Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Post Reply
loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 09 Aug 2015, 08:55

Pane üks stock polt läbi velje ja mõõda palju keeret välja ulatub. Lühemat polti ma küll panema ei hakkaks

ZaintS
Posts: 116
Joined: 15 Feb 2015, 16:12

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by ZaintS » 09 Aug 2015, 12:16

loffa wrote:...Keermeliimi asemel pane ikka määret - alumiiniumil on kehv omadus teiste metallide külge kinni oksüdeeruda niiskusega. Määre aitab seda ära hoida.
Määrde osas veel soe soovitus mitte kasutada vasemääret! Vask ja alumiinium ei ole omavahel hea kooslus. Ise kasutan suht igal pool grafiitmääret

mart63
Posts: 57
Joined: 19 Jun 2013, 17:05

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by mart63 » 09 Aug 2015, 14:12

Pigem jah nö kuivmääre. Poldipikkused paika ja timm. Tellib nädala alguses ära adaptrid, 4x100 on ikaldus.. 5x120 valik ja hinnad on atraktiivsed... :)

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 16 Aug 2015, 18:56

kui reaalne probleem on see, kui auto tsentreeriva keskava diameeter on 56,1 mm, aga adapterid on 57,1 mm? Nimelt pakutakse tohuijaa adaptereid 5x100 - 5x120, mis just 57,1mm keskavaga, aga minu autol on see 1 mm väiksem.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 16 Aug 2015, 19:14

Tsentreerimisrõngad vahele ja tuld

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 16 Aug 2015, 19:20

0,5mm paksused? leidub sellist üldse?


loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 17 Aug 2015, 08:30

Võid kaks tiiru mäkaiveri teipi ka panna. Mul E46 touringul olid esimesed flantsid sama moodi liiga suure keskavaga, sõitsin mitu aastat mäkaiveri teibiga ja mingit vibra polnud :D

agoy
Posts: 490
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 12 Sep 2015, 07:16

On olemas veljed auguvahega 5x120 ja flantaid 5x112 peale ning masin, millel tikkpoldid 5x114,3. Kuidas need veljed alla saada? Käiks poltidega veljed alla, saaks Wobble polte kasutada aga tikkpoltide puhul ei saa ju. Või siis flatsi avad ovaalseks freesida? Või on äkki kellelgi 5x114,3 toimub 5x120 flantse?

PRIMO
Posts: 467
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 12 Sep 2015, 09:15

Wobble bolt annab nii vähe mängima, et 5x120 pealt sa 5x114,3 küll kuidagi kätte ei saa. Võimalus oleks augud uued puurida ja metallist kraed uutesse aukudesse pressida, et tugevam jääks. Või kui prostamalt asja teha, siis vägistad flantsi külge ära jõuga ja siis velg flantsi külge.

agoy
Posts: 490
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 12 Sep 2015, 12:06

Wobble polte oleks kasutanud flantside kinnitamiseks, kuid autol on tikkpoldid, siis enam sinna poltidega midagi ei kinnita :D flantsid on 5x112 to 5x120.

Aga kõige kiirem ja soodsam variant ongi sis flantsi 5x112 avad freesida ovaalseks, et sinna mahuks sisse 5x114,3 koos mutri ja võtmega?

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 12 Sep 2015, 15:24

Puuri kôrvale uued augud

User avatar
Toivoku
Posts: 2813
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Toivoku » 12 Sep 2015, 19:37

loffa wrote:Puuri kôrvale uued augud
Loffa su treial ei taha teha 5x100 pealt 5x120 peale mulle adaptereid? võimalikult õhukesed.

agoy
Posts: 490
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 12 Sep 2015, 22:06

loffa wrote:Puuri kôrvale uued augud
Image
Flantsid midagi sellist...sinna kõrvale väga uusi avasid ei puuri.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 12 Sep 2015, 22:17

agoy wrote:Wobble polte oleks kasutanud flantside kinnitamiseks, kuid autol on tikkpoldid, siis enam sinna poltidega midagi ei kinnita :D flantsid on 5x112 to 5x120.
Mutreid ka selliseid http://www.serpentautosport.com/varinuts_edited-1.jpg, vb on madalaid ka saada, mis flantsi sisse mahuks, ma praegu ei otsinud rohkem. 5x114,3 tikkpoldid iseenesest lähevad 5x112 avadesse küll, ilma, et midagi ovaalseks peaksid tegema. Ja wobble mutritega pannakse japsidele 5x112 velgi alla küll ja veel, ainuke probleem ongi praegu see, et mutter flantsist kõrgem poleks. Velje (flantsi) keskava peab ainult klappima siis, või tsentreerimisrõngaga olema kindlasti.

agoy
Posts: 490
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 13 Sep 2015, 09:45

Proovitud ja ei istu see Flants sinna ilma avade modimist.

