Keevitamine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Tanel

Keevitamine

Post by Tanel » 15 Jan 2012, 22:26

Mul on üks probleem. :) Praegu ma veel pole auto juures keevitanud midagi, aga tulevikuplaanid näevad seda ette. Samas tunnen juba praegu kerget tõrget selle vastu, kuna keevitamine loob ju head võimalused roostele.

Ehk siis, mida ette võtta keevituskohtadega, just sellistega, mille teine pool kuskile sisse/taha/peitu jääb (kapoti all igal pool vaja natuke keevitada). Ilmselgelt ma ei saa tervet auto keret tsingivanni kasta, aga kui keegi midagi paremat välja pakub, kui "las need olla", siis võtan arvesse.

Muidugi igasugune tiivaäärte laiendamise jutt sobib ka siia teemasse, kui kellelgi huvi :)

wax

Re: Keevitamine

Post by wax » 16 Jan 2012, 08:54

Tanel wrote:Ehk siis, mida ette võtta keevituskohtadega, just sellistega, mille teine pool kuskile sisse/taha/peitu jääb

Kõikidel autodel saabub millalgi aeg kui vaja näiteks küljekarpe keevitada :) On olemas spetsiaalsed pika voolikuga pritsid, mille vooliku võid läbi tuulutusaugu karpi või ukseposti pista ja siis korrosioonivastast vahendit pritsida :)


User avatar
tns1

Re: Keevitamine

Post by tns1 » 18 Jan 2012, 01:00

Korrosioonitõrje vaha ja nn"kõrreõli" on jah väga head asjad, mida kereõõnsustesse ja nt. põhja alla lasta. Nimelt nad ei kuiva ära ja ei jäta pleki ja aine vahele väikest õhukihti, kuhu hea niiskusel koguneda. Soovitan Kenti toodangut, sest nende tooted on ka kergelt "ronivate" omadustega, enam-vähem kriitikat kannatav on ka 4CR-i toodang. Kui keegi ise ei taha teha, siis pakun teenust kah. Korrosioonivahaga auto töötlemisele võiks ka siis mõelda, kui otsest vajadust keevitustööde jaoks ei ole. Loomulikult ei nulli see roostetamisvõimalust (oksüdatsioon toimub varem-või hiljem niiguinii) kuid aeglustab seda tuntavalt. Eriti soovitav on uuemate korea ja USA autode omanikele. Nende põhjaalused on isegi värvivabad. Kunagi oli võimalus näha pea tutikana USA-st toodud ja eestis ~15k km sõitnud uut mustangit põhja alt ning pea kõik oli ilusasti rebasekarva juba läinud, igasugune korrosioonivastane kaitse puudus. Californiasse mõeldud vist :D

Loomulikult ka keevituste tinatamine, eriti vanemate autode puhul, mis ka originaalis tinatatud ning mille plekk on vastav. Väga hästi sobib keevitusõmblustele ja haljale plekile veel zink spray.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 18 Jan 2012, 07:34

Seda zinck spraid pole eriti mõtet lasta.

Üldiselt minu kogemus näitab et ega see rooste väga lihtsalt läbi keevituse ei roni ehk siis kõige tähtsam on maalri töö ja see et keevitus kohad oleks hermeetilised (ühtegi mikro auku ei tohi ka jääda). Sellepärast on ka hea tinaga keevitus koht üle käia sest siis on asi väga kindel. Kui võtta seda et me peame andma ka uut autot tehes 12a läbi roostetamise garantiid siis on see asi suht võimatu tegelt. :D

Välja korralikud happekrundid peale ja sisse korralik kiht korrosooni vaha (vedelat) ning asi korras, või siis nii hea kui vähegi võimalik.

Motary

Re: Keevitamine

Post by Motary » 18 Jan 2012, 18:24

tns1 wrote:Korrosioonitõrje vaha ja nn"kõrreõli" on jah väga head asjad, mida kereõõnsustesse ja nt. põhja alla lasta. Nimelt nad ei kuiva ära ja ei jäta pleki ja aine vahele väikest õhukihti, kuhu hea niiskusel koguneda. Soovitan Kenti toodangut, sest nende tooted on ka kergelt "ronivate" omadustega, enam-vähem kriitikat kannatav on ka 4CR-i toodang. Kui keegi ise ei taha teha, siis pakun teenust kah. Korrosioonivahaga auto töötlemisele võiks ka siis mõelda, kui otsest vajadust keevitustööde jaoks ei ole. Loomulikult ei nulli see roostetamisvõimalust (oksüdatsioon toimub varem-või hiljem niiguinii) kuid aeglustab seda tuntavalt. Eriti soovitav on uuemate korea ja USA autode omanikele. Nende põhjaalused on isegi värvivabad. Kunagi oli võimalus näha pea tutikana USA-st toodud ja eestis ~15k km sõitnud uut mustangit põhja alt ning pea kõik oli ilusasti rebasekarva juba läinud, igasugune korrosioonivastane kaitse puudus. Californiasse mõeldud vist :D

