Keevitamine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 21 Jun 2015, 16:01

Palju maksaks 2 esitiiva natuke laiemaks keevitamine? Äkki siin kellelgi tuttavaid kes kodus teevad vms, firmas oleks üpris kallis ma eeldan. Endal keevitus küll olemas, aga kogemusest jääks vajaka.

User avatar
Toivoku
Posts: 2826
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 21 Jun 2015, 21:33

Jorgen wrote:Palju maksaks 2 esitiiva natuke laiemaks keevitamine? Äkki siin kellelgi tuttavaid kes kodus teevad vms, firmas oleks üpris kallis ma eeldan. Endal keevitus küll olemas, aga kogemusest jääks vajaka.
NO kuule :D Tellime sulle uued tiivad ära ja keevitame ära, nooprobleemo :)

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 08 Mar 2017, 11:23

Mis keemiaga on kõige mõistlikum keevituskohti töödelda, et niiskus ligi ei pääseks? Ning kas kasutatakse erinevaid tooteid kere nähtavatel detailidel kuhu värv peale läheb ja detailidel mis on peidus, kus värvimine pole oluline?

ukum
Posts: 47
Joined: 18 Jul 2014, 00:10

Re: Keevitamine

Post by ukum » 08 Mar 2017, 13:15

Jorgen wrote:Mis keemiaga on kõige mõistlikum keevituskohti töödelda, et niiskus ligi ei pääseks? Ning kas kasutatakse erinevaid tooteid kere nähtavatel detailidel kuhu värv peale läheb ja detailidel mis on peidus, kus värvimine pole oluline?
Karpide ja tiibade sisse lasen spets vaha. Õmbluse peale roostesurm(kui vaja), happekas ning bitumen/kivikaitse, see siis kohtadel mida pole näha (põhi, koopa sisemus).
Õmbluse koht värvi alla: roostesurm(kui vaja), happekas, kiudpahtel, polüester, krunt ja värv.
Kindlasti kinni pidada kuivamisajast ja temperatuurist, muidu lööb kergelt nurga lahti.

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 08 Mar 2017, 14:31

ukum wrote: Õmbluse koht värvi alla: roostesurm(kui vaja), happekas, kiudpahtel, polüester, krunt ja värv.
Kindlasti kinni pidada kuivamisajast ja temperatuurist, muidu lööb kergelt nurga lahti.
:shock: Ega sa soovita ometi otse hapekale pahteldada? Otse hapekale pahteldamine on big no no. Hapeka peale esmalt täitekas (mitte EPO) ja siis kogu muu gemüüse. Otse hapekale pahteldades lööb pahtli varsti lahti sealt küljest.

agoy
Posts: 492
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Keevitamine

Post by agoy » 08 Mar 2017, 16:58

Haljale alumiiniumile peaks ka krundi alla panema enne kui pahtel peale läheb jah?

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 14 Mar 2017, 21:40

PRIMO wrote:
ukum wrote: Õmbluse koht värvi alla: roostesurm(kui vaja), happekas, kiudpahtel, polüester, krunt ja värv.
Kindlasti kinni pidada kuivamisajast ja temperatuurist, muidu lööb kergelt nurga lahti.
:shock: Ega sa soovita ometi otse hapekale pahteldada? Otse hapekale pahteldamine on big no no. Hapeka peale esmalt täitekas (mitte EPO) ja siis kogu muu gemüüse. Otse hapekale pahteldades lööb pahtli varsti lahti sealt küljest.
Haljale metallile siis epo, sellele tava krunt ja siis alles pahtel? Hetkel segane, kust maalt pahteldama hakata alates haljast metallist ja roostekaitsest.
Olen näinud, et pannakse klaaskiudu ja vaiku õmblustele, sest vaik ei ima niiskust ning aitab ka natuke siledamaks teha, et vähem pahteldada. Kas see on õige teguviis?

