Autode värvimine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Kermo

Autode värvimine

Post by Kermo » 26 Mar 2013, 07:38

Niisiis, kui keegi Lõuna-Eestis (Aprilli keskelt alates) poleerimist, mõnda väiksemat värvimistööd tahab saada, siis olen oodatud pakkumistele. Kui hästi läheb, viskan väikse äri püsti Tartus.

Seniks pildimatejali hiljutisest tööst, millest tegin ka mõne pildi.
Värvitud auto
Image
Mõtlesin, et teen vähe korralikumalt kui tavaliselt ja poleerin peegliks 8-)
Nii sai siis lihvitud enamjaolt kõik värvitud detailid. Kasutasin 1500vesipaberit, seejärel rohelise korgiga 3M pasta ning hiljem 3M mingi random peenem pasta, sest muud kahjuks ei ole. Pole küll kõige parem, aga ajab asja ära.
Image
Peale rohelist pastat nägi selline välja
Image
Ülejäänud külg
Image
Image
Image
Image
Image

Miks neid masinaid nii ilgelt vesilihviga poleeritakse? Värvite ilma kambrita? Imelik on vaadata kuidas kõik asjad küljes on, hea et tagatuligi maha võetud on. G5el on mõne minuti töö ju ukseplekid eemaldada.

Penu

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Penu » 26 Mar 2013, 10:54

kas uksevahel oli nn valge foam ka, mis takistab värvi ja lakitolmul sinna sattumist?
3m'il on üks hea laki hajutamise teip ka. Soovitan proovida. Annab üleminekul hea tulemuse.

helar1

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by helar1 » 26 Mar 2013, 10:57

Kermo wrote:Miks neid masinaid nii ilgelt vesilihviga poleeritakse? Värvite ilma kambrita? Imelik on vaadata kuidas kõik asjad küljes on, hea et tagatuligi maha võetud on. G5el on mõne minuti töö ju ukseplekid eemaldada.


Värvime ilma kambrita. Üks asi on tolm, mida tekib üsna palju, teine asi on see, et garaazis sa peegliks ei värvi, eriti veel selle mingi 7kraadi juures või vähem mis praegu väljas on. Kütet ka pole. Asju siin küljest ei võeta ja plekitöö tehakse ka muidugi üleperse, maaler on see kes peab kõik sirgeks pahteldama. Miks ma teen veel sellise poleeri pea alati, see lakk mis õhku jääb, kukub tagasi pinnale ja läheb selliseks kergelt matiks ja meil siin kliendid kes vaatavad, et auto läigiks, kui ei läigi, ei olda rahul. Siin on autode tegemine hoopis teine, ma ei kujutanud ette, et pean mõne tiiva paaritunniga pahteldama, kruntima, värvima, lakkima ja poleerima. Siin seda tehakse. Olenevalt eeltöö mahust on väimalik 2h auto kätte saada.

Uksevahed katan pööratud teibiga (selles viga pole, kuna Toyotas töötasin, tegime samamoodi). Kui siin juba pikka höövlit pole, siis 3M makaronist võid und näha. Laki hajutamisega pole probleeme, selle teibi maksumus on ka kindlasti päris korralik. :lol:

agoy

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by agoy » 26 Mar 2013, 11:18

KAs tõesti kuivab see pahtel-krunt lakk ära 2 tunniga, et poleerida, eriti veel seda 7 kraadi juures :D

loffa

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by loffa » 26 Mar 2013, 23:26

Kermo wrote:Miks neid masinaid nii ilgelt vesilihviga poleeritakse? Värvite ilma kambrita? Imelik on vaadata kuidas kõik asjad küljes on, hea et tagatuligi maha võetud on. G5el on mõne minuti töö ju ukseplekid eemaldada.



Et kananahast lahti saada. Minu auto värvis Vitalik kes on asjaga üle 10a tegelenud ja ikka tahab vesilihvi + poleeri... Sama moodi täiesti tutikatel Audidel ja BMWdel on kananahk sees.

User avatar
Toivoku

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Toivoku » 26 Mar 2013, 23:44

kananahk on ka põhjusega. Nimelt ei kuluvärv nii kergesti ära kui ta kananahas on. Vähemalt nii seletas mulle üks UM meister.

helar1

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by helar1 » 27 Mar 2013, 00:35

Toivoku wrote:kananahk on ka põhjusega. Nimelt ei kuluvärv nii kergesti ära kui ta kananahas on. Vähemalt nii seletas mulle üks UM meister.


