Velgede ümberpuurimine

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
User avatar
RUF
Posts: 2675
Joined: 22 Dec 2011, 13:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by RUF » 29 May 2013, 13:13

Kas sina oled see kupee vend, kes koguaeg mulle lehvitab? :lol: Keegi lehvitab igatahes, nägu nagu tuttav ei ole.

Aga muidu just Jorgeniga vastupidi, et kui jamama hakkasid, siis ei saanud aru, et miks sellise veljega üldse sellist vaeva peaks nägema. No üldse ei meeldinud need veljed, aga auto all on päris soliidsed.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tanel » 29 May 2013, 13:20

Uhke värk!

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 29 May 2013, 13:31

BMW velje valik on minu meelest parim, seega täielik võit!

PRIMO
Posts: 468
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 29 May 2013, 13:32

RUF wrote:Kas sina oled see kupee vend, kes koguaeg mulle lehvitab? :lol: Keegi lehvitab igatahes, nägu nagu tuttav ei ole.
Eei , kurask , ei tea küll et lehvitama oleks väga kippund. :D
Nüüd kus mul on 5 poldiga veljed all , siis peaks hakkama asja veidi madalamaks ajama.Samuti on mul juba ühed veljed silmapiiril , aga midagi kindlat veel pole.

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Martin1 » 29 May 2013, 16:10

RUF wrote: Aga muidu just Jorgeniga vastupidi, et kui jamama hakkasid, siis ei saanud aru, et miks sellise veljega üldse sellist vaeva peaks nägema. No üldse ei meeldinud need veljed, aga auto all on päris soliidsed.
Sama siin, E39 all ei ole need üldse nii head kui selle cabrio all.

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 29 May 2013, 17:37

Minu arvates just E39 M5 kõige ilusamad veljed, aga no maitse asi ja 5x120 puhul velgedest ju puudust ei tule.

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Martin1 » 29 May 2013, 20:38

Ja see cabrio tuli mulle just pool h tagasi vastu paldiski mnt'l. Mõnus suveauto!

PRIMO
Posts: 468
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 29 May 2013, 21:37

Töllasin ringi jah. :D

karlk
Posts: 234
Joined: 28 Jun 2012, 20:15

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by karlk » 27 Jun 2013, 16:07

Keegi 5x120 velje on puurinud ümber 4x100 peale?

PRIMO
Posts: 468
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by PRIMO » 27 Jun 2013, 16:39

olen lasknud sõbrale teha ühed Brock B1 veljed.Üks auk jääb lollakalt kattuma ja teine jääb vääga serva peale.Aitab aukude kinni keevitamine.Sõbra velgedel oli keskava 74,1 seega 4x100 augud jäid üsna keskava serva lähedale.Lahenduseks pakkusin välja , et teha nn metallist tsentreerimisrõngad , mis oleksid istuga kinni veljekeskavas.Kokku 250€ ja kestavad nad siiani (umbes poolteist aastat).Teostas Kavor.

Tuunikala
Posts: 82
Joined: 26 May 2013, 20:29

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tuunikala » 04 Mar 2015, 12:06

Tõstan ka veidi vana teemat:
Oleks mõte panna Ventole alla A8 talveveljed. Selleks oleks vaja nad ümber puurida 5x112-lt 5x100-le.
Küsimused järgnevad: kas see võib tekitada eluohtliku situatsiooni (nõrgestab liialt velge), kus seda tehakse ja mis hinnaklassi jääb (vaja ainult auke, vanu kinni ei keevitaks) ja kui muud üle ei jää, kas kodustes tingimustes ka võimalik seda teha? Mõtlesin kasutada vana piduriketast, keskava sama ja selle aukude järgi saaks puurida uued augud.
Igatahes, kui keegi oskab infot anda, oleks tore.
Ühtlasi, mis hinnaklassis nad tavaliselt liiguvad muidu? Pakuti jooksu 100-ga, kas see liiga palju poleks nende eest?

