Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Kuidas autot madalamaks muuta või kas turbo vajab õli? Küsi siit!
Post Reply
agoy
Posts: 488
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 31 Mar 2013, 15:51

keskava ei sobi. Juba mõeldud selle peale :)

PRIMO
Posts: 466
Joined: 24 Aug 2012, 14:02

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by PRIMO » 31 Mar 2013, 20:31

paned velje taha ka kaks suuremat mutrit et velge eemale viia , või lasedlihtsalt treida keskavajaoks sobiva junni , mis viib velje eemale ja ühtlasi 72 pealt 57 peale teeb.

agoy
Posts: 488
Joined: 11 Feb 2013, 22:51

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by agoy » 01 Apr 2013, 09:54

minuarust tunduvalt mugavam on juba siis flantsi kasutada :D Niikuinii peab hakkama treima, siis juba flants valmis treida ja sinna õigetesse kohtadesse avad sisse lasta.

Kui peaks laskma jah ekstra kellelgi kalli rahaeest asja teha, siis oleks küll flants üks viimaseid variante.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 12 Apr 2013, 20:53

Kas flantside üksteise otsa ladumine on väga retard idee? Plaanis siis kasutada 10mm tsentreeriva flantsi all 3mm küpsist (auto pool). Kui poldid ilusti kinni on, siis ma nagu ei suuda ühtegi põhjendust leida, et miks see ei peaks töötama... tsentreeriv flants jääb ju ikkagi ilusti toetama rummu keskosa peale (bmw rummu keskosa on 11,5mm pikk), lihtsalt 3mm kaugemalt.

Andro
Posts: 1172
Joined: 01 Jan 2012, 19:33

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Andro » 12 Apr 2013, 22:39

Mul ka sarnane küsimus, kas pisike flants topeltpolditava adapteri ja rummu vahel on väga halb? :D Põhimõtteliselt poldiavad peaks asja ära ka tsentreerima.

h4rz
Posts: 460
Joined: 25 Dec 2011, 20:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by h4rz » 13 Apr 2013, 07:56

Pole kuulnud, et keegi paneks flantsi adapteri ja rummu vahele. Adapteri peale "stackitakse" neid aga suht usinalt. Kommentaare on mõlemapoolseid, kuid mina seal mingit probleemi ei näe.

User avatar
Tanel
Posts: 1919
Joined: 22 Dec 2011, 13:18

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Tanel » 14 Apr 2013, 15:42

Kui adapter ise jääb keskavaga toetama veel mingis mõistlikus ulatuses, siis võib vahele panna küll sinna mis tahad, pole probleemi ;)

torms
Posts: 81
Joined: 30 Jul 2012, 09:36

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by torms » 20 Jul 2013, 15:46

Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Jul 2013, 15:51

torms wrote:Kui palju on piisav et mutter hoiaks velge kinni? Ühesõnaga mitu keerdu vms keerata. Tahaks flantsi toppida aga ei viitsi tikkpolte vahetama hakata.

6-7 keerdu oleks vast selline turvaline miinimum.

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 20 Jul 2013, 19:14

kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 20 Jul 2013, 19:28

Edirty wrote:kõigil kellel custom flantse vaja, siis pöörduge inex isse (inex.ee) mulle tegid 3 päevaga 5x114,3 to 5x120 flantsid valmis. Alumiiniumist ja tikkpoltidega.

Hinnaks?

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 21 Jul 2013, 12:52

200+ mutrid.
Image

Rainer
Posts: 1766
Joined: 01 Jan 2012, 20:50

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rainer » 21 Jul 2013, 14:32

Tõesti hea hind, kui võrrelda kuskilt tellitavatega.

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 21 Oct 2013, 14:11

Ma siin olen vaikselt mõtetega järgmises hooajas.

Kas 5x108 alla läheb "wobble" poltidega 5x112 velg? Nagu ma olen aru saanud, siis need annavad ligi 2-2,5mm mänguruumi. 108 ja 112 vahe on 4mm, aga see on diameetri peale, ehk siis raadiuste vahe on 2mm. Seega teoorias peaks minema, aga kas keegi kinnitada ka seda saab? :P

On siit üldse keegi varem eksentrikuid kasutanud? Mõni halb külg ka nendel on?

Jurmola
Posts: 92
Joined: 18 Jan 2012, 19:59

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jurmola » 24 Oct 2013, 17:48

Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 24 Oct 2013, 22:18

Jurmola wrote:Kas sul on M12 või M14 rattapoldid?


kahjuks m14

audivana
Posts: 209
Joined: 25 Oct 2013, 07:27

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by audivana » 01 Nov 2013, 02:22

Mul pool rumal küsimus. Plaan kevadel nn.piduriketta flansid pikalt saata ja lasta tööl teha natuke paksemad ja tsentreerivad flansid.
Kuna alukaga kitsas käes(vb isegi saaks), siis plaanin 2x10mm ja 2x15mm raudflansid teha.
Mis sellest mõttekäigust arvate?
Peale kaaluvahe võib veel mingeid probleeme/tõrkeid esineda?

