Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Post Reply
User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 01:31

PRIMO wrote:ma ajan taga sellist adapterid ,mis teeks 4x108-->5x120 peale.Selliseid näinud ma kusagil pole.Ilmselt ka ainult kaheosaline adapter?Kas keegi oskab nende kaheosaliste kohapealt arvamust ka avaldada?Teine asi on ,et kas keegi saaks üles laadida joonise/visuaali adapterist ,mis oleks 4x108--->8x165 .Huvitav , kui turvaline oleks seda süsteemi kasutada?Jällegi ,pole ühetgi sellist adapterit näinud.
Põhimõtteliselt saab välja arvutada selle, kas üks või teine flants on piisavalt turvaline kasutada :D Kel vaba aega liiga palju, see võib uurida. Muidu see 4x108>5x120 on ka kattuvate poldiavadega küll jah... Kaheosaline flants, kui õiged poldid ja neid ka õige arv valitud, ei ole minu silmis kuidagi vähem turvaline kui mõni muu.

Ja see imevalemiga adapter näeb välja selline: (kui juhuslikult tammepuust teha) :D

Image

Välisläbimõõt on 190 mm.

User avatar
djelton
Posts: 398
Joined: 20 Nov 2012, 00:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by djelton » 05 Dec 2012, 02:09

4x100 pealt mingi ägedama 5x(maeitea mis levinum) valemi peale peaks ka vist lahedaid variante olema? Arvestades, et 4x100 läheks Civic'ule olemasolevate tikkpoltide külge, mitte sissekeeratava variandiga nagu Golfidel jne? vist on:D Pagan pole kursis niiväga.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 02:34

Tikkpoltidelt mingi muu valemi peale üle minna on vist keerulisem... ma kujutan praegu ette ainult seda, et tikkpoldid on lihtsalt liiga pikad, kui tahad mingit 17-20mm paksust flantsi kasutada ja hakkavad segama.

Kui tikkpoldid piisavalt lühikesed, siis muud erinevust pmst ei olegi, kui lihtsalt flantsi sees on mutrite jaoks sobivad avad 4x100 valemiga.

User avatar
djelton
Posts: 398
Joined: 20 Nov 2012, 00:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by djelton » 05 Dec 2012, 04:57

Njah, eks ta nii ole jh, samas tikkpoldid saab ju lühemad panna/välja vahetada?
Aga jamh, ikkagi tuleb see flants nö. paksem ning kui ei taha tiibi värdjalikult moddida, siis tuleb kas ränk stretch või tagasihoidlikuma ET'ga velg panna:)
Lihtsam on vist 5'se poldivalemiga VTi sild leida:)

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 14:29

Flantsiprobleemi lahendatakse muide teises järjekorras... esiteks mõtled välja mis velge sa tahad, või ostad velje. Siis mõtled välja millist fitmenti tahad ja valid rehvi. Ning siis selle järgi ostad/tellid flantsid alles.

PRIMO
Posts: 469
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 05 Dec 2012, 15:44

too flanss ongi see , mida ma taga ajan :D .Kes veel ei tea , siis tegu on hummeri velgede audil kasutamiseks mõeldud flansiga.Minu mõte on see ilmselt teha terasest , aga kas see vibrama ei või jääda?Sessuhtes et flass on ise nii suur ja tasakaalustamisest pole seal haisugi... :?

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 05 Dec 2012, 16:02

PRIMO wrote:too flanss ongi see , mida ma taga ajan :D .Kes veel ei tea , siis tegu on hummeri velgede audil kasutamiseks mõeldud flansiga.Minu mõte on see ilmselt teha terasest , aga kas see vibrama ei või jääda?Sessuhtes et flass on ise nii suur ja tasakaalustamisest pole seal haisugi... :?
räägi nüüd konkreetsemalt, mis auto sul 4x108 valemiga on ja milline see velg(veljed) on, mida sooviksid alla panna, hetkel tundub see kuidagi imelik..