Ollu
Posts: 1434
Joined: 24 Sep 2012, 22:44

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Ollu » 04 Mar 2015, 13:12

Ise mingiaeg tahtsin Style 5 omale nii teha. Ehk siis 5x120-le 5x108 peale puurida. Jõudsin lõpuks järeldusele, et 5x108 tuleb liiga lähedale keskavale ja sinna ei jää mingit seina alles kuna Bmw keskava on nii mega suur ju. Vaadates sinu olukorda, 5x112 ja 5x100 siis võib sama olukord tekkida, aga ega enne teada ei saa kui mõõtnud pole. Ise kodus ilmselt seda ei teeks ja on kohti kes on nõus sellist tööd tegema Kerx tegi enda Kellenersid ka sedapidi. Ja tal oli ka analoogne probleem et jäi vist liiga lähedale keskavale, seega treiti alle mingid nö puksid sinna sisse mis keskava väiksemaks tegid, keevitati kinni ja siis sai õige valemi peale puurida.

Tuunikala
Posts: 82
Joined: 26 May 2013, 20:29

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tuunikala » 04 Mar 2015, 13:47

No, olen näinud, kuidas neid puuritakse 4x100 valemile ringi. Ning keskava nendel velgedel sama, mis mul, ehk siis 57,1 kui õigesti mäletan.
Huvitakski just see, kas ja kui palju see konstruktsiooni nõrgestab, kas nad võivad jääda ohtlikud ja kui lasta teha, siis palju läheks.

Ollu
Posts: 1434
Joined: 24 Sep 2012, 22:44

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Ollu » 04 Mar 2015, 13:55

57,1-ga pole ilmselt probleemi jah. Ma ise nagu ei näe probleemi, et miks ta mingi oluliselt nõrgemaks peaks tegema. Parim oleks muidugi vanad augud täis keevitada.

User avatar
Kermo
Posts: 2218
Joined: 15 Dec 2011, 17:59

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Kermo » 04 Mar 2015, 13:58

Ma lasin enda BBSid ümber puurida ja jäid suht lähedale poldi augud. 2a karistasin neid ikka korralikult ja ei juhtunud midagi. Paljudel velgedel ju topelt augud nii et tugevuse probleemi ei tohiks olla. Kui korralikult tehakse siis see 100euri pole minu arust palju.

Tuunikala
Posts: 82
Joined: 26 May 2013, 20:29

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Tuunikala » 04 Mar 2015, 15:44

Okei, no kui 100€ kokku, siis ei ole ka kõige tapvam see asi.
Aga tänud kõigile kaasamõtlejatele!

User avatar
Edirty
Posts: 436
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Edirty » 05 Mar 2015, 22:43

On kellegil veel mingit head kontakti kes puuriks ümber? Augud saan ise lasta täis keevitada.
Puurimisega veel see teema ka ju, et velg peab tagant olema sile. Mul jäid ühed veljed sellepärast tegemata.

User avatar
Kermo
Posts: 2218
Joined: 15 Dec 2011, 17:59

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Kermo » 05 Mar 2015, 22:46

Ei pea sile olema tagant, ainult piisavalt paks peab materjal olema et kinni tõmbaks poldiga.

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 06 Mar 2015, 01:10

Kermo wrote:Ei pea sile olema tagant, ainult piisavalt paks peab materjal olema et kinni tõmbaks poldiga.
Ei pea jah, kui ma kunagi RSid ümber puurisin, siis ei olnud need ka tagant siledad. Kui puutepinda taga on piisavalt, siis pole vahet, kui mõni polt jääb sinna lohku või tühimikku, velg toetub ikka samamoodi vastu rummu vms.

elmo
Posts: 18
Joined: 02 Oct 2013, 13:19

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by elmo » 06 Mar 2015, 19:30

Mina lasin puurida vihuris (http://www.vihur.ee). Nemad ütlesid, et kui augud kinni keevitatakse, siis tihti ikka treivad sisepinnad üle, et ei jääks kühmusid.

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Rainer » 07 Mar 2015, 00:57

Ma tegin ka Vihuris.

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Martin1 » 07 Mar 2015, 10:41

Üks räägib velje pinna tasapinnalisest ja teine sellest kas on süvenditega või mitte. Elmo ütles et kui avad(poldiavad) täiskeevitakse siis treitakse tagant siledaks, et säiliks puutepinna tasapinnalisus.

Aga mul ka küsimus, kus saaks 18tollise velje keskava üle treida ja palju selline asi nelja velje peale maksma võiks minna?

