Need pealkirjas mainitud hüüdnimed: takso, rimakas ja emex, peaksid enamusele tuttavad olema, kes Jorgeni ja tema autosõpradega ühes seltskonnas on olnud. Vähemalt mina ei tea ühtegi õhtust kogunemist, kus vähemalt korra poleks see nali läbi käinud. Selle kiuste on poiss ikka oma joru Mersu peal edasi ajanud. Ja tegelikult tuleb tunnistada, et see esmapilgul vähe võõra värviga kutsikas näeb sellise kombinatsiooniga täitsa äge välja. Tänaseks päevaks on see auto meie klubist parematele jahimaadele läinud, seega olekski paras aeg teha vähe teistmoodi kokkuvõte sellest autost. Tegime Jorgeniga intervjuu ja ta räägib seekord ise lähemalt miks, kes, kus ja kuidas.
S: Alustame algusest. Kust tuli idee selline auto osta?
J: Mersud on mulle algusest peale meeldinud. Golf 2 jäi vanaks ja ta polnud igapäevaseks liiklemiseks hea. Tahtsin mugavamat autot aga kartsin Mersut osta, sest nad on kallid. Aga tuli välja, et neid on odav ülal pidada ja kõigele lisaks on nad klass kõrgem auto kui Volkar. Pealegi on ta minu jaoks huvitavam kui BMW.
S: Ja kuidas ikkagi sõbrad Su autosse suhtuvad?
J: No neid taksonalju on ikka siiamaani. Isegi kui mul seda autot enam ei ole siis nende jaoks olen ma ikkagi taksojuht.
S: Miks hellitasid oma autot nimedega: Roim, Rimakas, Sara, Pask, Emex, Takso?
J: Hahahaa… See hakkas sellest, et minu ja Kaspari vahel käis sarkasmiga naljatamine, et kui autol midagi viga oli. A la sõitsin linnas ringi ja põhi läks vastu maad siis oli lihtsalt mingi suvaline nali „p*sk auto, osta uus“. Sealt see tuli. Mu ema ütles mu esimese Golf 3 kohta, et mingi rimakas seisab maja ees. Pigem ikka naljaga kõik need nimed.
S: Kas algselt oli juba plaanis auto madalamaks lasta ja edevam velg alla panna?
J: Golfi pealt tulles mul muud varianti väga ei olnud (Golf 2 ja BBS RM).
S: Miks just need veljed?
J: BBS RF on mulle alati meeldinud. Ajateenistuses olles sattusin kogemata hea hinnaga 16“ RF-ide peale ja ostsin lihtsalt sellepärast ära, et need olid nii hea hinnaga. Ring oli 4×100 poldivalemiga, keskava ei sobinud ja mõõdud ei olnud ka nii head. Mõistsin, et mul pole neid sõna otseses mõttes mõtet hakka sinna alla vägistama. See kellele ma need maha müüsin andis paar nädala hiljem vihje, et Hollandis on täpselt Mersule mõeldud 5×112 poldivalemiga 17“ RF-id. Lisaks veel see, et RF-e Mersu alla polnudki pandud. Nüüd mõned üksikud on. Pealegi on BBS RF kordades haruldasem autode all kui näiteks BBS RS. BBS RF sa ei näe linnapildis peaaegu üldse, erinevalt BBS RS ja BBS LM. Neid liigub replikana palju ega mõju uudse ega värskena.
S: Mis velgede ja rehvide andmeteks on?
J: Eest: 17″x9″ ET1 või ET2, ei mäleta.
Taga: 17″x10″ ET26
Rehv ees: 205/40/17
Rehv taga: 215/40/17
S: Reijo palus küsida, et kuidas veljepoldid rooste said?
J: BBS orignaal poldid ei ole mõeldud poleeritud kujul säilima. Võtsin laki maha ja lootsin, et ühe hooaja elavad ära. Aga ei elanud. BBS-id olid kunagi tehasest kõik värvitud ja lakitud nig toohetk ei kasutatud poleerimist. Eks need veljed ole üle 20-25 aasta vanad ka.
S: Ühesõnaga sul maksavad veljed rohkem kui auto?
J: Jah, teist autot järjest.
S: Kuidas madalaks said ja kui hull peavalu see oli?
J: Selles mõttes on Mersuga peavalu, kuna ei ole sellist võimalust, et kirjutad ebay-sse „Mercedes coilovers“ ja vajutad kolme nuppu ning kahe nädala pärast on sul pakk uksetaga. Tal on nii ees kui ka taga vedru ja amort eraldi. Mul oli ette pandud BMW E36 coili amort, mis istub üks-ühele, ning on originaalist 6cm lühem. Taga on TA-Technix’i lühem amort. Vedrud on lõigatud. Sõita oli madala auto kohta väga hea, kui võrreldes näiteks oma eelmise Golfi TA-Technix’i coilidega. Igapäeva sõiduks täitsa mõnus.
S: Kas sul ees rattad käivad vastu rattakoopa esimest nurka?
