Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 21 Jan 2014, 18:48

PRIMO wrote:Minul on uuest kuust tulemas 4x100---->5x127 adapterid , millel on eraldi käiv tsentreerimis"rõngas".Keskava kasvad 57 pealt 89 peale.Hakkavad olema suht keerulise ehitusega , kuid mina lasen need teha Wisefabis. ;)

Miskite USA velgede jaoks see 5x127 jah? Kui õigesti mäletan, siis see mahtus suht napilt 4x100 kõrvale ära, et sai isegi ühes tükis selle adapteri teha. Ühte spets polti vaja ainult, millel pea väiksem, kui tavalisel sisekuuskandil on, et ära mahuks.

Mis hinnaklassis nad sul need vigurid valmis teevad (ja kas nn kaheosalised flantsid või mitte... seda keskosa arvestamata)?

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 21 Jan 2014, 19:29

tegu saab olema siis nö üheosalistega.Isegi ühtegi spetspolti pole tarvis.ACADiga sai mudel tehtud ja kõik klapib.Kuna aga keskava on uuel veljel nii suur , et hakkab 4x100 peale juba , siis teen ilmselt eraldi kraetüki või teen 4x100 poltidele süvendid.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 21 Jan 2014, 20:53

Jah, ajasin jama :D Oligi valesti meeles... Corvette valemit mõtlesin, aga see pole mitte 127mm, vaid 120,7mm mis ülinapilt ära mahtus sinna kõrvale.

User avatar
Edirty

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 21 Jan 2014, 23:22

mis wisefabis hinnaks tehakse? odavam kui inex'is? tikkpoltidega tehes oleks inexis 200 arvatavasti.

Marti

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Marti » 22 Jan 2014, 14:09

Ma kõige pealt uurisingi Romani käest(arvatavasti see mees, kes inex'le flantse teeb) ja ta ütles et ei tee selliseid, ainult 4-4 ja viielt augult viiele adaptreid/flantse. Ruwe kus saa 200 eest need leidsid?

User avatar
RUF

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by RUF » 22 Jan 2014, 15:25

Marti wrote:Ma kõige pealt uurisingi Romani käest(arvatavasti see mees, kes inex'le flantse teeb) ja ta ütles et ei tee selliseid, ainult 4-4 ja viielt augult viiele adaptreid/flantse. Ruwe kus saa 200 eest need leidsid?


Sorry, ma siiski tahan 4x100 to 5x100 adapterflantse. Mäletasin valesti mida mul vaja on :roll: Aga Inexist jah ning õeldi 50 euri flants.

Silkx

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Silkx » 23 Jan 2014, 16:52

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.


Isegi sai mingi aeg neid taga otsitud, eestist ei leidnud tegijat ega müüjat ja saigi lõpuks ebay'st ära tellitud. Hind koos transaga 240 eur, hetkel on hinnad kallimad kui mina tellisin.
Saladuskatte all võin öelda, et minu flantside järgi toodetakse paar komplekti valmis aga ei oska öeld kas ta avalikult müüb neid või hoiab oma tutvus rinkkonda.

Üks pilt ka.
Image

Penu

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Penu » 24 Jan 2014, 09:53

Tuleb müüki 2 jooksu 4x100>5x112 20mm.
Hinnaklass täpsustamisel, aga samma auku.
Kel huvi, siis võib postkasti märgi maha jätta...

Penu

User avatar
callaway

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by callaway » 20 Feb 2014, 00:02

Suurem osa teab, millised RH flantsid välja näevad.

Kes ei tea, siis sellised.
Image

Nad on mõeldud RH velgede jaoks. RH velgedel on sees pool äär/faas, millel siis velg toetub. Flants läheb natuke nagu velje sisse.

Kuna aga minu uued fäänsid über veljed ei ole RH toodangust, siis neil seda äärt pole.

Küsimus. Flantsil ei tsentreerimiseks vajalikku kraed. Kui ma velje alla panen, siis velje tsentreerimine ja toetumine toimub ainult poltidega. Kuidas asi lahendada? Toru jupike lasta treida ja sisse pressida? Kõvasti kinni keerata ja loota et hoiab?

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Feb 2014, 00:20

Mul oli eelmine hooaeg taga 25mm flantsid mis olid ka ilma tsentreeriva kaelata, 60mm poltidega keerasin kinni ja mingeid probleeme ei esinenud.