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 14 Mar 2017, 22:24

Epole pole eraldi vaja täitekrunti lasta, see kehtib ainult hapekale. Reaalsus on see, et suuremad pahteldused tehakse otse metallile. Seejärel täitekrunt. Kui tegu uue detailiga, mis pahteldamist ei vaja, siis annab hea tulemuse ka epo- või tavakrunti nö. märg-märjale meetodil kasutamine.

Mis puutub klaaskiu ja selle vaigu kasutamist metallil, siis jäägu iga asi ikka õige materjali juurde. Klaasplast toodete parandamiseks mõeldud materjalid ei kuulu metallile. Isegi kui pind jääb sile, siis naket ikkagi ei teki. Kui tahad materjali, mis niiskust metallist eemale hoiab, siis selleks ongi epokrunt.

fedja
Posts: 766
Joined: 19 Jan 2012, 00:10

Re: Keevitamine

Post by fedja » 14 Mar 2017, 23:22

klaaskiudu ja vaiku keevisele kanda pole ilmselt parim mõte,seevastu klaaskiudpahtel keeviste peale väga okei,isegi soovitatav.

User avatar
Toivoku
Posts: 2826
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 15 Mar 2017, 00:20

krt ma eitea see pahteldamine haljale metallile ei kõla kuidagi hästi. Samas mida mina ka tean :D

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 09:54

Ikka otse metallile on suur pahteldamine. Nake on super, roostekindlus samuti. Kui pahteldada kahe krundikihi vahele võib tekkida nö. võileiva effekt.

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 15 Mar 2017, 11:19

Haljale metallile pahtel ikkagi, sest tiiba varem ka pahteldatud ning ka seal kiht haljal metallil. Nende pahtlitega on ka vahepeal jama, sellessuhtes et kui klaasikuid pahtlit õmblustele panna, siis peenpahtlit võib vabalt klaaskiud pahtlile peale tõmmata?

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 11:39

Jorgen wrote:Haljale metallile pahtel ikkagi, sest tiiba varem ka pahteldatud ning ka seal kiht haljal metallil. Nende pahtlitega on ka vahepeal jama, sellessuhtes et kui klaasikuid pahtlit õmblustele panna, siis peenpahtlit võib vabalt klaaskiud pahtlile peale tõmmata?
Võib küll.

User avatar
Toivoku
Posts: 2826
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 15 Mar 2017, 12:05

PRIMO wrote:Ikka otse metallile on suur pahteldamine. Nake on super, roostekindlus samuti. Kui pahteldada kahe krundikihi vahele võib tekkida nö. võileiva effekt.
kuidas rooste kindlus hea on, ku itavaline pahtel tõmbab niisksut väga kenasti sisse?

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 12:25

Sama teeb ka krunt, see on tõsi. Aga ega sa ei sõida ringi pahteldatud autoga, vaid ikkagi on sul peal pinnakate (värv). Jah, ka õhus on niiskus, mis eeltööde ajal pahtliga kokku puutub, kuid see on nii minimaalne tegur et pole mõtet arvesse võttagi.

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 15 Mar 2017, 13:55

Tegelt võiks autode värvimise teemasse üle minna, aga las ta olla.
Siiani ei saa aru, osad ütlevad et haljale metallile otse pahtel, osad ütlevad et ikkagi mingi krunt alla. On kellelgi mingeid kogemusi vastupidises järjekorras tegemisega, et kuidas lõpptulemus paari aasta jooksul ikkagi on? Iseeneest tundub kõik lihtne, aga mida rohkem arvamusi ja teemasid loed, seda raskemaks asi kõik läheb. Kuna halja metallini vaja kõik lasta, siis seda kogemust varasemalt pole. Usun, et neid küsimus suudaksin vist hetkel küll sadu küsida ja tekib see 1 loll jõuab rohkem küsida kui kümme tarka vastata :lol:
Ja kõik happekrundid, täitekrundid ikkagi püstoliga peale lasta? Mingid aerosoolid on ühekomponentsed ja võivad halvimal juhul reageerima hakata?

