Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Kapsu

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 30 Sep 2012, 22:36

Kui paks on kõige õhem adapter mille ma leian, mis viiks 5x108 pealt ükskõik mille peale (põhimõtteliselt savi. 5x108 normaalseid velgi leida on võimatu. :evil: )

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 30 Sep 2012, 22:44

Kuskil 17mm on normaalne, 15mm on siuke risky business ja õhemad on show use only. :D

Rainer

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 01 Oct 2012, 08:04

Mul oli 15mm topeltpoldikas ja tsentreeriv, pole mingit riski, sest praktiliselt sama turvaline, kui ilma adapterita.

h4rz

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 01 Oct 2012, 17:24

Mul ka hetkel 15mm kasutusel. Polte on vaid keeruline kinni-lahti keerata, kasutusel lõigatud peadega stockid :D:D

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 26 Nov 2012, 16:08

Image

Kui turvaliseks saab neid adaptereid pidada? Mõtlen eelkõige seda osa, kus 2 auku lähestikku?

Rainer

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 26 Nov 2012, 16:19

See on küll minu arvamus, aga vaevalt et väga ebaturvaline on, sest pinda uue keeratava augu kõrval on küll ning adapter on tsentreeriv. Kas vasakul tegemist 4x100 -> 5x130 ?


User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 26 Nov 2012, 20:19

Ei juhtu sellisega midagi ;) Need kaks ava on veidi nõrgemad, kui teised, aga mitte märkimisväärselt.

coley

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by coley » 27 Nov 2012, 10:29

Kas keegi leiab mulle kuskilt 4x113.4 to 5x120 adaptreid... Elik siis Nissani külge Bemmi velgi vaja panna! :lol:

Image

Tänud!

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 27 Nov 2012, 12:23

FK neid ei müü, nii et tuleb kuskilt mujalt otsida. Leidsin midagi sellist - http://www.ebay.com/itm/4x114-3-5x120-T ... 0452607780

coley

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by coley » 27 Nov 2012, 12:33

Jorgen, need ma leidsin ise ka - aga 360 toltsi on ikka päris rets - a noh kuna eestis on ilmselgelt bemmi veljevalik kordades suurem ja odavam kui nissani ägedad veljed siis vbl peab tegema selle lükke!

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 27 Nov 2012, 12:43

coley wrote:Jorgen, need ma leidsin ise ka - aga 360 toltsi on ikka päris rets - a noh kuna eestis on ilmselgelt bemmi veljevalik kordades suurem ja odavam kui nissani ägedad veljed siis vbl peab tegema selle lükke!

Adapterid ongi kahjuks kallid, eriti just tellides. Aga alati võimalus kuskilt joonis leida ja uurida Eestist, kes viitsiks teha, tuleks kindlalt odavam. Õnneks 4x114.3->5x120 normaalne üleminek, kus augud ei kattu, siis ei tohiks teadjale inimesele nende tegemine väga suurt raskust valmistada.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 27 Nov 2012, 14:22

Jorgen wrote:Õnneks 4x114.3->5x120 normaalne üleminek, kus augud ei kattu

u mad? :D

Image

Ja see on eeldusel, et kasutada auto puhul M12 sisekuuskantpolte ja teha standardsest väiksem ava selle poldipea jaoks :)

coley

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by coley » 27 Nov 2012, 14:32

Üheosalisi flantse ei saa kasutada ilmselgelt - augud liiga lähestiku. Seepärast need ebay omad on ka 2 osalised!

Eriti äge oleks veel nii, kui rummu külge käiks siis poltidega nagu originaalis ja 5x120 oleks teistpidi, et polt flantsi küljes ja pealt keerad mutrid - nagu reissing värk! :lol:

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 27 Nov 2012, 14:43

Kaheosalised kõige lihtsam teha jah sellise juhtumi korral... ja reissing või mitte, aga saab nii ka küll, et pealmise flantsi küljes on tikkpoldid.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 27 Nov 2012, 14:44

Tanel wrote:
Jorgen wrote:Õnneks 4x114.3->5x120 normaalne üleminek, kus augud ei kattu

u mad? :D

http://www.lowlifer.ee/ladu/joonised/4x114.3-5x120.png
Ja see on eeldusel, et kasutada auto puhul M12 sisekuuskantpolte ja teha standardsest väiksem ava selle poldipea jaoks :)

Googlest kiiruga vaatasin ehk siis arvatavasti mitte seda õiget adaptrit :D Muuseas Tanel, on sul juhuslikult sama joonist ka 4x100->5x112 ülemineku jaoks?