User avatar
RUF

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by RUF » 20 Feb 2014, 09:28

See juba nii megakulunud teema :lol: Ei saa päris õelda, et tsentreerimisrõngad üleliigsed oleks, aga ei juhtu mitte midagi kui sul neid ei ole.

User avatar
callaway

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by callaway » 20 Feb 2014, 09:35

minu jaoks pole kulunud teema :D

pole kunagi flantsidega mässanud varem :D

Penu

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Penu » 20 Feb 2014, 13:58

panin 2 komplekti 4x100 - 5x112 flantsi müüki. Go grazy! 8-)

Rainer

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 20 Feb 2014, 14:08

Mina lähen alati tsentreerivate flantside/adapterite peale välja, sest tegelikult ilma selleta on koormus poltidel ikka hoopis teine ja mina seda ei soovitaks, aga kuidas keegi arvab. Kas Kaspar sul ei oleks iisim need maha müüa kellegile RH tüübile, kes oleks nende üle õnnelik ja ostaks endale korralikud, sest neid RH velgede flantse liigub ikka kordades vähem tegelt.

User avatar
callaway

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by callaway » 20 Feb 2014, 14:11

ma ei teagi. proovin alla nendega ja vaatab edasi. sain enamvähem hinnaga ka, et peaks suht ruttu müüdud ka saama.

Piku sõitis Soome ja Läti ning muud kohad sellsie setupiga mu meelest.

User avatar
--keit--

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by --keit-- » 20 Feb 2014, 14:22

callaway wrote:ma ei teagi. proovin alla nendega ja vaatab edasi. sain enamvähem hinnaga ka, et peaks suht ruttu müüdud ka saama.

Piku sõitis Soome ja Läti ning muud kohad sellsie setupiga mu meelest.


Aaaah mina tean päris mitmeid inimesi kes kasutavad neid tavalisi flantse. Nii suvel kui talvel ilma stentrirõngatta.
Hetkel ei tea ka kedagi kellel oleks selle pärast midagi juhtunud. Ning loodetavasti ei juhtu kah.
Aasta otsa sõitsin ise samamoodi. Hiljem aga soetasin rõngaga flantsid. Kuna rattad käisid tihti alt ära ja alla tagasi, siis oli lihtsam rattaid alla panna, kui rõngas olemas. Velg toetab rõngale ja poltide keeramine lõbusam. Ehk siis lihtsuse pärast sai soetatud :)

Eks muidugi ohutus ennekõike. Kui saaks keeraks 4 poldi asemel 8 iga velje kohta :D

h4rz

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 20 Feb 2014, 15:41

Ma rikkusin paar keeret rh alu flantsidel tänu sellele, et keskele ei toetunud, kuid teraskeermega ma ei põeks.

Carl

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Carl » 21 Feb 2014, 20:29

Mul olid ju sammuti ilma keskmise toetus randita(metallist flants) (piku Golf siis) ja polnud probleeme, et seal midagi juhtuks, allapannes oli veidi ebamugavam, et ei saanud sinna peale toetada velge kinni keeramiseks kuid asja käppa said polnud probleeme.

Jurmola

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jurmola » 23 Feb 2014, 14:07

Mul olid ka need RH flantsid kunagi all, lisaks kõigele sellele veel olid veljed 5x114.3 mitte 5x112. Seda oli tore alla panna koguaeg, kuna väga ei tahtnud 5 polti sisse minna :D

emmure

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by emmure » 25 Feb 2014, 20:16

kust eestist saaks normaalse hinnaga 5x112 flantse mis oleks 30mm paksud. huvitav et üldjuhul igalpool kitsamad müügil.


User avatar
Edirty

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 27 Feb 2014, 17:57

Kus normaalse hinna ja kvaliteediga 2 velge 5x120 pealt 5x114,3'le ümber saaks puurida?
Vanu auke täis ei taha keevitada.
Last edited by Edirty on 28 Feb 2014, 00:50, edited 1 time in total.