Tõe jutt on sees. Minu ühel haininal oli värv päris siledaks kulunud. :D Sõber küsis veel, et sa värvisid selle üle? Näeb päris värske välja. Ehk siis, esmalt kuluvad need "mummud" maha. Muidu "kananahk" on vähe teine asi. Selle nimi on "apelsini koor", vähemalt nii on minu arusaam. Kananahk on selline tuhm, tihedelt mumusid täis ehk koht kus lakiga koonerdatud.
Keegi oskas veel sellist juttu rääkida, et apelsini koores autod pidid kauem läikima ka. :) Selle tõepõhja ma ei tea, nii süvenenud laki tehnoloogiasse pole.

helar1

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by helar1 » 27 Mar 2013, 00:44

agoy wrote:KAs tõesti kuivab see pahtel-krunt lakk ära 2 tunniga, et poleerida, eriti veel seda 7 kraadi juures :D


Pahtli kuivamine ca 5minutit, soojendad kuumapuhuriga/fööniga. Krunt samamoodi, kasutad 1K krundi ehk siis kiire mitte lihvimist vajav krunt. Eeltöö peab olemas 5+ selle all. Muidugi kannatab töö kvaliteet siiski, vahel võid näha mõne nurga alt pahtli piirjooni vms. Õige tehnoloogia see pole, kuid nii tehakse. Siin oldakse kvaliteediga rahul, kuid muidugi erand kinnitab reeglit.

Penu

Re: Väline hooldus ehk detailing

Post by Penu » 27 Mar 2013, 08:33

Värvimisest siiski veel, aga ka viimast korda :D

Apelsin, mis lakiga jäetakse on EU standard. Tehakse lakiudu alla ja siis kattev peale.
Kui te seal tolmu ja 7 kraadi sees värvite, siis pole ime ka, et vajab poleeri. Kui saaksid head tingimused, siis näeksid, et kui laki saad kristalse, siis pole vaja poleerida enam. Hoiaksid aega kokku. Oleme enda stuudios tähele pannud, et nii Tribilia Design( Facebook: TribiliaDesign) kiivridisainerid oma kiivrite lakkimisel ja mina oma velgede ja muude detailide lakkimisel. Pärast poleerimine pole ikka see, kui korraliku laki tegemine. Vahe on küll väike, aga ajakulu suur. Kahju, et sa sellistes tingimustes pead alustama, aga nu kusagilt peab ju alustama. Saad päris korraliku õppetunni ja praktika, ma arvan.

Selle külmaga pahteldamine, 1K'ga kruntimine ja värvimine on üks paras jama ma arvan. Võid oma fööniga kuivatada küll, aga ühtlast kuivamist ikka ei teki. Lased veel krundi peale, mis kuivab võibolla üleöö alles ideaalilähedaseks. Isegi, et ta on sul kiiresegu, 7 kraadi juures on kuivamine poole pikem. Usun, et pakendi peal on kirjas, mis tingimustes ja mis katmismeetodiga ajakulu on. Lakk siis samuti. Sul tekib lihtsalt selline olukord, et kas lakiall jäävad materjalid niiskeks ja siis mingi aja pärast kuivavad kõik pahteldamised, halvad lihvimised ja üleminekud välja. Seen that done that.
Võite nats investeerida ja osta nt infrapuna soojendid. Saate protsessi kiirendada, samas kvaliteet paraneb.

Kananahast ma ei tea midagi, aga see lakitolm, mis sul seal tekib...ehk saab seda vältida. Tee segu natukese väiksema kõvendiga. Jääb pind kauem niiske ja ladestuv tolm suudab veel ehk ära vajuda. Alati võid muuta ka lahustit, kasutades nt aeglast lahustit. Lakk suudab kenasti ära vajuda ja pind jääb sile.

Niisiis, jutt läks pikaks juba. Küsimusi, siis võib privada.

Kas keegi nanovahaga ise on vahatanud? On alati see huvi pakkunud.
Ja kas on kellegil kogemusi ka erinevate Rain Away klaasipuhastusainetega?
Ja mis armatuuri ja sisepesuaineid te kasutate? Eile just vaatasin, et päikse käes on osadest pragudest siiski mustust näha..