User avatar
Edirty
Posts: 435
Joined: 04 Feb 2013, 23:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Edirty » 01 Nov 2013, 02:35

rooste lähevad ainult, muud vahet väga pole.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 01 Nov 2013, 10:50

Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 01 Nov 2013, 14:45

Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)

Andro
Posts: 1172
Joined: 01 Jan 2012, 19:33

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Andro » 01 Nov 2013, 17:52

loffa wrote:Mul tuttav rallimees ütles, et 1kg vedrustmata massi mõjub autole sama moodi nagu 10kg vedrustatud massi.. Eks arvuta ise, kas sinu jaoks need lisakilod pagasiruumis on tähtis või mitte (Pakun et flantsi tükk tuleb sul 2kg kanti...)


Kui sul mingi paugupill pole, siis täiesti savi. Sama hästi võib öelda, et 1kg vedrustamata massi veeretab inertsist su auto paarkümmend meetrit kaugemale ilma gaasi andmata :D

Hapnik
Posts: 191
Joined: 22 Oct 2012, 16:28

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Hapnik » 01 Nov 2013, 19:24

Jorgen wrote:Kuna kevadeni nii kaua aega, siis kammi läbi okidoki'd, soov.ee'd, streetrace foorum jms. Neid 5x112 flantse ikka aegajalt liigub ja hea hinnaga veel.
Mul endal olid see hooaeg ees raudflantsid (20mm) ja topeltpolditavad. Erilist vahet ei märganud pidurdamisel/kiirendamisel, nii et otseselt vahet ei ole. Aga kuna fitmenti hooajani aega 5-6 kuud, siis olen üpriski kindel, et leiad need flantsid hea hinnaga kelleltki teiselt.

2x 20mm on isegi praegu müügis

http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 5&t=121797

audivana
Posts: 209
Joined: 25 Oct 2013, 07:27

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by audivana » 01 Nov 2013, 21:29

70euro :D
Mul võimalik need tööl ära teha kus materjal tasuta. Uurisin alumiiniumi kohta ja materjal täitsa olemas.
Maksan nelja flansi eest pool sellest hinnast umbes või tsipa peale.
Aga tänud ülevaate eest.

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin1 » 01 Nov 2013, 23:46

Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)

akibo
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2012, 22:59

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by akibo » 01 Nov 2013, 23:54

Raudflantsid jäävad rõvedalt kinni ka kui maha ei võta. Ma tegin relakaga nii rummu kui flantsi puhtaks, panin igast määret ja möllu. Hea 7-8 kuud hiljem nu55isin vaat et 45min per corner, et neid kätte saada. Tagumised olid kusjuures eriti räigelt kinni (vbl tagaveo tõttu?). Enivei, võimalusel eelistada aluflantsi iga ilmaga.

Jorgen
Posts: 1985
Joined: 06 Jan 2012, 11:25

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Jorgen » 02 Nov 2013, 00:34

Martin1 wrote:Kurat.. jorgen, päriselt ei tundnud vahet nende flantsidega ja ilma? Mina igaljuhul nägin küll nii kütusekulu kui kiirenduse vahet kui enda 17x7.5" replika veljed originaal 17x8" velgede vastu vahetasin. pakun et velje pealt vahe kuskil 1,5-2kg. (Kusjuures rehviga läksin üks mõõt laiemaks!)

Kütusekulu vahet tõesti ei märganud ja kuna mu auto niigi aeglane, siis arvatavasti seda vahet oli raskem märgata :D

Martin1
Posts: 1162
Joined: 06 Jan 2012, 12:13

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Martin1 » 02 Nov 2013, 00:45

Kütusekulu tõesti märkasin, kuid kiirendusega see et ükshetk nagu avastasin et oleks nagu pisut erksam ja kakuks kergemalt ratast ringi. Algul ei jagand ära et mis teema kuid kui kuna ainuke muudatus oli rehv ja velg siis tundus loogiline et asi selles.

User avatar
Kapsu
Posts: 1847
Joined: 01 Jan 2012, 19:01

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Kapsu » 07 Nov 2013, 13:35

kui ebareaalne oleks 38mm flantsi kasutada? :D laagreid peaks vahetama iga kuu tagant?

loffa
Posts: 1023
Joined: 13 Sep 2012, 16:42

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by loffa » 07 Nov 2013, 13:46

Pole mingit vahet kas kasutad ET20 ilma flantsita või ET60 ja 40mm flantsi. Jõud mis mõjuvad rattalaagrile on täpselt samad.

Rasmus
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2012, 17:06

Re: Poldivalemite muutmise ja flantside/adapterite jutt

Post by Rasmus » 11 Nov 2013, 22:31

Just rääkisime Kaspar ju :) Kusjuures takkapihta olid mul veel rasked rattad ja nendega sai käidud isegi pooleldi rajal kangutamas ja kässerdamas mõned korrad. Null probleemi. Go for it!

Eelnevale kütusekulu jutule lisaks, et minul oli päris korralikult tunda, kas all on 17" veljed või 19" veljed. Ca 1-2L vahe oli minu kütusekulus.

Post Reply