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 05 Dec 2012, 16:32

PRIMO wrote:too flanss ongi see , mida ma taga ajan :D .Kes veel ei tea , siis tegu on hummeri velgede audil kasutamiseks mõeldud flansiga.Minu mõte on see ilmselt teha terasest , aga kas see vibrama ei või jääda?Sessuhtes et flass on ise nii suur ja tasakaalustamisest pole seal haisugi... :?
No suur ja raske tuleb jah... :D Kui välimise ringi peale puurida kokku 16 ava ja sisemise peale 8 ava (mõlemal siis nii, et pooled avad on lihtsalt kaalu vähendamiseks), siis kaalub üks selline flants 3,5 kg. Materjaliks S355. Aga tasakaalustada saab seda ka loomulikult, nagu ka hoorattaid ja muid asju tehakse. See ei tohiks probleem olla.

PRIMO
Posts: 469
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 05 Dec 2012, 18:28

nagu ma eelpool mainisin ,siis see flanss on mõeldud HUMMERI velgede kasutamiseks AUDIL. ;) Muidu ma tean , et nt põrnika velgede kasutamiseks tavalisel 4x100 autol on kasutusel samasugused "suured" adapterid ,aga nendega on nii ,et kõigepealt kruditakse adapter velje külge ja siis pannakse kogu krempel koos velje,rehvi ja adapteriga balansseerimispinki ja seejärelpannaks auto alla.

Pikksilm
Posts: 888
Joined: 25 Dec 2011, 16:55

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Pikksilm » 26 Mar 2013, 00:45

Tanel wrote:Ja nagu flantsidel on need sisse pressitud puksid, et keere terasest oleks, nendest ei olnud nad isegi kuulnud kunagi.
Oled Sa nüüdseks midagi kuulnud ? :roll:

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 26 Mar 2013, 01:16

Pikksilm wrote:
Tanel wrote:Ja nagu flantsidel on need sisse pressitud puksid, et keere terasest oleks, nendest ei olnud nad isegi kuulnud kunagi.
Oled Sa nüüdseks midagi kuulnud ? :roll:
Sobivaid pole leidnud, aga eks mingi päev teen jälle ühe aktiivsema otsimise jälle... Hiinast saaks joonise järgi tellida, aga miinimumkogus ~300 000 tk ei kutsu väga :D

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 26 Mar 2013, 08:22

'Mul oleks ka vaja teha flants 5x120 pealt 4x108 peale. Kas keegi saab mulle mingi pildi teha, et näeks kuidas asjad ära mahuvad/ei mahu.
E: tegin hoopis ise kiiruga ühe Image
Et siis 5x120 kinnitan 4 poldiga :D

Pikksilm
Posts: 888
Joined: 25 Dec 2011, 16:55

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Pikksilm » 27 Mar 2013, 21:47

agoy wrote:'Mul oleks ka vaja teha flants 5x120 pealt 4x108 peale. Kas keegi saab mulle mingi pildi teha, et näeks kuidas asjad ära mahuvad/ei mahu.
E: tegin hoopis ise kiiruga ühe http://www.upload.ee/image/3180321/flants1.jpg
Et siis 5x120 kinnitan 4 poldiga :D
Bemmile "Fordi" veljed alla :roll:
Kui vastupidi, siis 4x108 pealt 5x120 peale ikka ;)

PRIMO
Posts: 469
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 27 Mar 2013, 22:39

Pikksilm wrote: Bemmile "Fordi" veljed alla :roll:
...Või audi , või ctroeni ;) .Siinkohal küsimus ka , et mis materjalist on tehtud audi rummud?Tegu on cast steel (mis on täiesti keevitatav) , või ma eksin? :roll:

Iff
Posts: 100
Joined: 14 May 2012, 01:22

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Iff » 28 Mar 2013, 01:10

Nö tavalised vaheflantsid nt 5 vöi 10mm paksused kannatab teha ju plastikust ka vöi ma eksin ? Kui ja siis kus eestist sellist plastikut müüakse ? Võiks olla juba õige läbimööduga et kodus treipingis õige paksusega seibid saagida. Või on alumiinium odavam ?

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 28 Mar 2013, 09:55

Iff wrote:Nö tavalised vaheflantsid nt 5 vöi 10mm paksused kannatab teha ju plastikust ka vöi ma eksin ? Kui ja siis kus eestist sellist plastikut müüakse ? Võiks olla juba õige läbimööduga et kodus treipingis õige paksusega seibid saagida. Või on alumiinium odavam ?
Plastik :shock: ?
Ma usun et alumiiniumi hind pole flantside jaoks absoluutselt kõrge ja kindlalt turvalisem.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 28 Mar 2013, 12:58

5mm spaceri võid ju teha PA6.6'st (polüamiid / nylon) või midagi, aga ma kahtlen väga, et see odavam või lihtsam tuleb sul.
Ja nii õhukeste puhul alustaksin mina kindlasti lehtmaterjalist, mitte ümarast. Lihtsam ja soodsam.

