Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Post Reply
Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Jul 2013, 19:28

Edirty wrote:kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.

Hinnaks?

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 21 Jul 2013, 12:52

200+ mutrid.
Image

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 21 Jul 2013, 14:32

Tõesti hea hind, kui võrrelda kuskilt tellitavatega.

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 21 Oct 2013, 14:11

Ma siin olen vaikselt mõtetega järgmises hooajas.

Kas 5x108 alla läheb "wobble" poltidega 5x112 velg? Nagu ma olen aru saanud, siis need annavad ligi 2-2,5mm mänguruumi. 108 ja 112 vahe on 4mm, aga see on diameetri peale, ehk siis raadiuste vahe on 2mm. Seega teoorias peaks minema, aga kas keegi kinnitada ka seda saab? :P

On siit üldse keegi varem eksentrikuid kasutanud? Mõni halb külg ka nendel on?

Jurmola
Posts: 92
Joined: 18 Jan 2012, 19:59

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jurmola » 24 Oct 2013, 17:48

Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 24 Oct 2013, 22:18

Jurmola wrote:Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?


kahjuks m14

audivana
Posts: 209
Joined: 25 Oct 2013, 07:27

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by audivana » 01 Nov 2013, 02:22

Mul pool rumal küsimus. Plaan kevadel nn.piduriketta flansid pikalt saata ja lasta tööl teha natuke paksemad ja tsentreerivad flansid.
Kuna alukaga kitsas käes(vb isegi saaks), siis plaanin 2x10mm ja 2x15mm raudflansid teha.
Mis sellest mõttekäigust arvate?
Peale kaaluvahe võib veel mingeid probleeme/tõrkeid esineda?

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 01 Nov 2013, 02:35

rooste lähevad ainult, muud vahet väga pole.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 01 Nov 2013, 10:50

Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 01 Nov 2013, 14:45

Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)

Andro
Posts: 1172
Joined: 01 Jan 2012, 19:33

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Andro » 01 Nov 2013, 17:52

loffa wrote:Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)
Kui sul mingi paugupill pole, siis täiesti savi. Sama hästi võib öelda, et 1kg vedrustamata massi veeretab inertsist su auto paarkümmend meetrit kaugemale ilma gaasi andmata :D

Hapnik
Posts: 191
Joined: 22 Oct 2012, 16:28

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Hapnik » 01 Nov 2013, 19:24

Jorgen wrote:Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.
2x 20mm on isegi praegu müügis

http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 5&t=121797

audivana
Posts: 209
Joined: 25 Oct 2013, 07:27

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by audivana » 01 Nov 2013, 21:29

70euro :D
Mul võimalik need tööl ära teha kus materjal tasuta. Uurisin alumiiniumi kohta ja materjal täitsa olemas.
Maksan nelja flansi eest pool sellest hinnast umbes või tsipa peale.
Aga tänud ülevaate eest.

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin1 » 01 Nov 2013, 23:46

Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)

akibo
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2012, 22:59

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by akibo » 01 Nov 2013, 23:54

Raudflantsid jäävad rõvedalt kinni ka kui maha ei võta. Ma tegin relakaga nii rummu kui flantsi puhtaks, panin igast määret ja möllu. Hea 7-8 kuud hiljem nu55isin vaat et 45min per corner, et neid kätte saada. Tagumised olid kusjuures eriti räigelt kinni (vbl tagaveo tõttu?). Enivei, võimalusel eelistada aluflantsi iga ilmaga.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 02 Nov 2013, 00:34

Martin1 wrote:Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)
Kütusekulu vahet tõesti ei märganud ja kuna mu auto niigi aeglane, siis arvatavasti seda vahet oli raskem märgata :D

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin1 » 02 Nov 2013, 00:45

Kütusekulu tõesti märkasin, kuid kiirendusega see et ükshetk nagu avastasin et oleks nagu pisut erksam ja kakuks kergemalt ratast ringi. Algul ei jagand ära et mis teema kuid kui kuna ainuke muudatus oli rehv ja velg siis tundus loogiline et asi selles.

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 07 Nov 2013, 13:35

kui ebareaalne oleks 38mm flantsi kasutada? :D laagreid peaks vahetama iga kuu tagant?

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 07 Nov 2013, 13:46

Pole mingit vahet kas kasutad ET20 ilma flantsita või ET60 ja 40mm flantsi. Jõud mis mõjuvad rattalaagrile on täpselt samad.

