Velgede poleerimine ja parandamine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 01 Mar 2015, 03:23

Eks näis mis täpselt saab.

Rääkige kogemustest, kuidas aru saada, et on õige hetk järgmise paberiga edasi minna. Proovisin täna küll hästi rahulikult ja tasapisi lõpuni minna, tõmmates eelmise paberiga risti jutid, et veenduda, et need välja saab, siiis võiks justkui ka teised välja saada ja järgmise paberiga edasi minna aga 2.5K peale jõudes on ikka millestki jutid sisse jäänud.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 01 Mar 2015, 11:48

Need sulatad poleerides välja kangema kettaga.

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 03 Mar 2015, 11:27

Peaks ikkagi rohelise kiviga ka tegema. Sellega tuleb enne vedel pastasid teha? Kuidas selle normaalselt sulama saab? Kas relakas tahab peale surumist ka et kuumaks läheks pind ja ketas või ainult pööret?

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 03 Mar 2015, 13:32

Rohelisega ikka enne vedelaid ja. Vedelad on lihtsalt kaitseks ja pmst ei poleeri midagi, lihtsalt puhastavad pinda ja annavad kõrgläike. Trelliga peab kõvasti suruma, relakaga on palju lihtsam, oleneb kettast ka. Põhimõtteliselt on juba pärast 1000ndest paberit suht easy läikima saada kui hard cut pastaga korralikult kuuma anda.

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 03 Mar 2015, 14:10

Aga mismoodi selle rohelise kivi sulama saab?

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 03 Mar 2015, 14:27

Määrid seda kettale hoo pealt. Trelliga peab jällegi suruma, aga relakas võtab isuga pool pulka kohe, peaasi, et näppe ei võta :D Pärast mõnda aega poleerimist sama asi jälle. Kõva pöörde pealt sulab see nagu või.

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 03 Mar 2015, 14:31

Andro wrote:Määrid seda kettale hoo pealt. Trelliga peab jällegi suruma, aga relakas võtab isuga pool pulka kohe, peaasi, et näppe ei võta :D Pärast mõnda aega poleerimist sama asi jälle. Kõva pöörde pealt sulab see nagu või.

Kas ta seda sulatamise asemel lihtsalt pulbriks ei tee? Aga tänud, otsin kivi kuskilt ja proovin kiviga enne pastasid ka ehk saab veel paremaks.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 03 Mar 2015, 14:49

Kuidas sa selle pulbri ketta sisse saad? See lendab kõik laiali lihtsalt ju.

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 03 Mar 2015, 15:03

Seda ma küsisingi, et kas see roheline kivi pulbriks ei lähe kui vastu pöörlevat ketast vajutad selle, selle asemel et see sinna peale sulama peaks hakkama?


User avatar
Tanel

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Tanel » 03 Mar 2015, 18:13

Ollu wrote:Seda ma küsisingi, et kas see roheline kivi pulbriks ei lähe kui vastu pöörlevat ketast vajutad selle, selle asemel et see sinna peale sulama peaks hakkama?

Kujuta ette, et see on nagu suur rasvakriit pmst :D

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 03 Mar 2015, 23:55

No ma bauhofist ostsin ühe enne kui elva tulin ja mingi vilt ketta moodi asi oli ka relakale olemas ja see küll ei sulanud vaid jahvataski ära selle rohelise klotsi, nii sain kasutada, et ahju ääres sulas ja sealt määrisin peale ja pidi kole ruttu kohe veljele peale minema muidu kivistus kohe ära.

agoy

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by agoy » 04 Mar 2015, 08:40

Aga võid ju nii ka proovida, et määrid seda rohelist randi peale. St et paned korraks vasu ranti, kui sul rant pingis ringi käib.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 04 Mar 2015, 10:32

Kui kuskil miinuskraadides poleerid, siis see ongi palju rabedam kui muidu. Samas ma tegin vist umbes 5-10 kraadi juures, siis oli täitsa okei.

Ega sa siis selle sulanud pulgaga kähku velje juurde jooksma ei pea :D Peaasi, et see n-ö kettasse sisse sulab. Ta võib vahepeal ära kivistuda ja kivistub ilmselt niikuinii enne ära kuniks randi peal tekkivast hõõrdejõust jälle üles soojeneb ja tööle hakkab.

Ago variant töötab ka enamvähem, aga niimoodi on piisavat kogust raske saada. Relakas ampsab sealt nagu naksti näpuotsasuuruse tüki ära.

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 07 Mar 2015, 01:18

Kriimud käsitsi välja lihvitud, homme pingis veel viimase paberiga üle ja siis igasugu ketaste ja pastadega poleerima:D Eks kostitan teid siis lõpptlemuse piltidega ja panen enda tähelepanekud kogu sellest tegevusest siia teiste jaoks kirja.

