coiloverite ise tegemine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
SiimP

coiloverite ise tegemine

Post by SiimP » 19 Feb 2013, 13:19

Jou
Kuna ebays müügilolevate coiloverite sleeve kitid on kõik civikute ja mingite junnide omad ning, coilid ise maksavad rohkem kui auto, siis oleks vaja ise teha. ühesõnaga, Kust leida seda nn keerme toru ning mutreid? Eestist oleks vaja. jutt käib siis bmw e28 tagumistest coilidest..

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 19 Feb 2013, 17:45

Taga eraldi vedru ja amort pole? Siis pole vahet ju mille sleeve kit läheb. Kui on koos, siis mõõda püstaku läbimõõt ära ja kui endale otsisin neid ebayst, sisi nende civicutele accordidele jms pakuti päris mitut erinevat mõõtu neid. Ehk joppab, et mõni on õige mõõduga.

SiimP

Re: coiloverite ise tegemine

Post by SiimP » 19 Feb 2013, 22:34

Ollu wrote:Taga eraldi vedru ja amort pole? Siis pole vahet ju mille sleeve kit läheb. Kui on koos, siis mõõda püstaku läbimõõt ära ja kui endale otsisin neid ebayst, sisi nende civicutele accordidele jms pakuti päris mitut erinevat mõõtu neid. Ehk joppab, et mõni on õige mõõduga.


NO aga mõtle nüd niipidi, et se civic kaalub 700 aga e28 kaalub 1.5 tonni :D

User avatar
--keit--

Re: coiloverite ise tegemine

Post by --keit-- » 19 Feb 2013, 22:47

Ühel autol võtsid maximum kaalu mida üldse toodeti ja teisel miinimumi mida toodeti (ja ka see pole õige).
Et nii suuri vahesi vaevalt sisse tuleb kuidagi.

User avatar
Tanel

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Tanel » 19 Feb 2013, 22:49

SiimP wrote:
Ollu wrote:Taga eraldi vedru ja amort pole? Siis pole vahet ju mille sleeve kit läheb. Kui on koos, siis mõõda püstaku läbimõõt ära ja kui endale otsisin neid ebayst, sisi nende civicutele accordidele jms pakuti päris mitut erinevat mõõtu neid. Ehk joppab, et mõni on õige mõõduga.

NO aga mõtle nüd niipidi, et se civic kaalub 700 aga e28 kaalub 1.5 tonni :D

AGA mõtle sa nii, et see sinu "700 kilone" EG Civic (sedaan) 1140 kg... veel nt 1991 Honda Accord LX kaalub 1290 kg ja siis "1.5 tonnine" 520, näiteks, E28 kaalub 1260 kg. Ja ära enne uurimist mingeid lambi numbreid vastu hakka pilduma, kui teine inimene sulle abiks üritab olla.

User avatar
Toivoku

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Toivoku » 19 Feb 2013, 22:56

Raimo ehtuias ise oma autoel coilid, tätisa viks ja viisakas lahendus :)

SiimP

Re: coiloverite ise tegemine

Post by SiimP » 19 Feb 2013, 23:00

Tanel wrote:
SiimP wrote:
Ollu wrote:Taga eraldi vedru ja amort pole? Siis pole vahet ju mille sleeve kit läheb. Kui on koos, siis mõõda püstaku läbimõõt ära ja kui endale otsisin neid ebayst, sisi nende civicutele accordidele jms pakuti päris mitut erinevat mõõtu neid. Ehk joppab, et mõni on õige mõõduga.

NO aga mõtle nüd niipidi, et se civic kaalub 700 aga e28 kaalub 1.5 tonni :D

AGA mõtle sa nii, et see sinu "700 kilone" EG Civic (sedaan) 1140 kg... veel nt 1991 Honda Accord LX kaalub 1290 kg ja siis "1.5 tonnine" 520, näiteks, E28 kaalub 1260 kg. Ja ära enne uurimist mingeid lambi numbreid vastu hakka pilduma, kui teine inimene sulle abiks üritab olla.


E28 on tagaosas veel ka suur ja kolakas sild, mida ei ole accordil ega ka civicul.. See ei muuda midagi? :mrgreen:

loffa

Re: coiloverite ise tegemine

Post by loffa » 19 Feb 2013, 23:39

Raimol on taga lõigatud vedrud ju.. Ainult ette ehitas E36 coilid.

