Autoaudio jutud

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Martin1

Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 30 Jul 2014, 17:47

Niii.. Väike audiotehniline küsimus ka vahele. Tahaks autosse kaks 10tollist woofrit panna, kas keegi oskab soovitada millist elementi valida? Tükihind võiks jääda alla 70€.. Võim oli vist 2x220W RMSi.

loffa

Re: Tavaline möla

Post by loffa » 31 Jul 2014, 11:05

Pane parem sama raha eest üks 12" ;)

fedja

Re: Tavaline möla

Post by fedja » 31 Jul 2014, 19:27

70 tk saab juba 12" tutikaid asju kätte,näiteks gasi odavama otsa elemendi,paned nõksa juurde,saad juba spl dynamicsi v300.
siis muidugi võimu juba vaja:D
2 korralikku 10" toodavad muidu kindlasti rohkem kui üks 12".

User avatar
Donald

Re: Tavaline möla

Post by Donald » 31 Jul 2014, 21:26

Mis hinnaga keegi teist mu E39 üle värviks? Vaja vahetada parem küljekarp ja veits on ka roostet, kogu mullitav osa kokku on väiksem kui peopesa.
Iseenesest võiks ka ainult murekohad ära värvida, hajutamine on ju lebo. :D

Martin1

Re: Tavaline möla

Post by Martin1 » 31 Jul 2014, 21:53

Mul ka vaja E39 tükke värvida :D .
Aga miks kaks 10tollist siis põhjuseid kaks. Esiteks saab 10tollisele teha kitsama kasti (sügavuse osas). Kui panna kaks 10tollist siis saaan teha kasti nii laia kui pagass aga sügavust eriti ära ei võta pagassist. Ühe 12tollisega jääks kast keset sittumist ja servadesse kasutu ruum (suusaluugi vastu paneks elemendi). Lisaks on mul võimendi olemas mis 4kanaliga ja saab sillatada 2x220w vms magu juba enne ütlesin (200-250w suht tavaline võimsus 10tollistel ka).
Ehk siis kahe 10tollisega saaksin ma ajada kasti laiaks aga kitsaks sügavuse osas, läbi mille säilitab pagass suurema osa enda praktilisusest. Inverteri jätaksin suusaluugi juurde niiet rõhk ilusti salongi tuleks.

Ahjaaa, tanel, saada mulle kiri mis sa enda e39 mpaketi vedrude eest saada tahad :P

AnvarV

Re: Tavaline möla

Post by AnvarV » 01 Aug 2014, 11:51

Kahe 10" elemendiga saab oluliselt väiksema võimsuse juures suurema pinna mängima. 20" ikkagi.
Iseasi on see kuidas see seadesse saada, võimendi peab piisavalt paljude võimalustega olema, et need pisikesed elemendid õigel ajal lööma panna. Vastasel juhul hakkavad need elemendid lihtsalt bassi taguma, mitte mängima.

A ma tahaks jonnida natuke inimese üle kes tegeleb lowliferi kaubaga. Saatsin laupäeval meili ja küsisin kleepsude hindasid, aga vastust pole ikka tulnud. :(

loffa

Re: Tavaline möla

Post by loffa » 01 Aug 2014, 15:01

2x10" element ei ole ju sama pindalaga mis 1x20" :D

Tõsi, natuke tuleb pinda rohkem kui 1x12, aga mina olen ikkagi seda meelt, et üks 100€ element mängib paremini kui kaks 50€ elementi. Tean sest ise jändan oma autos 2x8" gasi odavama otsa elementidega ja kuigi võimsust nagu peaks jaguma, siis bass on allapoole igasugust arvestust. Mina kasutan 8" selle pärsat, et suurem element ei mahu vastu tagaistme seljatuge ära, pagasiruum on nii madal.

Ainuke variant sinna 10" või 12" paigutada on kas näoga põrandale/lakke või siis kuidagi diagonaalis. Igat pidi läheb palju ruumi kaduma...

fedja

Re: Tavaline möla

Post by fedja » 01 Aug 2014, 15:57

on ju olemas ka väga õhukesi freeair elemente sellisteks olukordadeks.

