Madaldamine/stance

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 11 Jan 2016, 00:25

Kapsu wrote:Kellelgi d2 coilidega on kogemusi?

Olen katsunud neid... päris siledad :D Midagi kasulikku kahjuks ei oska öelda. Muidu need, mida katsusin, tundusid suht solid asjad. Lisaks reguleeritavale camberile ja amordi "jäikusele" oli vedru pre-tension ja sõidukõrgus eraldi reguleeritav.

User avatar
Toivoku

Re: Madaldamine/stance

Post by Toivoku » 11 Jan 2016, 00:46

Mul olid kuldsel all d2, ei meeldinud, aga seda vast sellepärast,et pidin nad ikka suht lõppu madalaks keerama nii sõidukõrgusest kui vedru pingest, et saavutada mingisugunegi madaldus ja jäi rõvedalt põrkama. käevahel tundub olevat ikka tunduvalt tummisem tükk kui JOMid vms. need mul siiani alles ja plaanin ära kasutada valgel autol, seal tehasest amort pikem veidikene ja ehk siis seal teevad nad oma töö ära korralikult.

Asko

Re: Madaldamine/stance

Post by Asko » 14 Jan 2016, 13:45

Mina proovin ST-Coilid ära ja vaatasin ,et sulle ka Kaspar seal oleks pakkuda midagi. Asi on KW põhjale tehtud.

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 14 Jan 2016, 14:17

Asko wrote:Mina proovin ST-Coilid ära ja vaatasin ,et sulle ka Kaspar seal oleks pakkuda midagi. Asi on KW põhjale tehtud.


ST coilid jäävad kõrgeks ja neil ei ole camberplate (muidugi hind selle võrra parem jälle). Aga juba on hoopis BC-d tellitud. ;)

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 14 Jan 2016, 15:39

Kapsu wrote:
Asko wrote:Mina proovin ST-Coilid ära ja vaatasin ,et sulle ka Kaspar seal oleks pakkuda midagi. Asi on KW põhjale tehtud.


ST coilid jäävad kõrgeks ja neil ei ole camberplate (muidugi hind selle võrra parem jälle). Aga juba on hoopis BC-d tellitud. ;)


Sounds good!

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 13 Feb 2016, 17:07

Tra osta veel Mersu ja ürita madalaks lasta :D
Kuna üks W124 on T4 Transporter amordiga hea fitmendi saanud, siis lootsin et ehk see aitab mind, aga nope. Liiga lühike. OEM oli kokkusurutuna juba pikem kui T4 oma tavaolekus. Kinnitused ka natuke erimõõtu, kuid see ainult relakaga muudetav.

Image

Siit küsimus. Kui OEM amort on 54.5cm pikk, siis kas kuskil 45-48cm pikkune amort peaks olema siis piisav? Mõistlik oleks ehk leida mõni esiamort mis sellises pikkuses oleks, saaks jäikust. Parim oleks kui keegi oskaks mulle öelda mõne amordi sellises pikkuses ja oleks esiamort. Võib olla ka mõne raskema auto tagaamort, 201 ise tagant kerge.

loffa

Re: Madaldamine/stance

Post by loffa » 14 Feb 2016, 14:39

Enamus autode esiamort on alt teistsuguse kinnitusega ju.. Sellist esiamorti leiab ainult päris vanakooli masinatelt.

User avatar
Toivoku

Re: Madaldamine/stance

Post by Toivoku » 14 Feb 2016, 14:43

ma siiani ei saa aru miks ei või originaal amordiga lasta teda madalaks, või on juba praegu olematu tagaotsa madaldusega pukside peal?

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 14 Feb 2016, 14:53

Toivoku wrote:ma siiani ei saa aru miks ei või originaal amordiga lasta teda madalaks, või on juba praegu olematu tagaotsa madaldusega pukside peal?

Sest originaaliga on liiga pehme. Samuti arvan, et kui ma 2-3cm veel tagant madalamaks lasen, siis kaob amordi mõte üldse ära.
Sellise kinnitusega esiamort jah vanematel autodel.

