Madaldamine/stance

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 11 May 2014, 13:13

Ei tea täpselt, aga ühte tiiba on kunagi värvitud, seega äkki kõksu saanud ühe ratta pihta. Samas teadis keegi kunagi rääkida, et see auto vist äärekivis käinud. Igaljuhul tehasest see nii pole.

Rainer

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 12 May 2014, 01:17

Kapsu wrote:Ei tea täpselt, aga ühte tiiba on kunagi värvitud, seega äkki kõksu saanud ühe ratta pihta. Samas teadis keegi kunagi rääkida, et see auto vist äärekivis käinud. Igaljuhul tehasest see nii pole.

kui nii, ja kui sa täpset kalde erinevust tead, siis ma prooviks ka paika ajada, kui numbrid klapivad.

Martin'

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin' » 13 May 2014, 21:58

Palju huvitav realselt silma järgi 1.5° negatiivset camberit golfil(mk2) taga välja näeks.
Mingeid ilustreerivaid pilte või midagi:)?

User avatar
--keit--

Re: Madaldamine/stance

Post by --keit-- » 13 May 2014, 22:09

Martin' wrote:Palju huvitav realselt silma järgi 1.5° negatiivset camberit golfil(mk2) taga välja näeks.
Mingeid ilustreerivaid pilte või midagi:)?


Veidi ikka on ka -1.5 kraadi. Silma järgi täitsa tajutav.
Pilti aga pole kerge leida.
Siin on taga -1.5 kraadi
Spoiler: näita
Image

h4rz

Re: Madaldamine/stance

Post by h4rz » 14 May 2014, 11:56

Tellisin ka shimid endale. 1.5 kraadi camberdavad. Saan aru, et pean nad paigaldama niimoodi, et masina kõrgus on paika timmitud. Kui hull kokku/lahkujooks tekib kõrguse muutmisega ning kas see hävitab rehvid silmapilkselt? :D

User avatar
Osaw

Re: Madaldamine/stance

Post by Osaw » 14 May 2014, 13:43

h4rz wrote:Tellisin ka shimid endale. 1.5 kraadi camberdavad. Saan aru, et pean nad paigaldama niimoodi, et masina kõrgus on paika timmitud. Kui hull kokku/lahkujooks tekib kõrguse muutmisega ning kas see hävitab rehvid silmapilkselt? :D


Kui sul on tehase-kõrgusel kokku/lahkujooks, siis madaldades see muutub väiksemaks, samapalju nagu "toe" kandub üle cambriks, illustreerin:
Image

Spoiler: näita
Esimene pealt, või siis alt vaade, alumine vasak on eest/tagant vaade, ning alumine parem on see mida näha küljepealt. Tegu on siis lihtsustatud esiveoliste tagasillaga http://img.auctiva.com/imgdata/1/1/6/6/ ... 343_tp.jpg
Image
Setup, camber: 0, toe-in: mega, kõrgus: tehase

Kui natukene madaldada:
Image
Toe-in säilib, aga cmaber tuli juurde, küljepealt on näha et ristküliku kujuline sillatala osa on madalamal. (seal istub auto psmt)

Kuidas see töötab lihtsustab kõige paremini ekstreemne variant:
Image
Slammed velo nüüd ja tagasilla kinnitus 90 kraadi nihkunud. Megacamber on nüüd pikkivaates, aga kokujooksu jällegist ei ole üldse

Põhimõtteliselt, sellise geomeetriaga silda madaldades camber ja toe mõjutavad üksteist.

Vastuseks sinu küsimusele, kas see hävitab rehvid silmapilkselt, siis ma arvan et tõenäoliselt: http://sunoco-lebanon.com/wp-content/up ... ol-arm.png

pmst, sellepärast ongi vaja, et sa paneks shimmid siis kui kõrgus paigas on, et sa ei mõjutaks enam kokkujooksu. St. kui sa paned 1.5 shimmid cambriks tehasekõrgusel ja siis slämmid, läheb suurem osa sellest kokkujooksu kui siis, kui juba madalat kallutama hakkad. Peaasi, et asja otse külge paned.

Täpselt seda trigonomeetriat kui palju mis nurga all mingi asi teiseks muutub küsi kelleltki targemalt.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 09 Aug 2014, 18:32

Kui kasutada madaldusvedrusid, siis mis hetkest oleks mõistlik juba ka lühemate amortide peale üle minna? Mingi hetk peaks vist originaal amordid korralikult peksma hakkama. Kumb parem versioon oleks, madaldusvedru + uus amort või nö pakutavad madaldussarjad? Viimase puhul saaks vedrusid veel natuke kärpida ka?

