Väline hooldus ehk detailing

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Toivoku

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Toivoku » 21 Dec 2015, 11:48

loen juba teistkorda, kuskilt foorumist,et see vahatamine on BS, mida perset?
Mul Marto tegi naljapärast pool kapotti kuldsel autol ära suve keskel äkki, ja nüüd paar päeva ennem talvekorterisse viimist, pesin autot ja endiselt voolas sealt vesi tunduvalt paremini maha ,kui ülejäänud autolt. Tänu sellele ma lasingi Martol terve auto üle teha,et kevadel see tolm mis peale tekkib tuleks kergemini maha.
Ja ma pesen oma autot korra nädalas või rohkemgi sõltuvalt tujust ja ilmast ja seda siis vahelduva eduga nii pigipesuga ,kui niisama leotusega.

Jorgen

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Jorgen » 21 Dec 2015, 13:57

Ühe kunagise Golfiga ja praegu Benziga on sarnane jama, et kui külmemad ilmad ja niiskuse oht autos suur, siis tahab roolilt see nahast ümbris käsi mustaks teha. Eks ta on vana jne, aga kuidas seda vältida või et kuidas puhtaks teha?

InterFace

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by InterFace » 21 Dec 2015, 15:05

Eks see kestmine ongi praegusel aastaajal kehvem aga päris järgmise pesuni või nädal-kaks siiski see pole :) Nii Toivo kui Martin on pigem positiivset tagasisidet andnud kestvuse kohapealt. Kõik oleneb ka kuidas teha (eriti eeltöö).
Ise kasutan peale igat pesu meguarsi spreivaha ja aitab palju kaasa muidugi. Kui midagi ei tee kaasaaitamiseks ja kord kuus mündikas pesus käia siis muidugi on asi aiataga.

RSipp

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by RSipp » 21 Dec 2015, 15:14

Jorgen wrote:Ühe kunagise Golfiga ja praegu Benziga on sarnane jama, et kui külmemad ilmad ja niiskuse oht autos suur, siis tahab roolilt see nahast ümbris käsi mustaks teha. Eks ta on vana jne, aga kuidas seda vältida või et kuidas puhtaks teha?

Kuna nahk on poorne, siis ta imeb niiskuse endasse. Ja mustaks teeb su käsi see sama nahk, ehk siis ta pole määrdunud vaid see nahk ise märjana mustab n-ö. Mul oli Corradoga sama asi. Seda puhastada/nühkida pole mõtet, nühid lihtsalt naha maha roolilt ja teed asja hullemaks. Aitab rooli uus nahatamine. Tegin selle ära ja ei kahtse. Kordades mugavam ja auto salong ka kohe fresh-im. ;)

User avatar
Toivoku

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Toivoku » 21 Dec 2015, 15:20

naha värvimine aitab ka ajutiselt.

Jorgen

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Jorgen » 21 Dec 2015, 15:40

RSipp wrote:
Jorgen wrote:Ühe kunagise Golfiga ja praegu Benziga on sarnane jama, et kui külmemad ilmad ja niiskuse oht autos suur, siis tahab roolilt see nahast ümbris käsi mustaks teha. Eks ta on vana jne, aga kuidas seda vältida või et kuidas puhtaks teha?

Kuna nahk on poorne, siis ta imeb niiskuse endasse. Ja mustaks teeb su käsi see sama nahk, ehk siis ta pole määrdunud vaid see nahk ise märjana mustab n-ö. Mul oli Corradoga sama asi. Seda puhastada/nühkida pole mõtet, nühid lihtsalt naha maha roolilt ja teed asja hullemaks. Aitab rooli uus nahatamine. Tegin selle ära ja ei kahtse. Kordades mugavam ja auto salong ka kohe fresh-im. ;)

Seda ma tean, et niiskus seda kõike tekitab, sest suvel ju pole. Lihtsalt, et kas annab kuidagi asja paremaks teha või ei. Nahatamine oleks tõesti hea idee, saaks ilusamaks ja paremaks. Aga kuna praegu niikuinii autoga ei sõida, siis mind otseselt ei häiri. Aegajalt nüüd ikka tuulutan autot ja ajalehed ka autos, et mingilgi määral vähendada seda niiskuse probleemi.

