Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Post Reply
User avatar
Toivoku
Posts: 2824
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Toivoku » 12 Jun 2015, 10:46

Martin1 wrote:
audivana wrote:Ah te ei te mis on ilus :D See jääks siga ülbe auto all.
Kui originaalid siis on jah ilusad veljed, aga liigub väga palju replikaid kus concave pole päris sama jne.
Eelmine nädalavahetus driftil anti proovida replicaid driftiauto alla koos slikidega ja need olid ikka korraliku concavega :)

mart63
Posts: 57
Joined: 19 Jun 2013, 17:05

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by mart63 » 06 Aug 2015, 22:26

Image

4x100 -> 5x120, paksuseid pakutakse alates 15mm, kas 15mm veljepoldi keeret alumiiniumi sees on fain? Või pigem peaks 20mm võtma? Eelistaks just 15mm, sest muidu läheb (juba olemasoleva) velje offsetiga tuugaks - auto on pisi-pisi.

User avatar
Edirty
Posts: 436
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 07 Aug 2015, 09:18

tikkpoldiga ei pakuta?

mart63
Posts: 57
Joined: 19 Jun 2013, 17:05

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by mart63 » 07 Aug 2015, 09:46

Pole leidnud küll jap.. Samas, VW Lupo on kerge tükk, vast on alu keere ka okei? Vaevalt neid toodetaks kui need päris kasutuskõlbmatud on?

User avatar
Kermo
Posts: 2218
Joined: 15 Dec 2011, 17:59

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kermo » 07 Aug 2015, 10:43

Niisama Alu sisse tavalisti ei keermestata neid vaid pannakse keermestatud pesad (terasest näiteks). Alu keere kui selline suht nõrk.

h4rz
Posts: 462
Joined: 25 Dec 2011, 20:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 07 Aug 2015, 21:20

Mul on olnud kaks jooksu RH originaale, mis on alukeermega. Mõlematega on ka probleeme olnud. Liiga pikad poldid ja tõmbab keerme minema :D

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 07 Aug 2015, 21:32

Mul sõbra autole sai alla bemmi flantsid, kuhu bemmi(5x120) avadesse sai tikkpoldid sisse ja juurde puuritud 4x avad. Tikkpolte jäi aga kasutusse 4 tk.

mart63
Posts: 57
Joined: 19 Jun 2013, 17:05

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by mart63 » 07 Aug 2015, 23:12

Enne flantsi auto külge kruttimist siis vast velgi külge proovida ja vaadata kuhu polt ulatub, kas vaja pikemat või olemasolev mõõtu treida. Mõistusega pingutada ja tilk keermeliimi vahele ja peaks bueno olema?

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 08 Aug 2015, 02:02

Pole neil häda midagi, mul on kaks jooksu olnud alumiiniumi sisse keermestatud flantse ja mõlemad on kestnud ilusti. Pead lihtsalt rattaid alla pannes vaatama et ikka ilusti keermesse läheks polt ja mitte mutripüssiga jõugakinni täristama, siis on kõik Ok.

Keermeliimi asemel pane ikka määret - alumiiniumil on kehv omadus teiste metallide külge kinni oksüdeeruda niiskusega. Määre aitab seda ära hoida.

mart63
Posts: 57
Joined: 19 Jun 2013, 17:05

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by mart63 » 08 Aug 2015, 09:31

Käravad siis küll, aga tea kas 15mm julgeb osta või peaks 20mm võtma ja lootma et mahutab koopasse ära ? :D

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 09 Aug 2015, 08:55

Pane üks stock polt läbi velje ja mõõda palju keeret välja ulatub. Lühemat polti ma küll panema ei hakkaks

ZaintS
Posts: 116
Joined: 15 Feb 2015, 16:12

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by ZaintS » 09 Aug 2015, 12:16

loffa wrote:...Keermeliimi asemel pane ikka määret - alumiiniumil on kehv omadus teiste metallide külge kinni oksüdeeruda niiskusega. Määre aitab seda ära hoida.
Määrde osas veel soe soovitus mitte kasutada vasemääret! Vask ja alumiinium ei ole omavahel hea kooslus. Ise kasutan suht igal pool grafiitmääret

mart63
Posts: 57
Joined: 19 Jun 2013, 17:05

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by mart63 » 09 Aug 2015, 14:12

Pigem jah nö kuivmääre. Poldipikkused paika ja timm. Tellib nädala alguses ära adaptrid, 4x100 on ikaldus.. 5x120 valik ja hinnad on atraktiivsed... :)