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 14:21

Väiksematele kohtadele pole aerosoolis hapekas või epo üldse mitte halb. Täitekrunt on kõige efektiivsem (loe:täitvam) ikkagi püstoliga lastes. Odavam pealekauba, vähemalt minu müüdavas kaubavalikus. ;)

audivana
Posts: 209
Joined: 25 Oct 2013, 07:27

Re: Keevitamine

Post by audivana » 15 Mar 2017, 14:24

Väikseid kohti pahtelda palju tahad otse haljale. Ei tohiks midagi juhtuda. Suuremad pahteldused *võivad* aga ei pruugi tulevikus lahti lüüa. Kui ei viitsi aluskrunti lasta ja soovid tõesti otse pahteldada, siis kasuta vähemalt metallile mõeldud krunti või klaaskiudpahtlit(mõlemat on muidugi jube lihvida). Tavaliselt on pahtlitel on nö. tootejuhendis kirjas kuidas kasutada ja kas vajab aluskrunti. Suvalisest fixusest ostes te muidugi mingi paberkandjal juhendit ei saa. :D
Igasugused spraykrundid ja sada erinevat asja segamini kasutades on sul suur võimalus midagi totaalselt üles keeta või pekki keerata. Vahendeid ostma minnes lao müüjale ette mida sul vaja. Enamast saad kõik kauba ühelt tootjalt.
Aga nagu eespool mainiti on arvamusi erinevaid.

fedja
Posts: 766
Joined: 19 Jan 2012, 00:10

Re: Keevitamine

Post by fedja » 15 Mar 2017, 19:56

Haljale metallile pahteldades pole vahet kas pind on väike või suur,pea kõik tänapäeval müüdavad pahtlid on mõeldud ka otse metallile kandmiseks,peal püsivad ilusti kui kihi paksusega ei liialda(klaaskiul pole nii kriitiline),mida tuleb igal pool jälgida mitte vaid haljal metallil.see kas sinna nüüd täitevkrunt alla lasta või mitte mõjutab mingil määral korrosioonikindlust,aga eks kui plekil ikka rooste sees siis tee mis tahad on ta varsti jälle roostes.ma olen mõlematpidi proovinud ja no pole väga aru saanud,et miski märgatav vahe oleks.reaalne elu on see,et läheb pahtel niikuinii haljale pm igas töökojas.

User avatar
Toivoku
Posts: 2826
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 15 Mar 2017, 23:33

Lihtsalt mina toetun oma kogemusele, pooleaastaga lõi tagant tiivalt pahtli lahti kui otse keevitusele panin, nüüd seekord kruntisin ära alt ja on okei.

PRIMO
Posts: 470
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 23:53

Siia kirjutasin nii oma kogemustele, kui tehase juhendile tuginedes. Päevast päeva kuulen ja näen kümneid eri kliente, kellel igaühel on oma arusaam tehnoloogiast. Päeva lõpuks olen igaleühele seletanud ära kuidas ühte või teist toodet tuleks tehase tehnoloogia järgi kasutada. Kes tahab, see võtab mu sõbralikku soovitust kuulda ja kes ei usu mind, laseb vanas vaimus edasi.Kuna mina ei pea ennast targemaks, kui kodanikud kes antud asju ise välja mõtlevad ja toodavad, siis ei näe ka põhjust nende pakutavas tehnoloogiakaardis kahelda. Eks igaüks nüüd teab ise kas eelpool olevad soovitused on mõistlikud, või on mu jutt ühest kõrvast sisse ja teisest välja. Ah, tegelikult mida ma ka tean...

User avatar
Toivoku
Posts: 2826
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 16 Mar 2017, 00:04

Smas on mul kui mittem aalril ja igapäevaselt selle asjaga mittetegeleval inimesel hea lugeda,et kuidas keegi siiski teeb.

fedja
Posts: 766
Joined: 19 Jan 2012, 00:10

Re: Keevitamine

Post by fedja » 16 Mar 2017, 08:37

Jh,niikuinii lõppkokkuvõttes teeb igaüks nii nagu ise tahtis v harjunid tegema :D

Post Reply