User avatar
djelton

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by djelton » 21 Dec 2015, 16:16

Silikoonist kassi liivakasti graanulid pidid sobima väga hästi selle jaoks. Paned kuhugi soki v räti sisse ja viskad autosse. Aga vaata kindlalt, et silikooni teemaga oleks, mitte tavalised pabulad, nood mõtetud ;)

User avatar
Donald

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Donald » 21 Dec 2015, 19:45

Loffa, miks c2v3 kasutad wetcoati asemel? Oli enne olemas lihtsalt või on mingid plussid?
Hakkasin ka neid asju vaatama nüüd ja viskan homme oma vaha minema vist. :D Wetcoat'i kasutamine on piinlikult lihtne ikka. Paha mõelda, mis aeg muidu vahatamisele on kulunud.

Kust ostad oma keemiat, badabling või tellid ise?

Asko

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Asko » 22 Dec 2015, 09:11

Donald wrote:Loffa, miks c2v3 kasutad wetcoati asemel? Oli enne olemas lihtsalt või on mingid plussid?
Hakkasin ka neid asju vaatama nüüd ja viskan homme oma vaha minema vist. :D Wetcoat'i kasutamine on piinlikult lihtne ikka. Paha mõelda, mis aeg muidu vahatamisele on kulunud.

Kust ostad oma keemiat, badabling või tellid ise?


Vastan ise ,et c2v3 kantakse käsitsi peale kuivale autole ja selleks ka kestab paremini ja WetCoatiga on lihtne kannad üle 2-3 pesu peale ja tulemus on ka hea aga mina kasutan Gyeon Q2M Bathe+ shampooni ja see kestab väga hästi peal arvestades ,et pesen 2-4x nädalas autot. Nt soovitan veel Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass klaasidele mis töötab vägahästi.

Kõik tooted soetan mina Badablingist.

User avatar
Kapsu

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Kapsu » 22 Dec 2015, 10:36

k. ma lähen wetcoati ostma, brb.

loffa

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by loffa » 22 Dec 2015, 12:07

C2v3 vs wet coat on täiesti erinevad asjad. Wet Coat on nagu kiirvaha mida on üli lihtne peale kanda, aga kestab max 2-3 pesu. Seda peadki talvel iga pesu järel kasutama, et efekt säiliks.

C2v3 kantakse kuivale autole ja see seob ennast tugevalt (elektrostaatiliselt) laki külge ning ei "kulu maha" ega "lahustu" pestes, kannatab vabalt ka pigipesuainetega leotamist. C2v3 kestab auto peal (õigesti pestes) julgelt terve suvehooaja ilma kordagi uuendamata.

Ma isiklikult wet coati ei kasuta, sest Bathe+ koostises on sisuliselt sama asi olemas ja seda on veel mugavam kasutada :)

Kasutan mõlemat korraga - C2v3 on all n-ö kaitsekihiks, sest see kaitseb mingil määral ka kriimustuste jm vigastuste eest + lisab tumedale värvile väga mõnusa läike. Ja selle peal kasutan omakorda Bathe+ shampooni. Otsest eelist ilmselt polegi, aga Bathe+ on lihtsalt mugav kasutada ja eks ta mingil määral ikkagi pikendab ka C2 eluiga talvise soola ja pigileotuse hooajal.



Ja sellesse ma ikkagi ei usu, et tavaline vanakooli vaha mis reaalselt töötaks kauem kui paar nädalat kui autot talviste leotusvahenditega pesta. Eks muidugi mingi imeõrn kiht jääb alles, aga sellist tulemust tahaks ju iga pesu näha:

Image

Vahatatud paneeli saab ükskõik millise lahustise lapiga hetkega puhtaks tõmmata, n-ö keraamilisi vahendeid niisama lapi ja vahendiga maha ei pühi.