Martin1

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 11 Aug 2014, 07:50

Jorgen pigem mõtles seda et kui madaldussari koos amordiga siis pole hullu amordile kui vedru veel tiba kärpida. Samas aga on tavaliselt madaldusvedrud tihti peale koonuses ülevalt ja alt.

audivana

Re: Madaldamine/stance

Post by audivana » 11 Aug 2014, 09:24

Martin1 wrote:Samas aga on tavaliselt madaldusvedrud tihti peale koonuses ülevalt ja alt.


Siis tuleb nii teha nagu mina tegin :D
Spoiler: näita
Image
Image
Image
Image

Martin1

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 11 Aug 2014, 12:16

Jep, amort + vedru.

karlk

Re: Madaldamine/stance

Post by karlk » 01 Sep 2014, 21:28

Küsin siit ka veel üle kuigi mõned siit juba on aitanud e30 foorumis. Igaljuhul sooviks e30 natuke jäigemaks ja madalamaks saada. Olin juba mõelnud, et tellin Bilsu amordi ja mingid madaldusega vedrud aga nüüd ei teagi mida teha, sest kardan, et see 40mm jääb nõksa väheks. Või üldse BC coilid?

loffa

Re: Madaldamine/stance

Post by loffa » 02 Sep 2014, 08:42

lihtsalt vedruga väga madalamaks ei saa selle pärast, et amordi käik jääb olematu. Noh, teoorias muidugi saad, aga selliseid vedrusid pole mõtet toota neile mõnedele hulludele, kes tahavadki läbilöögipuksi peal põrgata.

AnvarV

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 02 Sep 2014, 13:44

Minul istub vedru peal, läbilöögipukse ei ole ja põhja ei tao. Märksõna on kollane reguleeritav Koni.

Image

User avatar
Edirty

Re: Madaldamine/stance

Post by Edirty » 02 Sep 2014, 15:57

Tundub et ise ka ei tea täpselt mida vaja?

50mm madalduse jaoks tänavale korralikke coile küll ei ostaks. Pm igal tootjal e30le 60 kuni 40mm madaldust pakkuda.
Punasel cabriol olid ju mingid odavad coilid, miks need ei kõlba siis?

User avatar
Edirty

Re: Madaldamine/stance

Post by Edirty » 02 Sep 2014, 16:32

weitec ja kw peaks küll vähemalt 60mm pakkuma. Üle -60 madalduse läheks ise igal juhul coilidele.

Kui mina ostaks kunagi endale veel e30, siis telliks eraldi ta-technix coili vedrud ja keermed.
Ette IX'ile mõeldud koni või bilsu mingid kangemad amordid (lühemad kui tagaveolise omad), teeks püstakud nendele vastavalt lühemaks ja taha paneks mingid tavalised Camaro amordid mis on ka lühemad ja jäigemad.

See oleks kõige odavam ja normaalelt toimiv kombo.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 06 Oct 2014, 11:34

E36 targad, kui palju on E36 coilide esiamort lühem kui originaal? Kas nt Bilsteini/KYB jms amordid sama lühikesed kui coiloverite omad?

User avatar
callaway

Re: Madaldamine/stance

Post by callaway » 19 Nov 2014, 14:46

küsimus lehtvedrude kohta.

tagant lihtne. sild vedrude peale vajaduselt klotsid.

aga mis ninaga teha.
keeran paki lahti ja keskmise lehe teistpidi, et paki sirgeks tõmbaks? keeran terve paki kohe teistpidi?

esisüsteem umbes selline:
Image

Puna

Re: Madaldamine/stance

Post by Puna » 20 Nov 2014, 11:39

pakki teistpidi pörates ei pruugi see piisavalt jäik jääda. Usun et esimese lehe ümber pööramine peaks tootma küll, või siis paari lehe pööramine

User avatar
--keit--

Re: Madaldamine/stance

Post by --keit-- » 20 Nov 2014, 15:46

Puna wrote:pakki teistpidi pörates ei pruugi see piisavalt jäik jääda. Usun et esimese lehe ümber pööramine peaks tootma küll, või siis paari lehe pööramine


Vanasti nt mosul piisas samuti ühe lehe teistpidi viskamisest.
Et proovigi selle ühega ära.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 20 Nov 2014, 21:01

Cut-weld-sand-repeat :D Ford Model T'sid ja muid selliseid on terve internet täis. Variandid on a la uue crossmemeber'i tegemine (ehk point sama, nagu taga, et vedru kinnitus kõrgemale viia lihtsalt) või siis paar lehte vähemaks või vedru otstest nende kinnituste teistpidi pööramine (kui on sellised vedrud, millel see aitaks üldse :D ). Btw, seda viimast EI TOHI lõigates/keevitades teha!

