Madaldamine/stance

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
wax

Re: Madaldamine/stance

Post by wax » 08 Nov 2012, 10:52

fedja wrote:oo,kust selliseid saa,mul oleks ka nelja vaja:D


Eile nägin Automaailmas näiteks.

AnvarV

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 16 Nov 2012, 09:30

Leidsin ühes foorumis kolades ühe idee.
Ei tea kas on ka teostatav, kuid "home made" madaldus.

Image

Image

Tasuks proovida?
Mis materjale peaks kasutama ja kust "vindiga" sellist toru saada oleks?

Rainer

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 16 Nov 2012, 09:56

Neid saab osta ka ja ei maksa üldse palju. Suht palju kasutatakse, kui konkreetsele automargile lihtsalt ei ole või mõistliku raha eest ei saa osta valmis coilovereid.

Image

AnvarV

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 16 Nov 2012, 10:24

Oh, väga super, kust saaks?
Mingit infolikku linki?

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 16 Nov 2012, 11:31

Ebay! tellisin enda Focusele kunagi need, kõige hullem on see et spring rate on mingi lambist võetud. oleneb täitsa mis kast kellelegi ette jäi. Tagant oli nii et tahtis läbi maakera vajuda aga jäik, eest kõrge aga valupehme. Nagu vanad 4wd audid nina taevas. :D

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 16 Nov 2012, 15:19

Ise plaanin ka ette sellised teha. Kuna lihtsalt Vollile pole coile. Võinoh on võimalus tellida mingist spets firmast kes neid nokitseb, aga need mingi 1000 euri sild u, seega pole mõtet.

Rainer

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 18 Dec 2012, 09:26

Hetkel Eestis müügil ühed, kui huvi peaks olema: http://www.soov.ee/harjumaa/Reguleerita ... m?ca=1&w=3

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 18 Dec 2012, 09:30

Hmm. huvitav. Mul küss selles, et kas need keermed on kõik sama mõõduga? Sessuhtes, et ei pea mingit eritüüpi mõõduga otsima, et mu püstakule istuks ja aretama ei peaks?

Rainer

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 18 Dec 2012, 09:42

Ei oska öelda ja kui müüa telefonis ka öelda ei oska, siis mõõda enda püstaku läbimõõt ja mõõda või lase müüal mõõta keermetorude sisemine läbimõõt. Minu meelest on nad tavaliselt nõks suuremad, et läheks enamus püstakutele.

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 18 Dec 2012, 10:06

Okei, aga mismoodi need püstakule kinnitatakse?

User avatar
Toivoku

Re: Madaldamine/stance

Post by Toivoku » 18 Dec 2012, 11:58

Ollu wrote:Okei, aga mismoodi need püstakule kinnitatakse?

keevitatakse.


Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Jan 2013, 14:55

Hakkasin taas uurima isetehtud coilide kohta.
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... struts+240
Siin lingil ära toodud erinevate amortide andmed ja jutud mis 200-se püstakusse sobiksid. Keegi oskaks öelda, milliseid kõige parem kokkuvõttes kasutada oleks? Kuna seal on palju igasugu tehnilisi mõisteid ja numbreid või näitajaid mis mulle midagi ei ütle, siis ei oska nagu midagi arvata:D

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 27 Jan 2013, 16:12

Ollu wrote:Hakkasin taas uurima isetehtud coilide kohta.
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... struts+240
Siin lingil ära toodud erinevate amortide andmed ja jutud mis 200-se püstakusse sobiksid. Keegi oskaks öelda, milliseid kõige parem kokkuvõttes kasutada oleks? Kuna seal on palju igasugu tehnilisi mõisteid ja numbreid või näitajaid mis mulle midagi ei ütle, siis ei oska nagu midagi arvata:D

thats it for now... 3 cartridges we can use, and 3 ways to use them depending on what we want to achieve.
option 1 is the typical coilover use, if the car has to be really low with sufficient travel left
option 2 is the typical "a bit more than -40mm lowering springs" use if we need to keep the springs in the perches at full droop.
option 3 is the typical "option 2 didnt do the trick"

Saad aru?

