
Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
keskava ei sobi. Juba mõeldud selle peale 

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
paned velje taha ka kaks suuremat mutrit et velge eemale viia , või lasedlihtsalt treida keskavajaoks sobiva junni , mis viib velje eemale ja ühtlasi 72 pealt 57 peale teeb.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
minuarust tunduvalt mugavam on juba siis flantsi kasutada
Niikuinii peab hakkama treima, siis juba flants valmis treida ja sinna õigetesse kohtadesse avad sisse lasta.
Kui peaks laskma jah ekstra kellelgi kalli rahaeest asja teha, siis oleks küll flants üks viimaseid variante.

Kui peaks laskma jah ekstra kellelgi kalli rahaeest asja teha, siis oleks küll flants üks viimaseid variante.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kas flantside üksteise otsa ladumine on väga retard idee? Plaanis siis kasutada 10mm tsentreeriva flantsi all 3mm küpsist (auto pool). Kui poldid ilusti kinni on, siis ma nagu ei suuda ühtegi põhjendust leida, et miks see ei peaks töötama... tsentreeriv flants jääb ju ikkagi ilusti toetama rummu keskosa peale (bmw rummu keskosa on 11,5mm pikk), lihtsalt 3mm kaugemalt.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Mul ka sarnane küsimus, kas pisike flants topeltpolditava adapteri ja rummu vahel on väga halb?
Põhimõtteliselt poldiavad peaks asja ära ka tsentreerima.

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Pole kuulnud, et keegi paneks flantsi adapteri ja rummu vahele. Adapteri peale "stackitakse" neid aga suht usinalt. Kommentaare on mõlemapoolseid, kuid mina seal mingit probleemi ei näe.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kui adapter ise jääb keskavaga toetama veel mingis mõistlikus ulatuses, siis võib vahele panna küll sinna mis tahad, pole probleemi 

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
torms wrote:Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.
6-7 keerdu oleks vast selline turvaline miinimum.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Edirty wrote:kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.
Hinnaks?
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Tõesti hea hind, kui võrrelda kuskilt tellitavatega.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Ma siin olen vaikselt mõtetega järgmises hooajas.
Kas 5x108 alla läheb "wobble" poltidega 5x112 velg? Nagu ma olen aru saanud, siis need annavad ligi 2-2,5mm mänguruumi. 108 ja 112 vahe on 4mm, aga see on diameetri peale, ehk siis raadiuste vahe on 2mm. Seega teoorias peaks minema, aga kas keegi kinnitada ka seda saab?
On siit üldse keegi varem eksentrikuid kasutanud? Mõni halb külg ka nendel on?
Kas 5x108 alla läheb "wobble" poltidega 5x112 velg? Nagu ma olen aru saanud, siis need annavad ligi 2-2,5mm mänguruumi. 108 ja 112 vahe on 4mm, aga see on diameetri peale, ehk siis raadiuste vahe on 2mm. Seega teoorias peaks minema, aga kas keegi kinnitada ka seda saab?

On siit üldse keegi varem eksentrikuid kasutanud? Mõni halb külg ka nendel on?
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Jurmola wrote:Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?
kahjuks m14
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Mul pool rumal küsimus. Plaan kevadel nn.piduriketta flansid pikalt saata ja lasta tööl teha natuke paksemad ja tsentreerivad flansid.
Kuna alukaga kitsas käes(vb isegi saaks), siis plaanin 2x10mm ja 2x15mm raudflansid teha.
Mis sellest mõttekäigust arvate?
Peale kaaluvahe võib veel mingeid probleeme/tõrkeid esineda?
Kuna alukaga kitsas käes(vb isegi saaks), siis plaanin 2x10mm ja 2x15mm raudflansid teha.
Mis sellest mõttekäigust arvate?
Peale kaaluvahe võib veel mingeid probleeme/tõrkeid esineda?
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
rooste lähevad ainult, muud vahet väga pole.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
loffa wrote:Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)
Kui sul mingi paugupill pole, siis täiesti savi. Sama hästi võib öelda, et 1kg vedrustamata massi veeretab inertsist su auto paarkümmend meetrit kaugemale ilma gaasi andmata

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Jorgen wrote:Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.
2x 20mm on isegi praegu müügis
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 5&t=121797
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
70euro
Mul võimalik need tööl ära teha kus materjal tasuta. Uurisin alumiiniumi kohta ja materjal täitsa olemas.
Maksan nelja flansi eest pool sellest hinnast umbes või tsipa peale.
Aga tänud ülevaate eest.