J: Jah, Mersu eripära on see, et tiiva kuju ei ole lauge vaid kandiline. See aasta ma nägingi sellega nii palju vaeva, kuna velg läks laiemaks ja ET madalamaks. See tähendas seda, et pidin esitiibadega kohe midagi jamama hakkama. Lõpuks sai 30mm puksid tiibade kinnituste vahel, et nad istuks väljapoole. Neid sai ka julmalt rullitud ning veidi seest poolt lõigatud. Ütleme nii, et käis vastu aga mitte enam nii hullult kui alguses. Tõstsin autot umbes 20mm kõrgemaks ka. Velje andmed läksid nii palju agressiivsemaks. Mina pole ühtegi tolle aja n-ö stock kerega Mersut näinud ees selliste mõõtudega, et ei oleks tiibasi laiemaks keevitatud või midagi sellist.
S: Mis tiibadega juhtus? Taksot sõites läks lappama?
J: Esimene hooaeg jah. Teine hooaeg värvitöö enda black. Esimene hooaeg ma polnud koopaid rullinud. Lasime ta liiga madalaks ja rehv keeras asja kõveraks.
S: Kollased või valged eesmised suunad?
J: Kahe hooajaga kujunes välja nii, et selle esimene pool meeldisid oranžid ja hooaja teise poole valged. Tegelikult ma kasutaks US-versiooni omi, mis on veidi kollakamad, mitte oranže mis on liiga kontrastsed.
S: Tänaval pöidlaid ka püüdnud oled? Kui jah, siis mõni eredam mälestus/lugu?
J: Neid pöidlaid sai ikka korduvalt. Võrreldes Golfiga oli seda tähelepanu ikka palju palju rohkem. Palju oli ka seda, kui seisad foori all ja mööduvad inimesed teevad tänavalt pilti. Palju on ka seda olnud, et sõitmise pealt on keegi kõrvale sõitnud ja pöialt näidanud ehk avaldanud nii-öelda head tähelepanu, mis tuju heaks teevad. Saad aru, et sa oled teinud midagi, mis teistele inimestele samuti meeldib. Tunnustus tehtud töö eest. See ei tähenda seda, et ma ehitan kellegi teise jaoks autot, vaid see ongi see kui sa ehitad enda jaoks autot. Auto on sinu jaoks selline nagu sa tahad ja ka keegi teine tunnustab seda. See tekitab hea tunde. Ma polegi ainuke kes näeb, et olen midagi kokkuvõttes hästi teinud.
S: Miks USA number?
J: Euroopa USA-versiooni autod on mulle alati meeldinud just side-markerite ja kõikide nende teistsuguste elementidega. Mul on ka alati USA number olnud ning mulle meeldib see minimalistliku välimuse pärast rohkem. Erinevalt oma eelmisest Golfist, Mersul kuskilt seda USA-versiooni väga taga ajada polnud. Ees stangepeal numbrikoha tegin näiteks ise kitsaks.
S: Miks toonklaasi pole?
J: Sest mulle väga ei meeldi vanadel autodel toonklaas. Oletame, et see auto oleks must ja mõlemal küljeklaasil oleks toonklaasi, siis ta mängiks välja. Aga kui oleks ainult taga toonklaas ja ees ei oleks, siis see oleks veidi odava välimusega. Sellel autol oligi ostes selliselt toonklaas. Selle ma eemaldasin esimese asjana. Vana auto näeb parem välja kui ta on nn akvaarium.
S: Odavad hiina replikad vs. originaal on foorumis kõvasti kirgi kütnud. Kumba leeri oled ja miks?
J: Originaalidel on niipalju rohkem variante kuidas need veljed välja näevad: kas sul on poleeritud või värvitud randid, poleeritud või värvitud keskosad. Poltide värve saad varieerida: kuldne, must, anodeeritud jne. Selle arvelt on sul nii palju võimalusi mida kõike teha. Pluss ma ei hakka sellest veel rääkimagi, et mõõte saab muuta vastavalt sellele mis auto sul on. Põhimõtteliselt ehitad veljed täpselt autole vastavaks. Sa ei pea enamasti ka flantsidega nikerdama. Mitmeosaliste velgede võlu vast ongi see, et sa saad ehitada need vastavalt autole. Mõne detaili väljavahetamisega saad muuta terve velje olemust. Pealaegi need veljed ei kaota mitte kunagi väärtust.
S: Aga miks siis hiina rehvidega sõidad?
J: Sest rehvid on kulumaterjal ja pool Lowliferi kogukonda sõidab Nankangiga.
S: Miks siis kokkuvõttes ikkagi auto maha müüsid? Olid sa ise autoga rahul?
J: Müüsin maha, sest tahan teist MB. Olin rahul, sest kahe aastaga mingeid probleeme väga ei esinenud. Mersut on kokkuvõttes hea madalaks lasta. Originaal vedrustus mulle ei meeldinud üldse. Kuidagi liiga pehme minu maitse jaoks. Madalana oli piisavalt jäik ja samas piisavalt pehme, et igapäevaselt oleks mugav sõita. Teatud teedel sõites ei pea hambad lagistama, nagu seda Golfiga omalajal tihti juhtus.