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 27 Nov 2012, 14:48

Nüüd on :D

Image

Umbes sama kehv seis ikka sessuhtes.

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 27 Nov 2012, 14:55

Selle vastu aitab selline süsteem:

Image

Image

Ehk oskab keegi öelda, oleks võimalik osta viimasel pildil seda suuremat polti, kuhu sisse saaks veel ühe poldi keerata (raske seletada, loodan et saate aru :))

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 27 Nov 2012, 15:08

Metallitöödega tegelevatest firmadest joonise alusel :D Mingisugused poed nagu Baltic Bolt unusta kohe ära, neilt ei saa isegi 10.9 M12x1.5 keermelatti, ega M7 keermelõikurit, ega mitte midagi. Tavalisi polte ja mutrivõtmeid ainult :D Ja nagu flantsidel on need sisse pressitud puksid, et keere terasest oleks, nendest ei olnud nad isegi kuulnud kunagi.

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 04 Dec 2012, 13:41

ma ajan taga sellist adapterid ,mis teeks 4x108-->5x120 peale.Selliseid näinud ma kusagil pole.Ilmselt ka ainult kaheosaline adapter?Kas keegi oskab nende kaheosaliste kohapealt arvamust ka avaldada?Teine asi on ,et kas keegi saaks üles laadida joonise/visuaali adapterist ,mis oleks 4x108--->8x165 .Huvitav , kui turvaline oleks seda süsteemi kasutada?Jällegi ,pole ühetgi sellist adapterit näinud.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 01:31

PRIMO wrote:ma ajan taga sellist adapterid ,mis teeks 4x108-->5x120 peale.Selliseid näinud ma kusagil pole.Ilmselt ka ainult kaheosaline adapter?Kas keegi oskab nende kaheosaliste kohapealt arvamust ka avaldada?Teine asi on ,et kas keegi saaks üles laadida joonise/visuaali adapterist ,mis oleks 4x108--->8x165 .Huvitav , kui turvaline oleks seda süsteemi kasutada?Jällegi ,pole ühetgi sellist adapterit näinud.


Põhimõtteliselt saab välja arvutada selle, kas üks või teine flants on piisavalt turvaline kasutada :D Kel vaba aega liiga palju, see võib uurida. Muidu see 4x108>5x120 on ka kattuvate poldiavadega küll jah... Kaheosaline flants, kui õiged poldid ja neid ka õige arv valitud, ei ole minu silmis kuidagi vähem turvaline kui mõni muu.

Ja see imevalemiga adapter näeb välja selline: (kui juhuslikult tammepuust teha) :D

Image

Välisläbimõõt on 190 mm.

User avatar
djelton

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by djelton » 05 Dec 2012, 02:09

4x100 pealt mingi ägedama 5x(maeitea mis levinum) valemi peale peaks ka vist lahedaid variante olema? Arvestades, et 4x100 läheks Civic'ule olemasolevate tikkpoltide külge, mitte sissekeeratava variandiga nagu Golfidel jne? vist on:D Pagan pole kursis niiväga.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 02:34

Tikkpoltidelt mingi muu valemi peale üle minna on vist keerulisem... ma kujutan praegu ette ainult seda, et tikkpoldid on lihtsalt liiga pikad, kui tahad mingit 17-20mm paksust flantsi kasutada ja hakkavad segama.

Kui tikkpoldid piisavalt lühikesed, siis muud erinevust pmst ei olegi, kui lihtsalt flantsi sees on mutrite jaoks sobivad avad 4x100 valemiga.