Puna

Re: Tavaline möla

Post by Puna » 04 Aug 2014, 15:27

Martin1 wrote:Niii.. Väike audiotehniline küsimus ka vahele. Tahaks autosse kaks 10tollist woofrit panna, kas keegi oskab soovitada millist elementi valida? Tükihind võiks jääda alla 70€.. Võim oli vist 2x220W RMSi.


Räägime nüüd veits tähtsamatest faktoritest ka.
Esiteks mis võimendiga tegemist on? Karbi peale kirjutatud numbreid ei tasu kunagi uskuda.
Teiseks mis autoga on tegemist, kas on sedaan või universaal või hoopis cabrio.

Arvestama peaksid sellega et võimaluse korral oleks tarvis teha igale elemendile oma kast (isegi kui see üks suur on siis vein vahele) jne... aitan meelsasti

Martin1

Re: Tavaline möla

Post by Martin1 » 04 Aug 2014, 20:50

Tean, SPL dynamicsi võim, 2x25A kaitse. Nagu näha siis reaalne output 2x170w http://bsm.ee/salupa/jutt/va/voim.php?f ... mar=TC-704 .
Eniveis, sedaan kerega auto, plaan oligi üks suur kast teha vaheseinaga. Nagu juba mainisin siis praktilisuse kaalutlustel + saaksin sama võimendit kasutada, sest need peaks ilusti sellised odavama poolsed 10tollised ära toitma ju?

User avatar
Tanel

Re: Autoaudio jutud

Post by Tanel » 04 Aug 2014, 21:52

Ma loodan, et Martin oma teemapüstituse nüüd üles leiab... Ruwe soovitusel eraldasin "tavalisest mölast" need audiopostitused ja tõstsin tehnilise alla. Saab muid selleteemalisi küsimusi ka lahendada, kui vaja (ja nt minul ja teistel sellistel, kes autoaudiost rohkem ei tea, kui seda, et tümm tõmbab aku tühjaks, kui kaua lased, on ka päris huvitav seda arutelu lugeda). ;)

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 05 Aug 2014, 12:03

Kasti ehitusel ja säälestusel peab arvestama auto kerega.

Kiire poes ja netis tuhlamise tulemusena ei leidnud sellises hinnaklassis midagi mis normaalselt mängiks.

Pisut kõrgemas hinnaklassis saaksin pakkuda sulle Morel Primo 104 sub elementi. Peaks pea jagu mõistlikum valik olema kui GAS Alpha ning muu sarnana odava otsa jura. Primol leti hind 119, aga usun et seda annab korrigeerida (suhtleme PMis). Juhul kui sa muidugi otsid uut elementi.

fedja

Re: Autoaudio jutud

Post by fedja » 05 Aug 2014, 19:49

kui tahta lihtsalt asja mis normaalselt mängiks pole neid kere resonantse ja asju väga mõtet taga ajada,minu arust vähemalt.
ja selles hinnaklassis tundub,et 12" on isegi parem valik.

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 05 Aug 2014, 20:50

fedja wrote:kui tahta lihtsalt asja mis normaalselt mängiks pole neid kere resonantse ja asju väga mõtet taga ajada,minu arust vähemalt.
ja selles hinnaklassis tundub,et 12" on isegi parem valik.

Kuidas ei pea kere resonantsi arvestama. Just lahjal ja odaval süsteemil peabki eriti palju neid arvestama kui ei ole powerit siia vähemalt kasti häälestua paneb asja korralikult mängima. Samahästi viska freeair sisse ja ütle et on jube hea-ei pea midagi arvestama ja pm midagi tegema. Nii lihtne see kahjuka ei ole ikka

fedja

Re: Autoaudio jutud

Post by fedja » 06 Aug 2014, 11:27

eks igaühel oma arvamus,mina pole ühegi süsteemi puhul seda arvestanud,ei tunne puudust ka millestki :)

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 06 Aug 2014, 12:30

fedja wrote:eks igaühel oma arvamus,mina pole ühegi süsteemi puhul seda arvestanud,ei tunne puudust ka millestki :)


Vahe lihtsalt selles et võrrelda sedaani universaaliga siis üks võimendab madalaid sagedusi, teine aga summutab neid. Mis tähendab aga seda et kui teha kast sinna kus võimendatakse madalat otsa siis ei ole vaja kasti seadistust liialt madalaks ajama. Teises aga vastu pidi, peab kasti seadistusega mängima nii et ikkagi mängiks madalat otsa...