Jurmola

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jurmola » 27 Feb 2014, 21:16

Kus ja palju maksab 4 velje aukude täis puurimine ja uute aukude sisse puurimine (soovitatavalt lõuna eesti)? :D

Hapnik

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Hapnik » 03 Mar 2014, 18:32

Jätkan puurimise teemaga, kas 4x100 -> 5x108 oleks kavalam puurida või flantsi/adapteriga mängida? Kiire guugeldus andis adaptri hinnaks 300daala ning puurimine 100 daala. On Eestis hinnad kuskil samasse kanti?
Mõtte panid jooksma need veljed...
http://www.soov.ee/tartumaa/Valuveljed_ ... m?ca=1&w=3

User avatar
--keit--

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by --keit-- » 03 Mar 2014, 18:37

Hapnik wrote:Jätkan puurimise teemaga, kas 4x100 -> 5x108 oleks kavalam puurida või flantsi/adapteriga mängida? Kiire guugeldus andis adaptri hinnaks 300daala ning puurimine 100 daala. On Eestis hinnad kuskil samasse kanti?
Mõtte panid jooksma need veljed...
http://www.soov.ee/tartumaa/Valuveljed_ ... m?ca=1&w=3


Nii moodu veljed tahad passatile alla panna ? :)
Et sellised veljed end välja mängiks, peaks mõõt olema ikka palju suurem :)
Aga eks maitse asi.
Tahad rattarumme puurida 5x108 peale ??

Hapnik

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Hapnik » 03 Mar 2014, 18:42

--keit-- wrote:
Hapnik wrote:Jätkan puurimise teemaga, kas 4x100 -> 5x108 oleks kavalam puurida või flantsi/adapteriga mängida? Kiire guugeldus andis adaptri hinnaks 300daala ning puurimine 100 daala. On Eestis hinnad kuskil samasse kanti?
Mõtte panid jooksma need veljed...
http://www.soov.ee/tartumaa/Valuveljed_ ... m?ca=1&w=3


Nii moodu veljed tahad passatile alla panna ? :)
Et sellised veljed end välja mängiks, peaks mõõt olema ikka palju suurem :)
Aga eks maitse asi.
Tahad rattarumme puurida 5x108 peale ??

Eiei, mõtlesin velgede puurimist.
Kuigi vaevalt,et siin tegudeks lähebki, lihtsalt uitmõtted ringlevad peas kui kõik velgi vahetavad ja testfitte teevad. :D
Pole raha,et neid velgigi ära osta (mis siis veel paika panemisest rääkida) :cry:

h4rz

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 03 Mar 2014, 19:46

Puurimiseks see velg ei sobi mitte kuidagi.

User avatar
Kerx

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kerx » 03 Mar 2014, 19:48

Puurimiseks sellised ei sobi jaa, aga mina sain pakkumise 120-150 euri esialgselt. 5x120->5x100 peale puurida.

Martin'

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin' » 12 Mar 2014, 17:21

Kui suur vahe on 5mm flansidel mis on tsentreeritavad ja teised mitte?

Kuidas kodus testida kas flansid on sirged(mitte tsentreermis rõngaga)?

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 12 Mar 2014, 17:54

Martin' wrote:Kui suur vahe on 5mm flansidel mis on tsentreeritavad ja teised mitte?

Kuidas kodus testida kas flansid on sirged(mitte tsentreermis rõngaga)?

Mitte mingit vahet pole ütleme nii, natuke raskem on ehk velge peale panna aga ei midagi hullu. Proovi loodiga :D?

User avatar
--keit--

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by --keit-- » 12 Mar 2014, 18:13

Miks sa kahtlustad, et sul kõverad flantsid ? :D
Aga mis ikka, pane lauapeale või kuhugile siledale pinnale ja vaata kas on sirge. Seda silmaga väga hästi näha :)
Ja 5mm flantsi tõmbad velje ja rummu vahel nii või naa sirgeks.

Martin'

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin' » 12 Mar 2014, 19:56

Kõverust kahtlustan sellepärast kuna eelmine omanik kahtlustas seda kuna rattad vibrasid veits (e30e all) ning kui ära võttis siis oli okei vähemalt nii ta väidab.
Muidugi tal oli suhteliselt kehvas seisus veermiku ja muude silla osadega masin.( nüüd ootavad seda autod pagasis Jorgeni 25mm raud flannsid)

Teine küsimus, et millejärgi poldi pikkust hinnata? Kuna uusi veljepolte vaja siis peaks mõõte teadma kuna praegustega velge piisavalt kinni eitõmba.