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Jan 2013, 20:20

No sellest saan aru, 3 erinevat varianti kuidas neid nimetatud amorte seal kasutada, aga iga amordi kohta eraldi igasugu compression travelid jms välja toodud, millest mul pole aimugi kas suurem number parem või väiksem. Option 1 ilmselgelt läheb käiku kuid hetkel ei kujuta ette millist amorti püstakus kasutada.

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 27 Jan 2013, 20:27

Nagu ma aru saan siis amort läheb püstaku sisse volvol?

Kuna amort ise on lühem kui püstak kuhu sisse ta läheb siis sul on kolm võimalust. Kas lõikad püstaku lühemaks. Kas paned distants puksi üles või alla vahele. Kui paned distants seibi üles vahele siis amordi käik jääb lühem kui aga alla siis võib vedru taldriku küljest lahti tulla kui üle 40mm madaldad. Ära lõikamine tundub kõige normaalsem vist. :D

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Jan 2013, 21:26

Taldrikut ei jää üldse kuna tulevad coili keermed ja vedrud ju. Ning läheb võõras amort volvo enda püstakusse ning tõenäoliselt läheb ka püstak 5.7 cm võrra lühemaks kuna tudub, et sellega saab kõige parema tulemuse. Aga siiski jääb küsimus millist amorti konkreetselt kasutada, kas saab 93 oma saab 900 oma või daewoo lanose. Ehk siis seal erinevaid võrreldud kuid ise ei oska nende võrdluste põhal midagi arvata, et milline valik parim oleks.

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 27 Jan 2013, 22:32

Seal kahjuks spring rate kirjas pole nii et jäikuse kohta ei oska midagi öelda aga ainuke asi mis sinu süsteemi puhul tähtis on on amordi pikkus. Palju sa madalamaks tahad saada stock kõrgusest?

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Jan 2013, 22:37

Ma pole kunagi nii mõõtnud.

Image

Arvestades, et originaalis, ikka suht lennuk, siis madalamaks ta ikka tahab saada.

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 27 Jan 2013, 22:59

Mina läheks Saab 9.3 amordi peale. See läheb ilusasti põhja välja ja kui vaja siis saab ka suht kõrgeks tõsta.

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 27 Jan 2013, 23:02

Okei. Ise mõtlesin ka selle peale.

Ja pmst noh:D lõpptulemus võiks miskit siukest olla. :D
Image

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 28 Jan 2013, 16:14

Eestist kuskilt mõistlikku hinnaga coili upper seati on saada? Kuna tundub, et selles komplektis mis soovis on, neid pole.
Image

Miksit siukest? Või lasta treida? Või on kellelgi varuosadena üle vms? Või tellida ebayst vms?


E: Mulle tundub, et need daewoo omad tunduvad ka üsna korralikud. 9-3 compression travel on 6.97 ja daewoo omal 6.33 cm. Suht samasse auku. hinnavahe aind, daewoo monroe amort on 36 euri, saab 93 oma 67 sachsi oma, samas saabil kirjutatud selle konkreetse kohta, et sportvedrustusega autole, peaks vähe paremini klappima, niiet kokkuvõttes kõige mõistlikkum vist tõesti 93 omad panna.
Last edited by Ollu on 28 Jan 2013, 16:43, edited 1 time in total.

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 28 Jan 2013, 16:39

See ikka oleneb kui suur on vedru läbimõõt ja amordi varda läbimõõt.

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 28 Jan 2013, 16:56

Vedru läbimõõdu kohta praegu ei tea miskit, selle saab 93 amordi varda läbimõõtu samuti mitte. Tean et selle keermestatud toru läbimõõt on 5 cm, pean endal ära mõõtma kas püstaku otsa istub siis tean kas osta ära see kompl või mitte. Vedru jäikuse kohta ei osanud ka müüa miskit tarka öelda.