Loomulikult ka keevituste tinatamine, eriti vanemate autode puhul, mis ka originaalis tinatatud ning mille plekk on vastav. Väga hästi sobib keevitusõmblustele ja haljale plekile veel zink spray.


Kust kohast seda eestis osta saab ja kas ta on midagi analoogset minu poolt postitatud pildiga, et saab ka halvasti ligipääsetavad kohad täis lasta?

User avatar
tns1

Re: Keevitamine

Post by tns1 » 18 Jan 2012, 19:25

4CR-i nänni saab Devorist, kassi tn. Kannu kõrtsu vastas asub. Kent-i müüb Kevamer OÜ, aga see asub Pärnus. Sprayle käib pikk kõrs otsa ning sellega pääseb igalepoole kereõõnsustesse. Korrosioonivaha põhja alla käib üldjuhul püstoliga.

wax

Re: Keevitamine

Post by wax » 19 Jan 2012, 09:24

Minult saab Tectyli korrosioonikaitsevahendeid. Uksepostidesse ja karpidesse sobib näiteks Tectyl ML. Pudelil on pikk spray ots, mille pisikestest aukudest sisse saab pista ja päris kaugele pihustada. Samas imbub ta ka ise vaikselt edasipoole :)
http://www.stokker.ee/toostus--ja-autok ... /p:740985/

Tito

Re: Keevitamine

Post by Tito » 19 Jan 2012, 10:29

tns1 wrote:4CR-i nänni saab Devorist, kassi tn. Kannu kõrtsu vastas asub. Kent-i müüb Kevamer OÜ, aga see asub Pärnus. Sprayle käib pikk kõrs otsa ning sellega pääseb igalepoole kereõõnsustesse. Korrosioonivaha põhja alla käib üldjuhul püstoliga.

Kevameril on müügimehed üle Eesti, kuid enam kahjuks ei mäleta kas eraisikuna sai neilt osta :roll:

mkudak

Re: Keevitamine

Post by mkudak » 23 Jan 2012, 19:16

Igapäevaselt tegeledes autodega võin õelda, et keevitus peab olema korralik, ilma aukudetta aga kindlasti võiks seda teha mõni hea plekksepp kes plekki kõveraks ei laseks või kui ise teha siis algul ikka harjutada kuskil sirge pleki lehe peal, kuna see läheb jube hästi kõveraks ning siis saad lõpuks tunnetuse kätte kui kuumaks saab/võib plekki lasta.
Happekrundiga on niiet see tuleb kindlasti katta krundiga muidu ajapikku või kohe tuleb see pahtel sealt lahti ning esimene pahtli kiht ei tohiks väga paks olla, hea on kui lähebki ainult õhuke kiht aga kahjuks nii häid plekusid eestis väga ei leidu.
Kerevahade poole pealt soovitan mina Terosoni toodangut kuna suurem osa Saksa auto tehastest kasutab seda ja aeg on näidanud seda, et see toimib ka, kuid hind on veits krõbedam kui teistel.

wax

Re: Keevitamine

Post by wax » 24 Jan 2012, 10:32

mkudak wrote:kes plekki kõveraks ei laseks või kui ise teha siis algul ikka harjutada kuskil sirge pleki lehe peal, kuna see läheb jube hästi kõveraks ning siis saad lõpuks tunnetuse kätte kui kuumaks saab/võib plekki lasta.


