Siis, kui suvest jääb väheks

Lund sajab, õues on külm, ninad on nohused ja kõik ootavad kevadet. Madalate autode armastajatele on see tõeline piin, sest mitu kuud pole saanud näha ühtegi hea hoiakuga sõiduriista. Talvel ju “stäänsitud” autoga sõita ei saa. Või, kas see ikka on nii?

See on Loffa ehk Hendriku igapäevane ustav BMW e46 325i Touring. Pikalt olime planeerinud, et see auto on väärt Lowliferis näitamist, sest kui aus olla, siis Hendrikul on talvel parem fitment, kui paljudel meist suvel.

Koht ja õige päev valitud, läksime me kohale, aga mida ei olnud, oli õige ilm. Ilmavana keeras meile mõnuga. Lumelörtsi tuiskas igast ilmakaarest, fototehnika oli sekunditega läbi ligunenud ja käed täiesti jääs. Pingutasime, mis me pingutasime, aga asja sellest ei saanud. Ei jäänudki muud üle, kui asjad kokku pakkida ning uude kohta kolida.

Loffa 2002. aasta M-Tech 2 paketiga isendil on manuaalkast, mida on nende autode puhul üsna keeruline leida, valdav enamus on siiski automaatkastiga liikvel. Ees 18×8 ET20 ja taga 18×9 ET22 BMW style 32 velgedele on peal 225/40 Bridgestone rehvid – kõige kitsamad 18-tollised naastrehvid, mis Hendrik leidis. Nagu ta ise ütles, siis oleks 215 või 205 laiusega naastud ees paremad, aga nii kitsaid lihtsalt ei tehta.

Et esistange ikka lumehanged maksimaalselt madalaks saaks lükata, on autol FK Silverline coilover vedrustus, mis küll suvega võrreldes on tagant 15mm ja eest 25mm kõrgemaks sätitud. Kandilise profiiliga talverehvid ei mahu muidu lihtsalt ära.

Tagarataste kallet timmis Loffa -2,7 kraadi pealt -2,0 peale, et natukenegi rohkem pidamist talvel saada. Talvel sõitmine pidavat tegelikult lausa lust olema, kuni teed vähegi hooldatud on. Lahtilükatud teel manuaalkastiga tagaveolisega äärmiselt fun, aga kahjuks neid hooldatud teid natuke vähe ja jäik vedrustus tahab jääkonaruste peal hommikusööki välja tagasi ajada. Ja eks muidugi on kahju ka autot lõhkuda, seega tuleb valida vastav sõidukiirus – midagi, mida peaksid ka kõik kõrgete autode omanikud tegema.

2012 suvel sai auto endale täiesti uue värvikihi. Toon jäi sama – BMW black sapphire metallic – kuigi Hendrikul oli ilge kiusatus värvida auto sama valget värvi, mis tema kunagine universaalkerega e34. Enne värvimist said ka tagumised koopaääred korraliku rullimise ja väljapoole tirimise, et saaks ikka rohkem “low”-d.

Nagu juba öeldud sai, siis sõidab Loffa oma peaaegu täisvarustuses autoga igapäevaselt. Ja vaatamata meie ohtrale lumele ning karmile talvele, ei ole tal olnud madala autoga probleemi kinni jäämisega. Sai isegi Hiiumaal suvilas käidud, kus oli lumi lausa esituledeni, aga korraliku rehviga, ning kindlasti ka õigete sõiduvõtetega, suutis BMW takistustest läbi roomata.

Hendrik tahab hoida võimalikult OEM+ stiili. See tähendab, et auto välimus hoitakse võimalikult originaalilähedane. Võhikule võibki jääda täiesti märkamatuks, et auto juures midagi tehtud on. Küll on aga mehel mõttes, et ühel hetkel võiks autost saada ainult projektikas, et siis suuremaid ehitusi mootoris ja veermikus ette võtta.

Hullult tahaks siinkohal kasutada jälle seda väljendit, mis on sama kulunud kui Loffa kaldus suverehvide siseküljed  – less is more. Auto on üleni must. Ei ühtegi karjuvat värvi, ei mingeid LED tulesid. Ainult madaldus ja ilus velg ja veel nipet-näpet ning sellest piisab.

Kui Hendrik BMW enda kätte sai, siis pidi tõdema, et ega auto eest eriti hästi hoolitsetud ei oldud. Sildades vahetas välja pea kõik pulgad koos diffri kinnitustega. Lisaks sai mootoris hunnik lekkeid kõrvaldatud. Muuseas läbis ka käiguhoovastik uuenduse ning külge läks e60 545i pealt pärit short shifter.

Ja selline näeb Loffa kaunitar suvel välja. BMW X5 19×9 ET45 ja 19×10 ET40 replica veljed, koos 20mm flantsiga ees ning 5mm flantsiga taga, annavad eriti kurja ja stiilse välimuse. Suveks tahab mees autot tagant veel madalamaks lasta ning üks suur unistus on leida autosse kas punane või oranž nahksisu, aga seda Eestist leida on rohkem kui raske. Kindel on see, et suvel loete te Hendriku autost veel.

Aga kirsiks magustoidul on meil teile pakkuda Ruwe tehtud video, sest nagu ikka, käisime pildistamisel koos ja Ruwe väntas ühe filmiklipi. Nautige ja parima kvaliteedi saamiseks minge kindlasti Vimeo enda lehele seda HD kvaliteedis vaatama!

Mhhh Jeahhh – Loffa`s winterstanced BMW e46 from gadgetsb – Ruwe Saare on Vimeo.