User avatar
djelton

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by djelton » 05 Dec 2012, 04:57

Njah, eks ta nii ole jh, samas tikkpoldid saab ju lühemad panna/välja vahetada?
Aga jamh, ikkagi tuleb see flants nö. paksem ning kui ei taha tiibi värdjalikult moddida, siis tuleb kas ränk stretch või tagasihoidlikuma ET'ga velg panna:)
Lihtsam on vist 5'se poldivalemiga VTi sild leida:)

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 14:29

Flantsiprobleemi lahendatakse muide teises järjekorras... esiteks mõtled välja mis velge sa tahad, või ostad velje. Siis mõtled välja millist fitmenti tahad ja valid rehvi. Ning siis selle järgi ostad/tellid flantsid alles.

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 05 Dec 2012, 15:44

too flanss ongi see , mida ma taga ajan :D .Kes veel ei tea , siis tegu on hummeri velgede audil kasutamiseks mõeldud flansiga.Minu mõte on see ilmselt teha terasest , aga kas see vibrama ei või jääda?Sessuhtes et flass on ise nii suur ja tasakaalustamisest pole seal haisugi... :?

Rainer

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 05 Dec 2012, 16:02

PRIMO wrote:too flanss ongi see , mida ma taga ajan :D .Kes veel ei tea , siis tegu on hummeri velgede audil kasutamiseks mõeldud flansiga.Minu mõte on see ilmselt teha terasest , aga kas see vibrama ei või jääda?Sessuhtes et flass on ise nii suur ja tasakaalustamisest pole seal haisugi... :?

räägi nüüd konkreetsemalt, mis auto sul 4x108 valemiga on ja milline see velg(veljed) on, mida sooviksid alla panna, hetkel tundub see kuidagi imelik..

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 16:32

PRIMO wrote:too flanss ongi see , mida ma taga ajan :D .Kes veel ei tea , siis tegu on hummeri velgede audil kasutamiseks mõeldud flansiga.Minu mõte on see ilmselt teha terasest , aga kas see vibrama ei või jääda?Sessuhtes et flass on ise nii suur ja tasakaalustamisest pole seal haisugi... :?


No suur ja raske tuleb jah... :D Kui välimise ringi peale puurida kokku 16 ava ja sisemise peale 8 ava (mõlemal siis nii, et pooled avad on lihtsalt kaalu vähendamiseks), siis kaalub üks selline flants 3,5 kg. Materjaliks S355. Aga tasakaalustada saab seda ka loomulikult, nagu ka hoorattaid ja muid asju tehakse. See ei tohiks probleem olla.

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 05 Dec 2012, 18:28

nagu ma eelpool mainisin ,siis see flanss on mõeldud HUMMERI velgede kasutamiseks AUDIL. ;) Muidu ma tean , et nt põrnika velgede kasutamiseks tavalisel 4x100 autol on kasutusel samasugused "suured" adapterid ,aga nendega on nii ,et kõigepealt kruditakse adapter velje külge ja siis pannakse kogu krempel koos velje,rehvi ja adapteriga balansseerimispinki ja seejärelpannaks auto alla.

Pikksilm

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Pikksilm » 26 Mar 2013, 00:45

Tanel wrote:Ja nagu flantsidel on need sisse pressitud puksid, et keere terasest oleks, nendest ei olnud nad isegi kuulnud kunagi.

Oled Sa nüüdseks midagi kuulnud ? :roll:

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 26 Mar 2013, 01:16

Pikksilm wrote:
Tanel wrote:Ja nagu flantsidel on need sisse pressitud puksid, et keere terasest oleks, nendest ei olnud nad isegi kuulnud kunagi.