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 27 Mar 2013, 19:58

Me ikka kordi värvinud Bentleysid ja Lambosid. Kui Lambol on ainult värv kolmekihiline siis Bentleyl on värv tavaline aga peab olema pärast peegel sile. Eks siis lastakse igaks juhuks vesilihviga üle aga uidu kui ikka pind korralikult ette valmistada ja 800 viimane paber on ning värvida korralikus kambris siis pole sedagi vaja.

helar1

Re: Autode värvimine

Post by helar1 » 27 Mar 2013, 21:02

Õnneks alustasin juba Eestis ja normaalsetes kohtades. Siia tulin siis imestasin, et kuidas ikka värvida saab. Hirmsasti tahaks uuesti kambrisse proovima minna, sest ütlen, et arengut on mul kõvasti toimunud.
Mis puutub nendesse külmaga materjali kasutamisse, siis kindlasti pole see õige ja hiljem kuivab järele kindlasti midagi. See tõttu kasutan krundi alla peenemaid pabereid. 1K krunt, millel tavaliselt 320p täiesti piisab, kasutan ma 500p. Muidu kasutatakse siin 2K krundi alla 180p, mis on täiesti vale, 1K 320p. Pahtlit lihvitakse ka naljakalt, vähemalt see vend, kes siin veel teeb vahel. 80 paberiga korralikult nulli ja siis tõmbab sinna samma uuesti pahtli peale. Kui auto korralikult päikese käes mõned päevad on ära küpsend, siis ma ei tahaks seda nähagi... :lol: Mina nagu loll teen siin pahtli alla alati vähemalt 180 paberiga, alla selle kuivab järgi ka 120-ga.
Siin hiljuti oli probleem, kus auto oli tehtud jällegi kiiresti(mitte minu poolt) ning pahtli kohad olid kollaseks läinud. Põhjust ei tea, enne värvi läks 1K krunt. Eks see on see kiiresti tegemine, ma ei poolda seda ja ei hakka seda tulevikus ka tegema.
Image
Image

Igatahes õnneks ma siin Inglismaal enam kaua pole, saab inimese moodi tööd tegema hakata. :)

akibo

Re: Autode värvimine

Post by akibo » 27 Mar 2013, 21:31

Sry OT aga mis auto see viimane on? Ma algul arvasin, et Suzuki Kizashi või SX-4 aga need mõlemad on ikka veits erinevad. Ilmselt ikka mingi laiema tarbe kaup aga naljaka nurga alt kapott lahti pildistatud, ei saa mitte aru.

PRIMO

Re: Autode värvimine

Post by PRIMO » 27 Mar 2013, 22:54

Peroksiidi laigud on taolised.Liiga palju kõvendit hulka keeratud. :roll:

helar1

Re: Autode värvimine

Post by helar1 » 27 Mar 2013, 23:09

PRIMO wrote:Peroksiidi laigud on taolised.Liiga palju kõvendit hulka keeratud. :roll:


Haha, eks ütlen talle. Ta topid igale poole seda "rocketit". Isegi tavalise metallik värvile paneb.

Auto on igatahes Vauxhall Zahfira, sai vast õigesti. :D

PRIMO

Re: Autode värvimine

Post by PRIMO » 27 Mar 2013, 23:13

helar1 wrote:
PRIMO wrote:Peroksiidi laigud on taolised.Liiga palju kõvendit hulka keeratud. :roll:


Haha, eks ütlen talle. Ta topid igale poole seda "rocketit". Isegi tavalise metallik värvile paneb.

Auto on igatahes Vauxhall Zahfira, sai vast õigesti. :D

Zafira ;) , eeehk tavaline opeli junn

helar1

Re: Autode värvimine

Post by helar1 » 28 Mar 2013, 00:02

PRIMO wrote:
helar1 wrote:
PRIMO wrote:Peroksiidi laigud on taolised.Liiga palju kõvendit hulka keeratud. :roll:


Haha, eks ütlen talle. Ta topid igale poole seda "rocketit". Isegi tavalise metallik värvile paneb.