Taavo

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Taavo » 19 Feb 2013, 23:41

Kasutasin siin natuke google'it ja kalkulaatorit ning sain paar numbrit, keskmise e28 tagumise telje kaal on ca 512 kg ja accordi telje kaal ca 524 kg

User avatar
Toivoku

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Toivoku » 19 Feb 2013, 23:49

loffa wrote:Raimol on taga lõigatud vedrud ju.. Ainult ette ehitas E36 coilid.

Räägime ikak e28 :) sellel on taha ise ehitatud coilid, miskisest pakibussi amortidest ja asjadest tehtud värk särk :)

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 20 Feb 2013, 07:31

Üldjuhul need coil sleeve kitiga kaasas olevad kedrud võid nagunii minema visata. Seega pole vahet millele see kit mõeldud on. Peaasi, et keere läheks sul e28 püstaku peale. Pmst saad ainult keermed ja mutrid sealt. vedrud enamasti pask. Seepärast ei hakanud endale ka seda paska tellima. Tellin usast keermed eraldi ja kuskilt eraldi vedrud.

SiimP

Re: coiloverite ise tegemine

Post by SiimP » 20 Feb 2013, 16:45

Sleev kitid on esiteks enamasti müüa ju 4 kaupa, aga ees on pillil coilid olemas... Nüüd jääbki üle siis leida kuskilt seda nn"keerme toru" ja mutrit.. Kust leida? Topdrop'i foorumis Artjom(Vabandust kui kedagi solvasin/valesti kirjutasin..) treis need ise. Küsin talt üle, aga kui tema kaudu ei saa siis ma ei teagi enam kust otsida?
Image

h4rz

Re: coiloverite ise tegemine

Post by h4rz » 20 Feb 2013, 19:12

Otsi treial, räägi murest ja käi papp välja.

SiimP

Re: coiloverite ise tegemine

Post by SiimP » 21 Feb 2013, 10:33

Sai eile jah natuke ühe Sõbraga räägitud, uurime.

loffa

Re: coiloverite ise tegemine

Post by loffa » 21 Feb 2013, 23:35

Toivoku wrote:
loffa wrote:Raimol on taga lõigatud vedrud ju.. Ainult ette ehitas E36 coilid.

Räägime ikak e28 :) sellel on taha ise ehitatud coilid, miskisest pakibussi amortidest ja asjadest tehtud värk särk :)


E28 jah, sellel on ees rellaka ja keevitusega moditud E36 JOMi coilid ;)

User avatar
Toivoku

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Toivoku » 22 Feb 2013, 21:26

loffa wrote:
Toivoku wrote:
loffa wrote:Raimol on taga lõigatud vedrud ju.. Ainult ette ehitas E36 coilid.

Räägime ikak e28 :) sellel on taha ise ehitatud coilid, miskisest pakibussi amortidest ja asjadest tehtud värk särk :)


E28 jah, sellel on ees rellaka ja keevitusega moditud E36 JOMi coilid ;)

tagumised keevitasin osaliselt mina ja malloc aitas tal tagumised amordid valida miski toyota hiace omad vms :D

PRIMO

Re: coiloverite ise tegemine

Post by PRIMO » 15 Jun 2013, 14:41

Nunii , veljed sain alla , järgmiseks tuleks ise coilid endale teha.Viimane auto , mis mul coilidel oli , oli Audi A4.Sellel olid all KW Variant 1 coilid ja ma ütlen ausalt , paremaid coile pole ma veel leidnud.Tegid auto madalaks , aga mitte lollakalt jäigaks.Pigem oli tunne nagu sõidaks lahjemate madaldusvedrudega.Nüüd tahan enda Cabriole samaväärset süsteemi aretada.
Esimene asi , mis tuleks mulle selgeks teha , on vedrude jäikused.Mina saan asjast aru nii , et peaksin alla viskama progresseeruvad vedrud , et saada effekti , kus vedru muutub jäigaks alles lõpus.Minu mõte oli kasutada originaal cabrio tagumisi vedrusid ,lõigata nad lühemaks ja kasutada neid esisillal.Kuna tagasild on cabriol poolsõltuv (u kujuline sild) , siis mingit erilist rinkakäsitletavust sealt nagunii oodata pole.Seega võin kasutada lihtsalt mingi väiksema aparaadi (nagu näiteks Golf) vedrusid.
Teine punkt on amordid.Siinkohal olengi dilemma ees , kas kasutada tavalisi sportamorte või proovida kusagilt saada reguleeritava jäikusega amort.Kuskohast sellist saada , mina küll ei tea.Homme ostan teised püstakud kõrvale , siis saab mõtlema hakata palju mul ruumi on ja mis amordid mahuvad.
Ühesõnaga (kui te ei pahanda) hakkaksin siin teemas kajastama oma "pehme" coiloveri ehitust ja tööde käigus ka nõu pärima. :)


User avatar
Tanel

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Tanel » 15 Jun 2013, 15:47

Martin1 wrote:Ei pahanda!

