Keevitamine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 23 Nov 2013, 03:13

Kas auk on kõrgem ka kui euro numbriga augul?

Ideaalne oleks kui saaks kuskilt mõõdud võtta ja ikka replica teha.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 23 Nov 2013, 08:41

Pm oleks versioon selline et võtad suurema tüki plekki. teed valsspingis numbri koha voldid sisse, siis pinnid nurgad kumerask ja peaks enamvähem jääma. Ma arvan et mingi 200.- ikka, kui asi korralikult teha.

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 23 Nov 2013, 12:07

Kõrgus on sama, tuledepaneelikinnitusi peaks mõõtma. Aga 200€ ligikaudu? Okei, jätan meelde.

User avatar
Tanel

Re: Keevitamine

Post by Tanel » 23 Nov 2013, 13:36

"Replicat" ei saa teha ju, sest kõik lühikese numbriga luugid on ise tehtud, kui ma ei eksi? Siit samast foorumist keegi ütles mulle seda vist :D

Agaa, kuna kõrgus sama, siis pakuks välja sellise asja, et lõikad need numbrikoha otsad küljest ära, keskelt jupp ära, nii palju kui lühemaks on vaja teha... ja siis kahele poole külgedele keevitad pm sileplekki juurde. Siis ei pea neid kumerusi ise aretama ju. Saaks nii?

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 23 Nov 2013, 13:41

Tanel wrote:"Replicat" ei saa teha ju, sest kõik lühikese numbriga luugid on ise tehtud, kui ma ei eksi? Siit samast foorumist keegi ütles mulle seda vist :D

Agaa, kuna kõrgus sama, siis pakuks välja sellise asja, et lõikad need numbrikoha otsad küljest ära, keskelt jupp ära, nii palju kui lühemaks on vaja teha... ja siis kahele poole külgedele keevitad pm sileplekki juurde. Siis ei pea neid kumerusi ise aretama ju. Saaks nii?

G2 luugid jah kõik ühesugused, USA suurused luugid kõik ise tehtud. Ma mõelnud ka samamoodi, et nii oleks kõige lihtsam.

h4rz

Re: Keevitamine

Post by h4rz » 23 Nov 2013, 13:45

Urmas tegi oma Golfile kunagi. Mõistlik oleks tema käest uurida.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 23 Nov 2013, 15:25

No siis pole üldse probleemi mis kujuga see pärast on kui kõik on ise tehtud. :D Too mõni luuks ja hakkame katsetama. :D

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 02 Dec 2013, 16:09

Leidsin sellise pildi, nii vist oleks kõige lihtsam ja plaanisin ise ka midagi sarnast. Tegu küll Lupoga, aga idee jääb ju samaks.
Image

Kristjan_R

Re: Keevitamine

Post by Kristjan_R » 04 Dec 2013, 18:35

Keegi mõnda mõistlikku kohta teab, kus saaks karpide vahetuse lasta teostada E28'sale? Hea kui oleks Tallinnas, ei ole huvi kuskile kaugele trippida.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 04 Dec 2013, 21:35

Laitses saaks teha. Kas küsin pakkumist koos värvimisega?

Kristjan_R

Re: Keevitamine

Post by Kristjan_R » 05 Dec 2013, 02:38

Võid küsida, ilma värvimise ja värvimisega.

User avatar
callaway

Re: Keevitamine

Post by callaway » 05 Dec 2013, 10:12

LaitseRallyParkis?

seal kõige kirvemad hinnad üldse.
ise ütlen Sulle Tondi Autoteenindus. Tondi 1.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 05 Dec 2013, 21:41

Kaspar räägi oma kogemusest. Ma nädala seal tööl olnud ja ei ütleks et hinnad väga ulmed oleks.

Tondi autoteeninduses olen kunagi 3korda ühte Hunday Tarakani vastu võtmas käinud. Midagi ära ei vahetatud ja ainult pahtlist tehti üles.

Martin'

Re: Keevitamine

Post by Martin' » 11 Jan 2014, 18:59

Kus kohas tallinnas või selle lähedal saaks mõnusa hinnaga vahetada:
Karbi, natuke põhja keevitada ning tagatiivas oleva augu kinni keevitada?
Suurepärane eelis oleks muidugi see kui antud isik võiks üle ka värvida asjad.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 12 Jan 2014, 12:55

Ma ei taha sulle hinda öelda mis Laitses võetakse, aga korralikult teeme. :D :D

Martin'

Re: Keevitamine

Post by Martin' » 12 Jan 2014, 13:44

Ma usun, et korralikult :D

Aga eks ma arvan, et ma ise ka hinda vast teada ei taha..