Mul võimalik need tööl ära teha kus materjal tasuta. Uurisin alumiiniumi kohta ja materjal täitsa olemas.
Maksan nelja flansi eest pool sellest hinnast umbes või tsipa peale.
Aga tänud ülevaate eest.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Raudflantsid jäävad rõvedalt kinni ka kui maha ei võta. Ma tegin relakaga nii rummu kui flantsi puhtaks, panin igast määret ja möllu. Hea 7-8 kuud hiljem nu55isin vaat et 45min per corner, et neid kätte saada. Tagumised olid kusjuures eriti räigelt kinni (vbl tagaveo tõttu?). Enivei, võimalusel eelistada aluflantsi iga ilmaga.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Martin1 wrote:Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)
Kütusekulu vahet tõesti ei märganud ja kuna mu auto niigi aeglane, siis arvatavasti seda vahet oli raskem märgata

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Kütusekulu tõesti märkasin, kuid kiirendusega see et ükshetk nagu avastasin et oleks nagu pisut erksam ja kakuks kergemalt ratast ringi. Algul ei jagand ära et mis teema kuid kui kuna ainuke muudatus oli rehv ja velg siis tundus loogiline et asi selles.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
kui ebareaalne oleks 38mm flantsi kasutada?
laagreid peaks vahetama iga kuu tagant?

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Pole mingit vahet kas kasutad ET20 ilma flantsita või ET60 ja 40mm flantsi. Jõud mis mõjuvad rattalaagrile on täpselt samad.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Just rääkisime Kaspar ju
Kusjuures takkapihta olid mul veel rasked rattad ja nendega sai käidud isegi pooleldi rajal kangutamas ja kässerdamas mõned korrad. Null probleemi. Go for it!
Eelnevale kütusekulu jutule lisaks, et minul oli päris korralikult tunda, kas all on 17" veljed või 19" veljed. Ca 1-2L vahe oli minu kütusekulus.

Eelnevale kütusekulu jutule lisaks, et minul oli päris korralikult tunda, kas all on 17" veljed või 19" veljed. Ca 1-2L vahe oli minu kütusekulus.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Nii vaja ühel veljel auguvahe saada 5x120 pealt 5x112 peale.
Loogiline oleks ,et vanad augud keevitad täis ja teed uued.
Veljeks 9 lai borbet A.
Kes teeb lõuna-eestis seda.?
Loogiline oleks ,et vanad augud keevitad täis ja teed uued.
Veljeks 9 lai borbet A.
Kes teeb lõuna-eestis seda.?
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Mõlemad ju 5 poldiga.. pmst ei ole keevitada vajagi, puurid lihtsalt uued avad. Tundub vb, et velg jääb nõrgaks siis... jah, nõrgemaks kui enne, aga keevitamine muudab seda struktuuri seal arvatavasti veel rohkem ja kui haltuurat tejakse, siis pole välistatud ka kõver velg
Pealegi, ainult uute avade puurimine on kordi soodsam.

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Aga veljel avade ovaalsemaks tegemine?
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Sama palju tööd pmst, kui just esimese ettejuhtuva viiliga ei plaani nühkima hakata
Kui keskava õige, siis pm peaks toimima ovaalsed avad ka, aga mõttekam korralikult uus valem puurida ikka.

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
A jah, Borbet A-l on ju kapsel poltide peal, siis võib topelt avad teha küll 

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Inex.ee ja fk-shop on internetis leht kus kõige odavamalt oleks võimalik saada. FKs vaata igapäevaselt, seal mingil põhjusel hinnad kõiguvad aegajalt vahemikus 50-90€/ paar.
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Ebays ikkagi suhteliselt odavad need asjad, sest kogused on suured. Ametliku hinna eest tehes oleks kõik adapterid palju kallimad siin kohapeal tehes... aga kui kellegi naise sõbra vanaisa kunagi 20 euri eest tegi midagi, siis jutt liigub ja arvataksegi, et siin tehes saab palju odavamalt. USA's, Saksamaal ja Hiinas toodetakse alumiiniumi kohapeal ja kõiki neid masinaid ka, millega flantse toodetakse. Eestis tehtud flantside puhul sisaldub kogu selle jama transpordi hind juba flantside lõpphinnas nagunii ja väiksemate koguste puhul hind enivei kõrgem.
Aga et päris vastuseta ei jääks, siis joonise korral saad (soovitavalt jur. isikuna tellides) igast pädevamast metallitööfirmast omale need. Või siis küsi, kas inex.ee teeb sulle neid...
Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Minul on uuest kuust tulemas 4x100---->5x127 adapterid , millel on eraldi käiv tsentreerimis"rõngas".Keskava kasvad 57 pealt 89 peale.Hakkavad olema suht keerulise ehitusega , kuid mina lasen need teha Wisefabis. 

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt
Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Mina uurisin, aga ei ole midagi normaalset leidnud. 200 euri 4 tükki ja ega eriti odavamalt leidnud ei ole