Auto on igatahes Vauxhall Zahfira, sai vast õigesti. :D

Zafira ;) , eeehk tavaline opeli junn


Täpselt, siin neid ikka päris palju. :D Ei roosteta ka. :lol:

User avatar
Kapsu

Re: Autode värvimine

Post by Kapsu » 23 Jul 2013, 10:41

Kus saaks Tallinnas korralikult ja kvaliteetselt auto värvitud? Ja värvija võiks vastutuse ka võtta aasta pärast kui värv mullitama hakkab.

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 23 Jul 2013, 11:37

Miks ta aasta pärast mullitama peaks? Kui väga rahast lahti tahad saada siis ütle mida värvida tahad ja teen enda juurest pakkumise :D

User avatar
Donald

Re: Autode värvimine

Post by Donald » 23 Jul 2013, 12:06

Mis asju ja mis järjekorras peab kasutama, et roostele värv selga tõmmata?

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 23 Jul 2013, 12:35

Rooste tuleb ikka ennem värvimist eemsldada. Kui roostet lõpuni välja ei saa siis sinna peale värvimine on vahetamise edasi lükkamine. Eks happekrunt ja asjad peatavad protsessi aga lõpuks on ainult aja küsimus.

User avatar
Donald

Re: Autode värvimine

Post by Donald » 21 Jun 2015, 17:23

Asi on seal maal, et tahaks auto üle värvida. Vahetada on vaja üks küljekarp pluss E39 tüüpilised roostekohad. Auto võib tegija juurde jääda alates juulist kolmeks kuuks/10 nädalaks. Keegi siit või oskate soovitada kedagi?

agoy

Re: Autode värvimine

Post by agoy » 21 Jun 2015, 19:34

Mul naise auto ja siit foorumist ronaldi masin käis martin kudaku juures värvimises (tartus).

PRIMO

Re: Autode värvimine

Post by PRIMO » 22 Oct 2015, 12:07

PM on lugu nii, et saan Tartus ka mõne väiksema asjaga aidata (värvimisega siis). Suuri projekte veel ei võta, vb detsembris. Praegu aga võib tiiva või stange või muu sarnase ette võtta küll. Kuna ahne pole ja põhitöö olemas, siis hinnad mõistlikud. ;) :D Kontakti saab PS kaudu või 56 660 496. :idea:

User avatar
Tanel

Re: Autode värvimine

Post by Tanel » 02 Mar 2017, 17:54

Nii, foorumis päris mitu spetsialisti vist koos, kes värvimisest ja keretöödest midagi teavad. Mina ei tea suurt midagi ja mul selline küsimus - kui tahaks koopaservad lasta täiesti "lapikuks" teha jäädavalt ja veits paremini, kui ainult rullimisega - kas see on eraldi täitsa tehtav töö (ainult koopaservad seest + natuke väljast), või tähendab kohe et pool autot vaja üle värvida?

fedja

Re: Autode värvimine

Post by fedja » 02 Mar 2017, 18:19

Tanel wrote:Nii, foorumis päris mitu spetsialisti vist koos, kes värvimisest ja keretöödest midagi teavad. Mina ei tea suurt midagi ja mul selline küsimus - kui tahaks koopaservad lasta täiesti "lapikuks" teha jäädavalt ja veits paremini, kui ainult rullimisega - kas see on eraldi täitsa tehtav töö (ainult koopaservad seest + natuke väljast), või tähendab kohe et pool autot vaja üle värvida?
detaili reeglina poolitama ei hakata kui just klient või maaler väga kooner pole,ehk siis sinupuhul mõistlik ees ikka terve tiib ja taga tiib koos piilariga.kui servadest õnnestub tooni hoida siis ei pea muude detailidega kokku minemise pärast ka muretsema,sitemal juhul külgnevad detailid kaasa.

User avatar
Tanel

Re: Autode värvimine

Post by Tanel » 02 Mar 2017, 19:04

Okei, tänud! Peab kiiremas korras makaronidieedile minema vist :D Kui tiivad nkn üleni värvida tuleks, siis ei saa uksi ja stangesid ka selliseks jätta, nagu nad praegu on... ühte ust kunagi värvitud ja toonivahe suht minimaalne, aga kehvasti lihvitud pind on värvi all. Järelikult puutumata jääks vb ainult katus ja kui hästi läheb, siis pagassiluuk.