Küsimused keevitus masinate kohta, kuna teema on ka keevitamine..

et millistega kannatab näiteks auto kere ka keevitada ja mõistlik oleks üleüldse soetada muude tööde jaoks.

Mingid sellised olid näiteks netis üleval, ei saagi nagu väga nende vahest aru.
http://www.okidoki.ee/item/2893653/
http://www.okidoki.ee/item/2886789/
http://www.okidoki.ee/item/2868060/

ei otsi siis mingid mega kallist ja ei ole vahet kas kasutatud või uus, põhiline et vahel harva saan kodus oma keevitus tööd ära teha

Aga ikka otsin karbivahetajat

Martin1

Re: Keevitamine

Post by Martin1 » 12 Jan 2014, 14:04

Esimene kemppi on elektroodkeevitus, see tiba keerulisem algajale. Teised kaks on tundmatu nimega MIG/MAG aparaadid, muidu mig/mag'iga lihtsam algajal ning sellega saab pm kõik asjad ära keevitatud mis sul auto juures vaja. Kemppi aga väga hea firma.

User avatar
callaway

Re: Keevitamine

Post by callaway » 12 Jan 2014, 23:37

Kermo wrote:Kaspar räägi oma kogemusest. Ma nädala seal tööl olnud ja ei ütleks et hinnad väga ulmed oleks.

Tondi autoteeninduses olen kunagi 3korda ühte Hunday Tarakani vastu võtmas käinud. Midagi ära ei vahetatud ja ainult pahtlist tehti üles.



igalpool tehakse sitasti, kui ise omanikku ja töötajaid ei tea :D

LRP mu sugulase oma. olen seal praktikal olnud. tean, mis hinnad ja mis suhtumine õlinäppude poole peal on. minu ajal nad ehitasid kambrit ainult. maaler ise õppind vend. Sinu oskustes ei kahtle. aga arvan, et leiab odavama koha sama kvalideediga.

User avatar
Kermo

Re: Keevitamine

Post by Kermo » 13 Jan 2014, 12:39

Õlinäppude pool tuli see nädal üks üllatus mille tulemusena pean mina kolm puuri tegema, loodetavasti paraneb see suhtumine seoses mõne inimese vahetumisega. Kahjuks keretööde kohalt see hind sõltub kvaliteedist.

User avatar
callaway

Re: Keevitamine

Post by callaway » 13 Jan 2014, 15:36

Kes seal on üldse? Einar oli minu ajal ka. Jürgen tegi oma firma. Kõik on seal uued näod vist.

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 21 Jun 2015, 16:01

Palju maksaks 2 esitiiva natuke laiemaks keevitamine? Äkki siin kellelgi tuttavaid kes kodus teevad vms, firmas oleks üpris kallis ma eeldan. Endal keevitus küll olemas, aga kogemusest jääks vajaka.

User avatar
Toivoku

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 21 Jun 2015, 21:33

Jorgen wrote:Palju maksaks 2 esitiiva natuke laiemaks keevitamine? Äkki siin kellelgi tuttavaid kes kodus teevad vms, firmas oleks üpris kallis ma eeldan. Endal keevitus küll olemas, aga kogemusest jääks vajaka.

NO kuule :D Tellime sulle uued tiivad ära ja keevitame ära, nooprobleemo :)

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 08 Mar 2017, 11:23

Mis keemiaga on kõige mõistlikum keevituskohti töödelda, et niiskus ligi ei pääseks? Ning kas kasutatakse erinevaid tooteid kere nähtavatel detailidel kuhu värv peale läheb ja detailidel mis on peidus, kus värvimine pole oluline?

ukum

Re: Keevitamine

Post by ukum » 08 Mar 2017, 13:15

Jorgen wrote:Mis keemiaga on kõige mõistlikum keevituskohti töödelda, et niiskus ligi ei pääseks? Ning kas kasutatakse erinevaid tooteid kere nähtavatel detailidel kuhu värv peale läheb ja detailidel mis on peidus, kus värvimine pole oluline?