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 07 Mar 2016, 19:07

Kas keegi oskab kommenteerida. Kui mul on umbes sellised adapterid:

Image

Nendel on adapteri auto külge kinnitamiseks poldid. Poldid ei ole koonuses ega ümarad nagu tavalised veljepoldid, vaid "sirged". Minu autol on tikkpoldid, pean ostma sobivad mutrid seega. Enamasti kasutatakse sellisel juhul koonusega mutreid, aga siin selliseid kasutada ei saaks. Kas on reaalne vahe või oht, et midagi juhtub, kui siin kasutada tavalisi mutreid?

User avatar
callaway
Posts: 858
Joined: 04 Jan 2012, 19:24

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by callaway » 07 Mar 2016, 19:08

Image

Ja anna minna :)

Loffa sõitis niimoodi ringi.

User avatar
Toivoku
Posts: 2813
Joined: 04 Jan 2012, 16:43

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Toivoku » 07 Mar 2016, 19:58

callaway wrote:Image

Ja anna minna :)

Loffa sõitis niimoodi ringi.
LUkuga mutrid ja tuld.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 07 Mar 2016, 23:11

Keskava peab klappima flantsil auto omaga, siis timm.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 07 Mar 2016, 23:28

Ma jah, oma volvole tegin spetsiaalselt sellised flantsid et kasutada nylock mutreid, mitte koonuses veljemutreid. Nagu juba öeldud, siis keskava peab õige olema ja ei juhtu mitte midagi. Ma sõitsin ca 40 000km nendega...

Ja tegelt ei juhtu ka mitte midagi kui sa võtad tavalise veljemutri ja keerad tagurpidi, koonus välja poole. Ma sõitsin nii ka vahepeal :lol:

User avatar
anryo
Posts: 265
Joined: 08 Nov 2015, 08:48

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by anryo » 08 Mar 2016, 08:52

No variant on ka adapteri avad koonusesse lasta puurida, kui ruumi selleks muidugi on?

Heigo
Posts: 104
Joined: 18 Feb 2015, 18:41

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Heigo » 06 Aug 2016, 09:59

Eestis mõnda arvestatavat ja kvaliteetset kohta kus 5x120 >5x112 peale puuriks ?

Charly
Posts: 226
Joined: 28 Jun 2012, 20:55

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Charly » 07 Nov 2016, 09:15

Jooks 5x120->5x112 25mm flantse maksab 150.- (tyrelia.com, Soomest)

Ma kahtlen kas puurimine odavam on... Lisaks on flantsid lõpmatu arv 112 velgedega kasutatav, mitte ei pea uut velge taas puurima hakkama.

sannualliksaar
Posts: 104
Joined: 12 Feb 2016, 12:46

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by sannualliksaar » 07 Nov 2016, 11:07

Keegi oskab soovitada kedagi kes mul treiks e38-l 5x120-->5x114.3 :roll: ? adapterid vahele ei mahu ja velgesid puutuda ei taha lasta :) ja äkki oskab keegi umbkaudse hinna öelda millega arvestada ;) ?

sannualliksaar
Posts: 104
Joined: 12 Feb 2016, 12:46

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by sannualliksaar » 13 Nov 2016, 22:44

Kas keegi palun saaks laenata proovimiseks 5x120-->5x114,3 üleminekuflantse. Või kas keegi teab tuttavat kes võiks laenata? :cry:

User avatar
djelton
Posts: 395
Joined: 20 Nov 2012, 00:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by djelton » 14 Nov 2016, 14:09

sannualliksaar wrote:Kas keegi palun saaks laenata proovimiseks 5x120-->5x114,3 üleminekuflantse. Või kas keegi teab tuttavat kes võiks laenata? :cry:
http://www.lowlifer.ee/foorum/viewtopic.php?f=12&t=1365

Uuri kellele müüs xD

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 14 Nov 2016, 18:47

Mulle müüs... aga viisime sõbrale sünnipäevaks :D Prooviks vast ikka saab, võin kontakti anda, kui huvi ;)

sannualliksaar
Posts: 104
Joined: 12 Feb 2016, 12:46

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by sannualliksaar » 15 Nov 2016, 11:46

Tanel wrote:Mulle müüs... aga viisime sõbrale sünnipäevaks :D Prooviks vast ikka saab, võin kontakti anda, kui huvi ;)

Sooviksin jaaa :) Sellega saaksin lahenduse enda viimale probleemile.

Siim-o
Posts: 94
Joined: 20 Feb 2012, 07:19

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Siim-o » 18 Mar 2017, 07:13

Jouki. Küsimus, E38 originaalis M12x1,5 veljepoldid. Alla lähevad X5 veljed mis on M14x1,5 poltidega. Kas M12 poltidega jääb asi turvaline? Vahele tuleb 25mm flants.
Kas flants tuleks teha nii, et velg flantsi külge M14 poltidega ja flants rattarummu külge M12 poltidega?
Ülipikad rattapoldid pole ka vist väga turvalised, kui velg ja flants otse rattarummu külge panna.

Post Reply