Velgede ümberpuurimine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Tuunikala

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tuunikala » 04 Mar 2015, 12:06

Tõstan ka veidi vana teemat:
Oleks mõte panna Ventole alla A8 talveveljed. Selleks oleks vaja nad ümber puurida 5x112-lt 5x100-le.
Küsimused järgnevad: kas see võib tekitada eluohtliku situatsiooni (nõrgestab liialt velge), kus seda tehakse ja mis hinnaklassi jääb (vaja ainult auke, vanu kinni ei keevitaks) ja kui muud üle ei jää, kas kodustes tingimustes ka võimalik seda teha? Mõtlesin kasutada vana piduriketast, keskava sama ja selle aukude järgi saaks puurida uued augud.
Igatahes, kui keegi oskab infot anda, oleks tore.
Ühtlasi, mis hinnaklassis nad tavaliselt liiguvad muidu? Pakuti jooksu 100-ga, kas see liiga palju poleks nende eest?

Ollu

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Ollu » 04 Mar 2015, 13:12

Ise mingiaeg tahtsin Style 5 omale nii teha. Ehk siis 5x120-le 5x108 peale puurida. Jõudsin lõpuks järeldusele, et 5x108 tuleb liiga lähedale keskavale ja sinna ei jää mingit seina alles kuna Bmw keskava on nii mega suur ju. Vaadates sinu olukorda, 5x112 ja 5x100 siis võib sama olukord tekkida, aga ega enne teada ei saa kui mõõtnud pole. Ise kodus ilmselt seda ei teeks ja on kohti kes on nõus sellist tööd tegema Kerx tegi enda Kellenersid ka sedapidi. Ja tal oli ka analoogne probleem et jäi vist liiga lähedale keskavale, seega treiti alle mingid nö puksid sinna sisse mis keskava väiksemaks tegid, keevitati kinni ja siis sai õige valemi peale puurida.

Tuunikala

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tuunikala » 04 Mar 2015, 13:47

No, olen näinud, kuidas neid puuritakse 4x100 valemile ringi. Ning keskava nendel velgedel sama, mis mul, ehk siis 57,1 kui õigesti mäletan.
Huvitakski just see, kas ja kui palju see konstruktsiooni nõrgestab, kas nad võivad jääda ohtlikud ja kui lasta teha, siis palju läheks.

Ollu

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Ollu » 04 Mar 2015, 13:55

57,1-ga pole ilmselt probleemi jah. Ma ise nagu ei näe probleemi, et miks ta mingi oluliselt nõrgemaks peaks tegema. Parim oleks muidugi vanad augud täis keevitada.

User avatar
Kermo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Kermo » 04 Mar 2015, 13:58

Ma lasin enda BBSid ümber puurida ja jäid suht lähedale poldi augud. 2a karistasin neid ikka korralikult ja ei juhtunud midagi. Paljudel velgedel ju topelt augud nii et tugevuse probleemi ei tohiks olla. Kui korralikult tehakse siis see 100euri pole minu arust palju.

Tuunikala

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tuunikala » 04 Mar 2015, 15:44

Okei, no kui 100€ kokku, siis ei ole ka kõige tapvam see asi.
Aga tänud kõigile kaasamõtlejatele!

User avatar
Edirty

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Edirty » 05 Mar 2015, 22:43

On kellegil veel mingit head kontakti kes puuriks ümber? Augud saan ise lasta täis keevitada.
Puurimisega veel see teema ka ju, et velg peab tagant olema sile. Mul jäid ühed veljed sellepärast tegemata.

User avatar
Kermo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Kermo » 05 Mar 2015, 22:46

Ei pea sile olema tagant, ainult piisavalt paks peab materjal olema et kinni tõmbaks poldiga.

Rainer

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 06 Mar 2015, 01:10

Kermo wrote:Ei pea sile olema tagant, ainult piisavalt paks peab materjal olema et kinni tõmbaks poldiga.

Ei pea jah, kui ma kunagi RSid ümber puurisin, siis ei olnud need ka tagant siledad. Kui puutepinda taga on piisavalt, siis pole vahet, kui mõni polt jääb sinna lohku või tühimikku, velg toetub ikka samamoodi vastu rummu vms.

elmo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by elmo » 06 Mar 2015, 19:30

Mina lasin puurida vihuris (http://www.vihur.ee). Nemad ütlesid, et kui augud kinni keevitatakse, siis tihti ikka treivad sisepinnad üle, et ei jääks kühmusid.

Rainer

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 07 Mar 2015, 00:57

Ma tegin ka Vihuris.