Paljud teist poleeritud pinna peal lakki kasutavad? Paljudel paljas pind?

Kuidas te poleeritud pinda pesete niiet mingeid kriime ja asju sisse ei tõmba? Ainult survekaga või mingid muud spets nipid?

loffa

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by loffa » 07 Mar 2015, 11:29

Pesed sama moodi nagu auto värvipinda peaks pesema. Kõigepealt leotusaine ja survepesur (kaugelt ja mitte suure survega) ja siis lambavillase pesukinda ja korraliku šampooniga. Meguiars on vist suht ainuke mis meie turul poest saada on.. AutoGlym on pask, seda ei soovita.

User avatar
RUF

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by RUF » 07 Mar 2015, 13:40

Kaitsmata randile ei tohi kindlasti leotusainet ega mingit kangemat keemiat lasta. Tõmbab kohe tuhmiks ära.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 07 Mar 2015, 13:49

Viimane on üldlevinud tõde jah. Eks mida rohkem kõntsa lihtsalt veega maha saab, seda parem. Pesemine niikuinii hõõrub kuigipalju mustust edasi-tagasi ja kahjustab pinda. Mina olen tegelikult täitsa tavalise nuustikuga pesnud - palju vahtu ja õrnad liigutused. Tuhmumine on kahe aasta jooksul olnud pigem marginaalne. Samas iga ~10 pesu järel olen pastaga käsitsi kergelt üle käinud randid.

Miks survekaga kaugelt tuleb lasta, sellest ei saanud ka aru?

Jorgen

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Jorgen » 07 Mar 2015, 15:29

Ollu wrote:Kriimud käsitsi välja lihvitud, homme pingis veel viimase paberiga üle ja siis igasugu ketaste ja pastadega poleerima:D Eks kostitan teid siis lõpptlemuse piltidega ja panen enda tähelepanekud kogu sellest tegevusest siia teiste jaoks kirja.

Paljud teist poleeritud pinna peal lakki kasutavad? Paljudel paljas pind?

Kuidas te poleeritud pinda pesete niiet mingeid kriime ja asju sisse ei tõmba? Ainult survekaga või mingid muud spets nipid?

Rahulikult nüüd, poleeritud randid pole nii täppisteadus :D
Aga poleeritud randile lakki panna on täielik no go. Esiteks saab viga, hakkab oksüdeeruma ja no kui saab viga mida ta kindlasti saab kivrahe poolt siis pead alustama poleerimit nullist. Ehk jäta puhtaks, aegajalt tõmbad pastadega üle ja jääb hea, niikuinii on sul veljed max 7 kuud all ja selle perioodi jooksul väga keemiat tänavatele ei raputata mis alumiiniumi enim surmaks.

loffa

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by loffa » 08 Mar 2015, 00:11

Normaalne leotusaine (foam) õiges vahekorras lahjendatuna ei tee alumiiniumile midagi. Supermarketis müüdav diiselmootori pesuks mõeldud kraam on teine asi...

Survekaga kaugelt käis pigem auto värvi kui velje kohta - pesed kõik vahad ja muu pinnakaitse maha kui 140bar 20cm kauguselt vastu värvi lased. Teine asi on suurem oht kriimustada, sest kui liivast pinda survega tulistad, siis sa ju hõõrud seda liiva mööda värvi, mitte ei tõsta seda eemale. Mina kasutan survekat ainult selleks et korraga rohkem vett välja saada voolikust. Autot peseb ikkagi aine ja veehulk, mitte surve
surve.

Ollu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Ollu » 08 Mar 2015, 00:26

Image
Tavalised kuldketid jms jama on juba nii 2009 :D

Igatahes päev otsa lipide kallal ja ei saanud seda ideaalset lõpptulemust, lasin kõik pastadega läikima ära ja jäid nii nagu on. Proovisin viltkettaga relaka otsas nende kõvade pastadega ka, aga need ei teinud midagi paremaks, pigem hullemaks.

Image

Lõpus lasin peale 2.5k paberit 3 erineva kaltsukettaga trelli otsas 3 erineva meguiars pastaga.

Mõned tähelepanekud enda poolt.

Ei teagi kust alustada.

Soovitan lihvimis vee sisse normaalselt mingit nõude pesuvahendit vms kraami panna. Ise panin oranzi vedelikku nimega "õliste käte puhastusvahend". Esiteks hoiab käed puhtana kui ei viitsi kindaid kasutada, teiseks peseb ka liivapaberit ennast ja see lihvimis nö märg tolm ei jää nii lihtsalt paberi külge. See oranz kraam oli hea, kuna ta ei vahuta eriti ja sai isuga sisse uhada seda.

