Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
agoy

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 31 Mar 2013, 15:51

keskava ei sobi. Juba mõeldud selle peale :)

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 31 Mar 2013, 20:31

paned velje taha ka kaks suuremat mutrit et velge eemale viia , või lasedlihtsalt treida keskavajaoks sobiva junni , mis viib velje eemale ja ühtlasi 72 pealt 57 peale teeb.

agoy

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 01 Apr 2013, 09:54

minuarust tunduvalt mugavam on juba siis flantsi kasutada :D Niikuinii peab hakkama treima, siis juba flants valmis treida ja sinna õigetesse kohtadesse avad sisse lasta.

Kui peaks laskma jah ekstra kellelgi kalli rahaeest asja teha, siis oleks küll flants üks viimaseid variante.

loffa

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 12 Apr 2013, 20:53

Kas flantside üksteise otsa ladumine on väga retard idee? Plaanis siis kasutada 10mm tsentreeriva flantsi all 3mm küpsist (auto pool). Kui poldid ilusti kinni on, siis ma nagu ei suuda ühtegi põhjendust leida, et miks see ei peaks töötama... tsentreeriv flants jääb ju ikkagi ilusti toetama rummu keskosa peale (bmw rummu keskosa on 11,5mm pikk), lihtsalt 3mm kaugemalt.

Andro

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Andro » 12 Apr 2013, 22:39

Mul ka sarnane küsimus, kas pisike flants topeltpolditava adapteri ja rummu vahel on väga halb? :D Põhimõtteliselt poldiavad peaks asja ära ka tsentreerima.

h4rz

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 13 Apr 2013, 07:56

Pole kuulnud, et keegi paneks flantsi adapteri ja rummu vahele. Adapteri peale "stackitakse" neid aga suht usinalt. Kommentaare on mõlemapoolseid, kuid mina seal mingit probleemi ei näe.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 14 Apr 2013, 15:42

Kui adapter ise jääb keskavaga toetama veel mingis mõistlikus ulatuses, siis võib vahele panna küll sinna mis tahad, pole probleemi ;)

torms

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by torms » 20 Jul 2013, 15:46

Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Jul 2013, 15:51

torms wrote:Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.

6-7 keerdu oleks vast selline turvaline miinimum.

User avatar
Edirty

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 20 Jul 2013, 19:14

kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Jul 2013, 19:28

Edirty wrote:kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.

Hinnaks?


Rainer

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 21 Jul 2013, 14:32

Tõesti hea hind, kui võrrelda kuskilt tellitavatega.

User avatar
Kapsu

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 21 Oct 2013, 14:11

Ma siin olen vaikselt mõtetega järgmises hooajas.

Kas 5x108 alla läheb "wobble" poltidega 5x112 velg? Nagu ma olen aru saanud, siis need annavad ligi 2-2,5mm mänguruumi. 108 ja 112 vahe on 4mm, aga see on diameetri peale, ehk siis raadiuste vahe on 2mm. Seega teoorias peaks minema, aga kas keegi kinnitada ka seda saab? :P

On siit üldse keegi varem eksentrikuid kasutanud? Mõni halb külg ka nendel on?

Jurmola

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jurmola » 24 Oct 2013, 17:48

Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?

User avatar
Kapsu

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 24 Oct 2013, 22:18

Jurmola wrote:Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?


kahjuks m14

audivana

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by audivana » 01 Nov 2013, 02:22

Mul pool rumal küsimus. Plaan kevadel nn.piduriketta flansid pikalt saata ja lasta tööl teha natuke paksemad ja tsentreerivad flansid.
Kuna alukaga kitsas käes(vb isegi saaks), siis plaanin 2x10mm ja 2x15mm raudflansid teha.
Mis sellest mõttekäigust arvate?
Peale kaaluvahe võib veel mingeid probleeme/tõrkeid esineda?

User avatar
Edirty

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 01 Nov 2013, 02:35

rooste lähevad ainult, muud vahet väga pole.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 01 Nov 2013, 10:50

Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.

loffa

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 01 Nov 2013, 14:45

Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)

Andro

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Andro » 01 Nov 2013, 17:52

loffa wrote:Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)


Kui sul mingi paugupill pole, siis täiesti savi. Sama hästi võib öelda, et 1kg vedrustamata massi veeretab inertsist su auto paarkümmend meetrit kaugemale ilma gaasi andmata :D

Hapnik

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Hapnik » 01 Nov 2013, 19:24

Jorgen wrote:Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.

2x 20mm on isegi praegu müügis

http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 5&t=121797

audivana

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by audivana » 01 Nov 2013, 21:29

70euro :D
Mul võimalik need tööl ära teha kus materjal tasuta. Uurisin alumiiniumi kohta ja materjal täitsa olemas.
Maksan nelja flansi eest pool sellest hinnast umbes või tsipa peale.
Aga tänud ülevaate eest.