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 14 Feb 2016, 15:43

Ega amort jäikust ei anna ju. See kui pehme või jäik ta on sõltub vedrust. Amordist sõltub lihtsalt see kas ta jääb põrkama ja vedrutama. Vana väsinud amordiga jääb kindlasti põrkama. Tutikas amort on üldjuhul piisav, et jäika vedru kinni hoida ja põrge summutada.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 14 Feb 2016, 15:53

Ollu wrote:Ega amort jäikust ei anna ju. See kui pehme või jäik ta on sõltub vedrust. Amordist sõltub lihtsalt see kas ta jääb põrkama ja vedrutama. Vana väsinud amordiga jääb kindlasti põrkama. Tutikas amort on üldjuhul piisav, et jäika vedru kinni hoida ja põrge summutada.

Seda küll, aga jäik amort annab just stabiliseerimisel juurde. Vaatab, võibolla tellib lihtsalt Ta-Technixid taha ja peaks asi korras olema :?

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 14 Feb 2016, 16:04

Tõsi, aga kui ta sul liiga pehme on, siis pelgalt amordist ei piisa, vaja ka jäigemat vedru.

User avatar
Toivoku

Re: Madaldamine/stance

Post by Toivoku » 14 Feb 2016, 16:13

no siis kõik mu pakkumisedon mõttetud, e36 ei ole kindlasti jäöigem see amort ja kindlasti ka mitte e30, telli originaal amordid lihtsalt bilsu b6d näiteks. E39 touringu omi saaks kasutada muidugi , need suht jäigad :)

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 14 Feb 2016, 16:19

Toivoku wrote:no siis kõik mu pakkumisedon mõttetud, e36 ei ole kindlasti jäöigem see amort ja kindlasti ka mitte e30, telli originaal amordid lihtsalt bilsu b6d näiteks. E39 touringu omi saaks kasutada muidugi , need suht jäigad :)

Võibolla peaks alustuseks lihtsalt jäigemad vedrud vaatama ja lihtsalt lühemaid amorte kasutama. Kui amordi taha jääb, siis jäigemad leida.

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 14 Feb 2016, 16:52

Kas ma saan õigesti aru, et coilid on ka olemas sellele mersule? Miks neid siis kohe ei telli?

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 14 Feb 2016, 17:02

RUF wrote:Kas ma saan õigesti aru, et coilid on ka olemas sellele mersule? Miks neid siis kohe ei telli?

1500€ coilid või 1200€ eest õhk

Image

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 14 Feb 2016, 18:02

Aga see Ta-Technixite teema?

User avatar
Donald

Re: Madaldamine/stance

Post by Donald » 14 Feb 2016, 18:04

Kust nii odavalt õhku saab, ma võtaks ka??

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 14 Feb 2016, 20:33

Donald wrote:Kust nii odavalt õhku saab, ma võtaks ka??

http://www.airride-system.pl/

User avatar
Toivoku

Re: Madaldamine/stance

Post by Toivoku » 14 Feb 2016, 23:59

Mina ei hakkaks mingit lühemat amorti orgunnima ,orgunniks parem korraliku amordi ja jäigema vedru.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 15 Feb 2016, 12:04

Jäigemad vedrud peaks jah sebima, W124 tagumised peaks W201'le paremad küll olema. Aga vist leidsin amordile ka ikkagi lahenduse. Daewoo Lanose tagumised amordid peaks nii 4-5cm lühemad olema kui W201 OEM ja autode tühikaalud on samasse otsa. Samuti saab gaasiamordid juba 30€/tk kätte.
Image

Sellel W201 on Lanose tagaamort ja mingid custom vedrud. Ja jutu järgi pidi sõita hea olema. Võtsin niikuinii tagaamordi küljest ja lähen käin kuskil Fixues/Automaailmas võrdlemas.

loffa

Re: Madaldamine/stance

Post by loffa » 15 Feb 2016, 14:24

Kuidas õllepurgist tehtud esiveolise Daewoo tagaots saab olla samas kaalus kui tagaveolisel mercedesel?!

Ma arvan et su MB on ikka enam-vähem 50-50 kaalujaotusega nagu kõik muud RWD masinad. Esiveolised on enamasti 65-35 kanti..