Martin1

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Martin1 » 07 Mar 2015, 10:41

Üks räägib velje pinna tasapinnalisest ja teine sellest kas on süvenditega või mitte. Elmo ütles et kui avad(poldiavad) täiskeevitakse siis treitakse tagant siledaks, et säiliks puutepinna tasapinnalisus.

Aga mul ka küsimus, kus saaks 18tollise velje keskava üle treida ja palju selline asi nelja velje peale maksma võiks minna?

Zenki

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Zenki » 07 Mar 2015, 11:12

Tuunikala wrote:Tõstan ka veidi vana teemat:
Oleks mõte panna Ventole alla A8 talveveljed. Selleks oleks vaja nad ümber puurida 5x112-lt 5x100-le.
Küsimused järgnevad: kas see võib tekitada eluohtliku situatsiooni (nõrgestab liialt velge), kus seda tehakse ja mis hinnaklassi jääb (vaja ainult auke, vanu kinni ei keevitaks) ja kui muud üle ei jää, kas kodustes tingimustes ka võimalik seda teha? Mõtlesin kasutada vana piduriketast, keskava sama ja selle aukude järgi saaks puurida uued augud.
Igatahes, kui keegi oskab infot anda, oleks tore.
Ühtlasi, mis hinnaklassis nad tavaliselt liiguvad muidu? Pakuti jooksu 100-ga, kas see liiga palju poleks nende eest?


Ma lasin kunagi Tanelil ühed winterwheelsid 5x112 pealt 4x100 peale puurida. Ise nendega väga pikalt ei sõitnud, kuid mingeid probleeme küll ei esinenud.

Image

User avatar
Edirty

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Edirty » 07 Mar 2015, 14:25

Lähen velgi mõõtma siis :D Mis hinnaga vihuris tehti muidu?

Jorgen

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 07 Mar 2015, 15:25

5x112 to 5x100 ei näe ma puurimisel mõtet, adaptereid leiab nende PCDe vahel ikka aegajalt. Aga no ma ümberpuurimise vastane ka üldjuhul, sest enamasti tehakse seda ikka üle perse ja täiesti korrektne ümberpuurimine on lihtsalt kulukas.

User avatar
callaway

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by callaway » 09 Mar 2015, 00:44

Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?

Jorgen

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 06:38

callaway wrote:Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?

Kole ja näeb odav välja. Kui tehtaks korrektselt ehk keevitatakse vanad täis, treitakse siledaks ja puuritakse uued siis on hästi tehtud. Aga imo multi PCD on mingite odavate velgede teema ja mulle ei meeldi.

User avatar
Kermo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Kermo » 09 Mar 2015, 07:08

Jorgen wrote:
callaway wrote:Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?

Kole ja näeb odav välja. Kui tehtaks korrektselt ehk keevitatakse vanad täis, treitakse siledaks ja puuritakse uued siis on hästi tehtud. Aga imo multi PCD on mingite odavate velgede teema ja mulle ei meeldi.


Mingi pseudoprobleem? :D Kapsli all oleks jumala savi. Eriti kui ju augud süvendis siis suht võimatu üle treida neid. Ohutuse mõttes ma arvan et see topeltpoltidega flants on ohtlikum kuna mingi pooled inimesed et oska rattamutreid õige nm kinni keerata ja pärast üle pingutada. :D

Jorgen

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 09:54

Kermo wrote:
Jorgen wrote:
callaway wrote:Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?

Kole ja näeb odav välja. Kui tehtaks korrektselt ehk keevitatakse vanad täis, treitakse siledaks ja puuritakse uued siis on hästi tehtud. Aga imo multi PCD on mingite odavate velgede teema ja mulle ei meeldi.


Mingi pseudoprobleem? :D Kapsli all oleks jumala savi. Eriti kui ju augud süvendis siis suht võimatu üle treida neid. Ohutuse mõttes ma arvan et see topeltpoltidega flants on ohtlikum kuna mingi pooled inimesed et oska rattamutreid õige nm kinni keerata ja pärast üle pingutada. :D

Kes kuidas velgi hindab ;)

User avatar
callaway

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by callaway » 09 Mar 2015, 10:33

Arvan, et hindame velgi samamoodi.

Lihtsalt üks mõtleb pisiprobleemi pärast elu kallimaks ja keerulisemaks.

Ümberpuurimine minu silmis okei! Isegi kui jäävad kapsli alla augud vms jama. Kapsel peal, velg ilusti kinni, näeb hea välja. Miks mitte?

Jorgen

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 11:46

callaway wrote:Arvan, et hindame velgi samamoodi.

Lihtsalt üks mõtleb pisiprobleemi pärast elu kallimaks ja keerulisemaks.

