Velgede ümberpuurimine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Post Reply
PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 12 Feb 2013, 22:57

Nii , sain endale muretsetud ühed kenad BMW e39 M5 veljed
Image
Sellised.
Nagu me teame , siis BMW kasutab 5x120 auguvalemit.Minu soov onaga , et nad lõpetaksid minu audi 80 cabrio all , millel on hetkel 4x108 kuid varsti saan minna üle 5x112 peale.Keskavaga pole probleemi , kuna 74,1 pealt 57,1 peale on tsentreerimisrõngad olemas.Veljeauke tuleks aga sissepoole nihutada umbes 4 mm ühe poole kohta(teha augud ovaalseks).Ilmselt pean ma ka kasutama sisekuuskant veljepolte.Minu küsimus on aga see , et kes ,kus ja mis hinna eest selle töö ette võtaks.Vaja oleksgi ainult freesida/puurida , kinni keevitama midagi ei peaks.Kavori hinnakirja ma juba tean ja see on sinna 240 euri seti eest.Äkki keegi teab veel mõnda pädevat metallitöökoda , kes asja ette võtaks?

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 13 Feb 2013, 08:39

Soovid augud ovaalseks teha? No ma ei tea.. kas adapteriga jääb liiga välja ratas? Lisaks jääb sul kõik see jura näha ju, sest pole katvat kapslit vms. Ja ovaalseks ma 100% kindlalt ei teeks, pigem laseks juba sisse panna metall/terasjullad, mille sisse omakorda auk puurida vms, a see ka väga kahtlane. http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=27285 Võid lasta täis ka keevitada ja uued augud puurida, aga nii või naa jääb ilma kapslita kole ja tänu sellele ei saa ka originaalaukude vahele uusi puurida, mis oleks tavapärane tegevus 5x120 -> 5xmidaiganes valemile. Ja jah, peaksid seest keeratavaid polte kasutama.

Aga muidu kiidan mõtte heaks veljed alla saada ja soovitan ikka küsida Vihur Autost arvamust ning seejärel hinda.

Ollu
Posts: 1431
Joined: 24 Sep 2012, 22:44

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Ollu » 13 Feb 2013, 10:05

Mismoodi sa 4x108 to 5x112 lähed? Miks otse 5x120 peale ei lähe?

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 13 Feb 2013, 10:40

Flansse ei kasuta seepärast , et offset on nii madal juba , et isegi 8,5 tollise velje puhul jääb velg suht palju koopast välja.E39 offsetid ongi kõik suht madalad.4x108 pealt 5x112 peale saan minna üle audi enda juppidega kasutades nt A4 tagumisi pidurikettaid/laagreid ja a6 c4 eesmisi rummusid ja laagreid.Samuti peab ilmselt ees natuke rummudel maha treima.Neid metalljullasid olen isegi vaadanud ja leidsin isegi ühe Ämeerikamaa poe , kes neid müüs , aga siia nad saatma ei ole ilmselt nõus.Poltidega on lugu selline , et kuna poldipesad on üsna sügavad ja veljed tulevad värvuselt tumedad , siis loodan visuaali natuke paremaks saada sedasi , et värvin poldipesad ja poldid mustaks.Niiviisi ei torka see nii jubedalt silma.

SiimP

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by SiimP » 13 Feb 2013, 10:42

Kas siis 4*108 velgi ei leidu või ongi lihtsalt kindel plaan need sinna alla toppida? :roll:

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 13 Feb 2013, 10:46

4x108 veljevalik lõppeb tegelikult 17 tolliste juures.Jah , on saada ka 18 tolliseid , aga seal peaaegu et valikut polegi.Samuti on need M5 veljed kätte jäänud ja usun , et näeksid auto all väga vinged välja.Installisin madalduse ka ära ja 17 tolliste velgede puhul jääb tulemus natuke mitte-stääns. :D

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 13 Feb 2013, 10:49

SiimP wrote:Kas siis 4*108 velgi ei leidu või ongi lihtsalt kindel plaan need sinna alla toppida? :roll:

Tuleb eristada leidumist ja ilusa ning hea mõõduga leidumist. Kui otsida ainult enda auguvalemiga velgi, siis ei pruugi Eestist midagi head leida, nii et pole vaja siin midagi silmi pööritada.

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 13 Feb 2013, 11:44

Siinkohal sekundeerin Raineri arvamusele.Isegi kui leiad midagi , mis enamvähem meeldiks , siis hind on selline utoopia külge kleebitud , et asjal kaob jume ära.Seda enam , et mina pole veel näinud ühtegi audi 8 cabrioleti , millel oleks all bmw M5 veljed ;) Vanad augud lasen siiski ilmselt kinni keevitada.

uibo
Posts: 54
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by uibo » 13 Feb 2013, 12:48

Audi rummudele ja ketastele ei kannata uusi auke puurida?

