Madaldamine/stance

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Tanel

Madaldamine/stance

Post by Tanel » 05 Jan 2012, 11:25

Teeks siis juba tehnilise teema sellest "probleemist" ka mis meid kõiki siia kokku on toonud :D

Jällegi, võimalusi on palju. Vedrude lõikamine, coiloverid, õhkpadjad. Mind ennast huvitaks aga just see osa, kuidas lihtsate vahenditega saaks autole hea stance'i. Mõtteainet on selleks mulle juba pikemat aega andnud Kristjan oma "eurostance'iga". Mõnikord jääb süütevõti tagumise rehvi ja koopaääre vahele kinni, aga no, vastu need üksteisele eriti ei käi ja auto on päris jäik.

Igasuguse "kallid coilid on head coilid" jutu võib kuskile mujale jätta, seda teame nagunii kõik. Mul pole isegi plaanis rajal mingeid tulemusi saavutada, vaid tahaks, et auto istuks teatud kõrgusel just nii nagu vaja. Aga okei, asja juurde: vw klubis kasutaja Liblikas sõitis mingi aja ilma esimeste vedrudeta. Kristjan aga mõõtis oma (esi)amordi käiguks 5mm :) Mõlemad said ja saavad oma sõidud sõidetud ja tulemuseks on see, et minu usk vedrude vajalikusesse on üsna kadunud. Tahaks proovida erinevaid materjale läbilöögipuksidena, ehk siis kasutada neid vedrudena (või siis koostöös vedrudega). Kui sobiva mõõduga läbilöögipuksid treida õigest matejalist, siis peaks see suht reaalne variant olema mingil meelepärasel kõrgusel korralik jäikus saavutada.

Teine asi, mis huvi pakub, on "axle drop plates". Minu auto tagasilla puhul jätaks need sillatala/laagrivõlli jne kõik veidi normaalsemasse asendisse (kuna ma tagasillas midagi reguleerida ei saa, siis jääb ära ka madaldamisest tingitud kokkujooksu suurenemine). Ratta asendit koopaääre suhtes saab aukude asetusega ka nende abil muuta, et esiveduse VW puhul tagaratas koopa ette serva ei tuleks nii väga. Samas võimaldaks ka rohkem madaldamist koostöös coiloveritega, kui vaja muidugi. Amordi tööpiirkond jääks ka üsna normaalne (eelmises lõigus oleva jutu vastand - siinsel juhul peaks olema rehvil ja koopaäärel ikka mingi mõistlik vahe ka). Asja miinus on see, et 10mm sirge teraslatt ei ole just kõige tugevam painutamise suhtes ja suurema massi korral kiiret kurvi võttes võib, aga ei pruugi, toimuda kerge...häving. :)

Asjast pilti ka:
Image
Image

User avatar
tns1

Re: Madaldamine/stance

Post by tns1 » 05 Jan 2012, 13:53

Ilma vedruteta on täiesti f*cked-up sõita. Rattal kaob kontakt teepinnaga väga lihtsalt ära ning ausaltöeldes sa näed välja kui viimane debiilik, kui sa sõidad vähegi teel, mis on laines nt. Mõnel väiksemal maanteel sellise autoga sõitmine on potentsiaalselt ohtlik. Pea alati saab amordipüstakuid ümber teha, et säilitada vedrukäik, kuid siiski autot madalamaks saada. Raimo e28 näiteks eest vedrutab jätkuvalt, kuid nii madalaks ei vaju hainina originaalis vist isegi ilma vedruta.

