Rasmuse Volvo oli auto, mida ma juba pikka aega olin tahtnud pildistada. Suve keskpaiku leidsime lõpuks ühise aja. Peas oli ka olnud idee, et pildistamine peab toimuma just vanalinnas. Küll olin ma vähe skeptiline selles suhtes, et kas me sinna ka ligi saame. Aga ma sain hoopis järjekorde tõestuse, et madala autoga saab igale poole, kuhu vaja.
Põhjus, miks ma Rasmuse Volvo C70 tahtsin just sellises kohas pildistada, oli selle auto elegantsus. Esimesel peale vaatamisel tundub, et tegemist on tõelise härrasmehe autoga, mida ta kindlasti ka on, aga ei oskaks keegi kohe arvata, mis seal kere all tegelikult peitub.
Mulle meeldib Rasmuse suhtumise puhul see, et üks ei välista teist. Auto on korraliku stancega. FK Automotive Highsport coiloverite ning lühendatud vedrudega on toodud auto maale piisavalt lähedale. Mõni mees ütleks juba siinkohas, et sellise autoga ei saa kiiresti sõita. Aga siin pole ka selle pealt tagasi hoitud.
Kapoti alla on läinud ikka omajagu raha ja aega. Originaalis on C70 2.3 liitrisel 5-silindrilisel turbomootoril 176kw, mis igasuguste erinevate modifikatsioonidega, alustades täispikkusest 3 tollisest väljalaskest ja lõpetades chipimise ning lihvitud peaga, on viidud ligi 230kw-ni. Täispikkuses spec-list on saadaval postituse lõpus.
Tegelikult ei ole see auto Rasmusel esimene säärane. Varasemalt on ta omanud samasugust C70 Volvot, aga 2,4 liitrise mootoriga. Tol ajal aga pidi ta sellest loobuma, sest vaja oli suuremat sõidukit, milleks sai Volvo V70. Ega seegi tema käes kõrgeks maasturiks ei jäänud. Samas teadis mees terve see aeg, et ta tahab jälle Saffron värvi kupeed omada.
Välimuse juurde tagasi pöördudes märkame kindlasti neid suuri 19×8 MAK Quark5 velgi. Originaalis on nende offset ET49, aga flantsidega on see näitaja viidud ees ET19 ja taga ET9 peale. “Püksirihmaks” on 225/35/r19 mõõdus rehv.
Välimusele annavad juurde mõningad OEM detailid. Esistange on vahetatud Volvo sportlikuma R seeria stange vastu koos S70 udutuledega. Samamoodi ka esivõre.
Üks oluline asi, mis kindlasti peaks kaasnema iga auto ehitusega, kui sellest lisa kiirust ja võimsust välja pigistatakse, on ka pidurite uuendamine. Selleks on Rasmus vahetanud pidurikettad ees 302mm Brembo ventileeritud ketaste vastu ning taga Volvo 295mm ketaste vastu.
Kõik asjad kokku pannes tundub küll, et see auto kuulub rajale. Rasmus käis ka korra Rapla kardirajal autot proovimas, aga auto oli väikse raja jaoks veidi liiga võimas. Kui ta oli oma äsja värvitud esistangega rajalt välja kruusale sõitnud, siis sai ta aru, et vist ikka ei maksa. Samas peaks auto väga hästi sobima Auto24 ringile, aga sinna ta kahjuks ei ole jõudnud.
Autot ehitades ei ajanud ta kunagi joonlauaga auto all järge, et kui kõrgel kõige madalam koht maapinnast on, vaid ajas rohkem head fitmenti taga. Rasmus ütles ka seda, et kes Volvot omanud, see teab, kui raske on midagi selle kallal teha. Ja tema autoga on tehtud palju. Kahjuks ei ole Volvo enam Rasmuse käes, vaid on nüüd uue omaniku hoole all. Loodetavasti hoitakse teda hästi ning Rasmuselt näeme varsti midagi uut ja huvitavat tulemas.
Et näha, palju tegelikult ära tehtud on, siis siin on lubatud nimekiri: http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=25&t=16221