Vedrudele saab ka muidugi uue kuju anda, aga 1 leht = 2h haamritööd :D Ameerikamaal on selleks "spring shop'id" kes raha eest seda teevad, aga meil vist mitte.

Mingid variandid olid veel, aga eks oleneb sellest, mis asi konkreetselt on madalaks vaja saada.

Edit: mina isiklikult läheks muidugi raami ümbertegemise teed ja jätaks vedrud nagu nad on. Sellise vedrustusega aparaatidel tooks esisilla veel "nina ette" ka, nii on poole ülbem :D

Ambushinthebush

Re: Madaldamine/stance

Post by Ambushinthebush » 17 Dec 2014, 00:25

Olen hädas. Ei suuda otsustada, kas uueks hooajaks hankida vähe vingemad 16 tollised veljed oma c2'le või siis 17 tollised. Tundub nagu koopad jääksid tühjaks nende 16 tollistega. Samas jälle mingi nurga alt on hea. Äkki läheb paremaks kui praeguse 7,5 laiuse asemel 8 tuleb. Või mis arvab rahvas.

AnvarV

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 17 Dec 2014, 17:29

Madalamaks tuleb lasta, kui tühjus haigutab. 8-)

User avatar
Kermo

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 17 Dec 2014, 17:46

Ambushinthebush wrote:Äkki läheb paremaks kui praeguse 7,5 laiuse asemel 8 tuleb. Või mis arvab rahvas.


Life begins at 9 inches!!

Ambushinthebush

Re: Madaldamine/stance

Post by Ambushinthebush » 17 Dec 2014, 20:14

Haha no olgu :D probleemi lahendab siis madalamaks kruttimine ja laiemaks minemine. Eks ma pean hakkama uurima, kuidas väljalaset kõrgemale saaks suruda. Suvel lihvisin tublisti.

User avatar
Donald

Re: Madaldamine/stance

Post by Donald » 17 Dec 2014, 21:32

Summuti unusta ära, vii toru läbi esitiiva välja.

Tige Tigu

Re: Madaldamine/stance

Post by Tige Tigu » 10 Mar 2015, 05:11

Kumba mõõtu soovitate kas 215 40 18 või 215 35 18. Veljed on 8j ja 9j. See 215 35 18 pidi väga rihm olema või mis teie arvate?

agoy

Re: Madaldamine/stance

Post by agoy » 10 Mar 2015, 07:49

215/35 näeb 8 peal liiga tavaline välja, aga 9 peal päris hea :D
Image
Image

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 15 Jun 2015, 00:13

Coili läbilöögipuksil võiks ka reguleerimise võimalus olla, nii nagu vedrul :mrgreen:

Daniel

Re: Madaldamine/stance

Post by Daniel » 16 Jun 2015, 12:02

RUF wrote:Coili läbilöögipuksil võiks ka reguleerimise võimalus olla, nii nagu vedrul :mrgreen:

Thats truu :twisted:

Offline

Re: Madaldamine/stance

Post by Offline » 27 Jul 2015, 17:25

Keegi ühel W211 mersul viitsib paar keerdu eesmistel vedrudel maha lõigata?
Tallinnas ning mida varem seda parem.

€€€€€€€€€

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 05 Aug 2015, 23:55

Mis vahe on -40 madaldusvedrul ja umbes samapalju lühemaks lõigatud tavavedrul? Keegi reaalselt ühe auto peal mõlemat lahendust testinud/kasutanud/kogenud?

Golfil sai lõigatud kunagi üks või kaks keerdu ja pill nüüd põrkama küll ei hakanud, et seda mulle väita pole tarvis. Juhitavus paranes oluliselt võrreldes stockiga. Piisavalt, kuid mitte väga jäik on. Ja konkreetne. Eks madaldusvedrusid on ka erinevaid, aga räägime praegu odavama otsa madaldusvedrudest.

Hetkel olengi dilemma ees, et kas minna odavamat ja läbiproovitud teed pidi ning lõigata paar keerdu vedru või proovida mõnda odavamat madaldusvedru. Tahaks masinat suts madalamaks! Samas võiks sõit ikkagi pehmemapoolseks jääda. Et igasugune coil jääb mängust välja, mida tegelikult kommiraha eest saada võib.