Parim abivahend selle vastu on suruõhk. Siristad 2 punkti, ja jahutad suruõhuga. Jälle siristad, jälle susistad. Võtab küll jah aega, aga plekk jääb sirgeks :)

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 24 Jan 2012, 14:08

Juba ammu kasutatakse esindustes mitte tavalist keevitust vaid nn. vask joodet kus tavalise must metall traadi asemel on vask traat ja keevitatakse 99% puhta argooni keskonnas. Voolud väiksemad ja ei kuumuta nii palju ning jahtub aeglasemalt. Paar korda olen isegi nii saanud et värvija ei peagi pahtlit panema vaid piirdub paksu kihi krundiga. ;)

dcshoes

Re: Keevitamine

Post by dcshoes » 31 Jan 2012, 20:46

Ei tea kas keegi hea keevitaja oleks kes saaks M3 kollektorid phmt valmistada ? või odavam tuleks neid juba kuskilt tellida?

dcshoes

Re: Keevitamine

Post by dcshoes » 09 Feb 2012, 19:21

nii tõstan teema ülesse ja küsin kas keegi kedagi teab kes saaks mõni auto plekki hea raha eest vahetada.
nimelt vaja

Karbid
Tiivakaared
tagumine 1 tiib üleval sirgeks teha.
Katuse luugi kaotamiseks katuse selle suure augu kinni keevitada.

Autobaas

Re: Keevitamine

Post by Autobaas » 11 Feb 2012, 21:17

oleks ka huvitatud odavast keevitusteenusest, oleks vaja karbid ja tagumised tiivad teha

User avatar
tns1

Re: Keevitamine

Post by tns1 » 28 Feb 2012, 15:10

minge http://www.autoremont24.ee ja tehke kodulehel päring, teeme korda!

Andij

Re: Keevitamine

Post by Andij » 29 Feb 2012, 07:31

Kermo wrote:Juba ammu kasutatakse esindustes mitte tavalist keevitust vaid nn. vask joodet kus tavalise must metall traadi asemel on vask traat ja keevitatakse 99% puhta argooni keskonnas. Voolud väiksemad ja ei kuumuta nii palju ning jahtub aeglasemalt. Paar korda olen isegi nii saanud et värvija ei peagi pahtlit panema vaid piirdub paksu kihi krundiga. ;)


:) Ja selline pull kuivab pahatihti hiljem järgi. Mis tähendab omakorda seda,et saad detaili uuesti matiks tõmmata ja uuesti värvida. :D

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 29 Feb 2012, 10:54

Minu 5a. praktika jooksul pole ükski välja kuivanud. Kas nüüd asi maarlites või materjalides. Krunt peab vähemalt 12h kuivama aga tavalisti läheb ikka pikemalt. Samas ei saa aru mis täpselt välja kuivab? Kui plekk all täiesti sile siis pole ju kuskile midagi kuivada. Üritan lähipäevadel mõne pildi teha.

Andij

Re: Keevitamine

Post by Andij » 29 Feb 2012, 23:56

Kermo wrote:Minu 5a. praktika jooksul pole ükski välja kuivanud. Kas nüüd asi maarlites või materjalides. Krunt peab vähemalt 12h kuivama aga tavalisti läheb ikka pikemalt. Samas ei saa aru mis täpselt välja kuivab? Kui plekk all täiesti sile siis pole ju kuskile midagi kuivada. Üritan lähipäevadel mõne pildi teha.


Mina 6 aastat selles valdkonnas töödanud ja olen näinud ikka igasuguseid huvitavaid asju..
Kes on keevitanud kes on liiminud uusi tiivakaari--- peale paari kuud on laki pinna sees jäljed sees mis küll tavalise inimese silma vist ei riiva,aga need kes asja jägavad need saavad aru. :)
Üldiselt jah pole mina veel näinud sellist keevitus tööd kuhu võiks otse krundi peale lasta.
See oleneb ka muidugi krundist.. 12 tundi või mitte kui on pehme krunt siis algul katab ära kivitäkke kaa
Pärast vajub krund sisse ja jääb ikka lohk..

Me tegelikult ei tulnud siia vaidlema.. :) eks iga mees teab ise kuidas teeb ja mida.. :)

wax

Re: Keevitamine

Post by wax » 01 Mar 2012, 09:54

Andij wrote:Üldiselt jah pole mina veel näinud sellist keevitus tööd kuhu võiks otse krundi peale lasta.


Väidad, et kui siit paberiga üle käia, ei tohiks ma otse krunti peale lasta? :roll:

Image

Andij

Re: Keevitamine

Post by Andij » 01 Mar 2012, 18:25

wax wrote:
Andij wrote:Üldiselt jah pole mina veel näinud sellist keevitus tööd kuhu võiks otse krundi peale lasta.