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 15 Feb 2016, 16:02

Taga on mul ainult ju teistmoodi sild koos difriga, ma ei usu et see tagumine kaaluvahe nüüd paarisaja kg kanti jääb. Kasutatud ka Saab 900 tagumisi amorte mis kaaluklassi järgi sama mis mu auto. See paarkümmend kg siia sinna ma arvan ei määra, kui auto tagant niikuinii koguaeg tühi. St pole pagassis ega tagaistmel midagi.

loffa

Re: Madaldamine/stance

Post by loffa » 15 Feb 2016, 16:21

Jah, aga esisilla peal on ju vähem kaalu ja kõik asjad mis on otse esisillast taga pool mõjuvad ka tagasilla kaalule. Mootor on taga pool, käigukast on keset autot, kardaan on taga otsas. Ega esiveolise sitt kaalujaotus ei tule ainult tagadifri kaalust :D

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 15 Feb 2016, 16:23

Ainult amort ei loe ju. Custom vedrud ka sellel konkreetsel autol.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 15 Feb 2016, 16:48

loffa wrote:Jah, aga esisilla peal on ju vähem kaalu ja kõik asjad mis on otse esisillast taga pool mõjuvad ka tagasilla kaalule. Mootor on taga pool, käigukast on keset autot, kardaan on taga otsas. Ega esiveolise sitt kaalujaotus ei tule ainult tagadifri kaalust :D

No seda küll, aga niikuinii jäigema vedru peale minnes siis ega see Lanose amordi max load pole see milleni mu tagaosa ju jõuaks. Väitis et tal ei juhtunud midagi ja sõit oli okei, neid G2/G3 amorte ka igast asjade alla aretatud mis raskemad, ikka toimivad.

User avatar
anryo

Re: Madaldamine/stance

Post by anryo » 16 Feb 2016, 09:00

Jorgen wrote:Taga on mul ainult ju teistmoodi sild koos difriga, ma ei usu et see tagumine kaaluvahe nüüd paarisaja kg kanti jääb. Kasutatud ka Saab 900 tagumisi amorte mis kaaluklassi järgi sama mis mu auto. See paarkümmend kg siia sinna ma arvan ei määra, kui auto tagant niikuinii koguaeg tühi. St pole pagassis ega tagaistmel midagi.

Mul on olemas nurgakaalud ja kõik kes ise kohale viitsivad tulla Männikule saavad oma autod ära kaalutud. Kaasa võite miskit head võtta.... 6-packi, mõne rummi vms... :roll:

Edit. Võime lisaks ka miski suurema kaalumise ürituse kusagil (maa-all) teha tuleviku poole, kui teed kuivemaks lähevad?

User avatar
tns1

Re: Madaldamine/stance

Post by tns1 » 16 Feb 2016, 13:23

anryo wrote:
Jorgen wrote:Taga on mul ainult ju teistmoodi sild koos difriga, ma ei usu et see tagumine kaaluvahe nüüd paarisaja kg kanti jääb. Kasutatud ka Saab 900 tagumisi amorte mis kaaluklassi järgi sama mis mu auto. See paarkümmend kg siia sinna ma arvan ei määra, kui auto tagant niikuinii koguaeg tühi. St pole pagassis ega tagaistmel midagi.

Mul on olemas nurgakaalud ja kõik kes ise kohale viitsivad tulla Männikule saavad oma autod ära kaalutud. Kaasa võite miskit head võtta.... 6-packi, mõne rummi vms... :roll:

Edit. Võime lisaks ka miski suurema kaalumise ürituse kusagil (maa-all) teha tuleviku poole, kui teed kuivemaks lähevad?


Võitja saab Kuusakoski summa eest teistele välja teha. :D

Meil 95% autodest nii aeglased ja suutmatud kiireks liikumiseks, et võivad kasvõi 5 tonni kaaluda :D Küll aga on see info hea, mõned "asisemad" aparaadid ka seltskonnas ;)

User avatar
anryo

Re: Madaldamine/stance

Post by anryo » 16 Feb 2016, 15:37

Jajah.... ikka.... :mrgreen:
A eelkõige pidasin silma, et te siin eeldate vedrusid valides, palju mingi sild "kaalub". Vaatame üle ja siis teate täpselt.