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 13 Feb 2013, 13:31

Eesmistel rummudel pole kuigipalju "liha" jäetud.
Image
Tagasillal rummu eraldi polegi, ketas on ühtlasi ka rumm.Ja ka seal pole väga puurimiseks ruumi.
Image

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tanel » 13 Feb 2013, 16:53

Kui velje toetuspinna pool materjali jagub, siis lased sealt natuke maha võtta :D Ja siis mahub flants ka vahele. Ehk siis velje ET vaja suuremaks teha flantsi võrra, või natuke vähem.

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 13 Feb 2013, 17:01

Tanel, ma arvan, et sellises ulatuses maha võtta, kui paks adapter on, ei ole võimalik :D see tähendab seda, et veljepoldi koonuse all peaks olema materjali vähemalt 2,5cm ? kui võtta, et min. adaoter on 1,5 cm ja 1cm jääks veljele enda pinda.

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 13 Feb 2013, 17:26

Ma pean rummu ja tagumise ketta kätte võtma ja kuhugi metallitöökotta minema.Kui saaks rummu teha 5x120 peale , siis oleks tegu ilmselt parima lahendusega.Samas siis peab ilmselt tikkpolte kasutama.Natuke kardan , et ees on ikka megavähe seda metalli peale puurimist , äkki murrab lahti vms.Kusagil kurvis ma küll ei tahaks avastada , et ratas alt ära on tulnud...ma oleks siis umbes :o ...selline.

h4rz
Posts: 460
Joined: 25 Dec 2011, 20:18

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by h4rz » 13 Feb 2013, 18:12

Kahtlane värk. Võta nt. mingid kolmese veljed + adapter ja end of story

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 13 Feb 2013, 21:20

mis hinnaklassi see adapteri set jääda võiks?

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Edirty » 14 Feb 2013, 00:54

150 euri kanti. Neid ei ole tegelikult kuigi raske teha, iga korralik treial peaks hakkama saama kui need rauast teha. Tasub tuttavate tuttavatelt uurida äkki on kellegil mõni tuttav treial kes tegeleda viitsiks.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by loffa » 16 Feb 2013, 12:20

Rauast tehes kaaluvad miski 1,5kg/tk ju. Niigi rasketele velgedele lisaks veel vedrustamata massi tekitada küll mõistlik ei tundu.. Pole see alumiinium ka ju nii kallis materjal.

Andro
Posts: 1172
Joined: 01 Jan 2012, 19:33

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Andro » 16 Feb 2013, 12:55

Mul kaalub 1 adapter 2 kilo :D eks ole näha, kas mu 1.6 üldse koha pealt saab ära suvel. Samas meie oma Pikul on ka rasked adaptrid, kirus veits küll, aga sõidetud sai. Kehtib põhimõte, et algul ei saa vedama, pärast ei saa pidama :D

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 16 Feb 2013, 13:09

Auto millele alla lähevad on v6 2,8 Audi Cabrio , seega ringrada sõitma nagunii ei hakka ja eks ta rohkem selline kruiisimise sõiduk ole.Hetkel lähen aga seda teed , et tagumised kettad(mis on ühtlasi ka rummud) saavad 5 auku juurde (5x120) ja eesmistele rummudele treitakse rõngas juurde , et saaks ülddiameetri suuremaks.Keevitatakse see rummu külge kinni , treitakse üle , et viskama ei hakkaks.Ja siis puuritakse uued augud ja keermestatakse.Olemasolevad 5x112 augud jätan ilmselt alles (küsin selle veel üle , et kas nii mitte liiga nõrgaks ei jää) ja lasen uued 5x120 augud juurde puurida.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tanel » 17 Feb 2013, 01:37

Ees hakkad mingisuguseid BMW pidurikettaid ka kasutama siis?

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 17 Feb 2013, 09:48

Asi läks veelgi paremaks , kuna ka taga on autol eraldi rumm.Seega teen tagarummuga samamoodi , kui esimesega.Pidurikettad on piisavalt suured , et saab neisse lihtsalt 5x120 augud sisse puurida.Seega kettad jäävad originaalid.

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Edirty » 19 Feb 2013, 16:37

loffa wrote:Rauast tehes kaaluvad miski 1,5kg/tk ju. Niigi rasketele velgedele lisaks veel vedrustamata massi tekitada küll mõistlik ei tundu.. Pole see alumiinium ka ju nii kallis materjal.

Rasked on küll jah, aga alumiiniumisse niisama keeret ei tee ju, siis peaks metall hülsid poldiaukudesse panema ja nendesse keermed tegema. Sellega iga mees enam hakkama ei saa.
Primo, see viimane lahendus peaks küll päris hea saama.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by loffa » 19 Feb 2013, 21:25

Mul olid e34 all alumiiniumist adapterid kus keere oli otse alumiiniumi sees (25mm oli paksust ja FK oli tootja), polnud häda miskit. Ainult rattaid alla pannes peab jälgima, et poldid ilusti keermesse läheksid, mitte jõuga risti.

