Hellõu! Hoiatan ette, et kõik mis toimuma hakkab, on täielik Inception või hoopis Memento. Kui Risto Golfiga algas kogu Tartu teema ning reaalses elus lõpetas Ronaldi Impreza, siis jätan keskmise auto hetkel viimaseks ühel lihtsalt põhjusel, millest aga räägin teile hiljem. Ühesõnaga kõik jätkub sealt, kus Risto Golfi teema lõppes. Nüüd tehke suuga lindi kerimise heli ja asukohaks on ikka Tartu. Enamus lowlifereid on juba koju tuttu läinud, õhtu on üsna hiline. Linna peal on veeremas meie rivistuses veel ainult kuus masinat. Tipphetkel oli meid oma kolm korda rohkem. Üks autodest, Ronaldi houmile kuuluv, oli küll üsna kõrge, kuid samas päris eriline. Suht vägev on kruisida taolise kambaga linna peal. Mõnusalt madalad ja stancekad autod segatud kahe boksermootoriga, mille hääled panevad mu “minestama” igast asendist nagu lumivalgukese… Ühesõnaga linna vahel juba tähelepanuta me ei jäänud. Juba varaõhtul tuli mul idee, et võtta üks Tartu auto ette mõnes tutikas bensiinijaamas. Selleks osutus peale kohalikega läbirääkimist Olerex.
Pildistatavaks autoks oli Ronaldi Subaru Impreza STI Type-RA V-Limited. Võib õelda et minu üks leebemaid unistusi on täitunud, meie riigis veereb ringi megamadal Scooby. Lisaks on minu jaoks tegemist kõige ilusama kerega Subaruga ja soojad suhted on just sama autoga juba sellest ajast, kui ma tillukesena autoga sõitma õppisin. Nimelt oli hetkel, kui mina oma esimesed auto väljasuretamised ning ka mõned edukad kohaltminekud tegin, kasuisal just samasuguse kerega Impreza. Päris STI`ga ma kahjuks sõitma ei õppinud, selleks oli WRX mudel. Lisaks meeldib mulle selle teemaga õli tulle valada, sest ma tean isiklikult inimesi, kes madalat Imprezat nähes kätega peast kinni hoiavad ning kõva häälega küsivad “Miks, miks, miks?!”. Aga miks mitte? Võibolla see on mingi teatud hipsteri joon, mis minus välja lööb, aga just see ongi selle auto puhul kõige ägedam, et paljud inimesed lihtsalt ei osta omale autot, mis mõeldud ralliradadele ja ei lase põhja vastu maad ning ei pane ratast alla, millega raske isegi Eesti linnatänavatel liigelda. Lisaks ei ole tegemist aeglase Imprezaga. Roosat STI märki kannavad vaid kiiremad Subarud.
Auto toodi 2009 aastal Jaapanist. Esimene põhjus, miks Jaapanist, on see et Type-RA V-Limited`i lähemalt lihtsalt ei leidnud ja Ronald tahtis just autot, mis oleks tõsiselt haruldane. Sellist erimudelit toodeti vaid Jaapani turule. Teise põhjuse vastust peaksime kõik juba teadma. Leidke üks Eestis müügil olev korralik vanem Impreza… Neid lihtsalt ei ole ja kui mõni vanema ning korralikuma kerega Impreza siiski on, siis praegused omanikud oskavad väärtustada seda autot vähe teistmoodi. Paras collectors edition. Type-RA lühend ehk Race Altered tähendab seda, et autol on palju sportlikke lisasid, mis muudavad autot kiiremaks ning kere on mugavuste arvelt kergemaks tehtud. V-Limited aga seda, et ringraja või ralli toorikule lisati veidi mugavust. Jah, mõlemad täheühendid räägivad üksteisele vastu, kuid kokkuvõttes on asi nii, et võistlussuunitlusega Subarule on lisatud mõned mugavused. Selliseid mudeleid toodeti kokku ainult 555 tükki ja auto on seerias 292. Seda ei salga ka omanik ise, et talvel oleks sellise autoga väga mõnus lustida, kuid teades ja endale selgeks tehes, millise rariteediga on tegemist ja kui korralik auto hetkel on, läheb see Scooby hoopis karu kombel lume saabudes “koopasse” talveunne.
Autot veab edasi 2-liitrine turbomootor, millel on 221kw. Scoobil on DCCD ehk driver controlled center differential, intercooleri vesijahutus, tehase poolt timmitud aju, shortshifter, tagumisel sillal mehaaniline 2-way LSD ehk piiratud libisemisega diferentsiaal, esimesel sillal helical LSD, ees 4 silindriga piduri suportid, võistlussidur, HKS`i turbotimer ja Blitz`i Powermeter. Stancest selle auto puhul rääkida ei saa, kui siis ainult pöörasest madaldusest. Miks me seda autot üldse oma blogis kajastame? Piisab juba kahest sõnast – Impreza ja madal. Nüüd räägin ka, miks ma tegin väiksed memeception käigud. Praeguseks hetkeks on omanikule koju jõudnud uued veljed. Specid on pöörased ja stance, mida taga aetakse, tappev. Hetkel olen jälle veidi “kiuslik” ja asjast rääkima ei hakka. Loodetavasti võib seda megahullu godzillakombot näha septembris toimuval HTG Tuningshow`l. Tulge chekkima! Madalduse eest hoolitsevad BOYZ Japan coiloverid, milledega on võimalik ka cambrit ehk rattakallet muuta. Auto madalaim punkt maapinnast on kõigest 4cm. Praegustest rattaspecidest rääkima ei hakka, pole midagi huvitavat.
Parempoolse Scooby najal seisvale inimesele võib au anda selliste rariteetide kodumaale toomise eest. Kui kellelgi tekkis küsimus, et miks mõlemad Scoobyd liiguvad ringi välismaa numbritega, nagu ka mõned teised eksootilisemad autod Eestis, siis vastust tuleks otsida ARK-i onude käest. Ei taha nüüd küll mingit biifi alustada, kuid paratamatult tekib küsimus, et kas meie otsustavad onud on siis targemad kui Läti ja Soome omad? Et see meelehärmi tekitav teema kõrvale heita, pakun teile uuesti meelerahu tõstvat stancesüsti, ehk siis Risto palvel sai tehtud ka tema autost paar klõpsu Olerexi tanklas.