User avatar
--keit--

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by --keit-- » 12 Mar 2014, 19:59

Martin' wrote:Kõverust kahtlustan sellepärast kuna eelmine omanik kahtlustas seda kuna rattad vibrasid veits (e30e all) ning kui ära võttis siis oli okei vähemalt nii ta väidab.


Haha :D Need on tsentri rõngasteta flantsid.
Ja ta ei pannud velge piisavalt hästi tsentrisse ning nii see vibra tekkis.
See kui 5mm flants on nn kõver ja velje ning rummu vahele litsutud, siis "rattad" vibreerisid flantsi kõveruse tõttu ?... ei usu :D
Ehk siis kutt ei pannud lihtsalt velge tsentrisse ja siis tekkis vibra.

Martin'

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin' » 12 Mar 2014, 20:14

Et siis mille järgi polte mõõta veljele?

Ning flansid siis sellised:
mille jaoks need väiksed augud on?
Image

User avatar
--keit--

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by --keit-- » 12 Mar 2014, 20:23

Mis läbimõõduga need pisikesed augud on ? Kas veljepolt mahub läbi ja ehk on see samuti 4x100.
Mida täpsem poldiava flantsil, seda parem.

G2 puhul tagumised poldid võivad olla vabalt päris pikad, isegi 60mm.
Esimesed aga lühemad. Kõik muidugi oleneb velje poldiava siseseina paksusest ning flantsist.
Aga kui hakkad uusi ostma, siis osta M12*1.50/60mm. See sitaks pikk, alati saad lühemekas lõigata. Ehk siis parajaks.
Pikemate poltide hinnad on kõik samad, et vahet pole kui pika võtad, kas 39mm või 60 mm.
Nt siit saad:
http://aftermarket.ee/index.php?cPath=6307_6306

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 12 Mar 2014, 20:24

Kui 5mm flants, siis usun et 26-28mm poltidest peaks piisama. Ehk siis 21-23mm jagu keeret rummus on väga okei. Mul oli 25mm flantsidega mis polnud tsentreerivad ega topelpolditavad kinni 60mm poltidegs ja ei juhtunud midagi.

http://aftermarket.ee/index.php?cPath=6307_6306

Martin'

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin' » 12 Mar 2014, 21:02

Veljepolt igatahes läbi sellest väiksemast august ei mahtunud, ehk on see see ava mille abil saab flansi ketta külge kinnitada ja selle omakorda rummu külge et augud paigast ei läheks?

Oh eks ma pean seda poldivärki uurima plus veel lisaks omakorda igale veljele vargapolti ka vaja.
Lisaks pean veel velje poltide võtit õhemaks käiama kuna võti sipake liiga paks ja käib vastu poldiava seina.

User avatar
RUF

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by RUF » 12 Mar 2014, 22:30

Kamoon mehed :lol:

Poldi pikkus - Mööda ära default poldi keermepikkus ja lisa flantsi paksus juurde. Easy :lol: Pole vaja pead vaevata, kas on liiga pikk või lühike.

Sirge pinna peal peaks kohe aru saama, kas flants kõver või mitte.

Tsentrirõngaste all mõtled, et flantsi keskava on suurem kui rummu enda oma? Poldiaugud flantsis enamvähem keerme suurusega või palju suuremad? Ma ei ole rehvitöökojas kunagi töödanud, aga Keit, ma võin oma pea mängu panna, et velge nii autokülge panna, et tsentrist välja jääb on võimatu. Sellepärast ongi koonuspea poltidel. Need sul mitte alu flantsid? Väiksed augud ilmselt lihtsalt kaalusääst.

Vibrab sul endal ka? Ma usun, et ennem ei ole mõtet põdeda kui sa ise neid alla oled proovinud. Kõige tõenäolisem, et tüübi rattad olid tasakaalustamata ja flantsi lisamine võimendab seda.

User avatar
Kermo

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kermo » 12 Mar 2014, 22:37

Kui väikestel aukudel versenge pole siis võivad olla LADA flantsid, neil olid spets tikud poltide vahel mis läksid veljest läbi.

StreetWolf

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by StreetWolf » 27 Mar 2014, 13:53

Kes tartus vanad augud kinni keevitas ja uued sisse puuris.
Kurat ühte 9 tollist borbet A vaja 5x112 valemiga. no ei ole võtta.
üks 5x120 on olemas nagu.