Seitsme maa ja seitsme mere taga… tegelikult ainult Soome lahe taga elab üks suur autofanatt Sami. Kui HTG Tuningshow’l oli meie kodumaiste vingete autode kõrval ka meie esimene sõber Soomest, Timo oma imelise BMW E92’ga, siis sellel üritusel saime omale ka teise põhjanaabrist sõbra. Sami oli näitusele osalema tulnud musta Ford Fiestaga. Meil oli show‘l kaasas ka mõned roosad Lowliferi kleepsud, millest ühte tahtis Timo oma autole ning üheskoos tuli mõte pakkuda roosat kleepsu ka Sami stance‘itud Fiestale. Kleeps sobis teoorias ka sellepärast hästi, et velgedeks olid roosade kodaratega O.Z. Futurad. Kui mina ja Kristjan Lowliferi klubi ja tegemisi tutvustama läksime, siis suureks üllatuseks oli Sami meist juba kuulnud… eriti eelmisel päeval toimunud fotosessioonist Timoga. Kleepsu tagaklaasile panemise vastu ei olnud tal midagi. Kui pakkusin välja, et 2013. aasta HTG ajal võiksime tema autot pildistada, siis vastus oli minu jaoks meeldivalt üllatav. Nimelt pidi Sami juba paari nädala pärast Eestisse naasma…
Facebookis Sami pilte vaadates jäi mulle silma üks hall Toyota Supra, mis HTG Tuningshow ajal Saku Suurhalli ees seisis. Minu silmis oli see auto kordades ilusam kui majas sees olnud ülepingutatud mudelikaaslased. Just nagu Lowliferi üks motodest – lihtsuses peitub võlu. Nii on minu arvates ka Supraga: mida originaalilähedasem, seda ilusam. Koheselt tegin väikest PR’i tööd ning fotosessiooni aeg oligi kokku lepitud. Nüüd jäi veel järgi ainult üks tegevus, mis tihtipeale valmistab kõige suuremat peavalu, ehk antud iseloomuga autole sobiva pildistamiskoha leidmine…
Välja valituks sai tunnel, mida pildilt näha. Auto parkisime vastupidi Eesti liiklusseadustele, et rõhutada modelli päritolu. On ju tegemist Godzillaga, kes/mis Jaapani tunnelites pättusi korda saadab. Fotosessiooni alustasime öösel kell 02:00, et liiklus võimalikult väike oleks ning et me ennast ega teisi ohtu ei seaks. Et keegi ei tuleks jälle halbadest eeskujudest rääkima, siis panime püsti ohukolmnurga ning mõlemas tunneli otsas oli vilkuvate ohutuledega auto ja ei puudunud ka helkurvest. Alati saaks paremini ning veel turvalisemalt, kuid meie kätes ei olnud võimu tervet teed selleks ajaks sulgeda. Mainimist väärt on kindlasti ka temperatuur, mis oli ainult paar kraadi plussis ja mida võimendas tunnelis ulguv tuul, mis kaasvõitlejaid valusalt näris. Suured tänud teile, et siiski ära kannatasite. Need kes minuga pildistamas käinud, teavad, et kui mina klõpsima hakkan, siis niipea see “nali” ei lõppe. Kaasas oli ka teine Lowliferi fotograaf, Kaspar, kes seekord oli kinematograafi rollis.
Nüüd juttu ka autost endast… Tegemist on vabalthingava ning forsseerimata 2JZ-GE mootoriga, millel ümmarguselt 3 liitrit mahtu ning 220 hobujõudu võimsust. Sami sõnul pidi olema pommikindel mootor, ehk kalla ja pauguta. Ei tulnud ka eitavat vastust küsimusele, kas tulevikus on kurjemaid plaane võimsuse osas. Kõige suurem miinus aga selle auto puhul on kindlasti automaatkäigukast. Kes tuleb sellise rumala plaani peale paigutada ühele Jaapani kõige maskuliinsemale ning puhtatõulisemale ja juba neljanda generatsiooni sportmudelile automaatkäigukast? Oleks siis tegemist niiöelda luksusautoga, millele mõni suurem ja võimsam mootor peale pandud ja mis mõeldud rikastele äribossidele piima järel käimiseks… aga ei, puhtavereline JDM Godzilla.
Kindlasti ei konkureeri see autoblogi parima stance‘i auhinnale, kuid huvitav on ta ju siiski!!? Need üsna gigantsete mõõtudega veljed on pärit XXR tootevalikust. Mudeliks 526. Veljed on 18 tolli kõrged, esimesed 9 ning tagumised tervelt 10,5 tolli laiad. Rehvid või pigem kleeplindid nende peal on 235/40 ja 275/35 mõõtudega.
Armatuuri disain on üsna harjumatu… kuidagi teistmoodi kui muidu. Mõnus on aga see, et kõik nupud, kellad ja muu on suunatud juhile. Kõik on käsikäes auto olemusega. Üsna raske oli autosse sisse istuda… ütleb tüüp, kelle enda autosse istudes öeldakse pidevalt sama.
Mainin kohe ära, et ma olen ilge JDM fänn. Pildistada Suprat on mu jaoks suur au, olgu ta nii kõrge kui tahes. See antud isend on aga parajalt madal. Esimene aftermarket stange muudab auto visuaalselt veelgi madalamaks. Häirivad selle auto puhul ainukesena küljekarbid ning õnneks oli Sami minuga ühel meelel, et need võiks asendada vähe lihtsamatega. Pika jutu lõpetuseks seletan ka lahti, mida ma selle ajuvaba pealkirjaga silmas pidasin… Jah täpselt nii, see auto on Samil talvel liiklemiseks ja täpselt nii madala ninaga nagu see siin piltidel on. Suviseks daily‘ks on eelmainitud bag`idel Fiesta. Kindlasti tekkis Sul küsimus, et miks selline auto talveks? Miks mitte mõni Evo, Impreza või muu nelikveoline lõbumasin. Supra pidi lihtsalt olema odavam kui eelmainitud autod. Samas palju eksklusiivsem ja fun‘i pidi ka kuhjaga olema.
Nagu eelpool mainitud sai, tegi Kaspar meie seiklusest video. Parema elamuse ning kvaliteedi saamiseks soovitan lahti klikkida Vimeo enda aken. Enjoy!