User avatar
--keit--

Re: Madaldamine/stance

Post by --keit-- » 06 Aug 2015, 07:58

Ise olen proovinud mõlemat lahendust kunagi g2 puhul. Sai lõigatud originaal vedrud(olid max vb kuu aega sõitnud) samale kõrgusele mis mul olid madaldused.
Madaldused olid JOM sarjast.
Ning vahe oli selles, et originaal vedru oli pehmem ja teatud nurkade all käis koopasse. Madaldusega seda muret polnud ja sai kenasti sõidetud, juhitavus muutus märgatavalt.

Ollu

Re: Madaldamine/stance

Post by Ollu » 06 Aug 2015, 11:58

Põrkamine ei tekigi sellest, et üks vedru halvem kui teine oleks. Põrkamine tekib sellest kui amort läbi omadega on ja ei summuta vedrutamist ära. Siis hakkabki põrkama. Madaldusega see, et kui lased auto madalamaks ei tööta amort õiges asendis vaid sellest madalamal ja see tapab rutem amordi ära. Korraliku amordiga väga vahet pole ilmselt kas lõigatud vedru või madaldusvedru. loomulikult võib mingi jäikuse vahe jääda.

Jorgen

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 06 Aug 2015, 12:08

Amordi pikkus peab olema vastavuses vedruga, st kui vedrud lühemaks, siis ka amordid. Mul oli enda autoga paar päeva vastupidine, amort liiga lühike ja vedru liiga pikk, sama efekt tekkis. Nüüd kui 3.5 keerdu eest ja lühem amort, siis on auto vetruv, aga jäik.

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 07 Aug 2015, 18:24

Läheb ilmselt lõigatud vedru käiku, kuna soov ongi võimalikult pehmeks auto jätta ja samas suts madalamaks saada.

User avatar
Tanel

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 10 Aug 2015, 07:32

See, kas amort töötab originaalasendis või sellest madalamal, ei tohiks ju absoluutselt mingit vahet olla? Õli on all otsas sama, mis keskel :D Point vist selles, et põhja ei tohiks lüüa pidevalt?

AnvarV

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 10 Aug 2015, 09:09

RUF wrote:Läheb ilmselt lõigatud vedru käiku, kuna soov ongi võimalikult pehmeks auto jätta ja samas suts madalamaks saada.


Ole nüüd. Leia ikka madaldusvedru.

User avatar
tns1

Re: Madaldamine/stance

Post by tns1 » 10 Aug 2015, 09:29

Originaalvedrud tihtipeale "progresseeruvad" ehk keerud on erineva tihedusega ja metall ise ka erineva jämedusega. Kui lõikad 1-2 keerdu, ei muutu üldjuhul midagi. Rohkem lõigates juba kaotad pool vedru karakteristikast ära, vedru jääb palju jäigem üldjuhul ja amort ei jõua enam veermiku "kinni" hoida. Probleemi pole vedrudega, mis terves pikkuses ühesugused (MB-d nt. vedru töötab täpselt samamoodi nii pooleks lõigatuna, kui ka täispikkuses, jäigemaks muutub ainult) Miks autod põrkama hakkavad on ka tingitud sellest, et vedru muutub lõigates nii jäigaks, et amort ei suuda kinni hoida seda. Korralikud madaldusvedrud on tihtipeale tehtud lühemad, aga peenemad, et kompenseerida lühemast vedrust tekkinud jäikust.

Ehk kokkuvõtteks, kui plaanid rohkem kui 1-2 keerdu lõigata, siis igasugune sõidumugavus unusta ära enamuste autode puhul. Korralik amort aitab ka kaasa mugavusele.

User avatar
RUF

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 10 Aug 2015, 15:10

AnvarV wrote:
RUF wrote:Läheb ilmselt lõigatud vedru käiku, kuna soov ongi võimalikult pehmeks auto jätta ja samas suts madalamaks saada.


Ole nüüd. Leia ikka madaldusvedru.


Ma ei taha! Tead kui äss on mööda Tallinna teid sujuvalt 60 sõita silmad kinni. Ma olin juba unustanud, mis tähendab autoga sõita. Ma tahaks originaalvedru jäikusega madaldusvedru, aga neid vist ei tehta :lol:

User avatar
Kapsu

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 10 Jan 2016, 16:28

Kellelgi d2 coilidega on kogemusi?