dcshoes

Re: Madaldamine/stance

Post by dcshoes » 05 Jan 2012, 14:13

noo aga samas kui sul vedrudega käiku amordil pole siis see võrdub juba sõitmine ilma vedrudeta , siis vist on enamus meil siin nagu debiilikud sõidavad. endal mul kõik vedrud alles. tagumistel phmt ma saaks nii teha ,kuna mul amort ja vedru eraldi siis kui ma auto madalaks lasen siis auto toetud löögipukside peale ja vedru sees lihtsalt käib ringi kuna vedru palju madalam kui amort annab seda teha :)
mul endal tehtud jaikus juba teist korda et vedrude vahele on lõigatud toru juppid, sellisele lahendusele sain siis kui rattad olid koobast väljas ja oli vaja vedada rahvast ,kuid yle 2 ei mahtunud. maal olles mõeldud tehtud. lõikasin väiksemad toru juppikesed 2-3 tk 1 vedru peale viilisin sooned sisse et nad püsiks vedru vahel , painutaisn vedru panin vahele, haamriga neid peksin kitsemaste kohtadesse ja auto alla pannes istusin mul autos 5 inimest ja auto ei liikunud grammigi. hetkel mul on sama olukord. auto tänu sellele sai tõstetud 1 sm ja nyyd autos sai istutud 4 inimest ja siis augutes sõites kuulad vahest kooba ja rehve vastu käimist. Muidugi see pole kõige parem lahendus ja pilti mul pole ja jutt nii segane et vb keegi saab aru mida mõtlen aga saab asja küll.
Kuid ütleme nii et sellise lahendusega saab auto jaigemaks ja 1 koha peal seista panna mitte madalaks. selle ajal mõtleb midagi ikka muud välja et auto oleks jaik ja madal.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 05 Jan 2012, 14:24

Toon hoopis ühe teise teema ka siia juurde veel:

Image

Üldisemalt siis vedrustus, kus kasutatakse pushrod'e. Eestikeelset vastet ei tea. Pildil kujutatud Mk2 Golf, kuskil 2 tolli kliirensit ehk ja vedrustus hästi toimiv ning "ei lähe kunagi põhja". Ainuke probleem on see, et vaevalt nii suurt ümberehitust tänavale lubataks.

Vähe detailsem pilt ka, mis annab rohkem selle tööpõhimõttest aimu:
Image

kristjan

Re: Madaldamine/stance

Post by kristjan » 05 Jan 2012, 18:29

Kui sõita ilma amordikäiguta (amorti enam kokku suruda ei saa) aga parajalt eelpingestatud vedruga, on see oluliselt paremini kontrollitav auto kui ilma vedrudeta auto.

Võtame situatsiooni. Sõidad maanteel kiirusega 90kmh ja tee peal on lohk (mõni ära vajunud truup või mis iganes, neid lohke meil Eestis iga tee peal). Autol ei ole all vedrusid. Kõigepealt sõidad lohku sisse, rattad surutakse rohkem koopasse ja kere maale lähemale. Kuna vedrustust pole, siis väga lahe, ei läindki rehv koopaääres suitsema ja karter jäi ka terveks. Teine moment tekib siis, kui sealt lohust välja sõidad ja see trampliinina hakkab töötama. Kergitab autot, koormus ratastele väheneb jne. Aga kuna sul pole enam vedrusid, siis pole miskit, mis rattaid vastu maad suruks. Amort seda ei tee, sest teadupärast ei ole amordi ülesandeks ratta üles-alla liikumise kiirendamine, vaid vastupidi. Seega kaotavad rattad põhim. kontakti teega.

Sul võib olla auto läbilöögipuksi peal enamiku ajast, kuid kui vedru eelpinge on piisav, siis sellest lohust välja sõites toimib su auto vedrustus pea sama hästi kui mõne originaali oma. Tekib muidugi mõningaid nüansse, kui auto läheb nn. lainesse, ehk järgmisesse põrkesse jne. Selle jaoks on vaja head amorti, et seda kontrollida.

Sama asi kehtib ka konarlikul teel (Männiku tee vana lõik, Tehnika tn. jne kui Tallinnast rääkida). Lihtsalt seal on see bump ja rebound 2 korda iga meetri peale. Piisavalt suure kiirusepealt võib autot nimetada juba hõljukiks, millel aegajalt rattad maad puutuvad.

Ilma vedrudeta on paha :D

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 05 Jan 2012, 19:43

Ma sain Focusele 12cm vist droppi. :D Teema selles et kuna amort oli nii pehme siis iga kord kui tagasild lainest läbi sõitis siis käis sellie laevatamine et juba. Kui auto maandus leevendus vedru pealt tagasi jäiga vedru peale siis põrkas üles tagasi. :D Põrkas nii et jube, sellepärast loobusingi peale nädalat, ohtlik oli sõita (taga siis sõltumatu vedrustus). Isegi kui on madaldus vedrud siis soovitan jäigemat ja lühema käiguga amorti. Coilidel tegelikult tekib ka see teema et mida madalamaks lähed seda pehmemaks läheb vedrustus. Vaatame mis ma suudan järgmiseks aastaks välja mõelda. :D Tahaks ühtedel coilidel kinnituskohad ümber teha.

wax

Re: Madaldamine/stance

Post by wax » 06 Jan 2012, 09:52

Enamus on siin uuemad masinad, mul aga 4-5 vanakest, millel on taga lehtvedrustus. Selle puhul on asi eriti lihtne :) Vaja vaid pikemaid vedrukammitsaid (U-polt), ning sellise paksusega plokke, kui palju madalamaks tahad lasta :) Vedru-amort ja kogu selle käik ning tööpõhimõte jääb samaks mis originaalis :) Paigaldatakse siis klots vedru ning silla vahele, nagu viimasel pildil näha.

