlik, mis ei tähenda, et välimus tahaplaanile oleks jäänud. Vastupidi, speclist on üsna märkimisväärne. Hoitud on OEM joont ning nii mõnedki järgnevatest detailidest on oma hinna poolest kallimad ja rariteetsemad, kui mõned palju gigantsemad detailid tuuningufirmadelt. Näiteks VW 25. aastapäevamudeli esistangelisa, Votexi tagastangelisa , VW 25. aastapäevamudeli GTI tunnusmärgid, USDM ehk USA turu tagatuled, tumeda sisuga esituled ning tumedad küljesuunad. Esistangelt on ära kaotatud numbrikoht, et auto veelgi stiilipuhtam välja näeks. Bpiilarid on väljast mustad, et sama puhast joont ka küljel hoida. Samuti on ka peeglid ning esimene võre mustaks võõbatud.

RUF_9387Salongi muudab tava-GTI’st erilisemaks R32 mudeli pealt pärit keskkonsool ja uksepaneelid.

RUF_9385Kõik eelneva muudavad täiuslikuks BC Racing V1 seeria coilover’id ja 3SDM’i veljed. Täpsemalt on tegemist 0.01-mudeliga. Mõõtudelt 9,5 tolli laiad ning 18 kõrged. Kuna velgedel on üsna suur ET ning vale auguvalem, on rummu ning rataste vahel adapterflantsid. Esisillal 20mm ja tagasillal 22mm ning kui juba, siis adapterflantsid on tikkpoltidega, mis võimaldab kasutada D1 Spec edevaid siniseid rattamutreid tavaliste igavate poltide asemel. Päris racing või mis!?

RUF_9381RUF_9380Lõplik ET sellise setupiga on ees 20 ja taga 18. Massiivsete rataste äramahutamiseks on koopaservad rullitud ja pull’itud. Kõikide teiste, peale VAG’i meeste, rõõmuks on tagasillal kasutatud ECS ratta tsentreerimisplaate. Kes teemaga kursis ei ole, siis paljude esirattaveoliste sõltuva tagasillaga VAGgrupi autode tagarattad liiguvad madaldades rattakoopa tsentri mõttes ettepoole nihkesse. Rehvideks on 215/40 mõõtu Toyo T1R’id.

RUF_9421Auto on maapinnast 35mm ja kuna tegu päris suure veljega, nii kõrguselt kui ka laiuselt just Golfi all, siis on selline kõrgus väga kiiduväärt. Saavutatud on see stabikavarda otsa modifitseerimisega ning samuti on stabikakondid võimalikult lühikeseks tehtud, et need vastu veovõlli ei hõõruks. Lisaks on kasutusel VW Polo 6N amordi tugilaagrid, mis aitavad auto madaldamisele kaasa.