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 16 Aug 2015, 18:56

kui reaalne probleem on see, kui auto tsentreeriva keskava diameeter on 56,1 mm, aga adapterid on 57,1 mm? Nimelt pakutakse tohuijaa adaptereid 5x100 - 5x120, mis just 57,1mm keskavaga, aga minu autol on see 1 mm väiksem.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 16 Aug 2015, 19:14

Tsentreerimisrõngad vahele ja tuld

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 16 Aug 2015, 19:20

0,5mm paksused? leidub sellist üldse?


loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 17 Aug 2015, 08:30

Võid kaks tiiru mäkaiveri teipi ka panna. Mul E46 touringul olid esimesed flantsid sama moodi liiga suure keskavaga, sõitsin mitu aastat mäkaiveri teibiga ja mingit vibra polnud :D

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 12 Sep 2015, 07:16

On olemas veljed auguvahega 5x120 ja flantaid 5x112 peale ning masin, millel tikkpoldid 5x114,3. Kuidas need veljed alla saada? Käiks poltidega veljed alla, saaks Wobble polte kasutada aga tikkpoltide puhul ei saa ju. Või siis flatsi avad ovaalseks freesida? Või on äkki kellelgi 5x114,3 toimub 5x120 flantse?

PRIMO
Posts: 469
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 12 Sep 2015, 09:15

Wobble bolt annab nii vähe mängima, et 5x120 pealt sa 5x114,3 küll kuidagi kätte ei saa. Võimalus oleks augud uued puurida ja metallist kraed uutesse aukudesse pressida, et tugevam jääks. Või kui prostamalt asja teha, siis vägistad flantsi külge ära jõuga ja siis velg flantsi külge.

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 12 Sep 2015, 12:06

Wobble polte oleks kasutanud flantside kinnitamiseks, kuid autol on tikkpoldid, siis enam sinna poltidega midagi ei kinnita :D flantsid on 5x112 to 5x120.

Aga kõige kiirem ja soodsam variant ongi sis flantsi 5x112 avad freesida ovaalseks, et sinna mahuks sisse 5x114,3 koos mutri ja võtmega?

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 12 Sep 2015, 15:24

Puuri kôrvale uued augud

User avatar
Toivoku
Posts: 2824
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Toivoku » 12 Sep 2015, 19:37

loffa wrote:Puuri kôrvale uued augud
Loffa su treial ei taha teha 5x100 pealt 5x120 peale mulle adaptereid? võimalikult õhukesed.

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 12 Sep 2015, 22:06

loffa wrote:Puuri kôrvale uued augud
Image
Flantsid midagi sellist...sinna kõrvale väga uusi avasid ei puuri.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 12 Sep 2015, 22:17

agoy wrote:Wobble polte oleks kasutanud flantside kinnitamiseks, kuid autol on tikkpoldid, siis enam sinna poltidega midagi ei kinnita :D flantsid on 5x112 to 5x120.
Mutreid ka selliseid http://www.serpentautosport.com/varinuts_edited-1.jpg, vb on madalaid ka saada, mis flantsi sisse mahuks, ma praegu ei otsinud rohkem. 5x114,3 tikkpoldid iseenesest lähevad 5x112 avadesse küll, ilma, et midagi ovaalseks peaksid tegema. Ja wobble mutritega pannakse japsidele 5x112 velgi alla küll ja veel, ainuke probleem ongi praegu see, et mutter flantsist kõrgem poleks. Velje (flantsi) keskava peab ainult klappima siis, või tsentreerimisrõngaga olema kindlasti.

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 13 Sep 2015, 09:45

Proovitud ja ei istu see Flants sinna ilma avade modimist.

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 07 Mar 2016, 19:07

Kas keegi oskab kommenteerida. Kui mul on umbes sellised adapterid:

Image

Nendel on adapteri auto külge kinnitamiseks poldid. Poldid ei ole koonuses ega ümarad nagu tavalised veljepoldid, vaid "sirged". Minu autol on tikkpoldid, pean ostma sobivad mutrid seega. Enamasti kasutatakse sellisel juhul koonusega mutreid, aga siin selliseid kasutada ei saaks. Kas on reaalne vahe või oht, et midagi juhtub, kui siin kasutada tavalisi mutreid?

User avatar
callaway
Posts: 860
Joined: 04 Jan 2012, 19:24

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by callaway » 07 Mar 2016, 19:08

Image

Ja anna minna :)

Loffa sõitis niimoodi ringi.

User avatar
Toivoku
Posts: 2824
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Toivoku » 07 Mar 2016, 19:58

callaway wrote:Image

Ja anna minna :)

Loffa sõitis niimoodi ringi.
LUkuga mutrid ja tuld.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 07 Mar 2016, 23:11

Keskava peab klappima flantsil auto omaga, siis timm.

Post Reply