Ehk siis täpselt sama kast sedaanis ja universaalis mängivad erinevalt. pole ju mõtet teha kasti mis su autos ei mängi alla 50Hz - täielik raha raiskamine elementide ja võimenduse näol ( eriti just öko projekti juures). Eks kallimate elementide võimsused ning tundlikused aitavad tihti hädast välja, aga odavatel ei ole midagi mis kompenseeriks.

Täpselt sama näide ka kiirendusest: Kui sul on ülivõimas auto siis käiguvahetuse ajastus ei mängi enam nii palju rolli. Kui aga autoks mingi öko punn siis ainult käiguvahetuse ja muu sõidu oskusega ongi võimalik miskit normaalset välja võluda (mitte et tast nüüd ülevõimas asi saaks peale käiguvahetust)

Martin1

Re: Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 06 Aug 2014, 14:09

Jep, tean et vastavalt muusikastiilile seadistatakse bassikaste vist umbes sinna 33-42hz vahele? Mis sagedusele võiks sedaan E39 kasti seadistada, millel on elemendid istme poole ja vent tuleb suusaluugi taha? Lisaks plaanin jätta mingi 15-20cm ruumi istmetaguse pleki ja kasti vahele ning selle ruumi üritaks ära eraldada pagassist, et kõik ikka salongi tuleks.

loffa

Re: Autoaudio jutud

Post by loffa » 07 Aug 2014, 09:34

Aga mis cabrios teha tuleb, kus on tagaistme ja pagasiruumi vahel topelt plekist vahesein, mille vahel on veel ca 30cm õhuvahe? Nagu pildil:

Image

Plastikust "augutäite" tagumine sein on pagassi poolt tasa.

Ja siis veel teine probleem on selline:

Image

Ehk siis pagasiruum on nii madal (sest pagasiruumi kohal on katuse tasku), et sinna mahub ainult 8" element püstiselt ära. Ainuke võimalus suurem element panna on ta keerata näoga põrandale või lakke. Või siis diagonaalis, aga see võtab jubedalt ruumi ära.



Hetkel mul on seal 27L kinnises kastis 2x8" GASi elementi, mõlemad näoga tagaistme seljatoe poole. Probleem on aga selline, et esiteks ei tule sealt suurt midagi läbi (tõenäoliselt selle pärast, et kõlarid tulistavad vastu plekki ja pole kuidagi suunatud suusaluugist välja?) ja teiseks võtab kast ära päris suure osa pagasiruumist.




Teised cabrio omanikud on teinud nii:

Image

Image

Sisse läheb 8" element, suurem ei mahu. Selline lahendus ei võta ära pagasiruumi, aga mul on suured kahtlused et kas 1x8" nii pisikeses kastis üldse mingit häält teeb. Kusjuures ka tehase originaal HiFi lahendus kasutab selles samas augus subwoofrit, küll aga 8" freeairi mingis plastmassist kronsas.

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 07 Aug 2014, 09:37

Martin1 wrote:Jep, tean et vastavalt muusikastiilile seadistatakse bassikaste vist umbes sinna 33-42hz vahele? Mis sagedusele võiks sedaan E39 kasti seadistada, millel on elemendid istme poole ja vent tuleb suusaluugi taha? Lisaks plaanin jätta mingi 15-20cm ruumi istmetaguse pleki ja kasti vahele ning selle ruumi üritaks ära eraldada pagassist, et kõik ikka salongi tuleks.


Nii on raske öelda mingit täpset sagedust. See oleneb päris paljudest asjadest, eriti just ruumist mida oled nõus kasutama kasti jaoks. Sedaani puhul oleks vaja seadistada võimalikult madalale aga samas mida madalamale seadistada seda suuremaks kasti litraaš läheb, eriti veel 2 elemendi puhul. Kui õnnestuks see kast sinna 35-40 vahele seadistada siis võiks isegi päris hää saada

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 07 Aug 2014, 09:42

Loffa, tõenäoliselt on see parim lahendus mida sinna ehitada saaks. üks 8 tolline eriti madalale mängida ei suuda, samas ei suuda ta ka eriti rõhku tekitada, aga nii nagu viimasel pildil näidatud on, nii tuleb sulle salongi kindlasti oluliselt rohkem kui kahe elemendiga selle seina taga.