Aga jällegi - vahatamisel on ka oma võlud ja kriimude peitmiseks on see ikkagi ainuke lahendus :)



PS: C2v3 sobib ka klaasi peal kasutamiseks, ei nakku küll nii hästi kui spetsiaalselt klaasi jaoks mõeldud vahendid, aga jällegi - peale kandmine on imelihtne.

ja veel PPS: C2v3 ei tohi mitte mingil juhul peale "unustada", ehk siis ainult üks paneel korraga, ma teen suuremad paneelid isegi poole kaupa. Sama asi kehtib selle kohta kui auto on liiga soe. Kuivab väga laiguliseks ja puhtaks saada on tõeline PITA, sest mitte ühegi laiatarbevahendiga seda ju maha ei võta.

fedja

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by fedja » 22 Dec 2015, 17:14

Gyeoni cancoati julgeks ka soovitada,lihtne peale kanda(eeldab head aluspinda loomulikult) ja reaalselt kestab 6 kuud vähemalt,pole väga kirves ka muu keraamikaga võrreldes,2 korda teeb ühe purgiga autole ringi peale.

rosco

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by rosco » 31 Dec 2015, 17:17

Nö. tavalised vahad töötavad küll, koguaeg korralikult pestes ja kuivatusvaha vms kasutades ka kestavad.
AGA GTechnic ja Gyeoni vahenditele ei saa ligilähedalegi. See on lihtsalt ulme, kui hea võib mõni asi olla.


Andro

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Andro » 25 Jan 2016, 21:17

Kapsu wrote:https://youtu.be/VsU6zP-beQg


See on see loffa räägitud kahe pange pesu ju :mrgreen:

User avatar
anryo

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by anryo » 28 Mar 2016, 12:41

Kuna Typhoon saab varsti omale uue värvikihi selga, siis oleks mõistlik seda säilitada uute ja poppide (keraamiliste) kaitsetega.
Kas asjaarmastajad ja -oskajad teeksid palun puust ja punaselt siia ühe how-to, et milliseid GTechnic või Gyeoni potsikuid-notsikuid on vaja osta ja kuidas neid kasutada, et auto kuidagigi säiliks meie pori-, soola- ja pasameres.

User avatar
anryo

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by anryo » 14 Jul 2016, 11:56

Typhoon sai lähes kaks nädalat tagasi Gyeon Cancoati kihi omale selga ja eile pesin esimest korda autot peale seda - võimas värk! Kõik on nii sile ja libe ja vesi jookseb maha nagu hane seljast. Kaalun siin nüüd, et kas peaks äkki veel Boosteri ka peale kandma - see sobib sinna otsa küll ja soovitatakse mitte väga kaua selle pealekandmisega viivitada.
Või mis targemad arvavad siin?

PS. Minu arust võik selle teema Tehnilise alt Välimuse alla tõsta?

Jorgen

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Jorgen » 14 Jul 2016, 12:09

anryo wrote:Typhoon sai lähes kaks nädalat tagasi Gyeon Cancoati kihi omale selga ja eile pesin esimest korda autot peale seda - võimas värk! Kõik on nii sile ja libe ja vesi jookseb maha nagu hane seljast. Kaalun siin nüüd, et kas peaks äkki veel Boosteri ka peale kandma - see sobib sinna otsa küll ja soovitatakse mitte väga kaua selle pealekandmisega viivitada.
Või mis targemad arvavad siin?

PS. Minu arust võik selle teema Tehnilise alt Välimuse alla tõsta?

Kuna endal puudub Tallinnas käsipesu võimalus, siis kui puhkus olin sain teises kodus isale jõuludeks (loe: pooleldi endale :D) ka Badablingist asju kingitud. Gyeon Bathe on ikka jubemugav asi, kui ainult kodus käsipesu teha siis uuendab koguaeg seda vahakihti ja kui ei viitsi iga natukese aja tagant vahatada, siis käib see küll. Peaks nüüd wet coati ka ära proovima.
Ja teema las olla siin, Välimuse alafoorum ainult Turu oma. Pigem võiks selle alafoorumi nime muuta, et mõlemat poolt hõlmaks.

User avatar
anryo

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by anryo » 14 Jul 2016, 14:17

Kuna autošampoon sai otsa, siis plaanisin niigi seal käia. Bath+ on veelgi kangem kraam ju?

User avatar
RUF

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by RUF » 30 Jan 2018, 17:55

Mind hakkas huvitama see, kuidas kapoti aluseid mitte värvitud detaile korrosioonivabana hoida. Keegi kokku puutunud? Võiks ju kõik mingit õli täis lasta, kuid see ju korjab räigelt mustust külge. Midagi mis kaitseb, kuid ei ole mustust ligi tõmbav. Mingeid spets vahasid? Või sealante?