Karpide ja tiibade sisse lasen spets vaha. Õmbluse peale roostesurm(kui vaja), happekas ning bitumen/kivikaitse, see siis kohtadel mida pole näha (põhi, koopa sisemus).
Õmbluse koht värvi alla: roostesurm(kui vaja), happekas, kiudpahtel, polüester, krunt ja värv.
Kindlasti kinni pidada kuivamisajast ja temperatuurist, muidu lööb kergelt nurga lahti.

PRIMO

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 08 Mar 2017, 14:31

ukum wrote:Õmbluse koht värvi alla: roostesurm(kui vaja), happekas, kiudpahtel, polüester, krunt ja värv.
Kindlasti kinni pidada kuivamisajast ja temperatuurist, muidu lööb kergelt nurga lahti.

:shock: Ega sa soovita ometi otse hapekale pahteldada? Otse hapekale pahteldamine on big no no. Hapeka peale esmalt täitekas (mitte EPO) ja siis kogu muu gemüüse. Otse hapekale pahteldades lööb pahtli varsti lahti sealt küljest.

agoy

Re: Keevitamine

Post by agoy » 08 Mar 2017, 16:58

Haljale alumiiniumile peaks ka krundi alla panema enne kui pahtel peale läheb jah?

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 14 Mar 2017, 21:40

PRIMO wrote:
ukum wrote:Õmbluse koht värvi alla: roostesurm(kui vaja), happekas, kiudpahtel, polüester, krunt ja värv.
Kindlasti kinni pidada kuivamisajast ja temperatuurist, muidu lööb kergelt nurga lahti.

:shock: Ega sa soovita ometi otse hapekale pahteldada? Otse hapekale pahteldamine on big no no. Hapeka peale esmalt täitekas (mitte EPO) ja siis kogu muu gemüüse. Otse hapekale pahteldades lööb pahtli varsti lahti sealt küljest.

Haljale metallile siis epo, sellele tava krunt ja siis alles pahtel? Hetkel segane, kust maalt pahteldama hakata alates haljast metallist ja roostekaitsest.
Olen näinud, et pannakse klaaskiudu ja vaiku õmblustele, sest vaik ei ima niiskust ning aitab ka natuke siledamaks teha, et vähem pahteldada. Kas see on õige teguviis?

PRIMO

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 14 Mar 2017, 22:24

Epole pole eraldi vaja täitekrunti lasta, see kehtib ainult hapekale. Reaalsus on see, et suuremad pahteldused tehakse otse metallile. Seejärel täitekrunt. Kui tegu uue detailiga, mis pahteldamist ei vaja, siis annab hea tulemuse ka epo- või tavakrunti nö. märg-märjale meetodil kasutamine.

Mis puutub klaaskiu ja selle vaigu kasutamist metallil, siis jäägu iga asi ikka õige materjali juurde. Klaasplast toodete parandamiseks mõeldud materjalid ei kuulu metallile. Isegi kui pind jääb sile, siis naket ikkagi ei teki. Kui tahad materjali, mis niiskust metallist eemale hoiab, siis selleks ongi epokrunt.

fedja

Re: Keevitamine

Post by fedja » 14 Mar 2017, 23:22

klaaskiudu ja vaiku keevisele kanda pole ilmselt parim mõte,seevastu klaaskiudpahtel keeviste peale väga okei,isegi soovitatav.

User avatar
Toivoku

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 15 Mar 2017, 00:20

krt ma eitea see pahteldamine haljale metallile ei kõla kuidagi hästi. Samas mida mina ka tean :D

PRIMO

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 09:54

Ikka otse metallile on suur pahteldamine. Nake on super, roostekindlus samuti. Kui pahteldada kahe krundikihi vahele võib tekkida nö. võileiva effekt.

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 15 Mar 2017, 11:19

Haljale metallile pahtel ikkagi, sest tiiba varem ka pahteldatud ning ka seal kiht haljal metallil. Nende pahtlitega on ka vahepeal jama, sellessuhtes et kui klaasikuid pahtlit õmblustele panna, siis peenpahtlit võib vabalt klaaskiud pahtlile peale tõmmata?

PRIMO

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 11:39

Jorgen wrote:Haljale metallile pahtel ikkagi, sest tiiba varem ka pahteldatud ning ka seal kiht haljal metallil. Nende pahtlitega on ka vahepeal jama, sellessuhtes et kui klaasikuid pahtlit õmblustele panna, siis peenpahtlit võib vabalt klaaskiud pahtlile peale tõmmata?

Võib küll.