Kõik huvilised võivad oma hinnapakkumised teha mulle (värvi poolest vist suht lihtne see kollane, mingit tera ega asja pole) :)

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 02 Mar 2017, 22:11

Selles suhtes et värvitakse kuskile tiiva poole peale aga lakitakse ikka terve detail. Selle kollase puhul ma üldse värviks nii vähe kui võimalik sest kokku see eales ei lähe :D

User avatar
tns1

Re: Autode värvimine

Post by tns1 » 02 Mar 2017, 22:21

Just, kollane värv on suht võimatu tooni värvida. Ideaalse tulemuse jaoks ikka seelik pmtslt, kui kõik tiivad värvi enivei. :D

PRIMO

Re: Autode värvimine

Post by PRIMO » 02 Mar 2017, 22:29

Plus kollane tahab üldjuhul valget alla saada, seega ei ütleks et see kuidagimoodi lihtsam on, kui teraga värv.... :D

Tormi S

Re: Autode värvimine

Post by Tormi S » 02 Mar 2017, 22:29

Ega hõbedane metallic parem pole ! :D

PRIMO

Re: Autode värvimine

Post by PRIMO » 02 Mar 2017, 23:16

Vähemalt ei pea alla värvima...enamasti. :D

fedja

Re: Autode värvimine

Post by fedja » 03 Mar 2017, 09:21

Kermo wrote:Selles suhtes et värvitakse kuskile tiiva poole peale aga lakitakse ikka terve detail. Selle kollase puhul ma üldse värviks nii vähe kui võimalik sest kokku see eales ei lähe :D

Seda pidasingi silmas tooni hoidmisega servades,st et teedki hajutuse enne serva,isegi kui toon päris täpselt ei istu siis saab väga ilusti ära petta nii et ei jää mingit nähtavat erinevust.

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 03 Mar 2017, 09:25

Oleneb kelle jaoks. :D Isegi kõige parema hajutuse näeb enamasti ära ja kui kohe mitte siis paari aasta pärast. Üldiselt see kollane ikka saatanast :D

fedja

Re: Autode värvimine

Post by fedja » 03 Mar 2017, 09:26

Sellele vaidlen kindlasti vastu :)

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 03 Mar 2017, 09:27

Tormi S wrote:Ega hõbedane metallic parem pole ! :D

Metallik värvidel pannakse teraga või tera suunaga mööda. Seda saab ilusasti ennetada ja normaalselt värvida.

User avatar
Kermo

Re: Autode värvimine

Post by Kermo » 03 Mar 2017, 09:28

fedja wrote:Sellele vaidlen kindlasti vastu :)

No vaidle. :D Järgmine kord kui kuskil kokku saame siis võime autode peal testida :D

Kristjan_R

Re: Autode värvimine

Post by Kristjan_R » 03 Mar 2017, 16:19

Kes mu hai ära tahab värvida? Märtsi keskel saan keretöödesse viia ja peale seda oleks vaja ära värvida :|

User avatar
Toivoku

Re: Autode värvimine

Post by Toivoku » 03 Mar 2017, 16:46

:(
Kristjan_R wrote:Kes mu hai ära tahab värvida? Märtsi keskel saan keretöödesse viia ja peale seda oleks vaja ära värvida :|


Heigo

Heigo

Re: Autode värvimine

Post by Heigo » 04 Mar 2017, 11:41

Hmmm...
Mul hakkab neid huvitavaid asju juba sittakanti olema.
Järjekord on juba poolde suvesse.
Aega hakkab väheks jääma juba.
Aga ehk saab...


Siin teemas mõned minuarust "valeväited"
Korralikku kvaliteeti saab ka täiesti tavalises "kuuris" tehtud.
Temp on ka tähtis. Aga mitte nr1
Kui temp madal siis pead arvestama muude kõrvalmõjudega et asi õnnestuks.



Kõike pilte ümber linkida ei viitsi.
Aga siin üks näide "kuuris" värvitud detailist.
Ilma poleerita.

Image

fedja

Re: Autode värvimine

Post by fedja » 04 Mar 2017, 11:55

Pilt on viimane asi mis värvimistööde kvaliteeti edasi annab muidugi,võin täiesti perses detaili ka ilusaks pildistada :D

Aga eks ikka saab igalpool värvida kui on valgus,tolmuvaba keskkond ja temp.