Image
Image
Image

Motary

Re: Madaldamine/stance

Post by Motary » 07 Jan 2012, 21:45

Tanel wrote:Toon hoopis ühe teise teema ka siia juurde veel:

PILT

Üldisemalt siis vedrustus, kus kasutatakse pushrod'e. Eestikeelset vastet ei tea. Pildil kujutatud Mk2 Golf, kuskil 2 tolli kliirensit ehk ja vedrustus hästi toimiv ning "ei lähe kunagi põhja". Ainuke probleem on see, et vaevalt nii suurt ümberehitust tänavale lubataks.

Vähe detailsem pilt ka, mis annab rohkem selle tööpõhimõttest aimu:
PILT


Seda süsteemi nimetatakse ingliskeeles cantilever suspensioniks, põhimõte on asendada amort vardaga ja siis ühendada läbi nookuri see amortisaatoriga vähendades vedrustamata massi, mis parandab sidestust teekattega ja saad paigutada amordid võimalikult kere keskele, et vähendada külgkaldumist. Pushrod on eesti keeles tõukurvarras. Tänava autole üli overkill asi :D
Need teras plaadid Golfide madaldamiseks tunduvad üsna pehmed olevat, kui lisada üks kolmnurk poltide vahele, mis toetab tagasilla tala peale, siis oleks juba väga arvestatav asi, kuidas autot ülisoodsalt madaldada :P

Villu

Re: Madaldamine/stance

Post by Villu » 09 Jan 2012, 21:57

Kui me nüüd räägime lihtsatest asjadest, siis sellise vidinaga jääks isegi vedrude lõikumine ju ära?
Muidugi kui ohutu see asi on, materjal peab üsna tugev olema, et ta sellele pingele vastu peaks.
Mis teie arvate?

Image

Äkki on keegi seda varjanti juba proovinud? Mul daily masinal on ees coiloverid ja taga lõigatud vedrud, topiks nendele lõigatud vedrudele sellise asja vahele äkki saab hea?

User avatar
tns1

Re: Madaldamine/stance

Post by tns1 » 10 Jan 2012, 00:47

IMO kõige halvem mõte vist, mis olla saab, on selliste asjade kasutamine.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 10 Jan 2012, 01:27

Mõte iseenesest pole halb, aga see lihtsalt ei tundu eriti teostatav sellisena. Selles mõttes, et need lähevad lihtsalt katki mingi hetk (väsimuspurunemine poldi keskel ma pakun). Kui sinna paar mutrit lisada, siis ei lagune keskelt pooleks läinud süsteem päris laiali ka ja ei pudene tee peale :D Kes tahab, saab niimoodi katsetada :D

Sama lihtne või isegi lihtsam on paar kotti mulda/liiva/kive pagasnikusse panna :D

Villu

Re: Madaldamine/stance

Post by Villu » 10 Jan 2012, 02:11

Ma täna leidsin netist sellised jubinad, otsisin mersule mingit madaldus kitti ja viskas sellised jullad 45 naela eest (täpseltmalt ei lugenud palju neid selle raha eest oli. Nii et ise ma selliseid asju välja ei mõelnud, küll aga aega leian, siis proovin ära.
Aga samas kas ühelepoole vedrut või mõlemale poole vedrut? Kas kaks või üks ühele vedrule?

wax

Re: Madaldamine/stance

Post by wax » 10 Jan 2012, 09:29

Villu wrote:Aga samas kas ühelepoole vedrut või mõlemale poole vedrut? Kas kaks või üks ühele vedrule?