Kui pingis tegemine, siis soovitan aretada mingisugune süsteem kus ise niriseb vett lipi peale. Minul oli veidi kõrgemal tasapinnal olev klaasipesuvedeliku kanister, mille alla otsa oli auk tehtud ja sealt jooksis piduritoru mida sai painutada vastavalt vajadusele ja nii nirises lipi peale. Kanistris samuti mingi pesuainega vesi. Puhastab ise koguaeg lipi, hoiab käsi puhtana + paberit ei pea pmst üldse vahepeal kuhugi mujale vette kastma, kuna see pesuvesi mis peale jookseb peseb ise nii pinna kui paberi pidevalt puhtaks ning hoiab pinda märjana. Väga hea oli niimoodi lihvida ja ikka oluliselt mugavam ja parem kui seda paberid koguaeg kasta ja pidevalt pinda puhastada.

Pidevalt loputada ranti, et liivaterasid jms jama peale ei jää, eriti oluline lõpus kui mingi 800st üles minek juba on. Kui kuskil 2k peal ikka juti sisse tõmbab siis suht nüri seda kätte saada.

Kui on kasutada pink, siis see on selline riukalik asi, et maru mugav jms, samas ei saa aru millal uue paberi peale minna. Ise andsin ka käsitsi mitu päeva lipidele valu, kohati tundus, et see töötab nagu paremini isegi, ei lihvi pidevalt pikki soont vaid lased ringe. Ise leian et kõige parem ongi vaheldumisi teha. Pingis ära lasta ja siis käsitsi üks ring peale, siis on näha kas mingid vanad jutid on väljas (käsitsi lihvides oluliselt parem märgata, kui pingis lihvides) ja kui mingi juti leiab siis saab selle ühe jutiga tegeleda ja saab ilmselt kiiremini välja kui pingis lastes ja lootes, et on väljas. Kui käsitsi ära hõõrutud ning jutid väljas mis eelmistest paberitest jäänud, siis pingis järgmisega edasi.

Kui ikkagi juhtub, et lased pingis lõpuni ära, pastaga esimese laksu ka ära ja näed et mingid üsna sügavad jutid on sees(nagu mul juhtus) siis ongi tark käsitsi need jutid välja lihvida. Väga lihtne on näha kas jutt on alles või välja lihvitud. Tuleb lihtsalt hinnata, et mis paberiga kallale minna. Targem alustada peenematega ja vaadata kuida võtab. Mina sain ühel lipil 2k-ga jutid välja, kahel 1.5k-ga ja ühel 1.2k-ga.

Igasugune hunnik puhtaid kaltse kulub ära. Kasvõi lihtsalt aegajalt lipi kuivatamiseks ja lihvimisvee ära pühkimiseks, et näha mis seis parasjagu on. Samuti ei tee paha mikrofiiber lapp(id), näiteks lõpus pastaga töötlemisel üsna kasulikud asjad mingeid pasta jääke puhastada vms.



Päris pikk jutt sai. Mõned asjad tunduvad võibolla iseenesest mõistetavad, aga samas kellelgi on ehk mõnest tähelepanekust kasu.

AnvarV

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by AnvarV » 08 Mar 2015, 22:06

Millega on kõige parem velgedelt lakki ning värvi eemaldada?
Kasutasin mingi läti/leedu toodet aga mu meelest ei kõlba see kusagile. Järgmiste velgedega võiks kiiremini tehtud saada.

Jorgen

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 06:38

AnvarV wrote:Millega on kõige parem velgedelt lakki ning värvi eemaldada?
Kasutasin mingi läti/leedu toodet aga mu meelest ei kõlba see kusagile. Järgmiste velgedega võiks kiiremini tehtud saada.

Wenfex, saadav Espakist.

agoy

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by agoy » 09 Mar 2015, 12:07

Ostsin ka seda wenfexi nüüd prooviks. Minuarust kõige kehvem üldse mis kunagi kasutanud olen. Isegi pool tundi hoidsin prooviks peal ja ikka ei võta lakki randi pealt maha.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 09 Mar 2015, 13:10

Ei tea mis sul seal peal siis on :D Alguses ei võtnud mul ka väga hästi, kuigi siiski oli näha et umbes 10 minuti mõõdumisel hakkas äärest närima. Pärast aga tegin velje märjaks, määrisin ilusti (mitte nagu värvi, vaid ikka rohkesti) Wenfexi peale ja panin seejärel veel kile alla hauduma. Järgmiseks päevaks oli nii, et põhimõtteliselt võis värvi pealt minema puhuda. Ühest korrast ilmselt ei piisa niikuinii.

agoy

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by agoy » 09 Mar 2015, 13:54

Järgmiseks päevaks valmis? Kilega kinni? Siis pole midagi head ju.