User avatar
Toivoku

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 15 Mar 2017, 12:05

PRIMO wrote:Ikka otse metallile on suur pahteldamine. Nake on super, roostekindlus samuti. Kui pahteldada kahe krundikihi vahele võib tekkida nö. võileiva effekt.

kuidas rooste kindlus hea on, ku itavaline pahtel tõmbab niisksut väga kenasti sisse?

PRIMO

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 12:25

Sama teeb ka krunt, see on tõsi. Aga ega sa ei sõida ringi pahteldatud autoga, vaid ikkagi on sul peal pinnakate (värv). Jah, ka õhus on niiskus, mis eeltööde ajal pahtliga kokku puutub, kuid see on nii minimaalne tegur et pole mõtet arvesse võttagi.

Jorgen

Re: Keevitamine

Post by Jorgen » 15 Mar 2017, 13:55

Tegelt võiks autode värvimise teemasse üle minna, aga las ta olla.
Siiani ei saa aru, osad ütlevad et haljale metallile otse pahtel, osad ütlevad et ikkagi mingi krunt alla. On kellelgi mingeid kogemusi vastupidises järjekorras tegemisega, et kuidas lõpptulemus paari aasta jooksul ikkagi on? Iseeneest tundub kõik lihtne, aga mida rohkem arvamusi ja teemasid loed, seda raskemaks asi kõik läheb. Kuna halja metallini vaja kõik lasta, siis seda kogemust varasemalt pole. Usun, et neid küsimus suudaksin vist hetkel küll sadu küsida ja tekib see 1 loll jõuab rohkem küsida kui kümme tarka vastata :lol:
Ja kõik happekrundid, täitekrundid ikkagi püstoliga peale lasta? Mingid aerosoolid on ühekomponentsed ja võivad halvimal juhul reageerima hakata?

PRIMO

Re: Keevitamine

Post by PRIMO » 15 Mar 2017, 14:21

Väiksematele kohtadele pole aerosoolis hapekas või epo üldse mitte halb. Täitekrunt on kõige efektiivsem (loe:täitvam) ikkagi püstoliga lastes. Odavam pealekauba, vähemalt minu müüdavas kaubavalikus. ;)

audivana

Re: Keevitamine

Post by audivana » 15 Mar 2017, 14:24

Väikseid kohti pahtelda palju tahad otse haljale. Ei tohiks midagi juhtuda. Suuremad pahteldused *võivad* aga ei pruugi tulevikus lahti lüüa. Kui ei viitsi aluskrunti lasta ja soovid tõesti otse pahteldada, siis kasuta vähemalt metallile mõeldud krunti või klaaskiudpahtlit(mõlemat on muidugi jube lihvida). Tavaliselt on pahtlitel on nö. tootejuhendis kirjas kuidas kasutada ja kas vajab aluskrunti. Suvalisest fixusest ostes te muidugi mingi paberkandjal juhendit ei saa. :D
Igasugused spraykrundid ja sada erinevat asja segamini kasutades on sul suur võimalus midagi totaalselt üles keeta või pekki keerata. Vahendeid ostma minnes lao müüjale ette mida sul vaja. Enamast saad kõik kauba ühelt tootjalt.
Aga nagu eespool mainiti on arvamusi erinevaid.

fedja

Re: Keevitamine

Post by fedja » 15 Mar 2017, 19:56

Haljale metallile pahteldades pole vahet kas pind on väike või suur,pea kõik tänapäeval müüdavad pahtlid on mõeldud ka otse metallile kandmiseks,peal püsivad ilusti kui kihi paksusega ei liialda(klaaskiul pole nii kriitiline),mida tuleb igal pool jälgida mitte vaid haljal metallil.see kas sinna nüüd täitevkrunt alla lasta või mitte mõjutab mingil määral korrosioonikindlust,aga eks kui plekil ikka rooste sees siis tee mis tahad on ta varsti jälle roostes.ma olen mõlematpidi proovinud ja no pole väga aru saanud,et miski märgatav vahe oleks.reaalne elu on see,et läheb pahtel niikuinii haljale pm igas töökojas.

User avatar
Toivoku

Re: Keevitamine

Post by Toivoku » 15 Mar 2017, 23:33

Lihtsalt mina toetun oma kogemusele, pooleaastaga lõi tagant tiivalt pahtli lahti kui otse keevitusele panin, nüüd seekord kruntisin ära alt ja on okei.