Kindlasti mõlemale poole. Kui ainult ühelepoole paned, pole enam vedru sirge, vaid banaan :)

Aga nõus tn eelkõnelejatega - mina seda vedru kooshoidmise süsteemi ei kasutaks, pigem siis jah juba selline lowering-kit :D
Image

User avatar
tns1

Re: Madaldamine/stance

Post by tns1 » 10 Jan 2012, 15:35

Nendega muutub vedru käik lühemaks, aga jäikus jääb samaks. "Bottom-out" toimub lihtsamini ning siis see stress, mis sellele klambrile avaldub, on päris muljetavaldav. Ise ei usaldaks eriti vedruklambritega ringi sõitvat autot, lihtsam on lõigata.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 11 Jan 2012, 01:50

Ja kui juba lõigatud vedrud on ja probleemiks liiga pehme vedru, siis ma mängiks läbilöögipukside/materjalidega endiselt. Kavatsen ilmselt oma coilidele ka need ise teha kunagi, et kõrgus paras jääks ja puksi enda jäikus ka okei oleks.

Motary

Re: Madaldamine/stance

Post by Motary » 11 Jan 2012, 23:59

Siis progresseeruva jäikuskarakteristikuga läbilöögipuksid ( multi- cell polyurethane progressive bumpstops ) näiteks:

Image

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 30 Mar 2012, 12:52

Arvatavasti siin teemas kerge offtopic, kuid ei oska mujale ka postitada. On kellelgi pilte Golf Mk2'st millel vastavalt 60/40 ja 85/70 drop?

Andro

Re: Madaldamine/stance

Post by Andro » 30 Mar 2012, 19:22

Kaugelt pole vaja otsida :D

http://www.m-tuning.ee/auto.php?id=6

60/40 on loll madaldus, pea igal autol see tagumik uppis vist :(

Martin1

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 16 Apr 2012, 17:34

Ei osand kuskile mujale kirjutada, kas keegi volkarimeestest oskab öelda kust saaks golf 3le odavad coilid? (JOM'id Rokkorid vms)

Cpstuning

Re: Madaldamine/stance

Post by Cpstuning » 16 Apr 2012, 18:41

Martin1 wrote:Ei osand kuskile mujale kirjutada, kas keegi volkarimeestest oskab öelda kust saaks golf 3le odavad coilid? (JOM'id Rokkorid vms)

http://www.ladu24.ee/et/info/Brandide-t ... g-varuosad

Andro

Re: Madaldamine/stance

Post by Andro » 16 Apr 2012, 20:47

JOMil tõusid hinnad hiljuti nii palju, et targem eBayst tellida.

Cpstuning

Re: Madaldamine/stance

Post by Cpstuning » 16 Apr 2012, 20:56

Andro wrote:JOMil tõusid hinnad hiljuti nii palju, et targem eBayst tellida.

Golfile hetkel küll veel sama hinnaga JOMi lehel nagu varem, ladu24 kaudu tuleb hinnaks mingi 190 Eur vms!

Martin1

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 16 Apr 2012, 22:21

Marto ütles et 225€. Olevat tõusnud jah.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 25 Apr 2012, 01:49

Coilihinna jutult tagasi vähe tehnilisemale poolele tulles... need kes omavad infot/arvamusi selliste asjade kohta, nagu rooliotste flip'imine ja šarniiri kinnituste pikendamine spets vahejupiga, need rääkige nüüd :) Kui vaja, siis võin paar illustreerivat pilti ka panna.

Ma olen nii palju aru saanud, et see oleks kasulik, kuna õõtsad on ebaloomulikus asendis madalal autol. Juhitavus paraneb - vähendab bump steeri, kuigi seda ma pole päris lahti jaganud, mis see täpselt tähendab.

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 25 Apr 2012, 07:01

Soovitan rooliotsad ringi visata. Bump steer on ikka väga häiriv asi, eriti kui natuke kiiremini kurvi võtad. Sciroccol tegin, väga hea jäi. Sarniiride vahele vahetükid on ka head aga neid raskem teha.

Blackforest tootis lausa "Tie rod flip kiti" http://store.blackforestindustries.com/suspension1.html

Purdé

Re: Madaldamine/stance

Post by Purdé » 26 Apr 2012, 11:12

Image

it doesn't raise the struts, it lowers the ball joint, which corrects the angle of the control arms, and when you do the tie rod, it does the same thing. this puts everything on the same plane (tie rod, control arms and axles) giving you a proper steering and suspension geometry and a more precise and predictable ride and handling characteristics.

Image

notice how everything is parallel and travels on the same plane, no binding or bump steer.


Endalgi väiksed plaanid bump steeringu vähendamisega, kui aega jõuab sinnamaani, et jõuan vedrustuseni.

Motary

Re: Madaldamine/stance

Post by Motary » 03 May 2012, 19:28

Bump steer tähendab steering on bump, bump on vedrustuse kokku liikumine, droop alla liikumine.

