7. juuni 2014, toimus Pärnus Kalevi staadionil Baltimaade Volkswagenite kogunemine. Kohal oli ligi 150 autot, kelle omanikest enamik olid lätlased ja eestlased, kuid külalisi oli ka Venemaalt. Üritus on oma juured saanud juba 2009. aastast, kui lätlased naaberriikidega koos Golfide kogunemist organiseerisid. Praeguse nimega toimus üritus alles kolmandat aastat.
Vasakul olev kollane hipibuss, on ühe meie Lowliferi liikme 67′ aasta VW T1 “Panel Van”. Enne korda tegemist oli see Soomes kasutusel hoopis viljaaidana ning selle restaureerimisest on folgisõbrad kunagi ETV’s ka “Folkwagen” nimelise saategi teinud. Samuti peaks tegemist olema Euroopas ainukese ilma tagumiste küljeakendeta T1 bussiga, millel dokumentides kirjas rohkem, kui kolm kohta.
Erinevalt Anvarist, kellele väga oma bussiga rännata ei meeldi, on paremal olev sinine buss aga maailmarändurist Erki “Hippy” 63′ aasta Vw T1. Alles mõni kuu tagasi tuli mees jälle paarituhande kilomeetri kauguselt Aasovi mere äärest, ehk Krimmi poolsaare kõrvalt Venemaalt.
Vanu Volksubusse on üritustel alate raske pildistada, sest koguaeg on mingi melu, laager ja tramburai nende ümber. Õhkjahutusega masinaid oli kohal vaid kolm ning ürituse kõige vanema auto tiitel läks Erki sinisele Hipikale.
Kohal oli Volkswageneid pea igale maitsele. Golfidest olid esindatud pea kõik mudelid – esimesest seitsmendani.
Ühe pere lapsed ja seda mitte ainult “R” tähe kandmisel kereplekil, vaid ka öösiti seisavad masinad kõrvuti. Raido sinine B6 Passat on küll tegelikult lisasid täis topitud neliveoline diisel R-line. Tema elukaaslase Evelini hõbedane Golf 5 R32 on täiesti puhast verd “R” seeria volkar. Täiesti volksuhaiged inimesed ma ütlen, heas mõttes, ja seda juba aastaid.
Golf 2’de seas oli valikuvariante nii naistele ja meestele. Kerstini roosa unistuse kõrval oli meestele valikuks näiteks Martini soliidne 16-klapilise südamega masin.
Suvistest masinatest oli kohal ka sünnipäevalapse Ringo ülikena G1 Cabrio. Järjekordne masin ühest volksuperest, kust on pärit ka kuldne lause: “Meie peres sõidetakse ainult coilover‘itega”
See Porsche “Twist” velgedega Golf 4 oma R32 välimusega jäi juba möödunud aastal Riia lähedal toimunud üritusel mulle silma. Lahkus ta ürituselt parima “Newschool” Volkari tiitliga.
Sellel Golf 3’l on dokumentides kirjas: pruun ja mitmevärviline. Ühtlasi ürituse parim “Rat-Style”. Vaadake seda tagaratta fitment‘i, kuid ometi ei toonud see üritusel “Best fitment” tiitlit.
Auhindu oli üritusel sõna otseses mõttes kilode viisi. Kategooriaid olid nii üritusel osalenud inimestele personaalselt kui ka nende autodele:
Auhindade seas olnud Lowliferitele meelepärased kategooriad – “Best Fitment”, 3x “Best Wheels”, “Best OEM+” ning 3x “Lowest Car” olid ka peamiseks põhjuseks miks mina seal üritusel olin. Nimelt kutsuti mind sinna kohtunikuks. Ja oi kui raske on olla kohtunik, kui pole kindlaid kriteeriume. Nagu näiteks madalaima auto valimisel, kus tekkis probleem – kas õhkvedrustusega peaaegu kõhuli lastud masinat arvestada või mitte? Ehkki sõber Risto palus, et ma tema Passatit ei arvestaks, kuna õhkvedrustus on petmine, lähtusin siiski ürituse eel korraldajatega kokkulepitust. Ehk siis selgitasin välja madalaima Volkswageni platsil. Kuna ka nädal hiljem tegin sama tööd järgmisel Volksuüritusel, pean avalikult välja ütlema, et: Lowliferite eesmärk ei ole mitte saada auto kere võimalikult maadligi vaid hoopis rattad võimalikult hästi koobastega “istuma”. Loodan, et see madalduse mõõtmise trend hääbub, sest “Fitment > Low”.