+1 ...hoopis vastupidi, sellised jutud tuleks alati kirja panna :D

[Ma pole küll mingi insener] aga mind pani mõtlema see progresseeruva jäikusega vedru... et kas on sellisel asjal mõtet. Ma näen selle pointi mahtuniversaalil vms, et tühjalt VS suure koguse kaubaga sõites oleks mõlemal puhul mõistlik juhitavus (lihtsamalt väljendudes tühjalt sõites töötab pehmem osa vedrust ja täislastiga sõites töötab jämedam osa).

Hobiauto puhul on sul auto+enda+misiganes mass teada ja selle järgi valid mingi kindla jäikusega vedrud. Ma muidugi ei tea, kuidas see väga lihtsalt välja võiks näha (idee poolest oleks vist vaja teada, kui palju auto mass üle kandub kurvis välimisele rattale jne). :)

Edit: muidugi proovimine/katsetamine on ka variant :D

Martin1

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Martin1 » 15 Jun 2013, 15:57

Tanel wrote:[Ma pole küll mingi insener veel]

fixed!

Aga, minu arust progresseeruva vedru mõte pigem selles, et auto ei kaldu kurvis läbi ja on pm ikkagi jäik, kuid igast väikseid konarusi ei loe välja. Ehk siis kui sõidad kuskil tüüpilisel tallinna tänaval kus on lapp lapi otsas, siis sul ei põruta nii palju (see nö pehmem osa võtab paugu vastu) aga kui kallutad kurvi, kus mõjuvad juba suuremad jõud vedrule, siis on see nö pehmem osa kokkusurutud ja nüüd pakub vastupanu jäigem osa. Või olen valesti aru saanud? Loomulikult on Tanel sinu jutt ka õige, sest see võimaldab ka suurenenud koormusega säilitada sillageomeetria ja amort ei hakka põhja käima lohkudes jne. Kuid hobiauto korral võiks progresseeruva vedru mõte olla selles et ta jah, teeb mingil määral mugavamaks asja.
Või mis?

edit: Hakkasin mõtlema et kas midagi sarnast ei saa lahendada ka kahe vedruga? Umbes nagu helper spring aga panna jäigem. (helper spring nendel odavatel coilidel vist lihtsalt mingi eelpingutus vms? reaalselt nad kokkusurutud koguaeg) Et panna jäik vedru mis on pikem ja siis väike vedru taldrik vahele ning pehmem vedru. Väikse katsetamise ja muutmisega ajada vedru pikkus ja jäikus paika nii et kui püstak käib kokku mingi 10mm siis toimib pehmem vedru ja sealt edasi on ta juba kokkusurutud ja hakkab jäigem vedru tööle. Kindlasti saab seda kõike ka välja arvutada.

User avatar
Tanel

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Tanel » 15 Jun 2013, 16:03

:D fixed jah... a seda konaruste lugemist peaks ma rohkem amordi ülesandeks (inglisekeelne nimetus viitab sellele ka ju otseselt - shock absorber). Ilmselt sellepärast need KW coilid nii head tundusidki, et amort oli hea.

Martin1

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Martin1 » 15 Jun 2013, 16:11

Seda küll jah. Tegelt on kogu see teema väga väga keeruline. Pole päris nii lihtne, nagu esmapilgul tunduda võib. Amort ja vedru peavad siiski koostööd tegema. Kui vedruga pole asi nii keeruline siis amordi valik on nagu keerulisem juba. Nende kahe koostöö tagab selle et on jäik aga samas nagu pole ka :lol:

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 18 Jun 2013, 11:31

Nonii, saan tõenäoliselt esha käest vajalikke pudinaid, et ise coilid aretada omale. Küss on selline, et kummad coilide ehitamiseks mõistlikumad/paremad on, kas gaasi amordid või õli omad?

unjque

Re: coiloverite ise tegemine

Post by unjque » 18 Jun 2013, 17:14

Mul on muidu isetehtud coilid peal

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 19 Jun 2013, 21:22

Ollu wrote:Nonii, saan tõenäoliselt esha käest vajalikke pudinaid, et ise coilid aretada omale. Küss on selline, et kummad coilide ehitamiseks mõistlikumad/paremad on, kas gaasi amordid või õli omad?