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Martin1 » 20 Feb 2013, 00:42

Kui ma õigesti arusaanud olen siis kuskil 25mm kanti hakkavadki alumiiniumi sisse keeratud keermetega flantsid. Aga kui nii palju ruumi pole siis miski 16-18mm saab ka hakkama aga siis vaja rauast pukse alumiinium flantsi sisse või siis täielikult raud flantsid.

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 02 Apr 2013, 22:13

Niih , kaevan vana teema taas üles , nimelt sain siis asjale lahenduse (ja mulle ei meeldi lugeda teemasid , mis jäävad "lahtiseks").Kogu set-up tuleb siis kokku järgmine , et taga kasutan enne 98 aastat toodetud 1,8 või 1,6 esiveolise Audi a4 kettaid (mis on ühtlasi ka rummud).Nendele puuritakse lihtsalt juurde 5x120 ja seda siis 30 kraadise nihutusega , sest see on külgjõude arvestades optimaalsem , kui täpselt olemasolevate aukude keskele puurida.Audi kettad annavad lisaks juurde ka ühe huvitava "boonuse" , nimelt teevad nad tagasilla laiemaks , mis peaks omakorda kaasa aitama parema fitmenti saavutamisele ilma flansside ja muude vidinateta.
Esisillaga saab sedasi , et originaalrummudele keevitan ümber "võru" , mis teeb rummu diameetri suuremaks.Puurin olemasolvad keermestatud augud üle ja keevitan täis.Seejärel kogu kompott treipinki ja siis 5x120 sisse ja ära keermestada.Peale seda tekib aga probleem pidurikettaga , kuna minu uus ja suurem rumm ei mahu enam originaal ketta sisse ära.Seepärast veetsin tunde arvuti taga varuosakatalooge sirvides ja leidsin selle mida otsisin.Minu arvamise ja mõõtmise järgi sobib ideaalselt 88-95 aaasta Nissan Maxima 3,0 eesmised kettad.Läbimõõt on ainult paar mm suurem (jah , see mahub kenasti veel sadulasse ära , ilma , et hakkaks vastu kandurit käima) , keskava (68mm) klapib perfektselt.Nihutus on 7mm väiksem kui Audil.Selle lahendan vast distantsseibidega.Pm ainuke suurem erinevus on selles , et Audi orig ketta paksus on minimum 23mm samas Maximal on minimum paksus 20mm.Lahendus?Ma arvan et polegi ilmselt vaja lahendust , kuna erinevus on piisavalt väike , et kolb oma pesast välja kindlasti ei tule, aga lihtsalt kindluse mõttes hakkan oma klotse veidi varem vahetama. ;)
Selline on siis see combo , millega peaks saama minna 4x108 pealt 5x120 peale...kui see kedagi huvitama peaks.Lõpptulemust näeb vast paari nädala pärast.Hetkel otsin ainult kedagi , kes oleks nõus mul eesmisi rummusid vahetama...proovin Toivo jutule saada :D .

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 03 Apr 2013, 07:59

Lisa kindlasti pilte ka pärast.

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 09 May 2013, 20:53

aega on natuke mööda läinud , ja lõpuks on rummud ja kettad valmis saanud.Hetkel viskan pildi üles ainult eesmistest rummudest , kuna tagumisi kettaid pole hetkel käepärast.
Image
Image
Põhimõtteliselt läks kõik plaanipäraselt , kui välja jätta see , et tagumine ketas sai veidi augulisem , kui oleks soovinud , ja ees kasutan pressitavaid tikkpolte tavaliste poltide asemel.Seda lihtsalt seetõttu , et augud tulid otse keevisesse ja sinna on keeruline keeret sisse lasta.
Kettad on ka juba olemas , läksid kasutusele Maxima omad , klapivad esmasel vaatlusel kenasti.Kuna rummud sain koos käändmikega , siis nüüd on mul hea võimalus asi eelnevalt kokku laduda ja siis auto alla visata.

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 10 May 2013, 23:18

Poldid ja kettad koos ja küljes.
Image
Nüüd ainult laagreid vaja ja kogu krempel kokku laduda.

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 29 May 2013, 11:40

Ja et teema oleks lõpuni lõpetatud , siis paar pilti sellest , kuidas jäävad BMW veljed Audi Cabrio all ilma ühegi flansi ega adapterita(kasutused ainult tsentreerimisrõngad).
Image
Image
Nüüd on kaks varianti , kas värvin need üle mingi ilusa värviga või lähen 19 tollistele üle.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 29 May 2013, 13:04

Need veljed just selle auto all võibolla nii väga ei meeldigi, kuid töö iseenesest väärib kiidusõnu ja eriti hea, et veel progressist piltide ja jutuga aimu andsid.

Post Reply