Olen ise ka 8 tollist Alpine Ri kasutanud ja mina imestasin, kui ta pisikeses ja kinnises kastis oli, kuna tegi täitsa hästi oma tööd. See sai siis Nissan Patroli külje sisse kunagi ehitatud.

Martin1

Re: Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 01 Oct 2014, 06:33

Puhuks veits "tümpsu" juttu ka.
Mingi aeg sai siis peas ära otsustatud et lähen ühe 12tollise teed ja ei hakka ka asja liiga võimsaks ajama. Alustasin võimendi ostmisest, silma jäi alpine mrp-m350 mono võim, kuna d-klassi võimendi siis hea pisike ja samas võimas. Nagu salupa lehelt näha siis ka reaalsed mõõtmis tulemused andsid 200W RMSi 4ohmi juures, millest mulle piisab. Mingi aeg tekkis müüki üks käkk SPL pro supakas orginaal SPL pro kastiga, kuid kuulutuses oli mainitud ka alpine võimendit. Sai siis natuke uuritud ja see komplekt koju toodud, mis sisaldaski siis seda mrp-m350 võimendit. Võimendi oli väga korralik, jutu järgi aasta vana ja isegi ühtegi kriimu ei leidnud pealt. Supakas see eest tiba räsitud aga kuna sellest SPL pro'st nagunii midagi ei oodanud siis see tuli nagu kauba peale pigem. Aga nii proovimise mõttes viskasin ta ikkagi sisse. Ja siis tekkiski segadus.. Läbi suusaluugi (kõlar otse salongi suunatud) tuli nii vali ja mõnus bass et uskumatu.(loe uskumatu et sellest odavst Spl pro käkist) Võimendist keerasin kõik boostid ja gainid maha, kuid valjemaks keerates hakkab veits lärisema (kasti viga ilmselt, sest kinnine kast aga paar kruvi auku tundub olevat kuskil).
Nüüd küsimus selles. Tahatsin enne osta juurde alpine type G 12tollist ja teha korralik inverter kast. Kuid see kinnine kast (enne kui lärisema hakkab see pask supakas) mängib nii täpselt ja mõnusalt kuidagi et mõtlen kas teha uus kast ka kinnine.. Aga äkki Ronald kes alpine mees pidi olema, oskab natuke valgustada kas type g'd on mõtet osta või peaks midagi uhkemat vaatama? (Type r tahab liiga palju watte saada kahjuks :( ) hind võiks väga mitte üle 100euri jääda. Jube pikk jutt.. Aga ei taha lihtsalt mingit paska ehitada ja tahan võimalikult palju researchi teha.

fedja

Re: Autoaudio jutud

Post by fedja » 01 Oct 2014, 18:11

type e

Martin1

Re: Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 01 Oct 2014, 20:44

Type G peaks nagu type E'st parem olema.. Miks selline soovitus?

fedja

Re: Autoaudio jutud

Post by fedja » 02 Oct 2014, 14:25

mina olen küll vastupidi aru saanud ja noh,eks oma kogemuselt soovitaks ka E
sõbra autosse tegime 2x 12 type g ja no pettumus oli igas mõttes,proovisime erinevaid kaste,võime jne.
e tüübiga pole veel kehva kogemust olnud.

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 02 Oct 2014, 14:27

Kui valida Alpine e või g seeria vahel siis kindlasti g-seeria, Tegemist tundlikuma ning korralikuma kõlariga ning hinnavahe kõigest 15 euri. Samas kastiga on lood sellised et kast ehitatakse kõlari järgi samuti võttes arvesse ka auto iseärasusi. Kui sul mingis kastis see SPL pro mängib siis teine kõlar tõenäoliselt samas kastis ei mängi (vahest joppab ka). samuti muudab asja kõlari ning kasti pordi suunamine, tulemuseks trummide põrin ikka armatuuri peal aga mitte kusagil taga pagasnikus.

Valides kinnise ja avatud (pordiga) kasti vahel pead ise selgusele jõudma kumba sulle meeldib kuulata. Kinnine kast on oluliselt täpsem samas aga vaiksem. Pordiga kast pole nii täpne (bass on rohkem laiali valguvam ning nö pläristavam) kuid samas mängib valjemini.
Näiteks bandbass kast on midagi vahepealset, aga tunduvalt keerulisema ülesehitusega (selleks ei piisa tikksae omamisest, veits on vaja aru ka saada mida teed)

Martin1

Re: Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 02 Oct 2014, 18:10

Olengi suht segaduses kumb kast teha.. mulle meeldib see kinnise kasti täpne ja terav mängimine aga samas on mõnus kuidas madalamatel nootidel inverter kast müdiseb.
Hetkel tahaks type G panna sisse jah. Ja loomulikult teen uue kasti. Ma pole varem ühtegi kinnist kasti teinudki ausalt öeldes.. kuna seal midagi häälestada ei saa siis lihtsalt tuleb teha võimalikult tihe kast ja 12tollisele mingi 35liitrine? Lisaks plaanin samamoodi pagassist ära eraldada heli ja suusaluugist heli sisse lasta.

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 03 Oct 2014, 09:40

Ka kinnist kasti on võimalik häälestada. See tuleneb kasti mahust ning sisust. Litraasi peaksid siiski üle arvutama, kinnine 35l on minu meelest tiba suur sellele elemendile.

Martin1

Re: Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 03 Oct 2014, 10:39

Okei, aga teine küsimus mis mind ammu painanud on, on see 2ohmi ja 4ohmi peale ühendamine.
Olen ma õigesti arusaanud et osad elemendid võimaldavad 2ohmi peale ühendamist ja osad mitte? Nt alpine'l type Rid nii 2ohmi kui 4ohmi omad? Kuidas ühendatakse 2ohmi peale ja kas kõiki võimendeid saab 2ohmi peale ühendada (see tähendab siis et ta annab ju rohkem võimsust välja eks?) Ja kas see 2ohmi vs 4ohmi ka kvaliteedis midagi muudab? (tean et enamus koduaudio kõlarid vist 8ohmised?)

loffa

Re: Autoaudio jutud

Post by loffa » 05 Oct 2014, 09:00

Võimendi peab ikka lubama 2ohm elementi kasutada, muidu põletad võimu maha :)

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 06 Oct 2014, 10:34

Martin1 wrote:Okei, aga teine küsimus mis mind ammu painanud on, on see 2ohmi ja 4ohmi peale ühendamine.
Olen ma õigesti arusaanud et osad elemendid võimaldavad 2ohmi peale ühendamist ja osad mitte? Nt alpine'l type Rid nii 2ohmi kui 4ohmi omad? Kuidas ühendatakse 2ohmi peale ja kas kõiki võimendeid saab 2ohmi peale ühendada (see tähendab siis et ta annab ju rohkem võimsust välja eks?) Ja kas see 2ohmi vs 4ohmi ka kvaliteedis midagi muudab? (tean et enamus koduaudio kõlarid vist 8ohmised?)


Loffa ütles õigesti, võimendi peab olema 2 oomi peal stabiilne, aga siit ka küsimus kas ehitad paugutamiseks või püüad ka miskit kvaliteeti taga ajada?

Vahe selles et 2oomi peal kaotad kvaliteedis ning täpsuses võrreldes 4oomiga. Ega muidu koduaudios 8 ei kasutataks :)
win-win situatsiooni füüsikas kahjuks ei ole. ei saa võita kvaliteedis ja võimsusest samal ajal ilma et oleks miskit teinud :)

Elementidel pead jälgima jah mis takistusega mähis on ning mitu neid on. Näiteks kahe 4 oomise mähisega saad elemendi ühendada kas 8 oomi peale või 2 oomi peale. Kahe 2 oomise mähisega saad aga 4 oomi peale ning 1 oomi peale ühendada. Mõnedel elemenited tohib ka kahe asemel ühte mähist kasutada, aga see on üsna harva esinev võimalus. Kui manuaalis kirjas pole selle kohta, siis ütlen ausalt, kliendile ei ole ise julgenud 2 mähiselist elementi ühe mähisega mängima panna. Teoorias ei tohiks midagi halvasti minna, praktika puudub kahjuks...

fedja

Re: Autoaudio jutud

Post by fedja » 06 Oct 2014, 19:51

see mitme oomi peale mängima paned oleneb ka võimendist.
uuemaid võimendeid ei tasu rohkem piinama hakata kui lubatud on kirjade järgi.
minu niiõelda "vanakooli" digivõim on juba üle aasta 0,5 oomi peal mänginud,pole teda eriti hellitanud ka.

Puna

Re: Autoaudio jutud

Post by Puna » 07 Oct 2014, 11:20

eks seda on vaja kindlasti jälgida mis on tehasepoolt antud maksimaalne võimalik stabiilsus. Kui kirjas pole et suudab 1 oomi pealt mängida siis enamasti ei suuda ka. Vaid mõned üksikud võimendid on varuga tehtud ning ka need vajavad pedantliku lähenemist et stabiilsed oleksid võimendid.

Martin1

Re: Autoaudio jutud

Post by Martin1 » 19 Dec 2014, 18:49

Häid jõule!
Ajaks törts "tümpsu" juttu ka vahepeal.
Vaja üks 12tolline Alpine Type E kasti panna. Tekkis selline küsimus kas need alpine enda manuali antud kasti mõõdud on okeid? KINNINE kast 12tollisele on soovitatud 60-65L..mis tundub väga suur ja kui vaadata inverter kasti siis "normal" seadistuse all on 75L kast koos 120mm läbimõõduga ja 280mm pika pordiga. "Normal" on alpine sõnul siis 33hz.
Kast läheks sedaan autosse, taaskord suusaluugist jääb element paistma.

Alpine Type-E manual

Andro

Re: Autoaudio jutud

Post by Andro » 30 Dec 2014, 20:20

Mul on umbes 35-40l madal inverterkast sama elemendiga täiesti suvalt kokku klopsitud ja mängib nii et jube :D

Jorgen

Re: Autoaudio jutud

Post by Jorgen » 04 Nov 2016, 18:12

Kas mõni firma veel normaalse välimusega automakke ka toodab, mis ei maksaks 300€+? Enamus siiani vist 2000ndate NFSU stiilis kinni ja vanemas autos näevad kahjuks päris õudsad välja.
Blaupunkti need Tokyod jms on vist kõige minimalistlikumad mida müügis näinud, kuid on veel ehk mingeid firmasid või mudeleid?

User avatar
RUF

Re: Autoaudio jutud

Post by RUF » 04 Nov 2016, 20:45

Jorgen wrote:Kas mõni firma veel normaalse välimusega automakke ka toodab, mis ei maksaks 300€+? Enamus siiani vist 2000ndate NFSU stiilis kinni ja vanemas autos näevad kahjuks päris õudsad välja.
Blaupunkti need Tokyod jms on vist kõige minimalistlikumad mida müügis näinud, kuid on veel ehk mingeid firmasid või mudeleid?


Bekker teeb üsna OEM stiilis makke. Ma muidugi hindadest ei oska rääkida.

User avatar
tns1

Re: Autoaudio jutud

Post by tns1 » 04 Nov 2016, 21:34

Beckerit 300ga ei saa. Nakqmichit samuti

User avatar
Toivoku

Re: Autoaudio jutud

Post by Toivoku » 04 Nov 2016, 23:32

Ma eitea mu arust pioneeri makid olid mingihet kväga soliidsed kus delfiinid ei hüpanud jne.

fedja

Re: Autoaudio jutud

Post by fedja » 04 Nov 2016, 23:56

Hiinakaid palju igast vanakooli disainiga saada.
Originaal kõlarite ja väikse woofriga kuulates ei ole neil helil ka viga midagi.

Jorgen

Re: Autoaudio jutud

Post by Jorgen » 05 Nov 2016, 11:18

fedja wrote:Hiinakaid palju igast vanakooli disainiga saada.
Originaal kõlarite ja väikse woofriga kuulates ei ole neil helil ka viga midagi.

Mõtled neid mida ka Audifookus, Audiocity ja Noortehnik ka müüb? Kuna wooferit hetkel plaanis niikuinii pole, korralikumad kõlarid siis vast kannatab ehk ära.