Risto “Autobaas” võitis oma perevagunist Passat B5’ga peale “Lowest Car” tiitli veel teisegi auhinna.
Väga palju mõtlemisruumi mul ei olnud – “Best Fitment” tiitel läks siia. Risto sõnul juhtus selline fitment täiesti juhuslikult, velgedeks haruldased 18″ OZ Futura’d.
Teine koht kategoorias “Lowest Car” läks samuti meie omale mehele. Rainer “Audivana” oli kindlasti pettunud kuna esikohta ei saanud, sest see ülikena Passat B5 on hoopis staatiline ning sellise kõrgusega igapäevases kasutuses. See-eest noppis ta lisaks veel kolmanda koha kategoorias “Best Newschool” ning individuaalselt veel ühe karika lisaks. Tubli töö.
Lätlaste üks ninameestest Āris selgitamas välja kõige valjemat heli mis Volkari pärast välja tuleb. Mõõdeti seda ikka otse auto väljalaske juurest, et saada võimalikult suur tulemus. Hea, et seda ei hakatud mõõtma eurostandarditele vastavalt, ehk auto keskelt, 3m kauguselt ja 1m kõrguselt ning kohapeal seistes kolmveerandi kogupöörete juurest, sest paljud oleks ka seal saanud üle lubatud normi, ehk 87db.
See esiplaanil olev Jetta 2 oli madalaim Läti auto. Raineri roheline Passat B5 oli sellest kõigest 2mm madalam! Jetta pidavat olema samuti igapäeva auto. Kõlab uskumatult, kui vaadata ülejäänud Läti autosid, mis madaldusega väga ei hiilanud. Omanik on lõhkunud vaid kolm põhjakaitset ning üritusel vahetas esimest korda karterit.
Näiteks see Corrado VR6, mis samuti on igapäevases kasutuses. Esmapilgul mitte just väga erilistena tunduvad veljed on tegelikult haruldased kolmeosalised veljed Jaapanist. Tootjaks Chelvon. Häbi tunnistada, kuid pidin žüriis osaledes lisaks googeldama nende velgede kohta. 150 auto puhul ringkäigul olles ja korraga veel mitut kategooriat hinnates arvasin esmapilgul neid Keskin’i koopiateks olevat, kuniks omanikuga juttu tegin, et velgede keskosade alla piiluda. Kahjuks olid soodapritsis enamik kirjadest kaduma läinud. Seda selleks, et taastada velgede originaalvärv. Tagumised veljed oli tal kunagi laiemad, kuid otsustas siiski kitsamad randid tagasi panna, sest muidu käis hullupööra koopasse. Jagasin sõbralikult soovitusi rehvivaliku osas ning lootsin, et auto tagaistmel kasutult seisnud laiemad veljerandid ikka kasutust leiavad. Ühtlasi – teine koht kategoorias “Best Wheels”.
Elviss’e T3 Multivan “Hannover – edition” .Parima velje tiitel läks sellele masinale. Tundub veider? Seda enam, kui samad veljed, kolmeosalised OZ Futura, kuid toll suurem ja hulka haruldasem versioon vaid mõni auto eemal seisis. Tuletan meelde, et ma ei olnud kahjuks üksinda parimat velge hindamas – mina vs. kaks lätlast. Eelmine aasta olid antud veljed rahvahääletusel teisel kohal. Samale bussile läks ka tiitel “Best OEM+” ehk siis parim “Original Equipment Manufacturer Plus”.
Parima vanakooli Volkari valimisel läks aga asi tuliseks. Kohtunikud ei suutnud ära otsustada, kas hinnatakse parimat originaalkorras autot, mis tehtud enne 1982 aastat. Või hoopis parimat autot, mis on tehtud enne 1982 aastat. Lõpuks otsustati esimese kasuks, ehk siis kõik mitte originaalvärvi värvitud autod ei osalenud võistlusel. Kaasaarvatud ka see ATS Classic’utega Golf 1. Mõtlemise koht tulevikuks.
Vali omale relv: Villu Polo 6N2, Maxu Polo 6N või Risto Passat B5. Lõpetuseks kahe esimese “relva” omanike poolt kokku monteeritud liikuv pilt: