Madaldamine/stance

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Madaldamine/stance

Post by Kapsu » 11 May 2014, 13:13

Ei tea täpselt, aga ühte tiiba on kunagi värvitud, seega äkki kõksu saanud ühe ratta pihta. Samas teadis keegi kunagi rääkida, et see auto vist äärekivis käinud. Igaljuhul tehasest see nii pole.

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Madaldamine/stance

Post by Rainer » 12 May 2014, 01:17

Kapsu wrote:Ei tea täpselt, aga ühte tiiba on kunagi värvitud, seega äkki kõksu saanud ühe ratta pihta. Samas teadis keegi kunagi rääkida, et see auto vist äärekivis käinud. Igaljuhul tehasest see nii pole.
kui nii, ja kui sa täpset kalde erinevust tead, siis ma prooviks ka paika ajada, kui numbrid klapivad.

Martin'
Posts: 278
Joined: 08 Aug 2013, 15:22

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin' » 13 May 2014, 21:58

Palju huvitav realselt silma järgi 1.5° negatiivset camberit golfil(mk2) taga välja näeks.
Mingeid ilustreerivaid pilte või midagi:)?

--keit--
Posts: 871
Joined: 04 Jan 2012, 17:20

Re: Madaldamine/stance

Post by --keit-- » 13 May 2014, 22:09

Martin' wrote:Palju huvitav realselt silma järgi 1.5° negatiivset camberit golfil(mk2) taga välja näeks.
Mingeid ilustreerivaid pilte või midagi:)?
Veidi ikka on ka -1.5 kraadi. Silma järgi täitsa tajutav.
Pilti aga pole kerge leida.
Siin on taga -1.5 kraadi
SPOILER
SPOILER_SHOW
Image

h4rz
Posts: 460
Joined: 25 Dec 2011, 20:18

Re: Madaldamine/stance

Post by h4rz » 14 May 2014, 11:56

Tellisin ka shimid endale. 1.5 kraadi camberdavad. Saan aru, et pean nad paigaldama niimoodi, et masina kõrgus on paika timmitud. Kui hull kokku/lahkujooks tekib kõrguse muutmisega ning kas see hävitab rehvid silmapilkselt? :D

User avatar
Osaw
Posts: 154
Joined: 04 Jan 2012, 06:21

Re: Madaldamine/stance

Post by Osaw » 14 May 2014, 13:43

h4rz wrote:Tellisin ka shimid endale. 1.5 kraadi camberdavad. Saan aru, et pean nad paigaldama niimoodi, et masina kõrgus on paika timmitud. Kui hull kokku/lahkujooks tekib kõrguse muutmisega ning kas see hävitab rehvid silmapilkselt? :D
Kui sul on tehase-kõrgusel kokku/lahkujooks, siis madaldades see muutub väiksemaks, samapalju nagu "toe" kandub üle cambriks, illustreerin:
Image
SPOILER
SPOILER_SHOW
Esimene pealt, või siis alt vaade, alumine vasak on eest/tagant vaade, ning alumine parem on see mida näha küljepealt. Tegu on siis lihtsustatud esiveoliste tagasillaga http://img.auctiva.com/imgdata/1/1/6/6/ ... 343_tp.jpg
Image
Setup, camber: 0, toe-in: mega, kõrgus: tehase

Kui natukene madaldada:
Image
Toe-in säilib, aga cmaber tuli juurde, küljepealt on näha et ristküliku kujuline sillatala osa on madalamal. (seal istub auto psmt)

Kuidas see töötab lihtsustab kõige paremini ekstreemne variant:
Image
Slammed velo nüüd ja tagasilla kinnitus 90 kraadi nihkunud. Megacamber on nüüd pikkivaates, aga kokujooksu jällegist ei ole üldse

Põhimõtteliselt, sellise geomeetriaga silda madaldades camber ja toe mõjutavad üksteist.
Vastuseks sinu küsimusele, kas see hävitab rehvid silmapilkselt, siis ma arvan et tõenäoliselt: http://sunoco-lebanon.com/wp-content/up ... ol-arm.png

pmst, sellepärast ongi vaja, et sa paneks shimmid siis kui kõrgus paigas on, et sa ei mõjutaks enam kokkujooksu. St. kui sa paned 1.5 shimmid cambriks tehasekõrgusel ja siis slämmid, läheb suurem osa sellest kokkujooksu kui siis, kui juba madalat kallutama hakkad. Peaasi, et asja otse külge paned.

Täpselt seda trigonomeetriat kui palju mis nurga all mingi asi teiseks muutub küsi kelleltki targemalt.

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 09 Aug 2014, 18:32

Kui kasutada madaldusvedrusid, siis mis hetkest oleks mõistlik juba ka lühemate amortide peale üle minna? Mingi hetk peaks vist originaal amordid korralikult peksma hakkama. Kumb parem versioon oleks, madaldusvedru + uus amort või nö pakutavad madaldussarjad? Viimase puhul saaks vedrusid veel natuke kärpida ka?

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 11 Aug 2014, 07:50

Jorgen pigem mõtles seda et kui madaldussari koos amordiga siis pole hullu amordile kui vedru veel tiba kärpida. Samas aga on tavaliselt madaldusvedrud tihti peale koonuses ülevalt ja alt.

audivana
Posts: 209
Joined: 25 Oct 2013, 07:27

Re: Madaldamine/stance

Post by audivana » 11 Aug 2014, 09:24

Martin1 wrote:Samas aga on tavaliselt madaldusvedrud tihti peale koonuses ülevalt ja alt.
Siis tuleb nii teha nagu mina tegin :D
SPOILER
SPOILER_SHOW
Image
Image
Image
Image

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Madaldamine/stance

Post by Martin1 » 11 Aug 2014, 12:16

Jep, amort + vedru.

karlk
Posts: 234
Joined: 28 Jun 2012, 20:15

Re: Madaldamine/stance

Post by karlk » 01 Sep 2014, 21:28

Küsin siit ka veel üle kuigi mõned siit juba on aitanud e30 foorumis. Igaljuhul sooviks e30 natuke jäigemaks ja madalamaks saada. Olin juba mõelnud, et tellin Bilsu amordi ja mingid madaldusega vedrud aga nüüd ei teagi mida teha, sest kardan, et see 40mm jääb nõksa väheks. Või üldse BC coilid?

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Madaldamine/stance

Post by loffa » 02 Sep 2014, 08:42

lihtsalt vedruga väga madalamaks ei saa selle pärast, et amordi käik jääb olematu. Noh, teoorias muidugi saad, aga selliseid vedrusid pole mõtet toota neile mõnedele hulludele, kes tahavadki läbilöögipuksi peal põrgata.

AnvarV
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2012, 13:01

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 02 Sep 2014, 13:44

Minul istub vedru peal, läbilöögipukse ei ole ja põhja ei tao. Märksõna on kollane reguleeritav Koni.

Image

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Madaldamine/stance

Post by Edirty » 02 Sep 2014, 15:57

Tundub et ise ka ei tea täpselt mida vaja?

50mm madalduse jaoks tänavale korralikke coile küll ei ostaks. Pm igal tootjal e30le 60 kuni 40mm madaldust pakkuda.
Punasel cabriol olid ju mingid odavad coilid, miks need ei kõlba siis?

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Madaldamine/stance

Post by Edirty » 02 Sep 2014, 16:32

weitec ja kw peaks küll vähemalt 60mm pakkuma. Üle -60 madalduse läheks ise igal juhul coilidele.

Kui mina ostaks kunagi endale veel e30, siis telliks eraldi ta-technix coili vedrud ja keermed.
Ette IX'ile mõeldud koni või bilsu mingid kangemad amordid (lühemad kui tagaveolise omad), teeks püstakud nendele vastavalt lühemaks ja taha paneks mingid tavalised Camaro amordid mis on ka lühemad ja jäigemad.

See oleks kõige odavam ja normaalelt toimiv kombo.

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Madaldamine/stance

Post by Jorgen » 06 Oct 2014, 11:34

E36 targad, kui palju on E36 coilide esiamort lühem kui originaal? Kas nt Bilsteini/KYB jms amordid sama lühikesed kui coiloverite omad?

User avatar
callaway
Posts: 859
Joined: 04 Jan 2012, 19:24

Re: Madaldamine/stance

Post by callaway » 19 Nov 2014, 14:46

küsimus lehtvedrude kohta.

tagant lihtne. sild vedrude peale vajaduselt klotsid.

aga mis ninaga teha.
keeran paki lahti ja keskmise lehe teistpidi, et paki sirgeks tõmbaks? keeran terve paki kohe teistpidi?

esisüsteem umbes selline:
Image

Puna
Posts: 431
Joined: 01 Jul 2012, 11:46

Re: Madaldamine/stance

Post by Puna » 20 Nov 2014, 11:39

pakki teistpidi pörates ei pruugi see piisavalt jäik jääda. Usun et esimese lehe ümber pööramine peaks tootma küll, või siis paari lehe pööramine

--keit--
Posts: 871
Joined: 04 Jan 2012, 17:20

Re: Madaldamine/stance

Post by --keit-- » 20 Nov 2014, 15:46

Puna wrote:pakki teistpidi pörates ei pruugi see piisavalt jäik jääda. Usun et esimese lehe ümber pööramine peaks tootma küll, või siis paari lehe pööramine
Vanasti nt mosul piisas samuti ühe lehe teistpidi viskamisest.
Et proovigi selle ühega ära.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Madaldamine/stance