Oled Sa nüüdseks midagi kuulnud ? :roll:

Sobivaid pole leidnud, aga eks mingi päev teen jälle ühe aktiivsema otsimise jälle... Hiinast saaks joonise järgi tellida, aga miinimumkogus ~300 000 tk ei kutsu väga :D

agoy

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 26 Mar 2013, 08:22

'Mul oleks ka vaja teha flants 5x120 pealt 4x108 peale. Kas keegi saab mulle mingi pildi teha, et näeks kuidas asjad ära mahuvad/ei mahu.
E: tegin hoopis ise kiiruga ühe Image
Et siis 5x120 kinnitan 4 poldiga :D

Pikksilm

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Pikksilm » 27 Mar 2013, 21:47

agoy wrote:'Mul oleks ka vaja teha flants 5x120 pealt 4x108 peale. Kas keegi saab mulle mingi pildi teha, et näeks kuidas asjad ära mahuvad/ei mahu.
E: tegin hoopis ise kiiruga ühe http://www.upload.ee/image/3180321/flants1.jpg
Et siis 5x120 kinnitan 4 poldiga :D

Bemmile "Fordi" veljed alla :roll:
Kui vastupidi, siis 4x108 pealt 5x120 peale ikka ;)

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 27 Mar 2013, 22:39

Pikksilm wrote:Bemmile "Fordi" veljed alla :roll:

...Või audi , või ctroeni ;) .Siinkohal küsimus ka , et mis materjalist on tehtud audi rummud?Tegu on cast steel (mis on täiesti keevitatav) , või ma eksin? :roll:

Iff

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Iff » 28 Mar 2013, 01:10

Nö tavalised vaheflantsid nt 5 vöi 10mm paksused kannatab teha ju plastikust ka vöi ma eksin ? Kui ja siis kus eestist sellist plastikut müüakse ? Võiks olla juba õige läbimööduga et kodus treipingis õige paksusega seibid saagida. Või on alumiinium odavam ?

Jorgen

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 28 Mar 2013, 09:55

Iff wrote:Nö tavalised vaheflantsid nt 5 vöi 10mm paksused kannatab teha ju plastikust ka vöi ma eksin ? Kui ja siis kus eestist sellist plastikut müüakse ? Võiks olla juba õige läbimööduga et kodus treipingis õige paksusega seibid saagida. Või on alumiinium odavam ?

Plastik :shock: ?
Ma usun et alumiiniumi hind pole flantside jaoks absoluutselt kõrge ja kindlalt turvalisem.

User avatar
Tanel

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 28 Mar 2013, 12:58

5mm spaceri võid ju teha PA6.6'st (polüamiid / nylon) või midagi, aga ma kahtlen väga, et see odavam või lihtsam tuleb sul.
Ja nii õhukeste puhul alustaksin mina kindlasti lehtmaterjalist, mitte ümarast. Lihtsam ja soodsam.

Pikksilm

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Pikksilm » 31 Mar 2013, 09:59

Jorgen wrote:Ma usun et alumiiniumi hind pole flantside jaoks absoluutselt kõrge ja kindlalt turvalisem.

Plastikutööstus on jah juba niikaugele jõudnud, et metallidega samaväärsete tugevustega materjale leidub juba :twisted:

agoy

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 31 Mar 2013, 12:42

Pikksilm wrote:
agoy wrote:'Mul oleks ka vaja teha flants 5x120 pealt 4x108 peale. Kas keegi saab mulle mingi pildi teha, et näeks kuidas asjad ära mahuvad/ei mahu.
E: tegin hoopis ise kiiruga ühe http://www.upload.ee/image/3180321/flants1.jpg
Et siis 5x120 kinnitan 4 poldiga :D

Bemmile "Fordi" veljed alla :roll:
Kui vastupidi, siis 4x108 pealt 5x120 peale ikka ;)

Velje poleerpink on tehtud bemmi tagasillast ja hetkel tundub kõige lihtsam lahedus, kuidas sinna audi velg saada, on flantsi kasutamine. Materjalina kasutan mingit tavalist musta metalli vms ja koolis saan asja parajaks lõigata :)

PRIMO

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 31 Mar 2013, 15:13

siis puuri lihtsalt 2 auku juurde sinna rummu ja pane kahe poldiga.Isegi keermestama ei peaks ju pm.Otsid pikad poldid ja tagant mutter vastu.