Rasmus
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2012, 17:06

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rasmus » 11 Nov 2013, 22:31

Just rääkisime Kaspar ju :) Kusjuures takkapihta olid mul veel rasked rattad ja nendega sai käidud isegi pooleldi rajal kangutamas ja kässerdamas mõned korrad. Null probleemi. Go for it!

Eelnevale kütusekulu jutule lisaks, et minul oli päris korralikult tunda, kas all on 17" veljed või 19" veljed. Ca 1-2L vahe oli minu kütusekulus.

StreetWolf
Posts: 34
Joined: 29 Nov 2012, 12:14

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by StreetWolf » 05 Dec 2013, 22:31

Nii vaja ühel veljel auguvahe saada 5x120 pealt 5x112 peale.
Loogiline oleks ,et vanad augud keevitad täis ja teed uued.
Veljeks 9 lai borbet A.
Kes teeb lõuna-eestis seda.?

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 06 Dec 2013, 13:22

Mõlemad ju 5 poldiga.. pmst ei ole keevitada vajagi, puurid lihtsalt uued avad. Tundub vb, et velg jääb nõrgaks siis... jah, nõrgemaks kui enne, aga keevitamine muudab seda struktuuri seal arvatavasti veel rohkem ja kui haltuurat tejakse, siis pole välistatud ka kõver velg :D Pealegi, ainult uute avade puurimine on kordi soodsam.

agoy
Posts: 488
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 07 Dec 2013, 14:25

Aga veljel avade ovaalsemaks tegemine?

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 07 Dec 2013, 14:37

Sama palju tööd pmst, kui just esimese ettejuhtuva viiliga ei plaani nühkima hakata :D Kui keskava õige, siis pm peaks toimima ovaalsed avad ka, aga mõttekam korralikult uus valem puurida ikka.

agoy
Posts: 488
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 09 Dec 2013, 11:49

A jah, Borbet A-l on ju kapsel poltide peal, siis võib topelt avad teha küll :)

Marti
Posts: 24
Joined: 19 Mar 2012, 09:06

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Marti » 21 Jan 2014, 17:30

Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 21 Jan 2014, 17:48

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Inex.ee ja fk-shop on internetis leht kus kõige odavamalt oleks võimalik saada. FKs vaata igapäevaselt, seal mingil põhjusel hinnad kõiguvad aegajalt vahemikus 50-90€/ paar.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 21 Jan 2014, 17:49

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Ebays ikkagi suhteliselt odavad need asjad, sest kogused on suured. Ametliku hinna eest tehes oleks kõik adapterid palju kallimad siin kohapeal tehes... aga kui kellegi naise sõbra vanaisa kunagi 20 euri eest tegi midagi, siis jutt liigub ja arvataksegi, et siin tehes saab palju odavamalt. USA's, Saksamaal ja Hiinas toodetakse alumiiniumi kohapeal ja kõiki neid masinaid ka, millega flantse toodetakse. Eestis tehtud flantside puhul sisaldub kogu selle jama transpordi hind juba flantside lõpphinnas nagunii ja väiksemate koguste puhul hind enivei kõrgem.

Aga et päris vastuseta ei jääks, siis joonise korral saad (soovitavalt jur. isikuna tellides) igast pädevamast metallitööfirmast omale need. Või siis küsi, kas inex.ee teeb sulle neid...

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 21 Jan 2014, 18:02

Minul on uuest kuust tulemas 4x100---->5x127 adapterid , millel on eraldi käiv tsentreerimis"rõngas".Keskava kasvad 57 pealt 89 peale.Hakkavad olema suht keerulise ehitusega , kuid mina lasen need teha Wisefabis. ;)

User avatar
RUF
Posts: 2670
Joined: 22 Dec 2011, 13:50

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by RUF » 21 Jan 2014, 18:06

Marti wrote:Ehk keegi siit on juba vastuse leidnud küsimusele, et kus kohas Eestis tehakse 4x100 - 5x112'le adaptereid ? võiks minuga ka seda infot jagada. Ebay'st ikka veidi kirves tellida.
Mina uurisin, aga ei ole midagi normaalset leidnud. 200 euri 4 tükki ja ega eriti odavamalt leidnud ei ole :cry: (see sama smile, aga mõelge nüüd sinna okse ka lendama)

Post Reply