Zenki
Posts: 57
Joined: 10 Mar 2013, 16:38

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Zenki » 07 Mar 2015, 11:12

Tuunikala wrote:Tõstan ka veidi vana teemat:
Oleks mõte panna Ventole alla A8 talveveljed. Selleks oleks vaja nad ümber puurida 5x112-lt 5x100-le.
Küsimused järgnevad: kas see võib tekitada eluohtliku situatsiooni (nõrgestab liialt velge), kus seda tehakse ja mis hinnaklassi jääb (vaja ainult auke, vanu kinni ei keevitaks) ja kui muud üle ei jää, kas kodustes tingimustes ka võimalik seda teha? Mõtlesin kasutada vana piduriketast, keskava sama ja selle aukude järgi saaks puurida uued augud.
Igatahes, kui keegi oskab infot anda, oleks tore.
Ühtlasi, mis hinnaklassis nad tavaliselt liiguvad muidu? Pakuti jooksu 100-ga, kas see liiga palju poleks nende eest?
Ma lasin kunagi Tanelil ühed winterwheelsid 5x112 pealt 4x100 peale puurida. Ise nendega väga pikalt ei sõitnud, kuid mingeid probleeme küll ei esinenud.

Image

User avatar
Edirty
Posts: 436
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Edirty » 07 Mar 2015, 14:25

Lähen velgi mõõtma siis :D Mis hinnaga vihuris tehti muidu?

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 07 Mar 2015, 15:25

5x112 to 5x100 ei näe ma puurimisel mõtet, adaptereid leiab nende PCDe vahel ikka aegajalt. Aga no ma ümberpuurimise vastane ka üldjuhul, sest enamasti tehakse seda ikka üle perse ja täiesti korrektne ümberpuurimine on lihtsalt kulukas.

User avatar
callaway
Posts: 860
Joined: 04 Jan 2012, 19:24

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by callaway » 09 Mar 2015, 00:44

Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 06:38

callaway wrote:Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?
Kole ja näeb odav välja. Kui tehtaks korrektselt ehk keevitatakse vanad täis, treitakse siledaks ja puuritakse uued siis on hästi tehtud. Aga imo multi PCD on mingite odavate velgede teema ja mulle ei meeldi.

User avatar
Kermo
Posts: 2218
Joined: 15 Dec 2011, 17:59

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Kermo » 09 Mar 2015, 07:08

Jorgen wrote:
callaway wrote:Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?
Kole ja näeb odav välja. Kui tehtaks korrektselt ehk keevitatakse vanad täis, treitakse siledaks ja puuritakse uued siis on hästi tehtud. Aga imo multi PCD on mingite odavate velgede teema ja mulle ei meeldi.
Mingi pseudoprobleem? :D Kapsli all oleks jumala savi. Eriti kui ju augud süvendis siis suht võimatu üle treida neid. Ohutuse mõttes ma arvan et see topeltpoltidega flants on ohtlikum kuna mingi pooled inimesed et oska rattamutreid õige nm kinni keerata ja pärast üle pingutada. :D

Jorgen
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by Jorgen » 09 Mar 2015, 09:54

Kermo wrote:
Jorgen wrote:
callaway wrote:Kui kapsel peal on, siis mis vahet seal on, kas on üks auk rohkem või ei ole?
Kole ja näeb odav välja. Kui tehtaks korrektselt ehk keevitatakse vanad täis, treitakse siledaks ja puuritakse uued siis on hästi tehtud. Aga imo multi PCD on mingite odavate velgede teema ja mulle ei meeldi.
Mingi pseudoprobleem? :D Kapsli all oleks jumala savi. Eriti kui ju augud süvendis siis suht võimatu üle treida neid. Ohutuse mõttes ma arvan et see topeltpoltidega flants on ohtlikum kuna mingi pooled inimesed et oska rattamutreid õige nm kinni keerata ja pärast üle pingutada. :D
Kes kuidas velgi hindab ;)

User avatar
callaway
Posts: 860
Joined: 04 Jan 2012, 19:24

Re: Velgede ümberpuurimine

Post by callaway » 09 Mar 2015, 10:33

Arvan, et hindame velgi samamoodi.

Lihtsalt üks mõtleb pisiprobleemi pärast elu kallimaks ja keerulisemaks.

Ümberpuurimine minu silmis okei! Isegi kui jäävad kapsli alla augud vms jama. Kapsel peal, velg ilusti kinni, näeb hea välja. Miks mitte?

Post Reply