Tartu stanceguru

Hei! Üsna palju on möödas Tartus veedetud nädalavahetusest ning hetkest, mil siin artiklis olevad pildid tehtud said. Sel päeval pildistasin tervelt kolme autot. Igaühte erinevas kohas. Kuna antud artiklis kirjutan ja esitlen ma ainult ühte, siis teised jätan hetkel saladuseks. Luban et järgnevad kaks on parajad üllatused. Ei ole nad meie lehel levinud VW`d, BMW`d ega ka Audid. Tartus käisin ma tegelikult üldse teisel põhjusel. Nimelt 30. juunil toimus Raadil Eesti drifti meistrivõistluste kolmas etapp. Eelnevalt oli foorumis räägitud, et võibolla toimub väike kogunemine peale üritust. Raadilt ära sõites olidki Tartu lowliferid kohe tee ääres. Lähemale jõudes suunati mind teiste kõrvale. Veidi hiljem saabus meie juurde ka veel üks lowlifer Tallinnast, Kermo koos kamba chikkidega. Kui küsisin teiste käest, mis edasi, sain vastuse, et ühine sööma Sirkas. Plaan kõlas hästi, kuna kõht oli megatühi. Ennem käisime veel Hesburgeri juurest läbi, kuhu Kermo üks chikkidest mingid võtmed viis. Peale seda võtsime suuna Kontori poole. Kes Tartust ei ole, siis Kontor on koht, kus kõik autohuvilised õhtuti kokku saavad. Seal kohtusime teiste lowliferitega, kes drifti erinevatel põhjustel vaatamas ei käinud. Väike chill ja häng ning ühine kruis vastvalminud Annelinna Prisma katusel asuvasse parklasse. Seekordse photoshoot‘i asukoha valis rahvas…

Kermoga olime juba suve algusest plaane pidanud, et seda kolmanda generatsiooni valget Volkswagen Golfi peame me kindlasti pildistama. Seda enam, et tegemist on ühe meie lehe moderaatori ja ka muidu Eestis ühega esimestest, vähemalt VW maailmas, kes meie teemat üldse ajama hakkas. Nimeks sellel kutil on Risto. Kuna ma ise olen siiamaani ainult VW maailmas sees olnud, siis võin ma, teiste klubide tegevusi mitte teades, öelda, et Risto ja ta sõber Hardi on Tartu stance‘i ja low vanaisad. Tegelikult on see teema Eestis veel nii noor, et võib neid “noorteks isadeks” alles pidada. Mõned “tited” on peale tulnud, ei midagi rohkemat. Stance‘i, fitment‘i ja low pisiku sai Risto kurikuulsast VWvortex foorumist. Enne valget oli Ristol samasugune Golf 3, aga halli värvi. Velgedeks laiad Borbet Type-A`d. Kes Tartus ringi liigub või eelmine aasta HTG Tuning Show’l käis, see kindlasti mäletab.

Tegemist ei ole Volkswagen Ventoga, vaid kolmanda generatsiooni Golfiga. Auto on pärit aastast 1992. Edasi viib 1,8 liitrine ja 66kw mootor. Velgedeks on äsja taastatud ja värvitud kolmeosalised BBS RS 023`d. Auguvalem velgedel ümber puuritud 5×100. Golfi auguvalem on originaalis 4×100, mis samuti velgede sobimiseks 5×100 ümber tehtud. Esimesed veljed 16 tolli kõrged, 8 laiad ja ET on 24. Tagumised veljed sama kõrged, kuid 9 tolli laiad. Staggered set on saavutatud uute lipide näol. Kellel keeruliseks läks, siis staggered set tähendab, et kaks velge on ühe ja kaks teise laiusega ning lip velje serva. Need samad ilusad, ägedad ja läikivad rõngad, mida osadele inimestele meeldib vastu äärekive „paitada“. Kuna veljed on kolmeosalised – keskmine kärjeosa, just mainitud lip ehk serv ning barrel aka see suur ümmargune rõngas, kus peal rehv istub, siis on tagumistel velgedel lipid vahetatud laiemate vastu. Terve jooks rehve on kõik 205/40 mõõdus. Parema fitment‘i saavutamiseks on koopaservad rullitud. Pagassiluugi vahelt piilub välja (sisse) kana, kes õnneks pidevalt seal luugi vahel ei patseeri. Ei tea mis teema Ristol temaga on, koduloom või midagi… kellel huvi, see küsigu.

Golfile on tehtud Vento facelift. Madaldus saavutatud Rokkor coiloverite abil. Istumise all on Recaro GTI edition istmed. Rattaid pöörab BBS rool ning erilisust meie Euroopa Liitu kuuluvas riigis lisab USA stiilis keskkonsool. Kuna Risto ei ole niisama “veidi madalam” tüüp, vaid haigus on päris tõsine, siis ei piisanud sellest madaldusest, mis piltidel on. Eelneva seadega ei kannatanud autot veel madalamaks lasta, kuna rooliotsad ja poolteljed olid vastu kere. Et siiski saaks autot madalamaks, on tehtud frame notch ehk keresse kumerus sisse, et poolteljed vastu ei käiks. Lisaks tehtud ka rooliotsa flip. Käändmikus olev auk on läbi puuritud, vahele pandud puks ning rooliotsa pea kinnitatud alaspidi. Silla õige geomeetria säilitamiseks on õõtsade ja käändmike vahel puksid. Ilma puksideta lihtsalt ei olnud võimalik otse sõita…

Pildid tehtud, pakkisime asjad kokku ning sõitsime järgmisesse spoti… Nüüd pean teid aga kurvastama, sest edasi ma ei räägi, mis toimuma hakkas. Seda võite juba lugeda kunagi järgmisest postitusest. Seniks aga nägemiseni ja vaadake ka teisi pilte.