Ostsin abro paint remover'i ja 10 minutiga lakk lahti ning survekaga maha.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 09 Mar 2015, 14:42

No ma ei tea, ega ma neid aja peale ei tee :D See üks õhtu keetmist suht savi imo. Aga võimalik, et mõju varieerub ka mingil moel.

agoy

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by agoy » 09 Mar 2015, 14:56

Olid ootused suuremad, kuna arvasin et kui LL rahvas soovitab seda kui head kraami :D

Minu jaoks rantide tegemine võiks olla ikka järjest tehtav töö, mitte nii, et mitu päeva nokid 10 minuti kaupa ;)

Aga mul seda möksi päris palju üle (suure õhinaga ostsin su suure purgi :D) aga eks suvepoole katsetan teiste velgede peal veel seda.

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 09 Mar 2015, 15:18

Ma vist tegin enda omasid ca 5 kuud :D vaikselt nokkisin. Selle keemiaga võib ka sama asi olla mis poleerimisega - külmaga lihtsalt ei tööta nii hästi.

AnvarV

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by AnvarV » 09 Mar 2015, 16:08

Ma võtsin ka rantidelt vist 3 kuud lakki maha.

Ago, kust seda abro paint remover'it saab? Mis maksab ja kui suur purk?

agoy

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by agoy » 09 Mar 2015, 16:16

Image
Selline oli tulemus siis mõnikümmend minutit hiljem. Seda sain falleronist ja maksis midagi alla 4 euri purk. Suurust ei mäleta...kuskil 300 ml vast oli. Sai ostetud 2 purki ja pool purki jäi kuskil üle. Igaksjuhuks sai randid 2x üle käidud, kuid kui esimene kord korralikult teha, peaks ühe purguga saama 4 ranti ära teha ilusti.

audivana

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by audivana » 10 Mar 2015, 00:25

Kasutasin sama vahendit asi tõesti ülitõhus. Lased peale ja 5min hiljem survekaga maha.

User avatar
Tanel

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Tanel » 10 Mar 2015, 15:59

See kraam pulbrile ka midagi teeb?

User avatar
djelton

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by djelton » 15 Mar 2015, 19:46

Pole küll poleerimine jne, kuid siiski huvitav lahendus (need randid on sprei värviga tehtud):
Image

LINK StanceWorks foorumis, kerida lehekülje lõppu!

rosco

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by rosco » 17 Mar 2015, 20:38

Tanel wrote:See kraam pulbrile ka midagi teeb?



Täpselt sama küsimus. Kas pulbervärvi kah millegiga nii maha saab? Või ongi ainuke variant liivaprits.

luups

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by luups » 18 Mar 2015, 17:28

Proovisin, toimib pulbervärvi vastu küll.

Tige Tigu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Tige Tigu » 18 Mar 2015, 17:38

Küsimus ikka poleeritu velgede kohta. Et kuidas on kõigeparem neid pesta et sära ei tuhmuks? Siin eespool mainiti et surveka ja nuustikuga nagu ylejäänud autot,aga ylejäänud auto peal kasutad ikka pigieemaldust ja leotusi. Poleeritud velg ei kannata pigieemaldust ma eeldan. Et kuidas seda piduritolmu pigi jne muud karmimat mustust maha saada? Uuest vesipaberit ja poleeri? :D

Penu

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Penu » 18 Mar 2015, 17:52

Korraliku detailingu kraami saab osta nendelt sõpradelt mult :)
Põhimõtteliselt võiks käsna jätta ikka oja äärde Mosse pesemiseks.. 8-)
Badabling https://www.facebook.com/badabling.ee?fref=ts

Panen ka siis ühe pildi. Tegu AMG G55 veljega, mis ma poleerisin ja värvisin ja lakkisin ka. rant.
Randil poleerpinnalakk ja ülejäänud kaetud tavalakiga.
Nendel velgedel on hea poleeritud pind üle katta, aga kui mitmeosalised veljed ning poldid seal, siis soovitan uurida keraamilist coatingut BadaBlingi poistelt. Kas siis seletavad indivuduaalselt.

Image

Andro

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Andro » 18 Mar 2015, 18:17

Minul võtab pigiplekid alumiiniumi poleerimispasta täitsa kenasti ära.

User avatar
Henri

Re: Velgede poleerimine ja parandamine

Post by Henri » 19 Mar 2015, 16:55

Penu wrote:Randil poleerpinnalakk ja ülejäänud kaetud tavalakiga.

Kas seda poleerpinnalakki kuskilt tavakaubandusest ka võimalik saada on?