User avatar
Donald

Re: Madaldamine/stance

Post by Donald » 17 Feb 2016, 15:34

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/index.php/cat/c5940_aluminum-spring-plates.html

Mis asja need teevad? Kas seal sees on laagrid, et kergem timmida oleks?

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 18 Feb 2016, 18:00

Saad vedru "pretensionit" suurendada.

User avatar
callaway

Re: Madaldamine/stance

Post by callaway » 25 Feb 2016, 19:58

Jorgen wrote:
Image



Olen ka amortide otsingul.

Selliste kinnitustega nagu too T4 amort ning siis kahte vaja sellist, mille uleval ja all polt-labi kinnitus.

Keegi oskab head kataloogi soovitada, kus pikkused kirjas?
Kellelgi lihtsalt mingid moodud kaeparast?

Kui pikk see T4 oma on kokkusurutuna ja taies pikkuses?
Samamoodi Hiace jms

User avatar
anryo

Re: Madaldamine/stance

Post by anryo » 26 Feb 2016, 09:56

Minu Typhoonil näiteks on ees amort, kus mõlemas otsas polt läbi. Siit saad mõõdud vaadata: http://gabriel.com/product-search/light ... on&engine=

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Feb 2016, 13:31

Volvo 240 tagumine amort ka selline.

User avatar
tns1

Re: Madaldamine/stance

Post by tns1 » 27 Feb 2016, 22:02

Jälle Kaspar, tule läbi ja ma annan sulle õige amordi. Kui kohal ei ole, siis tellin. Mul kinnituste kataloog ka olemas.

*sulle ei tohiks mu "varuosade turu" teadmine üllatusena ometi tulla*

Lihtsalt kõrvalmärkusena, täna näiteks leidsin sobiva veermikulahenduse Tauria Rallyle. Googeldage, millega tegu :D 2 maailmas eksisteerib, üks on töökoha kõrvaltänavas.

Ühesõnaga, enda custom amordi/vedru asjadega võite kirjutada mulle. Loomulikult ennem tuleb elementaarne kodutöö ära teha, ehk mis kinnitused, kui pikk amort umb. palju käiku, mitmikõõtshoob vedrustuse korral maksimaalne diameeter laiemast kohast jne. Kohvipaksu pealt lugemise ja ehku peale teoretiseerimisega ma tegeleda ei viitsi. 75% kordadest on mul soodsalt mingi odavam otsa amort koduste mõõtmiste ja katsetuste jaoks olemas. Sama lugu ka coilipadruni sisse sobivate amortide leidmisega. Siiamaani nii Bilsteini mingite eelajalooliste coilide varrukatese, kui ka suvalise JOMi omasse vajalikud asjad leidnud.

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Feb 2016, 22:59

Tõnis mu S80-ne coili sisse ikkagi mingit teist padrunit vaja vist :D ma ei viitsi tuunida seda passati oma mis sult sain. Äkki midagi sobib perfect fitiga sisse.

TEH

Re: Madaldamine/stance

Post by TEH » 15 May 2017, 11:40

Kellelgi on kogemusi Vogtland madaldusvedrudega? Ise eelnevalt kasutanud mitmeid eri tootjate omi aga viimastega kogemus puudub. Huvitaks just kuidas üldjoontes lubatud madalduse ja sõidumugavusega rahul võib olla. Hinnaerinevust H&R-i ja Eibachiga eriti ei ole -Huvi pakuvad just seetõttu, et Vogtland lubab paberite järgi kõige rohkem madaldust.

Charly

Re: Madaldamine/stance

Post by Charly » 15 May 2017, 12:52

Minul oli.

Väga hea vedru on. Ei raputa aga samas jäik. Madaldust lubati 10mm rohkem kui Eibachil. Mälu järgi on Vogtland Eibachi bränd

User avatar
Edirty

Re: Madaldamine/stance

Post by Edirty » 07 Jun 2017, 12:59

Keegi teab mille amordid mahuvad e30 45mm püstaku sisse? Võiks olla vähemalt 50mm lühema käiguga kui originaalid.
Pole veel ise jõudnud mõõta, aga orig amordi läbimõõt peaks olema 38mm