Kuna talv on nagu ta on, kõik ilusad asjad on peidus – liblikad, lilled, linnud, päike, poolpaljad tüdrukud ja ka ilusad autod, siis on hea võimalus rääkida veidi ajaloost. Olge mureta, sõjad ja muud vallutused jätame seekord kõrvale. Roheline kolmanda generatsiooni Volkswagen Golf, mida piltidelt näha saab, kuulus meie veljeguru Rainerile. Koos Toivo E34 BMW’ga, millest on blogis juba juttu olnud, olid just need kaks autot esimesed, mis minus stance‘i teemal kihelust tekitasid. Mäletan hästi, kuidas hea sõbraga ühel hilisel suveõhtul, enne kurjakuulutavat kellaaega Järve Selverisse õlle järele läksime. Parkisime enda auto ning just samal hetkel jalutas Rainer oma auto juurest eemale. Lendasime sõbraga Golfile “peale”. Olime nagu väikesed tüdrukud uut Barbie nukku vahtimas. Kuigi me vaidleme tihti maitse üle, vahel kakleme ka, siis tol hetkel olime täiesti ühel meelel. Pole muud vaja, kui korras keret õige värviga, ilusat velge ja madaldust. Just see ongi ideaalse auto valem.
Golfi ostis Rainer esialgu oma tüdrukule. Mida aeg edasi, seda rohkem võis autot aga Raineri omaks pidada. Nagu enamusel meist, kallutas auto ehitamise maitset VWvortexi foorum. Sealt tuli ka stance‘i pisik. Hoogu andsid perfektsete velgede valikule pätipoisid, kes esialgsed veljed auto alt ära varastasid ning ühed koledad veljed, mis õnneks ainult lühikeseks ajaks auto alla rändasid. Vahepeal sai peaaegu koju toodud ühed BBS RS replicad, kuid õnneks jäi see tegu tegemata. Veljeguru ostis omale esimesed guru staatust tõestavad veljed – kolmeosalised originaal BBS RS’id.
Veljed ostis Rainer nii nagu tegelikult velgi ostma peaks. Põhiline on, et veljed oleksid ilusad, see kas need ka alla saab… no kuidagi ikka saab. RS’id olid pärit Mercedes’e alt, ehk 5×112 poldivalemiga. Golfil on see aga 4×100. Lihtne oleks olnud kasutada adapterflantse, kuid velgede 8-tolline laius ning ET24 seda ei lubanud. Vähemalt esimeste velgedega. Ega muud üle ei jäänudki, kui viia veljed ümberpuurimisse. Üleliigsed augud keevitati täis. Peale seda rändasid veljed võib öelda, et Eesti kuulsaima veljetaastaja, Silver Penu kätte. Randid poleeriti, poldid tsingiti ning keskosad said omale kuldse värvkatte.
Velgede täpne nimetus oli BBS RS 023. Mõõtudeks 16×8 ning ET24. 5×112 auguvalemi pealt olid ümber puuritud 4×100 peale. Tagumised rattad 15mm võrra H&R adapterflantsidega väljapoole toodud. Rehvid velgedel Toyo Proxes T1r’id, mis olid spetsiaalselt oma ilusa välimuse ning hea stretch‘ivõime tõttu välja valitud. Golfi madaldasid Rokkor coiloverid.
Artikli kirjutamise peamiseks põhjuseks on soov inimeste suhtumist muuta. Alati ei pea velgi valima auto enda poldivalemi järgi. Peaaegu alati on mingi lahendus soovitud veljed siiski auto alla saada. Kasutades selleks adapterflantse, puurides veljed ümber või muutes auto enda auguvalemit. Aga miks Rainer Golfi maha müüs? Vastan pildiga: