coiloverite ise tegemine
- Kermo
- Posts: 2218
- Joined: 15 Dec 2011, 17:59
Re: coiloverite ise tegemine
No aga kui need jäigad pole siis lõpptulemus on sama mis lõigatud vedruga ju. Kus see point siis lõpuks on? Uuri kas kuskilt saab amortide jäikust teada.
- callaway
- Posts: 862
- Joined: 04 Jan 2012, 19:24
Re: coiloverite ise tegemine
telli bilsu B8.
või hoia silmad lahti, äkki saab mingi teise auto omad all orgunnida. Sul taga on üleval ja all poldid läbi süsteem?
ees on nagu rullnoka bemmil, et püstaks ja amort käib seal toru sees?
või hoia silmad lahti, äkki saab mingi teise auto omad all orgunnida. Sul taga on üleval ja all poldid läbi süsteem?
ees on nagu rullnoka bemmil, et püstaks ja amort käib seal toru sees?
-
- Posts: 1440
- Joined: 24 Sep 2012, 22:44
Re: coiloverite ise tegemine
Ees jah, püstakust saab nö padruni välja võtta.
Pmst point see, et püstakust võetakse 5.7 cm maha ja sisse läheb saabi amort. Saab madalamaks ja ei löö põhja kui madalaks lasta.
Taga pole vahet. Seal tuleb nagunii ringi ehitada


Mõlemat pidi tehtud.
Tahaks neid võimalikult low budget teha, sest muidu pole mõtet ise jebimisel. Kui kokkuvõttes ligi tonn läheb siis võiks lihtsalt usast tellida, mille jaoks pole väga raha võtta.
Pmst point see, et püstakust võetakse 5.7 cm maha ja sisse läheb saabi amort. Saab madalamaks ja ei löö põhja kui madalaks lasta.
Taga pole vahet. Seal tuleb nagunii ringi ehitada


Mõlemat pidi tehtud.
Tahaks neid võimalikult low budget teha, sest muidu pole mõtet ise jebimisel. Kui kokkuvõttes ligi tonn läheb siis võiks lihtsalt usast tellida, mille jaoks pole väga raha võtta.
-
- Posts: 1162
- Joined: 06 Jan 2012, 12:13
Re: coiloverite ise tegemine
http://www.rallydesign.co.uk/index.php
jätan selle lihtsalt siia. Väga häid asju seal pakkuda, sleeve'e, vedrusid ja amorte jne.
jätan selle lihtsalt siia. Väga häid asju seal pakkuda, sleeve'e, vedrusid ja amorte jne.
- tns1
- Posts: 533
- Joined: 04 Jan 2012, 16:02
Re: coiloverite ise tegemine
Gaasiamort ja mõne universaali või pakiauto vms. oma. Raimo e28-le läksid taha Sachs Advantage seeria amordid, mis originaalselt mõeldud Toyota Hiacele, kuna olid mõnusalt lühikesed, kuid jäigad. Õliamort on vedel ja ebatäpne ning tõesti natuke pikemal sõitmisel muutub järjest pehmemaks. Kui rohkem raha investeerida, siis jah Bilsteini B6/B8 (nendel ainult pikkuse vahe) Reaalse jäikuse siiski tagab vedru, mitte amort. Sõiduauto amordid üldjuhul üldse "kompressioonitsüklis" avaldavad palju vähem vastupanu, kui uuesti lahti lükates, mil nad kompenseerivad vedru puudujääki sinna salvestunud energia sujuvalt ja korraga uuesti välja kanda. (amorti käega annab kokku suruda küll, aga ürita siis uuesti ta kiiremini lahti tulema sundida, kui ta ise surve all seda teeb.)
Progresseeruva jäikusega vedrud pole paha mõte, sest aitavad vältida "bottom-out'i" mis on täielik amorditapja. Kas reaalselt ka sõidumugavust paremaks teevad, ei kujuta ette (ehk on vahe just väikestel ebatasasustel sõites) aga vähemalt teoreetiliselt peaks aitama veermiku säästa.
Progresseeruva jäikusega vedrud pole paha mõte, sest aitavad vältida "bottom-out'i" mis on täielik amorditapja. Kas reaalselt ka sõidumugavust paremaks teevad, ei kujuta ette (ehk on vahe just väikestel ebatasasustel sõites) aga vähemalt teoreetiliselt peaks aitama veermiku säästa.
- RUF
- Posts: 2691
- Joined: 22 Dec 2011, 13:50
Re: coiloverite ise tegemine
Kas keegi on kunagi jäigemaid vedrusid juba olemasolevatele coilidele külge pookinud ning teinud seda mingi valemi või muu nipi alusel? Auto kaalu või mingeid muid faktoreid arvestades... On võimalus ju kõige jäigemad tellida, mis leida on, aga kas too on mõistlik...
- Henri
- Posts: 179
- Joined: 11 Nov 2014, 18:55
Re: coiloverite ise tegemine
Ise ei ole teinud, aga räägin veits koolitarkust:
Vaja on teada ülekandetegurit MR (motion ratio), mis näitab vedru või amortisaatori pikenemise ja ratta vertikaalse liikumise suhet.
Vedru jäikuse valikul lähtutakse esmajoones vedru omavõnkesagedusest ja ülekandetegurist, omavõnkesagedust saab arvutada järgnevalt:

, kus m - rattale mõjuv vedrustatud mass (kg)
Näide:
MR = 0.98
m = 220 kg
k(vedru) = 27 N/mm = 27000 N/m
Need arvud eeltoodud valemisse pannes tuleb vastuseks ~1,72 Hz. 1-1,5 Hz peaks olema pehme ja kuni 3 Hz jäik.
Vaja on teada ülekandetegurit MR (motion ratio), mis näitab vedru või amortisaatori pikenemise ja ratta vertikaalse liikumise suhet.
Vedru jäikuse valikul lähtutakse esmajoones vedru omavõnkesagedusest ja ülekandetegurist, omavõnkesagedust saab arvutada järgnevalt:

, kus m - rattale mõjuv vedrustatud mass (kg)
Näide:
MR = 0.98
m = 220 kg
k(vedru) = 27 N/mm = 27000 N/m
Need arvud eeltoodud valemisse pannes tuleb vastuseks ~1,72 Hz. 1-1,5 Hz peaks olema pehme ja kuni 3 Hz jäik.
-
- Posts: 1987
- Joined: 06 Jan 2012, 11:25
Re: coiloverite ise tegemine
Mul mure coilover perchidega. Enamus coiloverite perchide läbimõõdud seal 65-80mm vahemikus, E36 omad ka 79mm. Mercedeste vedrud aga seal 100mm kanti. On veel mingeid autosid, millel sama laiad vedrud või kuidas need E36 omad 100mm peale modida?
-
- Posts: 476
- Joined: 24 Aug 2012, 14:02
Re: coiloverite ise tegemine
Mul on ühed clk perchid üle. Kahjuks vedrudiameetri jään võlgu momendil aga saAn lasta üle mõõta. Mersul ju eralduseisvad vedrud nii ees kui taga.
-
- Posts: 1987
- Joined: 06 Jan 2012, 11:25
Re: coiloverite ise tegemine
Mhm, selletõttu ongi 4 perchi vaja. Aga alustuseks piisab kahest ka. Ma kuulnud, et W208 on W210 välimusega aga W203 põhjal, seega pole vedrud võibolla sama diameetriga. W210 omad on ka 100mm nagu W124 omad. Kui mahti leiad, mõõda üle palun ja anna teada. Kui sobivad, olen huvitatud.PRIMO wrote:Mul on ühed clk perchid üle. Kahjuks vedrudiameetri jään võlgu momendil aga saAn lasta üle mõõta. Mersul ju eralduseisvad vedrud nii ees kui taga.
-
- Posts: 46
- Joined: 25 Apr 2016, 23:02
Re: coiloverite ise tegemine
Kasuta nö 100+mm seibi.Jorgen wrote:Mul mure coilover perchidega. Enamus coiloverite perchide läbimõõdud seal 65-80mm vahemikus, E36 omad ka 79mm. Mercedeste vedrud aga seal 100mm kanti. On veel mingeid autosid, millel sama laiad vedrud või kuidas need E36 omad 100mm peale modida?
Ise paigaldasin w124 vedrud Galandile kunagi, kuna vedru oli hulga laiem siis lõikasin vedru suurusesse ümarasse plaati keskele augu sisse...
-
- Posts: 1987
- Joined: 06 Jan 2012, 11:25
Re: coiloverite ise tegemine
Endal oli sama mõte. Kuskil 100mm seibe ei müüda? Kodus vist endal sellist materjali poleDr. Low wrote:Kasuta nö 100+mm seibi.Jorgen wrote:Mul mure coilover perchidega. Enamus coiloverite perchide läbimõõdud seal 65-80mm vahemikus, E36 omad ka 79mm. Mercedeste vedrud aga seal 100mm kanti. On veel mingeid autosid, millel sama laiad vedrud või kuidas need E36 omad 100mm peale modida?
Ise paigaldasin w124 vedrud Galandile kunagi, kuna vedru oli hulga laiem siis lõikasin vedru suurusesse ümarasse plaati keskele augu sisse...

- Tanel
- Posts: 1919
- Joined: 22 Dec 2011, 13:18
Re: coiloverite ise tegemine
Joonis Ossmet-i, lõikavad laseriga välja sulle soovitud materjalist. Arvatavasti mahub 40€ (min tellimuse hind) sisse.