But still? Gaasikad või õli omad?

User avatar
--keit--

Re: coiloverite ise tegemine

Post by --keit-- » 19 Jun 2013, 21:43

Gaasikas on minu kogemuste põhjal jäigem/kõvem/täpsem kui õlikas. Kuigi ega mõlemad ju toimivad õli peal.
Gaasikas muidugi ka kallim. Oleneb muidugi mis firma amortidest jutt jne.

Mina valiksin gaasikad. Kõrgema taseme coilid peaksid ka olema gaasikad.

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 19 Jun 2013, 23:54

No Monroe amorte pakuvad enamus varuosa poed taha.

Kuna taga vaja suht jäigaks asi saada, et hästi istuks ja rehvi ei hõõruks. (Praeguseks enam mõõte ja tootjat sealt välja ei loe)
Valida nende vahel.

Kahe toru gaasi amort
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/2759/1000 ... 1/E1107,37

Ühe toru gaasi amort
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/2759/1000 ... 1/42011,37

Kahe toru õli amort
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/2759/1000 ... 1/R3273,37

Ma ei teagi nagu mida taha panna. Mis vahe üldse ühe ja kahe toru amortidel?


Ette lähevad need Sachsi saabi omad.
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/9379/1000 ... /312349,32

Kirjelduses, et sportvedrustusega sõidukile. Peaks olema piisavalt head küll.

User avatar
RUF

Re: coiloverite ise tegemine

Post by RUF » 20 Jun 2013, 00:56

Jälle mitte mingi spetsialisti teadmised ja kindlasti oskab keegi pikemalt ja paremini rääkida, kuid niipalju kui mina lugenud ja kuulnud, siis gaasiamort pidi säilitama paremini oma omadused. Vastupidiselt õli amordile, mis kuumenedes pehmemaks pidi muutuma. Samas sa ju kangutama nagunii ei hakka, et vist siis võib vabalt õliamordi teed minna :roll:

User avatar
Kermo

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Kermo » 20 Jun 2013, 06:35

Ei ole need gaasika ka jäigemad. Mine küsi maakera kõige jäigemaid amorte ja äkki, ainult äkki, saad midagi mis pole pehme nagu tallesaba. Ma isegi ei tea kas amortidel on kuidagi jäikus ja ära markeeritud.

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 20 Jun 2013, 06:44

No küsida saab jah vb ka saab aga mis hinna eest. Tahan võimalikult odavalt neid coile ära teha. Muidu võiksin usast tellida ka omale coilid. Seal mingi vend teeb käsitööna. 500 taala esimese paari eest, 300 tagumise paari eest + veel post ja saatmine. Läheks suht ulmeks. Seega teekski ise ja võimalikult odavalt.
http://www.kaplhenke.com/index.php?opti ... &Itemid=33

User avatar
Kermo

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Kermo » 20 Jun 2013, 06:52

No aga kui need jäigad pole siis lõpptulemus on sama mis lõigatud vedruga ju. Kus see point siis lõpuks on? Uuri kas kuskilt saab amortide jäikust teada.

User avatar
callaway

Re: coiloverite ise tegemine

Post by callaway » 20 Jun 2013, 15:07

telli bilsu B8.

või hoia silmad lahti, äkki saab mingi teise auto omad all orgunnida. Sul taga on üleval ja all poldid läbi süsteem?

ees on nagu rullnoka bemmil, et püstaks ja amort käib seal toru sees?

Ollu

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Ollu » 20 Jun 2013, 15:18

Ees jah, püstakust saab nö padruni välja võtta.

Pmst point see, et püstakust võetakse 5.7 cm maha ja sisse läheb saabi amort. Saab madalamaks ja ei löö põhja kui madalaks lasta.

Taga pole vahet. Seal tuleb nagunii ringi ehitada
Image
Image

Mõlemat pidi tehtud.

Tahaks neid võimalikult low budget teha, sest muidu pole mõtet ise jebimisel. Kui kokkuvõttes ligi tonn läheb siis võiks lihtsalt usast tellida, mille jaoks pole väga raha võtta.