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 14 Jan 2014, 17:21

Mis näitajatega on jäigad vedrud? Tahan järgmiseks hooajaks taha jäigemaid, aga mul pole aimugi, et kui jäigad praegused on. Kirjutasin SPAXile, aga nemad vastasid, et see selline informatsioon mida nad ei saa öelda või ei ole neil sellele ligipääsu. Igatahes bullshizzle. Kas 12mm/kg kohta on jäigad vedrud?

Puna

Re: Madaldamine/stance

Post by Puna » 14 Jan 2014, 17:40

Kapsu wrote:Mis näitajatega on jäigad vedrud? Tahan järgmiseks hooajaks taha jäigemaid, aga mul pole aimugi, et kui jäigad praegused on. Kirjutasin SPAXile, aga nemad vastasid, et see selline informatsioon mida nad ei saa öelda või ei ole neil sellele ligipääsu. Igatahes bullshizzle. Kas 12mm/kg kohta on jäigad vedrud?


12mm/kg on minul, usun et oled mu autot kõigutanud. Kas on jäigad?

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 14 Jan 2014, 17:58

Puna wrote:
Kapsu wrote:Mis näitajatega on jäigad vedrud? Tahan järgmiseks hooajaks taha jäigemaid, aga mul pole aimugi, et kui jäigad praegused on. Kirjutasin SPAXile, aga nemad vastasid, et see selline informatsioon mida nad ei saa öelda või ei ole neil sellele ligipääsu. Igatahes bullshizzle. Kas 12mm/kg kohta on jäigad vedrud?


12mm/kg on minul, usun et oled mu autot kõigutanud. Kas on jäigad?


Kui aus olla, siis pole aimugi. :D

silos5

Re: Madaldamine/stance

Post by silos5 » 14 Jan 2014, 18:01

Kõigutamisega ei saa aru kui jäik on vedru, vaid saab aru kui käigaks on amort keeratud.
Kaspar, miks sa taha vedrud vahetada, ja mis sa tahad saavutada ???

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 14 Jan 2014, 18:19

silos5 wrote:Kõigutamisega ei saa aru kui jäik on vedru, vaid saab aru kui käigaks on amort keeratud.
Kaspar, miks sa taha vedrud vahetada, ja mis sa tahad saavutada ???


tahaks saada ära tagant koopasse käimist. Eelmine hooaeg ei olnud üksi sõites eriti hullu, aga kui rohkem inimesi oli, või asju pagassis vedasin, siis hakkas koopasse käima kahjuks.

silos5

Re: Madaldamine/stance

Post by silos5 » 14 Jan 2014, 18:58

mina leidsin et SPAXidel on 6kg ees ja 4kg taga. Kuigi sul on kerge auto, need näited on liiga madalad coilide jaoks.
Olemas selline reegel, et vedrud võib vahetada jäigemate +2kg või pehmemate vastu -2kg, siis ei pea amorti ümber emhitama (re-valve inglise keeles). Minu kogemus näitab et 2kg on väga vähe. Sul oleks mõttekam kõik vedrud vahetada jäigemate vastu, ehk osta uued coilid (ntx D2 RACING ... saad valida vedrude jäikust).
Sa võid muidugi panna jäigemad vedrud, aga ma ei tea kui hästi ta töötab olemasoleva amordiga.
+ jäik vedru pneb auto üles poole, nii et coilil peab olema ruumi et saaks alla keerata.
Võid ka kummi (rõngas) toppida vedrusse ja proovida.

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 15 Jan 2014, 12:20

silos5 wrote:mina leidsin et SPAXidel on 6kg ees ja 4kg taga. Kuigi sul on kerge auto, need näited on liiga madalad coilide jaoks.
Olemas selline reegel, et vedrud võib vahetada jäigemate +2kg või pehmemate vastu -2kg, siis ei pea amorti ümber emhitama (re-valve inglise keeles). Minu kogemus näitab et 2kg on väga vähe. Sul oleks mõttekam kõik vedrud vahetada jäigemate vastu, ehk osta uued coilid (ntx D2 RACING ... saad valida vedrude jäikust).
Sa võid muidugi panna jäigemad vedrud, aga ma ei tea kui hästi ta töötab olemasoleva amordiga.
+ jäik vedru pneb auto üles poole, nii et coilil peab olema ruumi et saaks alla keerata.
Võid ka kummi (rõngas) toppida vedrusse ja proovida.