Ümberpuurimine minu silmis okei! Isegi kui jäävad kapsli alla augud vms jama. Kapsel peal, velg ilusti kinni, näeb hea välja. Miks mitte?

Ma räägin sellest kui ei tehta asja korralikult. 8/10 poldiava on lihtsalt õudselt kole.

User avatar
RUF

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by RUF » 09 Mar 2015, 12:57

Kõik oleneb ju olukorrast. Kui ET ei luba, siis ei anna flantsi panna. Samuti on suht pointless osta mingeid värdjajd conversione mida hiljem maha müüa täiesti võimatu. Sellepärast mina omale Cromodorasid alla ei pannudki. 200 juuri põlema panna on ikka väga ränk. Taolises olukorras ju pigem puurid mingid ägedad veljed ümber kui loobud nendest sellepärast, et kapsli all rohkem kui 5 auku on kole.

Sellepärast mingitel juhtudel on ju puurimine ainuõige lahendus.

Jorgen

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 13:04

RUF wrote:Kõik oleneb ju olukorrast. Kui ET ei luba, siis ei anna flantsi panna. Samuti on suht pointless osta mingeid värdjajd conversione mida hiljem maha müüa täiesti võimatu. Sellepärast mina omale Cromodorasid alla ei pannudki. 200 juuri põlema panna on ikka väga ränk. Taolises olukorras ju pigem puurid mingid ägedad veljed ümber kui loobud nendest sellepärast, et kapsli all rohkem kui 5 auku on kole.

Sellepärast mingitel juhtudel on ju puurimine ainuõige lahendus.

Tuleb õiged veljed osta või lihtsalt mahtuma siis panna. No see minu enda kiiks, ümberpuurimine ise maksab ka ju omajagu, igaüks tutvuste kaudu/ise ei tee.

User avatar
Tanel

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tanel » 10 Mar 2015, 12:16

Keevitamine iseenesest rikub velge (materjali omadusi) rohkem, kui puurimine. Eriti sepisvelje puhul. Ja suurem tõenäosus, et üleüldse midagi "üle perse" on tehtud, on keevitamise puhul. Jorgeniga nõus, et palju poldiavasid on kole, aga kapsli all on ikka nii savi sellest :D

User avatar
anryo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by anryo » 03 Mar 2016, 21:40

Pole küll päris puurimine aga noh, sinnakanti.
Kas velgede ET'd kannatab kuidagi suuremaks ka teha keskosa freesimise teel? Või noh, freesida on lihtne aga kuidas poldiaugud "väljapoole" saada?

Antud juhul on küsimus BMW Type 176 tagavelgedes, millel on ET24 aga võiks olla kusagil 34 kanti. Seega maha olekski vaja freesida umbes täpselt rattapoltide koonuspinnani, a kust siis velge kinnitada? Ja vaevalt allesjäävast 2-3mm ka enam piisaks.

Image

Image

User avatar
Tanel

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tanel » 03 Mar 2016, 21:54

Avad tuleks siis kinni keevitada ja uuesti puurida, mis veljele iseenesest kõige kasulikum ei ole. Ja poldipead jäävad velje pinnalt kõrgemale ka siis ilmselt? :) Lihtsam (võibolla kokkuvõttes ka soodsam) on ilmselt rattakoobastest see lisa 10mm leida.

User avatar
anryo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by anryo » 03 Mar 2016, 22:17

Tanel wrote: Lihtsam (võibolla kokkuvõttes ka soodsam) on ilmselt rattakoobastest see lisa 10mm leida.

Eeee... vist mitte... :)
Spoiler: näita
Image

Aga palju see puurimise/keevitamise värk umbes maksta võib? Sest antud veljed olid tegelt ka päris sheffid CTS'i all. Üks variant on muidugi veel - leida veel üks 9" kitsam esivelg ja see juba sobib taha ilusti. Antud müüjal oli muide 3 esivelge...

User avatar
tns1

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by tns1 » 03 Mar 2016, 23:15

Tegu suht levinud veljega, niiet kui sul 3tk olemas, siis selle 4-nda ilmselt saab nt Remoreksist või Carwayst. Nad küll oskavad hinda küsida, aga noh saad päris mõnna komplekti dailyle alla. Ma arvan, et see keevitamine ja freesimine ei tasu end ära.

User avatar
Toivoku

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Toivoku » 03 Mar 2016, 23:36

10mm leiab koopast vabalt ma arvan :)

User avatar
anryo

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by anryo » 04 Mar 2016, 18:33

Toivoku wrote:10mm leiab koopast vabalt ma arvan :)

Ei hakka siin õrritama midagi. Piisab küll juba kolmest autost mida korraga ehitada vaja - neljanda puhul võiks bolt-on juppidega piirduda vaid....