Väidad, et kui siit paberiga üle käia, ei tohiks ma otse krunti peale lasta? :roll:

Image


Ma ei väida midagi. :) see tundub päris sile jah. Enne ei usu kui seda oma käpaga katsuda saan.
Ja noh üks asi on muidugi ukseplekk mis on iseeneselt sirge ise..
Tiivakaarega on vähe teine lugu plekk on kergelt paindes ja sada muud tegurit.

Maini ära ka kes see osav pleksepp kaa on ja kust leida kui vaja? :)

wax

Re: Keevitamine

Post by wax » 02 Mar 2012, 10:36

Andij wrote:Maini ära ka kes see osav pleksepp kaa on ja kust leida kui vaja? :)


Tegemist Autorestauraator Märt Aarnega. Siin kogu galerii pleki jätkamisest http://wax.planet.ee/album/pleki_j2tkamine/
Ja üks ilus projekt paljudest http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewto ... f=37&t=256

:)

Andij

Re: Keevitamine

Post by Andij » 02 Mar 2012, 23:02

wax wrote:
Andij wrote:Maini ära ka kes see osav pleksepp kaa on ja kust leida kui vaja? :)


Tegemist Autorestauraator Märt Aarnega. Siin kogu galerii pleki jätkamisest http://wax.planet.ee/album/pleki_j2tkamine/
Ja üks ilus projekt paljudest http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewto ... f=37&t=256

:)


Kuldsed käed! :) Väga kena projekt!

dcshoes

Re: Keevitamine

Post by dcshoes » 29 May 2013, 19:46

tõstan teema ülesse sellise murega et keegi ei saaks mind aidata keevitusega . vaja e28 kere veits lappida. Kuna ei ole vaga suuri rahasid siis pean otsima mingid head aga odavat keevitajat kes viitsiks asjaga tegeleda ja ennem kah puutunud siiski.

koopa sees on mööda keevitust augud
esiosa küljest ära ( pean saama teise osa)
kõrvalistujapoolne vaiba all piklik auk
pagassis vaja miskit teha.

tegemist ei epa olema kõik ja korraga rohkem muret teevad see koobas ja esiosa mis võiks olla juba ilusti tehtud ja siis liiguks edasi.
tahtsin jatta seda talve peale aga eks keegi saab kiiresti hakkama :)

Pakkumised PS

muks

Re: Keevitamine

Post by muks » 10 Jun 2013, 19:38

Kas keegi oskaks soovitada kohta kus saaks plekkvelgi lasta laiemaks keevitada ?

Oleks vaja 14x8 ( 4x100 ) teha 14x9ks .

User avatar
djelton

Re: Keevitamine

Post by djelton » 10 Jun 2013, 20:38

Funny enough, just rääkisin Eshaga sellest tunnike tagasi, küsi tema käest. Küsiks ainult, miks 14? neid 14" müüa vw jne foorumites nii, et tapab, miks mitte 15" :)

Muidu, kui mingis kohas ära käid, vii mind ka kurssi:)

dcshoes

Re: Keevitamine

Post by dcshoes » 10 Jun 2013, 21:07

siiani tean vaid vana tegija URBAN vw foorumis. ja seda kah et eelmine vms nädal käis mu sõber seal tegemas ja ise URBAN ei viitsinud vist vqi ei saanud teha ja tegi tema sõber või tuttav :)

kuskil Kosel oli kah kunagi selline asi aga ei tea mis sellest saanud on :)

User avatar
--keit--

Re: Keevitamine

Post by --keit-- » 10 Jun 2013, 21:12

djelton wrote:Funny enough, just rääkisin Eshaga sellest tunnike tagasi, küsi tema käest. Küsiks ainult, miks 14? neid 14" müüa vw jne foorumites nii, et tapab, miks mitte 15" :)

Muidu, kui mingis kohas ära käid, vii mind ka kurssi:)


Näita mulle ka neid 14" 9 laiasi plekke mis vw foorumis on nii, et tapab ? ;)

Temalt tasub uurida igast mõõdus plekkide laiendamise kohta:
55550154 Tallinn/Tartu
Mark.Anufrijev@gmail.com

User avatar
djelton

Re: Keevitamine

Post by djelton » 10 Jun 2013, 21:21

Vabandan, unsutasin ära, et 9" laiu vaja:) Endal lihtsalt alati sirvides jäid igalpool need 14" jalgu ja ei vaevunud teemasidki avama, hetkel vaadates tõesti enamus kitsamad kui 9" :)
Ühed leidsin, aga kes teab mis kvaliteet neil on või kuidas välimus sobib:
LINK

