Mul on jäänud täpselt kuu aega, enne kui mind tsivilisatsioonist metsa tiritakse ja püssiga Mowglyks hakkan. Kahjuks suure loomasõbrana pean piirduma sääskede ja parmudega – “vaese mehe” Mowgly. Sel põhjusel olen ma tegutsemist täis ning proovin igal võimalikul hetkel teha midagi rahuldust pakkuvat, et ikka enjoy your life patakad rohkem kui lõhki laadida. Eelmisel aastal juba mõtlesin, et Rauno punane GTI on täitsa vinge ning vääriks kajastamist meie blogis. Rauno, tagasihoidlik Eesti mees, andis mulle algul päris kõhkleva vastuse – vaatame seda asja. Ega ma jonni ei jätnud ning muidugi kavatsesin kevadel uuesti ühendust võtta. Seekord sain ässa diili ning nii jäi vaid kuupäev paika sättida.
Vahepeal “prose” töötas ja tuli idee teha esmakordselt oma elus topeltshoot – Rauno punase GTI kõrvale Keit’i must GTI. Viimane ei olnud kahjuks nõus. Auto minevat kohe uuenduskuurile ning enne seda omanik blogipostitust ei soovi. Poolnaljaga küsisin Pärnust pärit Martini käest, et ega tema oma GTI’d eksponeerida ei soovi. Vastus oli üllatav, kuna tüüpiline lowlifer väga pikka maad oma autoga reisida ei taha. Esialgsed plaanid Raplas pildistada osutusid erinevatel põhjustel liiga keeruliseks, seega võtsime ette läbi ja lõhki pildistatud Tallinna.
Äramainimist väärib fakt, et ikka paganama vinge tunne oli selliste autodega koos linnavahel kruiisida. Kui Keit’i must GTI oleks samuti meiega ühinenud, oleks raudselt kolm Eesti parimat laiade stangedega Golf 2’te olnud koos pildil ja kruiisimas. Algul nägid plaanid ette Kopli kandis mõnda tööstushoovi. Giidiks pidi tulema Tanel, kuid mees tegi parasjagu teistel klubiliikmetel ET’d paremaks ning auto vajas enne linna peale tulekut pesu. Seega võtsime suuna hoopis Merivälja sadama poole. Ega ma tegelikult ei teadnudki, mis meid seal ees ootab. Ikka lootsin parimat… et kaugelt tulnud külalisi mitte alt vedada. Kui kohale jõudsime, oli tõkkepuu ees. Algul tabaski meid väike paanika, kuid õnneks oli valvurionu chill ning peale lühikest tegevusplaani kirjeldust tehti meile värav lahti.
Väravast sisse sõites avanes vinge vaatepilt – esiplaanil suured tumedad kruusahunnikud ning taustaks meri ja “kilukarbi” vaade. Sättisin autod paika, tõmbasin statiivi jalad lahti. White balance õigeks, samuti ava ning säriaeg… ja kui olin esimesed paar pilti ära teinud, sõitis Kaspar oma Clio’ga otse kaadrisse. Algul mõtlesin, et tuli niisama hängima, kuid siis lisaks kahte muud marki, kuid samuti vinget masinat nähes sai mulle selgeks tõsiasi, et nad olid sattunud täpselt samasse kohta pildistama!!? Ikka tõsiselt vedas, et ma kümme minutit kiirem olin…
Rauno Golf on pärit aastast 1985. Algupäraselt oli tegemist täiesti ilma lisadeta kõige igavama toorikuga. Nüüdseks on saanud auto täiesti uue värvi. Sillad koos mootori, 110-kilovatise 2.0 16v ABF’i, sisu ja elektrisüsteemiga on pärit Golf 3 GTI Edition’i pealt. Mootoril on modifitseeritud sisselase, programmeeritud aju, 4-2-1 torukollektor ja nipet näpet veel. Golf on Rauno peres aastast 1997 ning hetkeks on originaalsest autost järgi vaid kere. Ära mainimist väärib veel kapotialune, mis on üsna puhas. Enamik juhtmeid on veetud läbi rattakoopa ning samuti on kapotialused detailid uue värvi saanud – kuid asi ei pidanud veel nii hea olema, et sellest detailsemaid pilte teha.
Veljed on pärit Audi A8 alt, mis on ümber puuritud 5×100 auguvalemi peale ning mõõtudeks 16×7 ja ET 42. Flantsi ees 10 ning taga 30 mm. Rehvid mõõdus 165/45 ning tootjaks on ilmselt kõigi suur üllataja Nankang. Mudeliks NS 2. Pidi rohkemgi pidamist olema kui palju laiemate Toyo T1-R’idega. Erinevalt heiterite üldisest arusaamast, mis käib vana Volkswageni kohta, puudub rooste täielikult ning ei ole ka lõigatud vedrusid. Selle asemel on üsna high end coiloverid firmalt KW ning seerialt samuti mitte kõige odavamad V3’ed.
Martini Golf on pärit aastast 1991. Samamoodi nagu Rauno GTI, ei olnud ka Martini Golf GTI’na sündinud. Esialgu oli tegemist 1,6 liitrise ja 51-kilovatise mootoriga. Kere on samuti täielikult üle värvitud, kuid erinevalt Rauno masinast, uuesti originaaltooni. Autot vaadates pole ka ime, miks värvivalik selliseks osutus. Lisaks 2-liitrisele, 100-kilovatisele, 16-klapilisele 9A GTI mootorile on autol ka GTI sisu.
Velgedeks 15 tollised BBS’id, millede laius 7 tolli, ET 24 ning mis on pärit BMW E30 alt. VW’d tulid umbes taoliste velgedega, kuid kaarjate kodaratega, mis muutsid BMW omad palju ihaldusväärsemateks. Rehvideks on 185/45 mõõdus Nankang NS 2’d. Stance‘i on plaanis parandada flantside abil, mis hetkel täielikult puuduvad. Madaldada aitavad JOM’i Redline seeria coiloverid.
Viimased kaks pilti tegime peale Viimsi sadamast lahkumist, kui Rauno oli juba kodu poole suundunud. Kuid veel enne seda kutsusime Taneli ka sadamasse ning tegime neljakesi paar VW grupipilti. Kui nüüd mõni loodab, et vähemalt üks nendest on siiski lõigatud vedrudel, siis peab heitereid jälle kurvastama, coilidel mis coilidel…
Nüüd lisame vikerkaare…
ja nüüd omanikud, et asi päris puiseks ära ei kisuks.