Image

Asjalik arutelu vedrustuse korrigeerimiseks madaldatud autol

Rainer

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 18 Sep 2012, 15:45

Et teema elus püsiks. Vedrude lõikamine aka Makita tuning, relaka tuuning, vaese mehe madaldus jne. on poleemikat tekitav teema, mille kohta leiab infot seinast seina.
Image
http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... fff1bd94c/

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 25 Sep 2012, 15:28

Kas nendel kõige odavamatel coilidel ehk JOM/TA-Technix/FK Street/Rokkor on reaalselt mingi vahe ka? Nii palju kui ise lugenud olen, siis öeldakse, et JOMid tunduvad jäigemad kui Rokkor. Oskab keegi ise soovitada neist 4st midagi? Plaanis varsti osta coiloverid, kuid tahaks enne mingit niiöelda taustauuringut teha :)

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 25 Sep 2012, 16:41

Räägitakse jah, et tundub nii ja tundub naa, aga vaevalt see erinevus suurt midagi tegelikult mõjutab. Sellest valikust on kõige kasulikum võtta need, mis kõige odavamalt ja lihtsamini kätte saad.

Edit: kõige suurem vahe on neil värvikombinatsioonis, kui suur 5-kodaraga valuvelg on, siis tasub seda ka arvesse võtta :D

uibo

Re: Madaldamine/stance

Post by uibo » 25 Sep 2012, 16:48

Vento all olid Jom vs Rokkor öö ja päev. Jomid olid tunduvalt jäigemad.

Max

Re: Madaldamine/stance

Post by Max » 28 Sep 2012, 09:49

Tulla tagasi nüüd "Tie Rod End Flip"-imise juurde, siis see koht jäi natukene arusaamatuks. Keegi saaks valgustada natuke rohkem?
Šarniiri poole pealt küsimusi pole.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 28 Sep 2012, 11:20

Käändmiku küljes olev koonuses ava puuritakse läbi, et sinna sisse pressida teistpidi koonuses olev puks, et saaks rooliotsa altpoolt üles kinnitada. See koos šarniiri extenderiga annab tulemuseks veidi normaalsemas asendis õõtsa/roolivarda (nende nurk siis üksteise suhtes ka säilib).

Max

Re: Madaldamine/stance

Post by Max » 02 Nov 2012, 23:11

Kas keegi oskab öelda, kuidas coili jäigemaks muuta?
Esiots probleemi ei tekita, kuid tagasillal on 8'' lai velg ja 195/50 R15 rehv - rehv käib väga kergelt koopasse.
Kevadeks on plaanis alla panna kas 195/45 või 185/45 rehv - kuid ma ei usu, et probleem kaob.

VW Polo 6N '95

h4rz

Re: Madaldamine/stance

Post by h4rz » 03 Nov 2012, 11:18

Image

Üks lihtne lahendus. Mul ees need vahel ja aitab kaasa küll.

Carl

Re: Madaldamine/stance

Post by Carl » 03 Nov 2012, 12:21

Vanal heal nõuka ajal pandi kummi pukse vahele, et kõrgemaks saada :D ei sa aru mis tänapäeva noortel viga on :lol:
Sorry OT

fedja

Re: Madaldamine/stance

Post by fedja » 07 Nov 2012, 18:18

h4rz wrote:Image

Üks lihtne lahendus. Mul ees need vahel ja aitab kaasa küll.

oo,kust selliseid saa,mul oleks ka nelja vaja:D

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 07 Nov 2012, 18:55

Mul ka sellised taga vahel, muidu sõita ei kannata. Kummalgi pool 2. Peksab lihtsalt iga jõnksu peale koopasse muidu. Need vahel, siis piisavalt jäik. Üks võimalus on mul veel, kuna amort ja vedru taga eraldi, siis vedru sisse tennise pallid panna:D Robustne aga töötab, niipalju teeb asja jäigemaks, et koopasse ei peksa.

Muidu ei tea, aga Elvas on üks pood kus igasugu manti müügil. Vene masinatele igast huvitavat stuffi ja tean ka, et seal sellised rõngad olemas.

Puna

Re: Madaldamine/stance

Post by Puna » 07 Nov 2012, 20:35

Rene, Tartus tehase tänaval on selline poold nagu Ülo Äri, see on vene autod juppide pood, vanasti oli seal müüa neid

h4rz

Re: Madaldamine/stance

Post by h4rz » 07 Nov 2012, 20:58

Sepa turul asuvas autokaupluses oli neid.