Aga selge, nüüd on minulgi kontakte mida helistama hakata, kui asjatamiseks läheb:)

muks

Re: Keevitamine

Post by muks » 10 Jun 2013, 22:29

Urbaani käest juba küsisin ning ta vastas et tal nüüd suvel nii kiire et pole aega tegeleda selliste asjadega hetkel, kuid ta soovitas offroadservice.ee , ning sinna ma kirjutasingi ja just sain meili vastu et 14x8-lt ---> 14x9-ks on üks velg 25€.

nii et tundub mõistlik hind ja ma usun et urbaan ei soovita ka halba kohta :)

User avatar
Tanel

Re: Keevitamine

Post by Tanel » 10 Jun 2013, 23:26

Lihtsalt infoks, et kui ainult ühest kohast laiendada (ühe ribaga), siis pole põhimõtteliselt vahet, kui palju.. hinnas muudab see heal juhul 1-3 euri reaalselt. 14x6 pealt 14x10 peale oleks sama hind ilmselt.

muks

Re: Keevitamine

Post by muks » 10 Jun 2013, 23:33

Aga siiis küsiksi äkki siitsamast, et kui laiaks ma laseks keevitada..

nagu ma enda teema all kirjutasin, et tahaks uusi velgi ja üldse autot paremini istuda, siis äkki keegi teadjamees või mõni vanem ja targem spets oskab soovitada, et kui laiad võiksid need plekid seal golf mk2 all olla. endal oli algselt mõttes ette 14x8 ja taha 14x9.

kuid kui kellelgi on äkki kogemusi sellega, siis võiks soovitada :P

Tänks !

User avatar
Tanel

Re: Keevitamine

Post by Tanel » 10 Jun 2013, 23:50

"Veits" oleneb ET'st ka... mul on praegu taga 8" laiad ET 14 ja veljerant on koopast väljas täpselt. Kui sa tahad 9" umbes samamoodi istuma panna sinna, siis on sul ET 27 vaja (kui ma nüüd matemaatikaga puusse ei pannud).

dcshoes

Re: Keevitamine

Post by dcshoes » 17 Jul 2013, 06:23

Keegi mulle väljalaske kollet ei tahaks kokku keevitada ilusti ?

Rainer

Re: Keevitamine

Post by Rainer » 08 Aug 2013, 10:47

Sõbral oleks vaja natuke keevitada, kes teeb või kuhu pöörduda oleks mõttekas. Auto on Mercedes W123

"Vaja oleks autol keevitada tagumine rattakoobas (uus plekk olemas), salongis kõrvalistuja toolikinnitus (keermestada ka vaja), esitiival väike auk, taga all päris suurelt katki kuid kahte viimast saaks ka ise klaasriidega teha. lisaks on siis summuti põhimõtteliselt kogu pikkuses, mis põhja all."

Tänud ette.

User avatar
Osaw

Re: Keevitamine

Post by Osaw » 08 Aug 2013, 21:23

peab BLRTsse oma boksi tegema.

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 23 Nov 2013, 01:16

Keegi ehk siit või kellegi tuttav oskaks aidata. Oleks soov lasta Golf 2 tagaluuk keevitada Euro nr suurune auk USA nr suurusega auguks. Esmalt huvitaks hind, siis mõtlrks edasi.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 23 Nov 2013, 01:24

Jorgen wrote:Keegi ehk siit või kellegi tuttav oskaks aidata. Oleks soov lasta Golf 2 tagaluuk keevitada Euro nr suurune auk USA nr suurusega auguks. Esmalt huvitaks hind, siis mõtlrks edasi.

From scratch teha selline asi?

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 23 Nov 2013, 02:13

Kermo wrote:
Jorgen wrote:Keegi ehk siit või kellegi tuttav oskaks aidata. Oleks soov lasta Golf 2 tagaluuk keevitada Euro nr suurune auk USA nr suurusega auguks. Esmalt huvitaks hind, siis mõtlrks edasi.

From scratch teha selline asi?

Põhimõtteliselt jah. Endal keevitus olemas, aga kardan, et kogemuste puudumise tõttu jääks laineline.
Image

Selliseks peaks ta saama, ei tohiks raskusi tekitada. Lõppviimistluse, lihvimisega jms saaks ise hakkama.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 23 Nov 2013, 03:11

Aga see nr tulede paneel? Kuidagi vaja sellele kinnitus ka teha. Lisaks tugevdused sisse.

Keevitus on kõige väiksem mure. :D