Post by Tanel » 20 Nov 2014, 21:01

Cut-weld-sand-repeat :D Ford Model T'sid ja muid selliseid on terve internet täis. Variandid on a la uue crossmemeber'i tegemine (ehk point sama, nagu taga, et vedru kinnitus kõrgemale viia lihtsalt) või siis paar lehte vähemaks või vedru otstest nende kinnituste teistpidi pööramine (kui on sellised vedrud, millel see aitaks üldse :D ). Btw, seda viimast EI TOHI lõigates/keevitades teha!

Vedrudele saab ka muidugi uue kuju anda, aga 1 leht = 2h haamritööd :D Ameerikamaal on selleks "spring shop'id" kes raha eest seda teevad, aga meil vist mitte.

Mingid variandid olid veel, aga eks oleneb sellest, mis asi konkreetselt on madalaks vaja saada.

Edit: mina isiklikult läheks muidugi raami ümbertegemise teed ja jätaks vedrud nagu nad on. Sellise vedrustusega aparaatidel tooks esisilla veel "nina ette" ka, nii on poole ülbem :D

Ambushinthebush
Posts: 87
Joined: 11 Apr 2013, 19:21

Re: Madaldamine/stance

Post by Ambushinthebush » 17 Dec 2014, 00:25

Olen hädas. Ei suuda otsustada, kas uueks hooajaks hankida vähe vingemad 16 tollised veljed oma c2'le või siis 17 tollised. Tundub nagu koopad jääksid tühjaks nende 16 tollistega. Samas jälle mingi nurga alt on hea. Äkki läheb paremaks kui praeguse 7,5 laiuse asemel 8 tuleb. Või mis arvab rahvas.

AnvarV
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2012, 13:01

Re: Madaldamine/stance

Post by AnvarV » 17 Dec 2014, 17:29

Madalamaks tuleb lasta, kui tühjus haigutab. 8-)

User avatar
Kermo
Posts: 2218
Joined: 15 Dec 2011, 17:59

Re: Madaldamine/stance

Post by Kermo » 17 Dec 2014, 17:46

Ambushinthebush wrote:Äkki läheb paremaks kui praeguse 7,5 laiuse asemel 8 tuleb. Või mis arvab rahvas.
Life begins at 9 inches!!

Ambushinthebush
Posts: 87
Joined: 11 Apr 2013, 19:21

Re: Madaldamine/stance

Post by Ambushinthebush » 17 Dec 2014, 20:14

Haha no olgu :D probleemi lahendab siis madalamaks kruttimine ja laiemaks minemine. Eks ma pean hakkama uurima, kuidas väljalaset kõrgemale saaks suruda. Suvel lihvisin tublisti.

User avatar
Donald
Posts: 610
Joined: 06 Apr 2013, 23:00

Re: Madaldamine/stance

Post by Donald » 17 Dec 2014, 21:32

Summuti unusta ära, vii toru läbi esitiiva välja.

Tige Tigu
Posts: 80
Joined: 03 Nov 2014, 08:33

Re: Madaldamine/stance

Post by Tige Tigu » 10 Mar 2015, 05:11

Kumba mõõtu soovitate kas 215 40 18 või 215 35 18. Veljed on 8j ja 9j. See 215 35 18 pidi väga rihm olema või mis teie arvate?

agoy
Posts: 490
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Madaldamine/stance

Post by agoy » 10 Mar 2015, 07:49

215/35 näeb 8 peal liiga tavaline välja, aga 9 peal päris hea :D
Image
Image

User avatar
RUF
Posts: 2672
Joined: 22 Dec 2011, 13:50

Re: Madaldamine/stance

Post by RUF » 15 Jun 2015, 00:13

Coili läbilöögipuksil võiks ka reguleerimise võimalus olla, nii nagu vedrul :mrgreen:

Daniel
Posts: 102
Joined: 13 Jun 2014, 11:28

Re: Madaldamine/stance

Post by Daniel » 16 Jun 2015, 12:02

RUF wrote:Coili läbilöögipuksil võiks ka reguleerimise võimalus olla, nii nagu vedrul :mrgreen:
Thats truu :twisted:

Offline
Posts: 15
Joined: 15 Mar 2013, 15:49

Re: Madaldamine/stance

Post by Offline » 27 Jul 2015, 17:25

Keegi ühel W211 mersul viitsib paar keerdu eesmistel vedrudel maha lõigata?
Tallinnas ning mida varem seda parem.

€€€€€€€€€

Post Reply