Mul muidu jäikus on reguleeritav amortidel, aga need on põhja keeratud, tahaks veidi jäikust juurde.

silos5

Re: Madaldamine/stance

Post by silos5 » 15 Jan 2014, 13:01

vahet pole, kas amordi jäikus on põhjas või mitte. Kui sa paned pagassi 200 kg, auto vajub täpselt sama palju.

User avatar
Toivoku

Re: Madaldamine/stance

Post by Toivoku » 15 Jan 2014, 23:12

silos5 wrote:vahet pole, kas amordi jäikus on põhjas või mitte. Kui sa paned pagassi 200 kg, auto vajub täpselt sama palju.

seda kummi riba tegelt võiks proovida isegi, see on küll suht veider lahendus aga mitmel autol on toiminud.

Martin1

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 16 Jan 2014, 13:16

Mõtlen siin et mida see kummipuks seal vedru vahel teeb, ta ju sisuliselt kaotaks nagu kaks keerdu ära vahelt (st need kaks keerdu ei tööta enam kaasa) kuid ilma madalamaks minematta.
Kuna vedru lühemaks lõikamine vähendab vedru käiku, siis nii ei kannataks teha et lõikaks vedru lühemaks ja keeraks coilist sama palju kõrgemaks? Tulemus peaks olema sama nagu jäigema aga sama pika vedru lisamine kui enne.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 16 Jan 2014, 13:27

Martin1 wrote:Mõtlen siin et mida see kummipuks seal vedru vahel teeb, ta ju sisuliselt kaotaks nagu kaks keerdu ära vahelt (st need kaks keerdu ei tööta enam kaasa) kuid ilma madalamaks minematta.
Kuna vedru lühemaks lõikamine vähendab vedru käiku, siis nii ei kannataks teha et lõikaks vedru lühemaks ja keeraks coilist sama palju kõrgemaks? Tulemus peaks olema sama nagu jäigema aga sama pika vedru lisamine kui enne.

Minu loogika ütleks nagu, et kui vedru käik väheneb, siis peaks ka auto jäigemaks muutuma, sest vedru teeb ainult nt 80% oma varasemast käigust?

Martin1

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 16 Jan 2014, 13:34

Muutub jäigemaks jah, aga seda ju kaspar tahtiski? :D

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 16 Jan 2014, 13:39

Martin1 wrote:Muutub jäigemaks jah, aga seda ju kaspar tahtiski? :D

Jah, seepärast see "läbilöögipuks" olekski hea idee. Kasparil niikuinii hooaja lõpuks tuckis ka, eks coilid ka vajuvad paar mm aja jooksul.

silos5

Re: Madaldamine/stance

Post by silos5 » 16 Jan 2014, 14:55

mul on tunne et need vedrud on vaja pooleks lõigata :D

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 11 May 2014, 10:56

Ei hakanud uut teemat tegema.

Ma tahan omale taha camberit juurde tekitada. Seega on camber shimid tulemas. Küll aga on mu tagasild praegu selline, et ühel pool on 1 kraad camberit rohkem kui teisel. (ca -2 ja -1, peab sillastendi paberitelt üle vaatama). Kas selline asi oleks mõistlik, et tellikski siis ühele poole 1 kraadi rohkem ja saaks rattad võrdseks? Ja kas mitu shimi üksteise peale panna oleks halb, sest hetkel need mis ma leidsin, olid 1 kraad max, aga võiks 2 kraadi küll juurde tekkida iseenesest. Muidu vist väga vahet ei ole?

Rainer

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 11 May 2014, 12:51

Aga kas sa tead, miks hetkel ühel pool rohkem on?