Martin1

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Martin1 » 31 Jan 2014, 18:42

http://www.rallydesign.co.uk/index.php
jätan selle lihtsalt siia. Väga häid asju seal pakkuda, sleeve'e, vedrusid ja amorte jne.

User avatar
tns1

Re: coiloverite ise tegemine

Post by tns1 » 24 Jun 2014, 17:23

Gaasiamort ja mõne universaali või pakiauto vms. oma. Raimo e28-le läksid taha Sachs Advantage seeria amordid, mis originaalselt mõeldud Toyota Hiacele, kuna olid mõnusalt lühikesed, kuid jäigad. Õliamort on vedel ja ebatäpne ning tõesti natuke pikemal sõitmisel muutub järjest pehmemaks. Kui rohkem raha investeerida, siis jah Bilsteini B6/B8 (nendel ainult pikkuse vahe) Reaalse jäikuse siiski tagab vedru, mitte amort. Sõiduauto amordid üldjuhul üldse "kompressioonitsüklis" avaldavad palju vähem vastupanu, kui uuesti lahti lükates, mil nad kompenseerivad vedru puudujääki sinna salvestunud energia sujuvalt ja korraga uuesti välja kanda. (amorti käega annab kokku suruda küll, aga ürita siis uuesti ta kiiremini lahti tulema sundida, kui ta ise surve all seda teeb.)

Progresseeruva jäikusega vedrud pole paha mõte, sest aitavad vältida "bottom-out'i" mis on täielik amorditapja. Kas reaalselt ka sõidumugavust paremaks teevad, ei kujuta ette (ehk on vahe just väikestel ebatasasustel sõites) aga vähemalt teoreetiliselt peaks aitama veermiku säästa.

User avatar
RUF

Re: coiloverite ise tegemine

Post by RUF » 07 Dec 2015, 17:01

Kas keegi on kunagi jäigemaid vedrusid juba olemasolevatele coilidele külge pookinud ning teinud seda mingi valemi või muu nipi alusel? Auto kaalu või mingeid muid faktoreid arvestades... On võimalus ju kõige jäigemad tellida, mis leida on, aga kas too on mõistlik...

User avatar
Henri

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Henri » 07 Dec 2015, 17:54

Ise ei ole teinud, aga räägin veits koolitarkust:

Vaja on teada ülekandetegurit MR (motion ratio), mis näitab vedru või amortisaatori pikenemise ja ratta vertikaalse liikumise suhet.

Vedru jäikuse valikul lähtutakse esmajoones vedru omavõnkesagedusest ja ülekandetegurist, omavõnkesagedust saab arvutada järgnevalt:

Image

, kus m - rattale mõjuv vedrustatud mass (kg)

Näide:

MR = 0.98
m = 220 kg
k(vedru) = 27 N/mm = 27000 N/m

Need arvud eeltoodud valemisse pannes tuleb vastuseks ~1,72 Hz. 1-1,5 Hz peaks olema pehme ja kuni 3 Hz jäik.

Jorgen

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Jorgen » 10 Feb 2017, 10:59

Mul mure coilover perchidega. Enamus coiloverite perchide läbimõõdud seal 65-80mm vahemikus, E36 omad ka 79mm. Mercedeste vedrud aga seal 100mm kanti. On veel mingeid autosid, millel sama laiad vedrud või kuidas need E36 omad 100mm peale modida?

PRIMO

Re: coiloverite ise tegemine

Post by PRIMO » 10 Feb 2017, 12:04

Mul on ühed clk perchid üle. Kahjuks vedrudiameetri jään võlgu momendil aga saAn lasta üle mõõta. Mersul ju eralduseisvad vedrud nii ees kui taga.

Jorgen

Re: coiloverite ise tegemine

Post by Jorgen » 10 Feb 2017, 12:07

PRIMO wrote:Mul on ühed clk perchid üle. Kahjuks vedrudiameetri jään võlgu momendil aga saAn lasta üle mõõta. Mersul ju eralduseisvad vedrud nii ees kui taga.

Mhm, selletõttu ongi 4 perchi vaja. Aga alustuseks piisab kahest ka. Ma kuulnud, et W208 on W210 välimusega aga W203 põhjal, seega pole vedrud võibolla sama diameetriga. W210 omad on ka 100mm nagu W124 omad. Kui mahti leiad, mõõda üle palun ja anna teada. Kui sobivad, olen huvitatud.