Pikksilm
Posts: 888
Joined: 25 Dec 2011, 16:55

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Pikksilm » 31 Mar 2013, 09:59

Jorgen wrote:Ma usun et alumiiniumi hind pole flantside jaoks absoluutselt kõrge ja kindlalt turvalisem.
Plastikutööstus on jah juba niikaugele jõudnud, et metallidega samaväärsete tugevustega materjale leidub juba :twisted:

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 31 Mar 2013, 12:42

Pikksilm wrote:
agoy wrote:'Mul oleks ka vaja teha flants 5x120 pealt 4x108 peale. Kas keegi saab mulle mingi pildi teha, et näeks kuidas asjad ära mahuvad/ei mahu.
E: tegin hoopis ise kiiruga ühe http://www.upload.ee/image/3180321/flants1.jpg
Et siis 5x120 kinnitan 4 poldiga :D
Bemmile "Fordi" veljed alla :roll:
Kui vastupidi, siis 4x108 pealt 5x120 peale ikka ;)
Velje poleerpink on tehtud bemmi tagasillast ja hetkel tundub kõige lihtsam lahedus, kuidas sinna audi velg saada, on flantsi kasutamine. Materjalina kasutan mingit tavalist musta metalli vms ja koolis saan asja parajaks lõigata :)

PRIMO
Posts: 469
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 31 Mar 2013, 15:13

siis puuri lihtsalt 2 auku juurde sinna rummu ja pane kahe poldiga.Isegi keermestama ei peaks ju pm.Otsid pikad poldid ja tagant mutter vastu.

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 31 Mar 2013, 15:51

keskava ei sobi. Juba mõeldud selle peale :)

PRIMO
Posts: 469
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 31 Mar 2013, 20:31

paned velje taha ka kaks suuremat mutrit et velge eemale viia , või lasedlihtsalt treida keskavajaoks sobiva junni , mis viib velje eemale ja ühtlasi 72 pealt 57 peale teeb.

agoy
Posts: 491
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 01 Apr 2013, 09:54

minuarust tunduvalt mugavam on juba siis flantsi kasutada :D Niikuinii peab hakkama treima, siis juba flants valmis treida ja sinna õigetesse kohtadesse avad sisse lasta.

Kui peaks laskma jah ekstra kellelgi kalli rahaeest asja teha, siis oleks küll flants üks viimaseid variante.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 12 Apr 2013, 20:53

Kas flantside üksteise otsa ladumine on väga retard idee? Plaanis siis kasutada 10mm tsentreeriva flantsi all 3mm küpsist (auto pool). Kui poldid ilusti kinni on, siis ma nagu ei suuda ühtegi põhjendust leida, et miks see ei peaks töötama... tsentreeriv flants jääb ju ikkagi ilusti toetama rummu keskosa peale (bmw rummu keskosa on 11,5mm pikk), lihtsalt 3mm kaugemalt.

Andro
Posts: 1172
Joined: 01 Jan 2012, 19:33

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Andro » 12 Apr 2013, 22:39

Mul ka sarnane küsimus, kas pisike flants topeltpolditava adapteri ja rummu vahel on väga halb? :D Põhimõtteliselt poldiavad peaks asja ära ka tsentreerima.

h4rz
Posts: 462
Joined: 25 Dec 2011, 20:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 13 Apr 2013, 07:56

Pole kuulnud, et keegi paneks flantsi adapteri ja rummu vahele. Adapteri peale "stackitakse" neid aga suht usinalt. Kommentaare on mõlemapoolseid, kuid mina seal mingit probleemi ei näe.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 14 Apr 2013, 15:42

Kui adapter ise jääb keskavaga toetama veel mingis mõistlikus ulatuses, siis võib vahele panna küll sinna mis tahad, pole probleemi ;)

torms
Posts: 81
Joined: 30 Jul 2012, 09:36

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by torms » 20 Jul 2013, 15:46

Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Jul 2013, 15:51

torms wrote:Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.
6-7 keerdu oleks vast selline turvaline miinimum.

User avatar
Edirty
Posts: 436
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 20 Jul 2013, 19:14

kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.

Post Reply