Martin1

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin1 » 01 Nov 2013, 23:46

Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)

akibo

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by akibo » 01 Nov 2013, 23:54

Raudflantsid jäävad rõvedalt kinni ka kui maha ei võta. Ma tegin relakaga nii rummu kui flantsi puhtaks, panin igast määret ja möllu. Hea 7-8 kuud hiljem nu55isin vaat et 45min per corner, et neid kätte saada. Tagumised olid kusjuures eriti räigelt kinni (vbl tagaveo tõttu?). Enivei, võimalusel eelistada aluflantsi iga ilmaga.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 02 Nov 2013, 00:34

Martin1 wrote:Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)

Kütusekulu vahet tõesti ei märganud ja kuna mu auto niigi aeglane, siis arvatavasti seda vahet oli raskem märgata :D

Martin1

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin1 » 02 Nov 2013, 00:45

Kütusekulu tõesti märkasin, kuid kiirendusega see et ükshetk nagu avastasin et oleks nagu pisut erksam ja kakuks kergemalt ratast ringi. Algul ei jagand ära et mis teema kuid kui kuna ainuke muudatus oli rehv ja velg siis tundus loogiline et asi selles.

User avatar
Kapsu

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 07 Nov 2013, 13:35

kui ebareaalne oleks 38mm flantsi kasutada? :D laagreid peaks vahetama iga kuu tagant?

loffa

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 07 Nov 2013, 13:46

Pole mingit vahet kas kasutad ET20 ilma flantsita või ET60 ja 40mm flantsi. Jõud mis mõjuvad rattalaagrile on täpselt samad.

Rasmus

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rasmus » 11 Nov 2013, 22:31

Just rääkisime Kaspar ju :) Kusjuures takkapihta olid mul veel rasked rattad ja nendega sai käidud isegi pooleldi rajal kangutamas ja kässerdamas mõned korrad. Null probleemi. Go for it!

Eelnevale kütusekulu jutule lisaks, et minul oli päris korralikult tunda, kas all on 17" veljed või 19" veljed. Ca 1-2L vahe oli minu kütusekulus.

StreetWolf

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by StreetWolf » 05 Dec 2013, 22:31

Nii vaja ühel veljel auguvahe saada 5x120 pealt 5x112 peale.
Loogiline oleks ,et vanad augud keevitad täis ja teed uued.
Veljeks 9 lai borbet A.
Kes teeb lõuna-eestis seda.?

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 06 Dec 2013, 13:22

Mõlemad ju 5 poldiga.. pmst ei ole keevitada vajagi, puurid lihtsalt uued avad. Tundub vb, et velg jääb nõrgaks siis... jah, nõrgemaks kui enne, aga keevitamine muudab seda struktuuri seal arvatavasti veel rohkem ja kui haltuurat tejakse, siis pole välistatud ka kõver velg :D Pealegi, ainult uute avade puurimine on kordi soodsam.

agoy

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 07 Dec 2013, 14:25

Aga veljel avade ovaalsemaks tegemine?

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 07 Dec 2013, 14:37

Sama palju tööd pmst, kui just esimese ettejuhtuva viiliga ei plaani nühkima hakata :D Kui keskava õige, siis pm peaks toimima ovaalsed avad ka, aga mõttekam korralikult uus valem puurida ikka.

agoy

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 09 Dec 2013, 11:49

A jah, Borbet A-l on ju kapsel poltide peal, siis võib topelt avad teha küll :)

Marti

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Marti » 21 Jan 2014, 17:30

Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 21 Jan 2014, 17:48

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.

Inex.ee ja fk-shop on internetis leht kus kõige odavamalt oleks võimalik saada. FKs vaata igapäevaselt, seal mingil põhjusel hinnad kõiguvad aegajalt vahemikus 50-90€/ paar.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 21 Jan 2014, 17:49

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.

Ebays ikkagi suhteliselt odavad need asjad, sest kogused on suured. Ametliku hinna eest tehes oleks kõik adapterid palju kallimad siin kohapeal tehes... aga kui kellegi naise sõbra vanaisa kunagi 20 euri eest tegi midagi, siis jutt liigub ja arvataksegi, et siin tehes saab palju odavamalt. USA's, Saksamaal ja Hiinas toodetakse alumiiniumi kohapeal ja kõiki neid masinaid ka, millega flantse toodetakse. Eestis tehtud flantside puhul sisaldub kogu selle jama transpordi hind juba flantside lõpphinnas nagunii ja väiksemate koguste puhul hind enivei kõrgem.

Aga et päris vastuseta ei jääks, siis joonise korral saad (soovitavalt jur. isikuna tellides) igast pädevamast metallitööfirmast omale need. Või siis küsi, kas inex.ee teeb sulle neid...

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 21 Jan 2014, 18:02

Minul on uuest kuust tulemas 4x100---->5x127 adapterid , millel on eraldi käiv tsentreerimis"rõngas".Keskava kasvad 57 pealt 89 peale.Hakkavad olema suht keerulise ehitusega , kuid mina lasen need teha Wisefabis. ;)

User avatar
RUF

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by RUF » 21 Jan 2014, 18:06

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.


Mina uurisin, aga ei ole midagi normaalset leidnud. 200 euri 4 tükki ja ega eriti odavamalt leidnud ei ole :cry: (see sama smile, aga mõelge nüüd sinna okse ka lendama)